Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

9 Girls, 1 Stoner; Banana Sherbet, Frosty Gelato, Mighty Mango Bud

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #61
    Omdat de luchtvochtigheid nog rond de 70% zat in de pot de vorige keer dat ik het woog, heb ik het nog een keer gewogen, 55 gram. Er is dus nog 8 gram aan vocht ontsnapt in de afgelopen 4 dagen 😄
    Ik wil vanalles en ik moet helemaal niks.

    Comment


      #62

      ​​​​​​Kweekje zit er weer op.

      ​​​Totale opbrengst 2x banana: 25g
      Totale opbrengst 2x mango: 55g
      Totale opbrengst 4x frosty gelato: 50+55+65+50=220g
      Totaal: 300g

      Wat minder dan in eerste instantie gehoopt, maar toch nog iets meer dan door de problemen uiteindelijk verwacht.

      Shout-out naar m'n foute vriend toprot, die deze ronde gelukkig bijna volledig wegbleef op 1 klein plekje na.

      De ravage:

      20231026_105906.jpg
      De winst:

      20231026_105945.jpg
      Last edited by parakweker; 26 October 2023, 10:32.
      Ik wil vanalles en ik moet helemaal niks.

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Kids in je hok en dat krijg je er van.

      • Corleone1933
        Corleone1933 commented
        Editing a comment
        Ondanks alle shit toch nog een mooi voorraadje, geniet ervan Para.

      #63
      Nog een laatste toevoeging: Ik ga voortaan iedere kweek m'n toppen direct na het oogsten wassen met 100ml waterstofperoxide 3% op 10l water.

      Na hier de tip gekregen te hebben van Corleone1933 heb ik er nog wat meer over gelezen online en nu ik het zelf ook geprobeerd heb ben ik er al van overtuigd dat het goed is voor de toppen. De eerste frosty gelato plant heb ik niet gewassen, dus die zal ik tzt kunnen vergelijken met de andere 3 voor de smaak. Zal daar over maandje nog een update over geven.

      Maar wat voor mij meer meespeelt is dat ik tot nu toe bij iedere kweek wel 1 moddervette hoofdtop kon weggooien omdat er toprot in zat. Heeft ermee te maken met dat ik m'n luchtvochtigheid telkens maar niet goed kreeg, maar daar heb ik nu waarschijnlijk een oplossing voor bedacht, namelijk gewoon de ontvochtiger in de tent zetten tijdens de laatste weken bloei ipv erbuiten. Dat of de droge lucht die het uitblaast rechtstreeks m'n tent inblazen dmv een buis. agoed, ik dwaal af.

      Waterstofperoxide heeft de eigenschap om bacterieën en schimmels te doden, dus een preventief wasje na het kweken om (verdere verspreiding van) toprot te voorkomen kan zeker geen kwaad. Daarnaast was je natuurlijk ook al het stof en andere rotzooi van af, microdeeltjes aarde en voedingswater, waardoor het een schonere smaak zal moeten opleveren. Als je de ervaringen van anderen leest zijn die ook vaak enthousiast, sommigen proeven geen verschil, maar niemand is er echt negatief over.

      zie hier verdere uitleg en onderbouwing: https://www.alchimiaweb.com/blogen/b...asteandpotency
      Last edited by parakweker; 26 October 2023, 15:02.
      Ik wil vanalles en ik moet helemaal niks.

      Comment


      • Greyvol
        Greyvol commented
        Editing a comment
        Yep, twee keer naspoelen met water wel aan te bevelen

      • Babz
        Babz commented
        Editing a comment
        Greyvol Dus het maakt een duidelijk verschil in smaak? Ongeacht of het een binnenkweek of buitenkweek is?

      • Greyvol
        Greyvol commented
        Editing a comment
        Moeilijk te zeggen, hoe voorzichtig je bent scheelt veel. Tegen de zijkanten aan butsen met de toppen kost een hoop trichoompjes. Smaak is wel goed, maar komt bij mij niet op de eerste plaats. Heb de zelfde soort binnen, buiten en in de kas gekweekt. Gewassen of niet, blijft goeie shit merk je qua s aak niks van

      #64
      He kutzooi... ​​​​​​

      IMG-20231029-WA0007.jpg 20231029_120804.jpg
      Toprot. 't zit bij 2 planten door alle toppen wel een beetje.

