Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wedding Cake, Black Sugar en Peyote Zkittlez... terug van weggeweest

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Had je de aarde vantevoren eerst bevochtigd voordat het de pot in ging?

    Die lichte kleur kan ook met je water huishouding te maken hebben. Airpots drogen snel uit.
    Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

    Comment


    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      klopt.. daarom ben ik er gek op.. maar ja... 5 liter water op 50 liter potgrond, daarnaast ongeveer om de 3 dagen een halve liter als de bovenste 2 cm uitgedroogd is

    #17
    IMG_2450.jpg Vanmorgen....
    En deze zijn van net... Netje mag er wel boven denk ik
    IMG_2451.jpg IMG_2452.jpg
    Attached Files
    Lopend Verslag

    Comment


      #18
      En ja.... er mag een beetje voeding in zie ik... jammer.. hoopte het wel 3 weken vol te houden zonder voeding.. Hieronder de kleurgecorrigeerde versie... ik was gewoon wat lui en nu iets tijd in gestopt.
      IMG_2451 (1).jpg
      Lopend Verslag

      Comment


        #19
        Dat ze lichter worden kan ook komen door droogte.
        Horks Fototopic 2.0

        Comment


        • Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          klopt... ze staan vrij droog.. ik geef ze inmiddels om de 2 dagen een halve liter.. Vandaag voor het eerst met voeding

        #20
        Scrognetje er boven geplaatst... niet zo mooi als anders, en uiteraard planten iet beschadigd.. nou ja, daar komen ze wel weer bovenop... Als het ze niet sloopt worden ze er meestal sterker van toch...
        Schema omgezet naar 12/12
        Lopend Verslag

        Comment


          #21
          Gaan lekker door, de eerste bladeren raken het net.....
          Zuipen flink, gaat nu dagelijks een halve liter in met 1ml BAC Bloom
          IMG_2453.jpg IMG_2454.jpg
          Lopend Verslag

          Comment


          • Hork
            Hork commented
            Editing a comment
            Te laat met schakelen? Ik help het je hopen!

          • Rietslang
            Rietslang commented
            Editing a comment
            Dan maar terug afmieteren of je gebruikt het als steunnet?

          • Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            geduld.... dat is het enige wat helpt is mijn ervaring.. Verwacht dat ze einde week de eerste bloei gaat laten zien dus met een beetje geluk wordt het een korte ronde. Opbrengst is niet zo belangrijk zolang ik er een half jaartje mee vooruit kan.. En mijn ervaring is dat een scrognet nooit een nadeel is.

          #22
          Pfff nog steeds pagina 1... gaat duidelijk wel anders dan voorgaande verslagen Sorry...
          Maar goed, de eerste uitlopers zijn gebonden en het netje zit nu voor circa de helft vol... wellicht toch te vroeg geschakeld hoewel ik nog geen tekenen van bloei gespot heb (ok, de nieuwe uitlopers zijn wel ietsjes lichter van kleur). Dus hopelijk strekken ze nog een beetje. Normaal zou ik in deze fase al aan het ontbladeren zijn maar helaas kan ik daar niet bij. Overigens zie ik geen tekenen van tekorten, kan ik de wortels net uit de pot zien komen en al met al ben ik aardig tevreden. Maar goed, ik vind het pas interessant worden zodra de topjes vorm krijgen want dan kan ik voorzichtig inschattingen maken.
          Wat me opvalt... de geur... ondanks het feit dat er nog geen top te zien is is de geur al erg sterk.. dat kan wat moois beloven maar dan moet ik de luchtvochtigheid onder controle zien te houden. Nu een gemiddelde van 60% maar 's morgens staat deze toch op 79% en dus slaat dan ook de fan aan). Nog geen CO2 gedoseerd, denk ook niet dat het wat gaat toevoegen. Watergift is wel al vrij heftig, zitten nu op 600ml per plant per dag. Zoals jullie wellicht al aan de bladeren zien... de temperatuur is met 32Ėš wat aan de hoge kant maar dat wijt ik deels aan het warme weer, in huis was het ook bijna 28ĖšC. Nu het in huis weer een comfortabele 22ĖšC is is de tent ook weer wat koeler (28ĖšC).

