Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1e Kweekverslag 5 x WW 250 watt Secret Jardin DR60

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: 1e Kweekverslag 5 x WW 250 watt Secret Jardin DR60

Lijken inderdaad een beetje warm te staan. Ik zou de lamp toch wat hoger hangen, ieder plantje is anders, soms kunnen ze er wel tegen, soms niet zo.
    Veel succes nog kroonpils

Comment

Zo even weer een update, ze groeien lekker door.
      Had de lamp hoger gezet en inderdaad ze trekken mooier bij, thnx!

Een aantal van de lager gelegen bladeren hebben wat gele puntjes maar voor de rest ziet alles er mooi groen uit toch?

2011-07-08 19.35.54.jpg2011-07-08 19.36.08.jpg2011-07-08 19.36.24.jpg2011-07-08 19.36.39.jpg

Comment

Mooi hoor.
        Naar mijn idee kun je lager gaan met de lamp wanneer de schaduw van de bladeren het meeste van de grondoppervlakte bedekt. Met andere woorden een te hete grond is niet relaxed voor de wortels en waarschijnlijk stofwisseling, mss vergroot het ook kans op afwijkingen zoals tweegeslachtelijk gedrag.

Als de blad-randen gaan krullen, of erg ruw, dik en sterk gekarteld worden, en het heeft niet met voeding te maken, dan is dat bijna altijd te veel warmte. Met jonge plantjes zit je dan hoogstwaarschijnlijk ook te dicht op de wortels met de warmte.
        De meeste energie afkomstig van de lamp is straling buiten het visuele spectrum die gedeeltelijk wordt omgezet in warmte energie, vandaar goed om een hoofddeksel op te zetten wanneer je je hoofd onder de lamp plaatst. Toen ik een wat dunnere kast zonder witfolie had in het begin, moest ik aardig wennen aan de straling van die lampen. Blijkbaar houdt witfolie ook wat tegen.

De plant kan veel beter tegen warmte boven de grond dan onder grond, als je een goede bries in je hok creeert, kun je in later stadium best dichtbij zitten met de lamp, je hebt de bladeren nu gezien, die veranderen door overhitting, dus daar kun je dan nu op letten.
        Ik zou ook niet teveel mierenneuken, als je denkt dat de lamp wat te laag hangt, hang je hem gewoon wat hoger.

En als ze erg nat zijn, sla een keer over, dan kunnen ze beter stoffen opnemen en transporteren.

Comment

Bedankt voor je reactie, erg informatief!
          Waar ik zelf bang voor ben als ik op mn eigen gevoel af ga dat ik de lamp te hoog hang... ben nu al 2 dagen aan het experimenteren met de hoogte maar nog niet echt effect gezien...
          Ik zit nu op de 40 cm, dit lijkt mij toch voldoende!? Ik blijf verder proberen tot ze weer bijtrekken.

Comment

Comment

Zelf vind ik het ook vrij hoog.. maar toen ik net gekeken had bleek er nog geen verschil in te zitten. Misschien ligt het aan mijn tent? Moeilijk op de goede temperatuur te houden?
              Heb de fan ook op timer aangesloten en die gaat nu met de verlichting aan en uit (18/6) Ik hoop dat dit de plantjes ook wat meer laat bijkomen in de nacht.
              Ze groeien nog wel goed, maar het opbollen van de bladeren blijft eigenlijk wel... ik zal morgen een foto update posten.

Comment

probeer de lampen eens een nacht uit te zetten,,, bij mij heeft dit erg geholpen! laat ze ff bijkomen en spuit ze eens nat als de lampen uit gaan,,,

Comment

Raken de plantjes dan niet in de stress? Wil het best proberen maar ben daar huiverig voor, zometeen krijg ik allemaal paarse planten haha!
                  De planten staan zoiezo op 18/6 dus een nachtrust krijgen ze al (A)

Zoals beloofd even een foto update, het groeit aardig door zo
                  2011-07-13 13.05.34.jpg2011-07-13 13.06.05.jpg2011-07-13 13.06.09.jpg2011-07-13 13.06.15.jpg2011-07-13 13.06.26.jpg

Comment

Vind ze der erg schattig uitzien

Laat die lamp maar lekker aan hoor, want indd ze zullen het niet op prijs stellen
                    als het tegenzit maken ze genoeg bloei hormoon aan om de volgende cyclus zwaar in de stress te schieten door de normale lichtperiode weer

Succes!
                    __________________________________________________ ______________

When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.

sigpic

Comment

Thnx voor je reactie. Iemand nog tips voor het naar beneden brengen van de temperatuur? Zoals te zien op de foto's hebben ze het erg warm...
                      Het blijkt moeilijker als ik dacht in de DR60 om de temperatuur goed te houden.

Comment

mooie bossige plantjes, doen het beter dan mijn jackje onder men 250
                        en je kan extra ventilator bijzetten... die blaast de warme lucht wat meer rond... extra uitlaat maken in je tent (pas op want veel kans dat ie scheurt)
                        Waterkoeling? zoals bij de PC...? Cooltube heb je die al voor je lamp? (das natuurlijk et ideale)

53 neuros (dus maw haal je 6 gram meer opbrengst heb je hem al terug verdient )

Comment

De temperatuur is onder controle! Heerlijk! Kwam door het warme weer, nu dat het wat koeler is buiten kan ik de temperatuur prima goed houden.
                          Hierbij weer even een aantal foto's. Er staan er nu 4 in 11 liter potten (lightmix) in de tent en 1tje buiten. Deze wissel ik af van vensterbank naar balkon buiten gedurende de dag.
                          Ben ook begonnen met het geven van voeding (terra vega). heb dit langzaam opgebouwd en de planten nemen het goed op.

Ik kweek in een DR60 tent, maar ik weet echt niet wanneer ik om kan schakelen naar de bloeiperiode? Ze groeien toch ook nog 2 weken door als je omgeschakeld hebt?
                          Hoe lang moet ik nog groeien ?

Adios!

2011-07-20 20.32.52.jpg2011-07-21 12.17.53.jpg2011-07-21 12.17.58.jpg2011-07-21 12.18.10.jpg2011-07-21 12.18.22.jpg

Comment

Hey kroon,

gaat lekker zo te zien.

Volgens mij kun je overgaan naar bloei en dus 12/12 als de blaadjes van de ene plant de andere bijna raken.
                            Ben geen expert dus wacht ook even wat andere reacties af zou ik zeggen :p

Ben zelf ook van plan zon soort tent te kopen als de jouwe maar dan de dr90.

Hoor alleen maar goeie verhalen over die tenten!

Heel veel succes verder met je plantjes, komt vast goed

Comment

Hey Cyan, bedankt voor je reactie.

in de bloei als de ene plant de andere raakt? ik dacht dat je meer op hoogte moest letten?

Achteraf gezien zou ik ook de dr90 gekocht hebben, ietsjes meer ruimte en makkelijker om de temperatuur goed te houden.
                              Veel succes met je eigen kweek!

adios

Comment

Hoi Kroon,
                                Ziet er goed uit.
                                Suc6 verder.

Comment

Bezig...
                                X