Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Coby's tweede kweek! [[Lumatek Zeus 600W PRO 2.9 - RQS seeds ]]

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED: Coby's tweede kweek! [[Lumatek Zeus 600W PRO 2.9 - RQS seeds ]]

    Korting op 420shop
    Het is vrijdag middag, iets voor 15 uur. Ineens krijg je een melding dat Coby een nieuw topic heeft gepost op het jointjedraaien forum :o Je hold naar je PC en hij is zomaar met een nieuwe kweek begonnen! Huyy!!!



    Dag vrienden van het groene plantje!

    Na een eerste kweek met wat tegenslag maar toch een zeer mooi resultaat en nu dat het "mooie weer" stilaan weer begint is het tijd voor mijn tweede kweek!
    Vorig topic kan je hier vinden.

    Deze keer alles uit zaad, zaadjes komen van Royal Queen Seeds en zijn bij de vorige Black friday actie aangekocht. Al die tijd gewoon in de kast gelegen.

    Drie dagen geleden dan de keuze gemaakt, 4x amnezia, 1x OG Kush, 1x Special Kush Home & 1x Royal Runtz. Samen goed voor weer 7 plantjes
    De zaadjes in watjes gelegd die ik uitgespoeld en uitgeknepen heb. Daarna elke avond met een spuit een druppeltje water op elk zaadje gedaan (door de watjes heen).
    20230328_144357.jpg

    Gisteren avond hadden ze dan eindelijk allemaal hun staartje los gebroken.
    Vandaag zaai en stekgrond genomen, 7 potjes gevuld en deze goed doorweekt nat gemaakt. Daarna de potjes een dik uur laten uitdruppen op het afdruiprek in de keuken. (hehe )

    Kwartiertje geleden zijn de zaadjes dan in een klein kuiltje van +- 0,5cm diep gelegd, hierin had ik nog met een tandenstoker een extra gaatje gemaakt waar ik de penworteltjes in heb geduwd. Daarna lichtjes bedekt en in de tent gezet.

    Lamp heb ik nu zoals voorgeschreven door Lumatek op 25% ingesteld en ze hangt er net 1m boven. Dit resulteert in een PPFD van +-150 ter hoogte waar de aarde zich bevind. Van zodra ze dus hun kopje boven steken krijgen ze direct de juiste hoeveelheid licht
    Screenshot_20230331_143609_Photone.jpg

    Over strekken maak ik mij geen zorgen. Dat was vorige oogst ook een opmerking van velen maar uiteindelijk was er totaal geen strek Aangezien de Lumatek full spectrum is hoef ik de zaadjes ook niet apart onder van die tl-lampjes te zetten.

    Schema van de lamp staat momenteel op 18/6, van 8u 's morgens tot 24u 's avonds. Dit omdat ik zonnepanelen heb en het verbruik zo wat opgevangen kan worden.
    20230331_142227.jpg

    Vragen? Stel ze maar!

    Stonede groetjes!
    Attached Files

    #2
    Wel lekker als alles gewoon ontkiemt zonder gedoe. Succes met deze ronde!
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...e_smiley69.gif

    Comment


    • CobyBE
      CobyBE commented
      Editing a comment
      Yes dat is al direct een meevaller bedankt!

    #3
    Veel succes met je ronde Coby!
    "Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind. Always"

    Comment


      #4
      Is het niet makkelijker om de stekgrond in een grote bak te doen en dan te mixen met water als zijnde pannenkoekenbeslag? Je kan dan vrij eenvoudig de juiste hoeveelheid water toevoegen en alles gelijkmatig mixen.

      Als je namelijk te veel water in de mix hebt gedaan kan je dit verhelpen door extra grond in de bak te gooien. Is het te droog, dan...... je snapt het wel.
      De Bloemen Van Bri

      Comment


      • Italbri
        Italbri commented
        Editing a comment
        Niet met een mixer maar gewoon met de hand natuurlijk.

      • CobyBE
        CobyBE commented
        Editing a comment
        Da's een goede tip! Zo ongeveer had ik vorige keer de 25l potten gedaan, een stuk aarde erin, water erbij en roeren. Herhaal tot de pot gevuld is

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Heb je geen cementmolen staan?

      #5
      Succes!
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


      • CobyBE
        CobyBE commented
        Editing a comment
        Bedankt! Deze keer ga ik het beter doen!

      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Mooi zo, dat zeg ik ook elke keer!

      #6
      Succes😉

      Comment


        #7
        Led them shine
        Mijn kweekverslagen:
        https://tinyurl.com/yxmrfs8w
        https://tinyurl.com/y69gjs6g

        Comment


          #8
          Sjonge back to basics, gewoon met de directe zon en niets anders, idd des te minder gedoe des te lekkerder maar ook geen klein propagator pf desnoods stukje folie tot de klein rakkers boven?
          Ok dan Veel succes
          ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

          Comment


          • CobyBE
            CobyBE commented
            Editing a comment
            Gewoon cold turkey onder de zon in haha bedankt!