          Nou ja, kijk zelf maar....

          IMG_2474.jpg IMG_2473.jpg IMG_2475.jpg
          Lopend Verslag

          Comment


            #23
            binden wordt nu wel een dagelijkse bezigheid... maar goed, ik weet waar ik het voor doe.. echt enthousiast wordt ik niet van zo'n klein oppervalk maar goed, soms moet je maar gewoon doen met wat je hebt.
            Lichte tekenen van bloei zichtbaar maar ik denk dat ik ze door dagelijks te blijven binden nog wel wat kan laten strekken.. Mijn ervaring is dat zodra de echte bloei invalt er geen strek meer is en dan kan ik dus voorzichtig wat blad verwijderen. Uiteraard heb ik de mega fanleaves wel verwijderd want die liggen over de rest heen. Cool detail.... 8 nodes op 15 cm

            IMG_2515.jpg IMG_2514.jpg IMG_2516.jpg
            Lopend Verslag

            Comment


            • Rreppellsteeltjam
              Rreppellsteeltjam commented
              Editing a comment
              Ik heb um met tiewraps boven aan het frame zitten, maar das makkelijk met 1 meter.

            • Voor het eerst
              Voor het eerst commented
              Editing a comment
              en ik zeuren over "slechts" 1.80m..... althans.. ik ga er even van uit dat je de hoogte bedoeld

            • Rreppellsteeltjam
              Rreppellsteeltjam commented
              Editing a comment
              Ja. Ongeveer zo hoog

            #24
            Het begint ergens op te lijken. Afgelopen week per abuis de dames iets te droog laten worden (sorry, moest een andere dame nathouden) en dat heeft gevolgen gehad. Flink wat verkleurd blad weggeknipt maar over het algemeen niet ontevreden. We kunnen inmiddels wel spreken van echte bloei dus over een weekje of 7-8 kunnen we vrijwel zeker oogsten.. Dat is goed nieuws, over 11 weken vertrek ik weer.

            Strek is er nog niet helemaal uit maar dat vind ik positief, ik had wellicht een weekje later kunnen schakelen maar gezien mijn beperkte beschikbare tijd geeft het zo wel iets meer rust.

            IMG_2541.jpg IMG_2540.jpg IMG_2542.jpg
            Lopend Verslag

            Comment


              #25
              Pfff... blijft toch wel lastig dat water geven. Maar goed.. ze leven nog en ze groeien nog dus zal wel goed komen maar ik verwacht zeker geen wonderen.. AL twee keer over de planten slapjes van de dors aangetroffen en uit ervaring weet ik dat dat de groei niet ten goede komt. Zuipen dus stiekem best veel maar als ik naar de waarden kijk verdampt er ook zat. Temperatuur wel aardig stabiel en dus vandaag de lampjes een vijftal eentimers hoger gehangen. Topjes zijn uiteraard nog erg compact maar beginnen wel vorm te krijgen...

              IMG_2576.jpg IMG_2575.jpg IMG_2577.jpg
              Lopend Verslag

              Comment


              • KnetterMug
                KnetterMug commented
                Editing a comment
                Slang met trechter er op en aan vullen je Dames šŸ‘Œ

              • Voor het eerst
                Voor het eerst commented
                Editing a comment
                probleem is... tent... 120x60.. potten 42cm diameter... en that's it... meer ruimte is er echt niet...

              • Rreppellsteeltjam
                Rreppellsteeltjam commented
                Editing a comment
                50 cm emmer er om heen?

              #26
              gaat al iets sneller... morgen een beetje silicium erbij en voor de liefhebbers ook een klein beetje calmag.. kunnen ze er weer een weekje tegen... wordt geen vette opbrengst ben ik bang.... ruiken al wel lekker IMG_2584.jpg IMG_2585.jpg
              Lopend Verslag