      Denk dat ik er maar olie van ga maken ofzo
      Ik wil vanalles en ik moet helemaal niks.

      Comment


      • DerpiE
        DerpiE commented
        Editing a comment
        Fuck maat das klote.. een van onze ergste nachtmerries

      • Kunichika
        Kunichika commented
        Editing a comment
        Sheisse! Olie en dan gummiberen maken!!!!

      • Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Gecondoleerd

      #65
      140 gram doorgeplozen en er is nog 35 gram over wat ik nog wel vertrouw om te roken.

      Zwaar kut dit, heb er geen andere woorden voor.
      Ik wil vanalles en ik moet helemaal niks.

      Comment


        #66
        Yes yes 2 flessen pure alcohol besteld en bij de smartshop gauw 5 autoflower zaadjes gehaald. Had al nieuwe zaden laten ontkiemen voor de volgende ronde, maar ga nu ook maar een rondje autoflowers in de kleine tent zetten, anders is mn wiet gegarandeerd op voor ik de volgende kweek af heb.
        Ik wil vanalles en ik moet helemaal niks.

        Comment


          #67
          20231029_141956.jpg 20231029_142004.jpg voor de kijkers thuis, op 't eerste oog lijkt het misschien prima..

          20231029_142043.jpg 20231029_142012.jpg 20231029_142024.jpg 20231029_142029.jpg 20231029_142034.jpg 20231029_142018.jpg maar zoomen we in, dan zie je duidelijk dat het rot overal zit.

          Ik heb tientallen toppen waarvan het in eerste instantie alleen aan de onderkant leek te zitten uit elkaar getrokken om tot de conclusie te komen dat het door de gehele kern van de top zit.
          Ik wil vanalles en ik moet helemaal niks.

          Comment


          • PH donner
            PH donner commented
            Editing a comment
            Is het tijdens het droog proces misschien erger geworden?
            Was het wel schoon bij ophangen?
            De eerste 2a3 dagen in een kleine ruimte (bv tent) MOET je voor extra ventilatie zorgen . Een windje is echt geen overbodige luxe. Als ze zichtbaar geslonken zijn gaat hier de grote ven er uit en is wat lichte lucht verplaatsing genoeg. De eerste dagen zijn cruciaal in een tent!

          • parakweker
            parakweker commented
            Editing a comment
            @PH_donner had een ventilator in de droogruimte staan.. Luchtvochtigheid daar was consistent 50-55%. Mijn vermoeden is dat de beginnende rot er al in zat toen ik ze oogstte. En dat het tijdens het wassen/drogen zich verder verspreid heeft.

          • PH donner
            PH donner commented
            Editing a comment
            De lv moet je los laten tijdens het drogen . Er moet een goede lucht stroom rond de toppen stromen de eerste twee a drie dagen(geslonken). Met te weinig flow blijft het te “nat” tussen de toppen. Heb zelf ook ooit de fout gemaakt toen ik ook in een tentje ging drogen.
            Last edited by PH donner; 29 October 2023, 20:48.

          #68
          Ach wat balen voor je zeg, daar doe je het niet voor. Is hasj maken een optie?

          Sterkte man!
          Horks Fototopic 2.0

          Comment


          • parakweker
            parakweker commented
            Editing a comment
            Nee helaas niet want de sporen van de rot zijn klein genoeg om mee te gaan door 't filter volgens mij.. Heb 2L pure alcohol besteld om er nog olie van te kunnen maken.

          • parakweker
            parakweker commented
            Editing a comment
            Ik bedenk me nu wel: als ik naar jou had geluisterd en al het blad verwijderd had, dan had ik waarschijnlijk nu geen toprot gehad. Maarja, had ook voorkomen kunnen worden door te zorgen voor een lagere luchtvochtigheid. Dat is nog wel m'n grootste probleem tot nu toe iedere keer. Krijg het maar niet onder de 65-55% tijdens de bloei.

            Ga de volgende keer maar een afvoer slang over de helft van de uitlaat van de ontvochtiger vastzetten, dat zou moeten helpen. Niet volledig want dan wordt de kamer buiten de tent weer veel te vochtig omdat m'n buis gericht staat op een raam en dus niet uit het raam hangt.

          • Hork
            Hork commented
            Editing a comment
            Als je dauwpunt kunt voorkomen moet een lv van 55-65% geen probleem zijn.
        Bezig...
        X