Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweekverslag Dance World

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Eerste kweekverslag Dance World

    Korting op 420shop
    Hoi allemaal,

    Sinds een paar weken ben ik aangemeld op DJ. Daarvoor al een paar weken veel aan het lezen op verschillende sites. Inmiddels heb ik een hoop gelezen, waaronder een aantal kweekverslagen. Super interessant, en heb in relatief korte tijd al veel geleerd waar ik vooraf geen kennis over had.
    Soms is het ook best een beetje verwarrend. Bepaalde info die je leest van verschillende bronnen zijn tegenstrijdig met elkaar.

    Vandaar ook mijn eerste kweekverslag! Voor nog meer tegenstrijdige reacties
    Ik was al een kweek begonnen met 2 zaadjes, maar deze is mislukt. De zaadhuisjes incl. vliesjes bleven zitten en moest ik er "operatief" vanaf halen. 1 zaadje deed niet heel veel meer daarna en de andere was overstrekt en werd omvergeblazen door mn ventilator. Waarschijnlijk speelt overbewatering en overbemesting ook een rol...


    Setup:
    -Tent staat in de rommelkamer
    -Tentje secret Jardin DR 60x60x170
    -Viparspectra p1000
    -1 Passieve inlaat met panty om gespuis weg te houden
    -1 Actieve uitlaat, ventilator met koolstoffilter
    -Klip on Ventilator:
    -Temp/hydro meter: Garden HighPro ProHygro basic)
    -Thermomat van rootit inclusief thermostaat.
    -Ook een eco heat lighthouse 45w (kasverwarming) Deze wil ik gaan gebruiken wanneer de plantjes groter zijn. (Ipv de warmte mat)
    Scrognet 60x60


    Voeding van plagron:
    Worm mix
    Alga Bloom
    Suger Royal
    Power roots
    Vita race
    Green sensation
    Cal/Mag biobizz


    Gereedschappen en dergelijke:
    Ph en EC meter aqua master tools p150
    Diverse maatbekers
    Pipetten voor ml af te meten
    Snoei en trimschaar

    Medium:
    2x 0,5L voorgroeibakjes
    2 x 11L kweekzakken
    Zaai en stekgrond Pokon voor de zaailingen.
    Royal mix van plagron voor de groeifase
    2 zaden Dance World (RQS)
    Ik wil 1x gaan toppen
    En ik wil (een poging doen) gaan scroggen
    Groei periode 4 a 5 weken

    Specificaties Dance World Wietzaden:

    Genetica: Dance World (Juanita la Lagrimosa x Dancehall 20)
    Indica / Sativa: 75% sativa, 25% indica
    Bloeitijd binnen: 8-10 weken
    •Autoflower: nee
    •Sativa-dominante hybride die groeit als een indica


    Zoals ik al eerder schreef, deze kweek lijkt het me wel handig dat er wat meer ervaren kwekers mee lezen met me. Zoals jullie hierboven misschien wel begrepen hebben, heb ik niet persee groene vingers en kan ik op z'n tijd wel wat feedback gebruiken.
    Wat ik wel merkte bij de eerste poging, is dat het moeilijk is om op je handen te gaan zitten. Ik ben geneigd om er met mn jatten aan te blijven rommelen ;D

    Wat ik anders doe dan de vorige poging.
    Zaai en stek van pokon als stekgrond. Dit doe ik als toplaag boven op de royal mix. In het midden een kuiltje van 7cm. Medium vochtig voorbereiden (dit was ik de vorige ronde vergeten!)

    Lamp wordt wel een dingetje. Ook hier lees ik verschillende ervaringen over.
    Ik hang hem gelijk op 45 cm hoogte en zal ergens op 60% beginnen.
    Geen idee wat wijsheid is.
    ook lees ik theorieën van 60-70 cm op 100% bij lage ec


    27-11-2022
    2 zaden in glas water. Ph 6.2
    16 uur geweekt
    Rond 20°c

    28-11-2022
    09:30 zaden in koffiefilter gedaan.
    Temp rond 21°c

    29-11-2022
    Geen bijzonderheden

    30-11-2022
    19:00 Eerste mm witte puntje komt tevoorschijn

    1-12-2022
    07:00 kleine wortels 0,5cm, om het zaadje heen gekruld. In een 0,5L bakje gestopt met royal mix van plagron met bovenste 2 cm zaai en stekmix van pokon. In het midden een kuil van 7 cm diep met het zaadje daar in het midden. Eigenlijk alleen aan de randen van het bakje bemest​
    Attached Files

    #2
    Succes, mooie setup! Ziet er goed uit!
    Ganja always does the trick.

