Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Coby's tweede kweek! [[Lumatek Zeus 600W PRO 2.9 - RQS seeds ]]

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Controleer heel goed op toprot ! Dat risico is denk ik vrij groot als ik ze zo zie.

    Comment


    • CobyBE
      CobyBE commented
      Editing a comment
      Oh shit yes :o ik check wel elke dag de toppen langs 3 kanten maar dit blijft in mijn achterhoofd. Ik hoopte het te kunnen uitsluiten door de algemene lagere LV maar nu heb je mij weer paranoïde gemaakt haha

    #47
    En rqs is sws herma zaden dat weet iedereen in de kweek wereld


    beter voor goede zaden zaden kijken toen k goed zaad had gingen me rondes al stukken betet tegen over waardeloos zaad wat traag groeit en geen mooie planten geeft vaak

    die goede zaden zoals anesia bijvoorbeeld zijn wel super sterk wietjes en zeer goede planten waaren me mooiste en beste planten tot nu toe
    en stukken betrouwbaarder

    en planten die kwa groei zoon beetje allemaal het zelfde waren en goede opbrengers zijn het

    Comment


    • CobyBE
      CobyBE commented
      Editing a comment
      Wat een interessant figuur die SpeesCees Had ik nog niet eerder van gehoord! Op youtube ook enkele interessante video's over hem

    • Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      Zaden van zamnesia zijn goed en ik zweer bij anesia je betaalt dr wat voor maar je hebt ook wat canabiod die kweekt ook alleen met anesia en humbolt zaden

      En goed zaad merk je gelijk van begin af aan

      Goede groei goede blad aan maak mooie internodus valt wel gelijk op.k heb al.een paar.rondes wat slechter zaad dan normaal
      Trage groei traag ontkiemen veel blad wat gelijk misvorm is

      Dat zijn toch wel dingen wat me.zegt of het zaadje goed is of niet k heb ook een x ronde met.rqs gehad met eerst x 15 stuks 9 daarvan hermas

      En vraag maar na 9 van de 10 mensen zou je vertellen dat het geen zaadboer is maar een herma zaad boer is


      Je hebt her en der wel 1 goed zaadje van ze dr tussen niet elke is slecht natuurlijk maar veel wel en bij hun weet je gewoon dat je 70% kans hebt oo hermas bij hun

    • Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      Goed zaad is een goed begin erg belangerijk slecht zaad kost alleen maar meer tijd en op.t eind heb je dr amper wat aan over

    #48
    Kleine donderdag update

    Dag 79
    - 51 dagen 12u
    - 42 dagen ekte ekte bloei


    Het gaat goed in de tent! Ik heb de overvoeding van de royal runtz kunnen intemmen, ze verslechterd nu niet meer en ik zie ook nog echt groene blaadjes die niet aangetast zijn

    20230629_114326.jpg

    Redelijk wat geel langs voor, dat is begonnen toen ik een tijdje minder voeding gaf.

    De runtz zou 8-9 weken bloei moeten hebben en de special kush 1 7-8 weken, ze zien er beiden nog lang niet klaar uit in ieder geval

    De toppen zijn goed aan aan het zwellen moet ik zeggen. Ik probeer ook men watergift nog beter te doen.

    Vandaag is een nieuwe lading aaltjes aangekomen, ik had bij de vorige behandeling geen herhalingsbehandeling gedaan met als resultaat dat er nu weer enkele VRMs rondvliegen. Daarom nu een grotere portie aaltjes geregeld en vandaag krijgen ze daar al een eerste portie van.
    (Aaltjes als natuurlijk bestrijdingsmiddel tegen VRM larven, ze sterven uit als de VRM larven op zijn en ze laten je planten met rust )

    Vandaag gaan ze elk een liter met aaltjes krijgen, de aarde is wel nog wat vochtig dus we zullen zien wat ze daarvan vinden

    Van de 4 amnesia's zijn er 2 die precies minder dikke toppen hebben, volgens mij zijn dat ook de 2 die al eens wat te droog hebben gestaan. Oorzaak -> gevolg?


    Watergift
    Dus je hebt van die autopots systemen, op die manier neemt de plant zelf het water dat ze nodig heeft en blijft de kluit eigenlijk altijd nat. Is dat dan per definitie beter als de kluit (of toch de eerste paar cm) te laten uitdrogen?
    Momenteel geef ik om de 2 dagen 2,5l, maar ik kan ook naar elke dag gaan indien dat beter is. Het zat nu zo in mijn hoofd "in de bloei om de twee dagen water" -- maar door deze ronde te testen heb ik gemerkt dat ze soms al na 1 dag al zo goed als al het water weg is, weze het door verdamping of drinken.

    Dus tl;dr:
    Beter elke dag wat water zodat de kluit altijd vochtig blijft of geregelde periodes van droogte?

    Sfeerfoto's
    Zei er iemand fasciatie foxtails?
    20230629_114333.jpg
    Foxtails!
    20230629_114754.jpg
    Field of cola's
    20230629_114554.jpg 20230629_114629.jpg 20230629_114640.jpg 20230629_114411.jpg

    Iets te weinig gesnoeid of deze zijn achteraf nog bijgegroeid, maar FLUF!
    Volgende keer nog iets beter snoeien :p
    20230629_114354.jpg


    Zo dat was het weer, vragen of opmerkingen zijn altijd welkom!

