Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Somango Haze

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Somango Haze

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal

    Heb een nieuw hok gemaakt van 120x90x275
    Door de hoogte van me hok heb ik besloten om een van me favoriete rokertjes te kweken : HAZE
    Somango haze is een kruising van amnesia en mango deze sprak mij wel aan
    Heb de zaden in de pitpots ontkiemt PH 5,5 en daarna in de lightmix gezet en twee tl lampen er boven gehangen.
    Doordat de lightmix zeiknat uit de zak kwam stonden ze vanaf dag 1 in veel te natte grond waardoor volgens mij ook de eerste kartelblaadjes een beetje geel kleuren. Heb ze ook nog geen water gegeven en me potten zijn nog vrij zwaar.
    Verder gaat het goed ze maken elke dag weer nieuwe bladeren aan en die blijven wel mooi groen.
    Ik hoop dat ik van deze 8 plantjes vier sterke vrouwtjes overhoud die ik dan overpot in 40 ltr potten
    Ik zal proberen om elke week een update te doen.

    Als er nog vragen of opmerkingen zijn heel graag
    Alle hulp is welkom
    Attached Files

    #2
    Re: Somango Haze

    Mooi hokje maar hoe ga je verder kweken op tl? of heb je nog gewoon een kweeklamp?
    Schutto In tha house

    Comment


      #3
      Re: Somango Haze

      nee gewoon met een 400 w lampie wil ze over een of anderhalve week in de bloei knallen om het strekken tot een minimum te beperken want die haze kan in de bloei rustig nog een meterje of anderhalf door groeien tot ie echt over gaat op bloemen aanmaken

      grtz Fallas

      Comment


        #4
        Re: Somango Haze

        hier nog ff een paar fototjes
        Attached Files

        Comment


          #5
          Re: Somango Haze

          ziet er lekker uit man

          maar ik zie beetje gele bladeren ? is het mischien niet tijd om over te potten ?
          of je TL hangt te laag lijkt me een beetje verbrand

          Comment


            #6
            Re: Somango Haze

            jep ga ze morge overpotten naar 15ltr potten en die gele bladeren komt denk ik door dat de aarde zo zeiknat was toen ze er in gingen het nieuwe blad blijft wel mooi groen.
            en met tl kunnen ze toch bijna niet verbranden tenzij ze er tegen aan staan bij mij staat me tl een cm boven me grootste plant

            grtz Fallas

            Comment


              #7
              Re: Somango Haze

              zou kunnen maar ik denk omdat je plantjes gewoon de voeding in je aarde hebben opgemaakt en dat dat gewoon een teken is om te gaan overpotten

              goeie keus 15 liter daar zijn ze nog wel ff zoet mee

              ga zo lekker door

              Comment


                #8
                Re: Somango Haze

                Ziet er goed uit!

                Somango ziet er idd een leuk soortje uit.
                De "Rock Bud" van Soma vind ik er ook goed uitzien.

                De voeding uit de grond zal nog lang niet op zijn, het zijn nog altijd spruiten dus het zal idd aan het water hebben gelegen.

                Peace

                Comment


                  #9
                  Re: Somango Haze

                  Zo weer ff een update.

                  We zijn nu 6 dagen verder. Ik heb ze de 21e overgepot naar 15 ltr potten en onder de 400w lamp gezet.
                  Na een dag of drie stil te hebben gestaan zijn ze weer vrolijk verder gegaan met groeien.
                  Ik ben van plan ze zaterdag de 30e in de bloei te zetten.
                  Op dit moment geef ik ze alleen water PH 5,6 en wortelstimulator.
                  De lv overdags is 55 en s'nachts 70.
                  De tem overdags is 29 en s'nachts 19.
                  Wat ik verder nog wil doen is met het sterkste haze mannetje een trainwreck die bij een maatje staat te bestuiven. Lijkt me wel een leuke combi.
                  Nog ff een paar fototjes
                  Attached Files

                  Comment


                    #10
                    Re: Somango Haze

                    nog ff een paar fotos
                    Attached Files

                    Comment


                      #11
                      Re: Somango Haze

                      zien er goed uit dude!

                      Comment


                        #12
                        Re: Somango Haze

                        Leuk, ik wil gewone Mango gaan kweken.
                        [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

                        Comment


                          #13
                          Re: Somango Haze

                          hallo allemaal

                          Weet iemand hoe ik me temperatuur omlaag krijg?
                          De temperatuur in het hok is goed alleen bij me planten is het 35 graden en ze beginnen te verbranden.
                          ik heb twee server fans onder me lamp hangen die staan te blazen en nog word de temp te hoog.
                          Me lamp hangt nog op 60cm wat makkelijk moet kunnen toch met een 400w.
                          Heb al van alles geprobeert maar de temp wil niet dalen.

                          iemand suggesties

                          grtz fallas

                          Comment


                            #14
                            Re: Somango Haze

                            Afzuig.

                            Zuig de warme lucht langs boven weg (onder je lamp)en blaas lucht vanonder in met je fans

                            Peace

                            Comment


                              #15
                              Re: Somango Haze

                              de afzuiger staat aan en de verse lucht word van uit beneden aangezogen 2x 125mm ronde gaten met slang.
                              de serverfans heb ik om luchtbeweging te krijgen en de warme lucht onder de lamp vandaan te blazen.
                              dus daar kan het dan toch bijna niet aan liggen denk ik zo.
                              Ben net ff wezen kijken had me lamp op 70 cm gehangen en nu is de temperatuur boven op me potten 30.3 graden.
                              Maar als ik de lamp zo laat staan gaan ze natuurlijk strekken wat ik wil voorkomen want het is haze en anders groeien ze straks door me plafond heen.
                              Dus weet iemand nog een manier om je ruimte koeler te houden?

                              grtz Fallas

                              Comment

                              Bezig...
                              X