    Comment


      #3
      Goed begin is het halve werk
      succes..
      2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
      2016 - Greyvol's buitenkweek
      2017 - Santa Maria van Space Cees

      Comment


        #4
        Aquamaster heeft problemen met de ph sensor!! Opletten dus.

        Comment


        • MarkE
          MarkE commented
          Editing a comment
          Dank voor de waarschuwing. Ik hou het in de peiling.

        #5
        Ja die Aquamasters heb ik twee van gehad die volledig afweken al na een korte tijd. Beter voor Bluelab gaan.
        Horks Fototopic 2.0

        Comment


          #6
          Hoe snel mijn eerste 2 zaden waren met ontkiemen, hoe langzaam deze weer zijn...
          Uiteraard wacht ik rustig af en zit ik op mn handjes
          ​​​​​​
          Waar ik wel wat moeite mee heb is de omgevingstemperatuur stabiel te houden. Ik kwam halverwege de middag erachter dat de temp richting de 18°c ging. Ik heb mn warmte mat omgeruild voor mn ecoheat lighthouse en de ventilator uitgezet. Ben bang dat die ventilator alle warmte wegblaast.

          Morgen even kijken of ik mn stopcontact heather ga aansluiten. Nadeel bij dit ding is dat als hij uitgaat op de timer, je hem iedere keer weer opnieuw moet afstellen op temp en snelheid van het blazen.

          Iemand tips hiervoor?
          ​​​​

          Comment


          • Bo$wachter
            Bo$wachter commented
            Editing a comment
            Ja de kamer waar de tent in staat ja, beetje onduidelijk geschreven, is de schuld van Marie-janne.

            Ik zit idd in de bloei fase en heb momenteel de kachel in de kamer langs de tent 4 uur per nacht aan staan.

            Ik heb temperatuurs verschillen van 10 graden gehad en dat is te veel van t goeie ze kunnen er tegen ma fijn vinden ze het niet. Volgens mij probeert men rond 8 graden Max verschil er tussen te hebben, maar hoe minder hoe beter lijkt me.

          • Bo$wachter
            Bo$wachter commented
            Editing a comment
            Ik had ook een veelste hoge luchtvochtigheid, ik heb nu een lucht ontvochtiger gekocht en dat is echt een hele goeie zet geweest koste me wel 176€ (qlima d12) voor meen ik 60m3 maar dan heb je ook wat. Had vandaag even 2 uur dat ding uit en zat toen ik m aan wilde zetten weer op 77% en als die aan staat haalt die hem terug naar +- 50% ( in mijn kamer dan he) zal bij joi anders zijn wss. Maar in de bloei fase wil je geen rot dus een lage luchtvochtigheid is wel gewenst. Ik zou as je geen andere opties hebt daar over na denken..

          • MarkE
            MarkE commented
            Editing a comment
            Wel even iets om over na te denken. Zover ben ik nog niet, maar houd het in mn achterhoofd.

          #7
          Ik ga voor de laatste optie. Tijdschakelaar om het half uur even aan en uit. Is dat niets, dan ga ik het met een regelaar proberen. Daarna zie ik wel weer. Thnx!

          ik zet er een RaspPi op met motionEye erop, usb webcammetje om even te monitoren wat het doet.​

          Comment


          • Kunichika
            Kunichika commented
            Editing a comment
            Waar zet je dat op?

          • MarkE
            MarkE commented
            Editing a comment
            Op een single board computertje. Het OS is MotionEye. Super licht en makkelijk io te zetten

          • Snuitje
            Snuitje commented
            Editing a comment
            Bij mij werkt dat nu redelijk goed. Kwartier per uur de kachel bij luchtinlaat aan. Temp in tent blijft 20-21 graden dan. Helaas kan ik maar 12 regels instellen in m'n digitale tijdschakelaar, daarom net de Inkbird itc-308 met WiFi besteld bij Amazon. Wordt morgen al bezorgd😳 Bedankt kunichika en dacht repesteeltje voor de tips over kachel en thermostaat

          #8
          Succes 😉

          Comment


            #9
            Er gebeurt niet veel. Zou het te droog zijn?
            De toplaag is iedergeval kurkdroog.

            Als ik het natspuit en er een plasticje overheen doe, kan dat helpen?
            ​​​
            temp is wel weer stabiel. Alleen de LV is 27%
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 1 photos.

            Comment


            • Rreppellsteeltjam
              Rreppellsteeltjam commented
              Editing a comment
              Ja, uitkijken dat het niet te warm word door stralings warmte.