              Comment


                #27
                Goedemorgen allen.... Plantjes doen het nog steeds aardig.. toppen beginnen kristallen te ontwikkelen en mijn netje is toch nog redelijk gevuld. De Wedding Cake blijft wat moeilijk doen (dacht aan water tekort) dus heb ik ze vandaag allemaal maar even overmatig water gegeven. 5 liter per pot... Gelukkig heb ik airpots dus echt verzuipen zullen ze niet.. Erg benieuwd of ik morgen verschil zie... Ben ook zeer benieuwd naar de Black Sugar... deze oogt vrij stevig en verliest ook vrijwel geen blad, den dat ik het al eerder gezegd heb maar ik vind het een ultieme scrog plant.. De Peyote Zkittlez doet het ook prima... twijfel een beetje of ik er voor de laatste weekjes nog een extra lampje boven hang, vooral omdat ik de temperatuur wat aan de lage kant vind met 25ĖšC en de LV wat hoog met 65%. Afzuiger draait al erg laag (er is nog net sprake van een vacuum) maar goed, het weer helpt natuurlijk ook niet echt mee. Hier de foto's van vanmorgen net na het water geven..

                IMG_2643.jpg
                Attached Files
                Lopend Verslag

                Comment


                  #28
                  Nog 4 weken te gaan... vooruitzichten zijn goed. Merk wel een stikstof tekort.. Iemand een tip wat ik daar het beste aan kan doen? Voeding verhogen? Of apart stikstof toevoegen?

                  IMG_2720.jpg IMG_2719.jpg
                  Lopend Verslag

                  Comment


                  • Voor het eerst
                    Voor het eerst commented
                    Editing a comment
                    Helaas ben ik inmiddels bang dat het toch een beetje overvoeding is... nou ja.. dan maar even een paar dagen gewoon water.. blijft lastig op aarde...

                  • Rreppellsteeltjam
                    Rreppellsteeltjam commented
                    Editing a comment
                    Niet gewoon een ph probleem?

                  • Voor het eerst
                    Voor het eerst commented
                    Editing a comment
                    Die kans is in theorie aanwezig... heb deze namelijk nog niet eerder gemeten. Op aarde eigenlijk ook nooit gedaan en in het verleden ging dat prima.. Maar ik heb er deze ronde op wel meer vlakken een zooitje van gemaakt. Met name vwb de voeding.. Gewoon een scheutje in het water en we zien wel... en dan te bedenken dat ik op hydro al stress kreeg als ik een ml teveel doseerde... Nou ja, het voordeel is wel dat ik nu ook niet echt een specifiek doel heb.. voorgaande ronden probeerde steeds efficiƫnter te kweken, nu hoop ik dat er wat rookbaars afkomt (bij voorkeur genoeg voor een maand of tien).

                  #29
                  Goed... mijn planten zijn er duidelijk klaar mee... dat wordt fors minder opbrengst dan gehoopt... Ik laat ze nog tot de 13e staan en dan gaan ze om.. Ga niet meer kweken in zo'n kleine tent..pfff..
                  Waaruit ik concludeer dat ze klaar zijn? Groei stagneert, voeding wordt niet of nauwelijks opgenomen, blad valt af... zou bijna denken aan wortelrot maar de wortels zien er juist fantastisch uit. Denk toch iets te vaak droog laten trekken (iedere dag (3x) controleren is dus echt wel beter). Nou ja, anders bekeken is dit feitelijk wel de goedkoopste wiet ooit.. Hoef zelf de elektra niet te betalen, vrijwel geen werk aan gehad (knippen moet nog) en meer dan een paar zakjes aarde heb ik niet hoeven kopen.... Ik heb volgende week als het goed is nog de tijd om de resultaten te delen dus dat zal ik dan doen voordat ik weer een tijdje vertrek..

                  Groetjes
                  Lopend Verslag

                  Comment


                  • Rreppellsteeltjam
                    Rreppellsteeltjam commented
                    Editing a comment
                    Volgende keer steenwol?

                  • Voor het eerst
                    Voor het eerst commented
                    Editing a comment
                    Dat of gewoon weer kokosmix.. daar had ik nooit problemen mee..

                  • Rreppellsteeltjam
                    Rreppellsteeltjam commented
                    Editing a comment
                    Hmm.

                    Denk dat steenwol stabieler is en beter vocht vast houd en calmag niet vast houd.

                    Steenwol is 1 x per dag water in de bloei.
                Bezig...
                X