          #9
          Toen ik vanmiddag ging kijken waren er al 6 van de 7 plantjes die fier boven de grond uitkwamen. Alleen de special kush number1 laat nog even op zich wachten. Dat zaadje had ook ietsje langer nodig dan de anderen om uit zijn schild te komen!

          20230401_114336.jpg

          Vanavond nog eens kijken, hopelijk laat die laatste zich dan ook al wat zien.
          De plantjes die boven steken heb ik nu een klein plastic bakje over gedaan, dit bakje heb van binnen eerst beneveld zodat de LV mooi hoog blijft rondom plantje. Elke keer als ik ga kijken (paar keer per dag) dan til ik de bakjes even op zodat er verse lucht aan kan.


          Off topic: waarom als ik # gevolgd door 1 typ wordt dit een link naar home? Home
          Stonede groetjes!

          Comment


          • Rietslang
            Rietslang commented
            Editing a comment
            Check ze gaan 👍

          #10
          Succes weer CobyBE ! Hoop ook dat je goed bent hersteld van de verkeersruzie

          Comment


          • CobyBE
            CobyBE commented
            Editing a comment
            Bedankt! Ben ondertussen al redelijk goed hersteld, heb nog een bijkomende operatie moeten doen onlangs en moet nu een andere bril hebben omdat er nu hoogteverschil (ofzoiets) op mijn ogen zit waardoor ik anders dubbel zie, maar goed dat ik al een bril had :p

          #11
          Mooi lampje!

          Comment


            #12
            Kleine update!

            De 4 amnesia stekjes hebben een iets langer steeltje als de overige plantjes. Die hebben een stengel van net geen 7cm. Ben niet zeker of dat al onder strek valt? De andere 3 hebben een stengel van ongeveer 6cm. Die ene royal runtz is btw ook net geen 7cm. Zullen de sativa genen zijn zeker?

            In ieder geval heb ik de lamp wat lager gehangen, nog steeds op 25% maar nu max 60cm boven de blaadjes.

            So far so good

            20230405_205433.jpg 20230405_205453.jpg

            Edit: Ai te vroeg op posten geklikt

            Een beetje extra info: Vorige keer was ik door toestanden te laat met toppen en heb ik maar amper kunnen scroggen. Deze keer gaan we direct LST toepassen van zodra de dames omgeplant worden. Als ze dit potje volgroeid zijn gaan ze direct 25l potten in.

            In die 25l potten ga ik gaatjes boren (3 aan elke zijde) en dan touw of iets gebruiken om te takjes al wat meer uit elkaar te trekken.
            De 4 amnesia's gaan van achter in de tent en de royal runtz, og kush & royal kush gaan vooraan in de tent staan, deze gaan er ook al iets vroeger uit mogen.

            tl;dr: Ze gaan volgroeien in 25l potten, er zal LST toegepast worden en ik hoop deze ronde ook beter te kunnen scroggen voor NOG meer opbrengst
            Bij men eerste keer had ik al een zeer respectabele gram per watt, deze keer gaan we voor de 2 gram per watt
            Stonede groetjes!
            Last edited by CobyBE; 5 April 2023, 20:18.

            Comment


            #13
            Ik noem dat net geen strek, maar wie ben ik. Ik zou ze iets meer licht geven. Hier groeien ze tot 4cm en begin en dan meer blad aan te maken dam pas groeien ze hoger. Als je ze transplanteert gewoon wat dieper inpotten.

            Comment


            • CobyBE
              CobyBE commented
              Editing a comment
              Bedankt voor je comment! Ik heb de lamp nu op 45cm van de blaadjes af, het strekken lijkt gestopt. Dat ietsje dieper ingraven lijkt me een strak plan

            #14
            Tijd voor een update!

            We zijn nu 6 dagen verder en ze zijn al aardig gegroeid!

            20230412_200155.jpg20230412_200233.jpg

            Tijd om ze binnenkort om te planten, ze worden stilaan groter als het potje

            Sommigen hingen wat slapjes, even de aarde geprikt en die was nu toch gedroogd dus elk een scheutje water gegeven!
            Ik had ook een rouwvarenmug gezien in de kamer waar de tent staat dus preventief alles behandeld met aaltjes!

            Van de amnesia haze is er 1 plantje die het "drievingerige" blad is overgeslaan en direct naar 5 vingers is gegaan
            20230412_200220.jpg

            De Special Kush numero uno heeft er nog niet echt veel zin in volgens mij.
            20230412_200308.jpg
            20230412_200244.jpg 20230412_200342.jpg

            Stonede groetjes!
            Attached Files

            Comment


            • Tijnie82
              Tijnie82 commented
              Editing a comment
              Het kan snel gaan ineens als ze een maal over gepot zijn

            #15
            Plantjes zijn nu een dikke week omgepot en zijn aan hun 5e node begonnen.
            Vanavond of morgen worden ze getopt en dan komt denk ik komende week het net er op

            Ik plaats nog foto's maar ben momenteel op het werk.

            Ik zie dat sommige mensen de eerste twee nodes van hun plant verwijderen en dan pas beginnen tellen. Wat voor nut heeft dit?
            De zoekfunctie op dit forum is helaas waardeloos

            Comment

            Bezig...
            X