            • Bo$wachter
              Bo$wachter commented
              Editing a comment
              Ik zou je grond wat vochtiger houden 2x per dag beetje nat sprietsen ofzo

            #10
            Het is inmiddels de 5e dag na het poten van het zaadje. Ontkiemen had ook 2 dagen nodig. Er gebeurt niet heel veel. Hoe lang zou het max kunnen duren voordat er 1 omhoog komt?

            Comment


            • Heyz
              Heyz commented
              Editing a comment
              1-12-2022
              07:00 kleine wortels 0,5cm, om het zaadje heen gekruld. In een 0,5L bakje gestopt met royal mix van plagron met bovenste 2 cm zaai en stekmix van pokon. In het midden een kuil van 7 cm diep met het zaadje daar in het midden. Eigenlijk alleen aan de randen van het bakje bemest
              Op basis hiervan nog maar even afwachten, 7cm diep gestopt? Geen idee maar aangeraden is 1 a 2cm max.

            • MarkE
              MarkE commented
              Editing a comment
              Het zaadje zit circa 0,5 - 1 cm diep. Dat kuiltje had ik opgevuld met stek en zaaigrond om wortel te schieten

            #11
            Ik denk dat het te droog is geweest. Of je moet de pot goed inwateren en af en toe de bovenkant goed nathouden. Ik water de potjes zelf redelijk in. Daarna zeker 5x per dag goed nat spuiten met de plantenspuit. Mits je natuurlijk geen uhh, weet even de juiste naam niet een couveuse over je potten zet. Ik zou nieuw zaad laten ontkiemen. Of het is je omgeving is te koud en duurt het gewoon een stuk langer. Het zal vast wel lukken dit keer 😉

            Comment


            • Bo$wachter
              Bo$wachter commented
              Editing a comment
              Kan ik geen antwoord opgeven, ben bezig met m’n eerste ronde. Ik heb de potjes naar een dag of 6 in de grote bags gedaan.. wat ik wel heb gedaan was mengen. Dus 75%stek 25% potgrond als je dat ook doet dan zou het wel makkelijk 2 weken in de pot kunnen blijven aangezien ze op begin toch niet veel wortels hebben en dus ook niet veel kunnen opnemen

            • Bo$wachter
              Bo$wachter commented
              Editing a comment
              Lijkt me… maar dr zitten hier genoeg die je dat precies kunnen vertellen

            • Rreppellsteeltjam
              Rreppellsteeltjam commented
              Editing a comment
              Niet voeden!!

            #12
            Drie keer is scheepsrecht, zeggen ze toch?!

            5 december begonnen met ontkiemen in een glas met water en vervolgens in een filterzakje/gripzakjes methode

            7 dec in een mix gestopt van 75%-25% stek en zaai met royal mix van plagron. Deze heb ik vochtig gemaakt voordat ik het zaadje erin stopte.
            vervolgens plastic erover met een paar gaatjes erin.
            Elke dag 1x nat gespoten met een plantenspuit.

            9 december kwam de eerste omhoog en vandaag 10 december de 2e.
            Bij de eerste heb ik het zaadvliesje operatief verwijderd.
            ​​nu plastic boterhammenzakjes met gaatjes erover heen. Dit doe ik ivm de LV.

            Wat ik aan mn setting heb veranderd is een convector kachel van de action. Deze heb ik op een externe temperatuurregelaar gezet. Deze draaid mee op de 18 uur cyclustijd, temp staat op 27°c.
            Een ander stopcontact verwarming heb ik op een 2e temperatuurregelaar gezet en staat 24 uur op 20 graden. Wanneer het licht uitgaat zorgt deze voor de nacht temp.
            Attached Files

            Comment


            • Bo$wachter
              Bo$wachter commented
              Editing a comment
              Denk dat ik met deze ronde op 700kwh ongeveer uitkom op 4 maanden. Wil dat volgende ronde proberen te verminderen.

            • MarkE
              MarkE commented
              Editing a comment
              Dat kan zeker geen kwaad in deze tijden!

            • Rietslang
              Rietslang commented
              Editing a comment
              Luchtbevochtigers zijn relatief zuinig en efficient door de ultrasone microfijne verneveling en niet enkel de vochtigheid maar algemeen welzijn vj plantjes door de ionisatie.
              Je kan hem laten aanliggen omdat hij toch de automatisch ingestelde vochtigheid eens bereikt stopt de verneveling.
              Ik gebruik de timerfunctie..
              Op tijd bijvullen!

