Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1e Kweekverslag 5 x WW 250 watt Secret Jardin DR60

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

1e Kweekverslag 5 x WW 250 watt Secret Jardin DR60

Korting op 420shop
    Picture (1).jpgPicture (2).jpgPicture (3).jpgPicture (4).jpgPicture (5).jpgPicture (6).jpgPicture (7).jpg

Re: 1e Kweekverslag 5 x WW 250 watt Secret Jardin DR60

Vul je potten maar bij tot net onder de lobbladeren. Ze zijn al aardig aan het strekken, hangt de lamp niet te hoog?

Comment

Oke zal ik doen. Dat van dat strekken dacht ik zelf ook al.
      Heb op aanraden van anderen in de chatbox de lamp op 30 cm hoogte gezet en zal deze morgen weer wat lager zetten.
      Andere manieren om het strekken in te perken? of ben ik te laat?

Comment

Nou heb ik geen ervaring met een 250 wattert,
        maar misschien voor de zekerheid een relais ertussen plaatsten, toch jammer als in je donker periode je lamp niet meer uitschakelde omdat de contactpunten van je tijdklok aan elkaar gesmolten zijn.

Baad het niet.... dan schaad het zeker niet.
        Zelf heb ik een http://www.growcenter-noord.nl/image...lkast 2x l.jpg ... geen reclame ofzo, was de eerste hit in google (alien, toch eens aan je google bekendheid werken haha)

verder zien het jonge grut er lekker uit

je setup van je tentje is netjes,

wat ga je met die jerrycan doen? alles in de brand steken als er blauw voor de deur staat , haha

probeer zo min mogelijk troep in je tentje te hebben, kan het erbuiten netjes staan? zet het erbuiten

verder probeer voorlopig geen water meer te geven, nu wat nat, hebben ze even genoeg aan, ze drinken nog in verhouding veel, maar qua liters erg weinig

als me zo nog wat te binnen schiet hoor je het wel!

Succes!

Edit:

dat strekken.. tsja.. Monty had je al goed advies gegeven op de chat, dus zeker opvolgen, maar dat komt wel goed. wat dus wel een goede was, en ik vergeten was erbij te zetten is indd de potten vullen tot een halve cm onder de eerste lob blaadjes.
        De plant zal dan tot daar een wortelstelsel maken wat de stevigheid zeker ten goede komt..
        Last edited by HR83; 25 June 2011, 22:30.
        __________________________________________________ ______________

When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.

sigpic

Comment

Een relais heb ik er al tussen, exact dezelfde als die jij gebruikt volgens mij. Een DV12?. Misschien vergeten te vermelden in de openingspost. Zelf vond ik het ook niet nodig, maar beter safe dan later problemen krijgen. Er zit zelfs een poederblusser van een kilo boven het schakelbord mocht het fout gaan haha.

In de jerrycan bewaar ik het voedingswater, ik dacht dat het beter zou zijn als het water op dezelfde temperatuur is als de omgeving van de planten. Maar dit hoeft niet?
          Dat scheelt dan weer ruimte.

Bedankt voor je reactie!

Adios

Comment

ach , die plantjes zou ik nu nog niet uit de jerrycan geven..
            zoveel hoef je toch niet van te voren te maken,
            ik zou een maatbeker van een halve liter gebruiken met streepjes, strx als je planten veel meer nodig hebben kan je indd die jerrycan gebruiken,
            je kan dan ook in plaats van opwarmen in je tent gewoon wat minder koud water uit de kraan gebruiken?
            rond de 20/21 graden is mooi, je klettert het daarna toch gelijk in de pot dus hoeft niet verder op te warmen.

Indd, we hebben dan dezelfde schakelklok, ik heb ook de Davin DV12.

Verder nix dan lof over de setup , owja het schiet me weer te binnen. Die zwarte opening in je tent, gebruik je dat als inlaat? actief / passief? (met of zonder venti)

als je zonder gebruikt, kan je die net zo goed boven de potjes weghalen en gewoon langs de kant van je tent laten bungelen..

o nog wat, die ventilator op de grond, mag je best wat optillen.. heb je nog wat potten over? zet er 1 ondersteboven , evt met een bord erbovenop als het draagvlak van de pot niet genoeg is. Zet daar je app op, dan blaast het gewoon wat rond de tent in plaats van op de pot/ en of plant.