    Stonede groetjes!
    Attached Files

    Comment


    • Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      In een ruimte van 30 graden is je water temp echt geen 30 graden maar beste is wel rond de 18 tot 22 graden

    • atmosphere1
      atmosphere1 commented
      Editing a comment
      Kluit laten uitdrogen kan zorgen voor wortels die afsterven. beter vaker water geven .

    • atmosphere1
      atmosphere1 commented
      Editing a comment
      Met warm weer kan het makkelijk 25 graden worden rond de wortels en het water dus ook. Geen probleem

    #49
    Dag 96
    - 58 dagen 12u
    - 49 dagen ekte bloei

    (in mijn vorige post heb ik ergens iets fout geteld qua duur, deze tijdspanne klopt in ieder geval. 1 april gestart, 9 mei op 12u en 18 mei eerst bloeiharen)

    Toprot

    20230704_172304.jpg (negeer het topje rechts boven, snoep topje van de special kush 1)

    Helaas heb ik twee dagen geleden bij men dagelijkse controle ineens een suikerblaadje gevonden dat los kwam toen ik er aan trok. Top open gedaan en ja hoor, fucking toprot weeral
    Het is tot nu beperkt gebleven tot 2 - 3 hoofdtoppen. Echt al van die natte bruine plekken vol wit spul binnenin je top. Verdorie dat gaat me weer wat kosten, heb schrik dat het deze ronde niet in de buurt gaat komen van vorige. Geen idee hoeveel het nu meer zal zijn door het toepassen van LST.

    20230706_083824.jpg

    Achja, we gaan gewoon verder. Ik heb de overige planten ook gecontroleerd en die zijn zover ik kan zien nog allemaal onaangetast.
    De LV was de laatste paar nachten weer >= 60% geworden tijdens de nacht, dat icm met dat die ene plant een beetje in een wind-dode hoek stond (onder een ventilater die er niet echt op blaast) dus ik vermoed dat dit de boosdoener was. Ik heb de fan nu aan het plafond van men tent gehangen zodat hij rechtstreeks naar onder blaast. Omdat ik die klemmen niet vertrouw heb ik er maar wat binddraad rond gebonden als extra safety feature. Geen zin dat dat ding op men Lumatek flikkert wanneer het het niet meer kan houden :o

    20230706_083619.jpg 20230706_083627.jpg


    De amnesia topjes heb ik onder de loep gecontroleerd en de trichomen waren nog allemaal doorzichtig, hier en daar een spekje amber maar nog niks melkachtig dus die hebben zeker nog een weekje of twee nodig.

    De special kush 1 ben ik gewoon vergeten te checken maar probeer ik straks nog te doen. Die zou "volgens het boekje" binnenkort klaar moeten zijn.

    Ik weet niet of ik het al gemeld had, maar als je nu zo'n suikerblaadje van een plant tussen duim en indexvinger wrijft en dan aan je vingers ruikt dan ruik je al duidelijk 3 verschillende aroma's bij de 3 soortjes

    Amnesia ruikt bekend, Special Kush 1 ruikt kruidig en de Royal Runtz heeft welliswaar een zoet kantje aan haar aroma!

    We houden de moed hoog en de zin erin

    Fijne dag allemaal en stonede groetjes!

    Last edited by CobyBE; 6 July 2023, 07:52. Reden: layout changes

    Comment


    • Martin1970
      Martin1970 commented
      Editing a comment
      de trichomen gaan van doorzichtig naar melkachtig(milky) en dan pas amber

    • Rietslang
      Rietslang commented
      Editing a comment
      Met de in- en uitlaat positie in s-vorm op elkaar af te stemmen wordt stilstaande lucht nrml vanzelf al uitgesloten.

    #50
    Vraagje achteraf: welke maat tent heb je gebruikt met die 600W

    Comment


    • Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Fc E 4800 daar draai ik hele leuke rondes mee

    • Martin1970
      Martin1970 commented
      Editing a comment
      Als je een keuze zou kunnen maken tussen de Lumatek Zeus 465, de Lumatek Zeus 600 of je huidige Mars Hydro......wat wordt je keuze en waarom

    • Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Ik heb ze toen allemaal afgewogen want heb hem pas een jaar. De keuze is op deze gevallen omdat de prijs het gunstigste was en net z’n positieve reacties over had gelezen als de lumatek. Mocht geld toen geen rol spelen had ik wss de 600 Zeus gepakt🤷🏼‍♂️ mja wie zal het zeggen geld speelt hier nou eenmaal altijd een rol dus moet een beetje tellen voor ik iets doe🙃

    #51
    CobyBE
    Waarom dit verslag niet afgemaakt?

    Comment


    • Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Mss weer slachtoffer van verkeers geweld?😯🤷🏼‍♂️

    #52
    Jammer ik zat lekker in je kweek verslag! Nog enige update ?

    groetjes

    Comment

    Bezig...
    X