            #13
            Dag 3

            Gaat gewoon lekker naar mijn idee.
            Heb ze wel wat water gegeven op dag 2. Volgens de weeging waren ze droog. Ik heb 150 ml per potje gegeven.
            Ph 6.1

            Lamp30 cm/100% sterkte
            Temp 24/20 dag/nacht
            LV 70%
            ​​​​​


            ​ ​​​​
            PXL_20221212_110512024.jpg

            Heb wel mn setting veranderd. Mn nacht kachel die zorgde voor de 20°c in de nacht gaf een rode gloed. Ik ben bang dat deze in een pikdonkere tent best wel wat invloed kan hebben.

            Ik heb er een 2e convectie kachel erin gezet van de action. Deze is net als de ander op een externe temperatuurregelaar.
            In combi met de luchtbevochtiger werd het wel erg krap

            Heb een RV stalen rooster geplaatst die ik heb opgehangen aan kettingen.

            Als ik de lamp op de zelfde hoogte zet als de uitlaat ventilator en filter, heb ik precies 100 cm vanaf het rooster. Ik ga kijken of het gaat passen in combi met toppen en scroggen.

            PXL_20221212_101058629.jpg

            Comment


            • MarkE
              MarkE commented
              Editing a comment
              Lol, het is lastig! Ik kijk de volgende keer even of ik de potjes lager krijg dan 120 gram

              Zou het misschien aan de lichtsterkte kunnen liggen ipv water?
              Last edited by MarkE; 12 December 2022, 13:19.

            • Rietslang
              Rietslang commented
              Editing a comment
              Ah ik zie net dit is eentje zonder die functies, dan maar een tijdschakelaar ertussen of de lv snachts bekijken.
              Weet niet of met dit toestel de verneveling zelf ook kan aanpassen, het s ook niet de bedoeling de plantjes in de mist te zetten.

            • MarkE
              MarkE commented
              Editing a comment
              Deze is inderdaad een erg dom apparaat, maar lv blijft wel constant. Er zit wel een doseerknop op.

              Mn afzuiging is sterk genoeg om het niet misstig te krijgen, ook niet als het apparaat op z'n hardst staat. Mn kamer overigens wel

            #14
            Dag 6 zaailingen.

            Heb niet veel te melden.
            ik zie ze beide vooruit gaan.

            Heb geen water gegeven,. Ze verbruiken nog steeds water. Dit zie ik door te wegen.

            lamp 30cm. 75% sterkte
            LV is 60-70%
            Temp overdag 24-25°c
            Temp nacht Rond de 20°c
            Attached Files
            Last edited by MarkE; 15 December 2022, 12:58.

            Comment


            • MarkE
              MarkE commented
              Editing a comment
              Ik zal de lamp wat hoger zetten.
              Ik vind die lamp hoogte/sterkte maar ingewikkeld. Nergens vindt ik naslagwerk wat te doen en wanneer precies.
              Dank voor je feedback
              Last edited by MarkE; 15 December 2022, 18:47.

            • atmosphere1
              atmosphere1 commented
              Editing a comment
              Het is ook ingewikkeld , omdat meerdere factoren een rol spelen. Je moet op zoek gaan naar het punt waar de planten net niet in de problemen komen door een te veel aan licht. Dit vereist echter wat ervaring . Genetica speelt overigens ok een rol bij dit verhaal.

            • MarkE
              MarkE commented
              Editing a comment
              Ik begrijp het. Ik leg ook alles vast wat goed gaat en verkeerd gaat. Ik denk dat wanneer ik een 2e ronde start, dit vele malen gemakkelijker zal gaan.
              Waar ik me nu aan vast houd is de 400ppfd max voor zaailingen. Dit met het schema die sprinterke me heeft gegeven zal dit wel goedkomen.

            #15
            Ff gezocht voor u

            Screenshot_20221217-121652_Chrome.jpg

            Comment


            • MarkE
              MarkE commented
              Editing a comment
              Dank je wel voor de moeite! Ik had deze zelf ook gevonden, maar stond niets in voor zaailingen.

              Wat ik er wel uit begrijp is dat deze lamp bv voor 60x60cm tentjes op 30 cm hoogte kan worden gehangen.

              Vegative en generative is me ook duidelijk. Dit doe je op 100%

              Ik zal deze kweek gewoon moeten ervaren wat er gebeurd. Bij de 2e zal dit gewoon wat makkelijker gaan
              Last edited by MarkE; 17 December 2022, 20:20.

            • MarkE
              MarkE commented
              Editing a comment
              400 ppfd voor zaailingen. Dank voor je schema
          Bezig...
          X