Hoop dat je wat met de info kan!
            __________________________________________________ ______________

When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.

sigpic

Comment

Leuk om iemand te vinden die dezelfde setup als mij gebruikt!!
              buiten het relais en de tent zelf
              Ik wens je uiteraard veel succes

Comment

Mooi, jerrycan eruit gehaald, scheelt weer wat ruimte waar ik nu de fan beter geplaatst heb (en verhoogd). Die maatbeker is wel een goede tip, zeker in het begin met je water beter af te meten.

De linkeropening is inderdaad als (passieve) inlaat. Ik merk wel dat de tent naar binnen trekt zodra de tent dicht is, maar dit lijkt me normaal? De setup die ik heb is ook een beetje overkill voor mijn tent, maar beter teveel dan te weinig afvoer.

Gisteravond heb ik op aanraden van anderen de lampen lager gezet en de potten aangevuld tot aan de rand (3 literpotten waren met 2 liter gevuld) omdat de plantjes aardig begonnen te strekken.
                Vandaag ook weer een tikje lager, de bladeren waren nog niet kromgetrokken.

En we gaan weer verder

Thnx voor de reacties.

Comment

als het nog kan moet je zeker grootere potten nemen,deze drogen tesnel uit,ook zal de kalkbuffer te snel opzijn.zelf aardebakje van 15 a 20 cm hoog kan ook natuurlijk.

Comment

Veel succes met je eerste kweek, Kroonpils

Comment

Grotere potten? Helaas gaat groter als 6,5 liter niet lukken denk ik ivm met de afmetingen van de tent. Is dit erg nadelig voor de plant?

Vandaag begonnen met het meegeven van wortelstimulator in de voeding. Ik dacht eraan om over 1.5 week met groeivoeding te beginnen.
                      Volgende keer weer een foto update, nu is er niets spectaculairs te zien ghehe.

Bedankt Silentbob hoop dat alles goed verloopt, maar met de kennis en hulp van hier moet dat goed komen.

Adios

Comment

mortelkuip wil ook al wel is lukken... of gewoon zelf bak maken op de vloer ma dan verlies je wel wat in hoogte natuurlijk..

Comment

Mortelkuip vond ik opzich een goed idee... maar ook weer niet als beginner. Te denken aan de wortels die elkaar in de weg gaan liggen en de individuele aandacht van een plant in pot is uniek in mijn opinie.
                          Ik ga voor 6,5 literpotten die deze week binnen komen.

Verder heb ik de voeding (water + wortelstimulator + 1 ml groeivoeding) aangemaakt voor 1 liter maar dit gaat er zo doorheen? 1,5 dag ongeveer.
                          De grond voelt gortdroog aan en absorbeert ook direct als ik water toevoeg. Ik zie wel een verandering in het blad wat volgens mij niet de goede kant op gaat.
                          Zelf dacht ik aan overbemesting te zien aan de gele puntjes aan het eind en het bobbelige blad. Heb wat foto's toegevoegd ter verduidelijking.
                          Er zit ook een misvormd blad op 1 plant, niets aan te doen we kunnen niet allemaal cannabiscup winnaars hebben he.

Iemand nog tips of iets? Thnx!

Adios

2011-06-29 15.29.52.jpg2011-06-29 15.30.02.jpg2011-06-29 15.30.11.jpg2011-06-29 15.30.18.jpg2011-06-29 15.30.27.jpg2011-06-29 15.30.32.jpg2011-06-29 15.30.47.jpg2011-06-29 15.30.54.jpg

Comment

zou ze allemaal een halve liter geven,en dan de aarde afdekken met zwartwitfolie,met de wittekant omhoog.hierdoor droogt de aarde niet zosnel meer uit,en word de aarde niet meer zo warm.ook zou ik me potten gaan wegen,dat is een goede hulp bij het water geven.en ze dan gewoon 5 dagen niks meer geven,en dan weer wegen.

Comment

Onder de HPS durft de grond sneller uitdrogen ja... LV in je hok is hoog genoeg?
                              en heb je al is termo tussen je plantjes gelegd? Kan zijn dat ze wat warm staan ook ... zijn nog babykes eh...
                              maar kzou ze int begin geen voeding geven... enkel wat wortelstim, en welke potgrond gebruiken we? (meeste zit wel wat voeding in ook... buiten zaaigrond).
                              En mortelkuipen zijn vooral handig voor stekjes idd... maar als je echt ni anders kan kan je ni anders e

Editje: scheve shtonede berekening weggedaan haha

Comment

Bezig...
                              X