Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2de kweek en ik blijf maar leren

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: 2de kweek en ik blijf maar leren

    gewoon even een lekkere insecticide dan maar gaan halen kijk 1tje kan nog geen kwaad maar insecten voortplanten zich snel dus weesd er snel bij

    Comment


      #17
      Re: 2de kweek en ik blijf maar leren

      ben achter polysect geweest 11 euro maar
      Dacht dat ik hier iets had over gelezen.
      Heb ze direct de volle lading gegeven en binnen 2 weken noch eens. Hopelijk komt dan alles weer in orde.

      Geef ze trouwens nu 12/12 aan licht en wacht dus geduldig op de eerste bloei verschijnsels.

      greet

      Comment


        #18
        Re: 2de kweek en ik blijf maar leren

        Nog een Polysect gebruiker .
        Heb je die groene fles? (Er waren 2 verschillende als ik mij niet vergis)

        Heeft hier goed zijn werk gedaan!

        volg je,

        Peace

        Comment


          #19
          Re: 2de kweek en ik blijf maar leren

          Ja Smokey heb die groene fles, wist zelf niet dat er 2 bestaan.
          Hier even een kleine update met een paar vraagjes.
          De bladeren die opgepeuzeld zijn van die rot beesten mag ik die verwijderen? Het oogt niet mooi, en ik kan zien of er noch beestjes zitten als er aan mijn andere bladeren wordt gepeuzeld. Of is da een slecht gedacht?
          hier dan de fotos[attachment=2:r92ed963]PIC_0055.JPG[/attachment:r92ed963][attachment=1:r92ed963]PIC_0056.JPG[/attachment:r92ed963][attachment=0:r92ed963]PIC_0058.JPG[/attachment:r92ed963]
          greet
          Attached Files

          Comment


            #20
            Re: 2de kweek en ik blijf maar leren

            Zien er heel goed uit, mooi kort gehouden.
            Je zou eventueel een blad of 2 kunnen weghalen maar zeker niet overdrijven.
            Het is enkel stress dat je je plant geeft dus ik zou het laten, normaal zie je dat wel als het uitbreid

            Peace

            Comment


              #21
              Re: 2de kweek en ik blijf maar leren

              Ok. dan maar van blijven
              Maar heb genoeg foto's getrokken dat ik het ook zo kan zien

              greet

              Comment


                #22

                Comment


                  #23
                  Re: 2de kweek en ik blijf maar leren

                  Ziet er goed uit
                  De 1ste en 2de vraag zijn eigenlijk hetzelfde. Anyway, je kan dieven als je dat wilt, ik heb hier zelf geen ervaring met dus ik kan niet zeggen of het goed of slecht is etc.

                  Je hebt nu van kleine fototjes gepost, ik weet niet of dit de bedoeling was?

                  Jou code: http://www.mijnalbum.nl/MiniFoto-T4BAOAQ7.jpg
                  Zoals je ziet staat er Mini, als je die Mini weghaalt dan worden de fotos groter.


                  Stekken doe je idd tijdens de groei maar je kan eens proberen he, als je toch gaat dieven.
                  Betere dan ze in de vuilbak te gooien

                  Peace

                  Comment


                    #24
                    Re: 2de kweek en ik blijf maar leren

                    hoihoi,

                    lijkt me dat ik wel enkele vraagjes kan oplossen uit eigen ervaring;

                    Ik rits altijd de onderste takjes eraf als ze een week of twee-drie in de bloei zijn. Dus na de groeifase (van de bloei). De opbrengst van die takjes weegt toch niet op tegen de energie die je er moet instoppen (tenzij je natuurlijk een ice-o-lator hebt )

                    Stekken kan je in die eerste weken nog nemen maar als ze al in bloei zijn is dat wat moeilijker daar je het stekje onmiddellijk doet stressen (van bloei terug naar vegetatieve fase). Als je de worteltjes lekker warm en vochtig houdt kan het wel lukken.
                    Ik ga meestal tot een internode of negen; dan heb ik afhankelijk van de soort een zijtak of vier-acht.
                    Ik stek af en zet ze dan onmiddellijk in bloei. Zelden stekje dat het niet overleeft.

                    Het enigste dat ik doe qua dieven is de grote bladeren eruit knippen als de helft geel geworden is (naar het einde van de bloei toe); heb je ook minder werk bij het knippen van je lekkers op het einde van de rit.

                    nog vragen?

                    shoot....

                    hopelijk een beetje bruikbaar;

                    greetz

                    b

                    Comment


                      #25
                      Re: 2de kweek en ik blijf maar leren

                      Heb gisteren een beetje gedievd (beetje afgekeken van da scroggen)
                      zie hier het resultaat + mijn eerste stekjes. Hopelijk schieten ze wortels.



                      En Smokey thx voor de mini tip
                      greet

                      Comment


                        #26
                        Re: 2de kweek en ik blijf maar leren

                        Heb je stekpoeder of gel gebruikt? (Is dat Zaai En Stek grond?)

                        Niet teveel hopen he, ik dacht dat je zijvertakking toch al wat zijscheuten had maar zo te zien niet echt. Het kan zijn dat er geen overleven he, maar is toch beter dan ze weg te kappen.

                        Je plantje ziet er goed uit, wel wat gestrekt of lijkt dat gewoon zo?
                        Zou je eens een fototje van bovenaf kunnen trekken? (Kunnen we de vorm van de bladeren goed zien)

                        Keep on growing, volg je

                        Peace

                        Comment


                          #27
                          Re: 2de kweek en ik blijf maar leren

                          Nee ik hoop niet te veel, maar wilde het toch eens proberen voordat ze volledig in bloei schieten.
                          Heb stekpoeder gebruikt genaamd Rootone en ze dan in zaai en stekgrond gezet heb mijn bakkie op de verwarming geplaatst zodat de grond lekker warm blijft, en nu hopen dat 1 stekje het overleeft. 'k Geef de moed nie op ze
                          hier een paar picas van boven getrokken hopelijk ist da wat je wilde zien.

                          greet

                          Comment


                            #28
                            Re: 2de kweek en ik blijf maar leren

                            Ja dat wou ik zien, ziet er goed uit. Mooi bladvorm
                            En idd de moed niet opgeven Thats the spirit .



                            peace

                            Comment


                              #29
                              Re: 2de kweek en ik blijf maar leren

                              Heb een vliegen / wantsen plaag weet het niet precies. Maar zoek een oplossing en denk dat ik weet wat; de kruisspin?
                              Zou het helpen als ik een spin of 4 mijn growtent steek zodat die kortemetten maakt met die vliegdingen,
                              heb geen zin om vliegen te roken.
                              Die polysect werkt niet zo goed vind ik als ik er op spuit gaat er geen dood, heb er al honderden met de hand gedood maar ze blijven maar komen. Ze eten niet meer van de bladeren dus heb ik schrik dat ze van mijn bloemen (oogst) zullen gaan eten. Wat doe ik verkeerd? En wat is de oplossing?
                              Anders is er niks mis met mijn planten ze staan vollop in bloei en ruiken...
                              Hier enkele picas



                              Comment


                                #30
                                Re: 2de kweek en ik blijf maar leren

                                Helemaal geen expert hier maar ik meen te hebben gelezen dat spinnen niet echt een goed idee zijn omdat die uiteindelijk ook voortplanten en je best geen enkel beest bij je plantjes hebt.

                                tuurlek kan ik er gwoon naast zitten maar newayz, mooie kweek

                                keep it bangin'

                                Comment

                                Bezig...
                                X