Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2x Glueberry OG - 180x120x60 - 2x 150W LED

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED: 2x Glueberry OG - 180x120x60 - 2x 150W LED

    Korting op 420shop
    Daar ben ik weer met een nieuwe ronde = nieuwe kansen.

    Het soortje dat ik dit keer gekozen heb is Glueberry OG. Een indica-dominante hybrid met een gemiddelde bloeitijd van 8 weken. Ik ga er twee kweken in een scrog-net. Het is voor mij de eerste keer dat ik kweek in een scrog-setup.

    De setup

    De setup is vergelijkbaar met mijn vorige ronde Auto Orange Bud.
    • Tent van 180x120x60
    • 2x 150W LED
    • 1x buisventilator + koolstoffilter 160mm
    • 1x buisverwarming 135W
    • Romberg Hortiswitch 2.0 (voor instellen dag/nacht temperatuur en schakelen verlichting)
    • 2x 4-gallon smart pot
    • 70L waterreservoir
    • 4x XL Blumat Tropf
    • 1x zelfgemaakt SCROG-rek
    De bewatering met de Blumats pak ik net iets anders aan dan vorige keer. Vorige ronde had ik 1 kleine Tropf per pot, met 4 verdeeldruppelaars per pot. Ik merkte dat met de kleine Tropfs de onderkant van de pot soms niet vochtig genoeg werd. Bovendien raakten de verdeeldruppelaars te vaak verstopt. Deze ronde doe ik in iedere pot 2 XL Tropfs, zonder verdeeldruppelaars.

    Het plan
    1. Ik prime en sluit de Blumats vast aan
    2. Ik laat de potgrond lekker tot leven komen
    3. Ik ga een weekje op vakantie
    4. Na terugkomst zaai ik 5 zaadjes
    5. De 2 sterkste, bij voorkeur gelijk uitziende plantjes gaan door wanneer het tijd voor verpotten is
    ​​Een goed begin is het halve werk

    20231017_193127.jpg

    LATER MEER!

    --- EDIT---

    Het plan is gewijzigd. Ik heb nog even goed gelezen​ op de site van Dutch Passion. Ze geven aan dat HiFi 4G vanwege haar dikke takken niet zo geschikt is voor SCROG. Vandaar dat ik heb besloten dat het Glueberry OG wordt. Dat zit nog wel in dezelfde hoek aangezien HiFi 4G een kruising is van Glueberry OG en HiFi OG. Glueberry OG doet het volgens Dutch Passion wel goed in een SCROG setup. Ook ga ik starten met 3 zaadjes in plaats van 5.
    Last edited by norseman; 21 October 2023, 17:39.

    #2
    De zaden zijn binnen. Wel leuk die gratis zaadjes, maar de realiteit leert dat ze in een laatje verdwijnen en daar blijven omdat ze niet tussen de planning komen.

    20231020_120002.jpg

    Comment


    • Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Die tent afmeting komt niet echt overeen met de tent op de foto🙃

      Ik heb die euforia 12-10 geplant, had hem ook erbij gekregen toen ik de Kerosene krash bestelde. Succes met je ronde

    • norseman
      norseman commented
      Editing a comment
      Bo$wachter oeps, aangepast

      Grappig van die euforia skunk, is die ook nog te zien in een verslag van je?

    • Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Chapter 4 kun je ze volgen, de reis gaat bijna beginnen voor ze

    #3
    Daar gaan we dan

    Weer heelhuids terug van mijn weekje vakantie. Tijd om te gaan kiemen. Er zijn heel veel verschillende succesvolle methodes, maar dit is mijn favoriete.

    Men wast de handen.

    20231030_185639.jpg

    Men neme de zaadjes, een bord met 3 wattenschijfjes, een spuitflesje met met 0,5L lauw water en 1 druppel pro roots.

    20231030_185846.jpg

    Men spritzt de wattenschijfjes vochtig, wast nogmaals de handen en legt de zaadjes erop. Men dekt ze af met nog eens 3 wattenschijfjes die men vervolgens ook vochtig spritzt.

    20231030_190028.jpg

    Men dekt het bord af met plasticfolie met een paar gaatjes erin geprikt met een tandenstoker. Men zet het bord op een warm plekje zoals op de schoorsteenmantel naast de houtkachel.

    20231030_190414.jpg

    Comment


    • sprinterke
      sprinterke commented
      Editing a comment
      Hey ... wat werkt voor u ,is de beste manier 😊😉 ieder doet zen ding

    • norseman
      norseman commented
      Editing a comment
      @sprinterke

      En zo is dat!

      Een reden is dat Dutch Passion deze methode aanraadt.

      Eerder gebruikte ik de koffiefiltermethode. Dat heeft voor mij eigenlijk altijd goed gewerkt. Tot ik een tijd geleden een zaadje had van DP dat niet uitkwam.

      Ik heb ze toen gevraagd om een nieuwe en toen gaven ze aan dat ze foto's willen en vroegen ze ernaar of ik wel hun aangerade methode gebruikte.

      Sindsdien gebruik ik deze methode, heb ik altijd succes gehad en dus ook foto's. Mocht er een zaadje niet uitkomen kan ik proberen mijn geld terug te krijgen of tenminste een nieuw zaadje.

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Warmtemat/tissue/afgesloten container werkt ook prima, 28°c en erg vochtig, 24/36 uur ontkiem tijd.

    #4
    Verder staan de Blumats al eventjes in het water, zijn de kleine potjes nog redelijk vochtig maar mogen de grote nog wel even flink wat extra ingewaterd worden voor ik de Blumats aansluit.

    20231030_200527.jpg 20231030_200542.jpg

    Comment


      #5
      Yes, binnen 24u drie worteltjes. Omdat ze alle 3 tegelijk uit zijn gekomen geef ik ze pas letters als ze opkomen.

      20231031_180644.jpg

      Lampjes aan, afzuiging aan, verwarming aan op 26 graden en gaan..

      20231031_182039.jpg
      Last edited by norseman; 31 October 2023, 17:55.

      Comment


      • Rietslang
        Rietslang commented
        Editing a comment
        Leuk straight to the point met je weldoordachte verslag👊👍
        Effe zeiken maar geef zelf liever de voorkeur aan meteen ontkiemen in aarde, de directe spanning zou zorgen voor uiteindelijk sterker plantjes maar dit wordt eveneens knallen, zeker met zo een gezellige bordjes

      • norseman
        norseman commented
        Editing a comment
        Bedankt Rietslang

        De hele zomer heb ik gehad om na te denken over deze kweek. Maar nu is het aan en gaan we merken of mijn beslissingen de juiste waren!

        Ik heb er in ieder geval een goed gevoel over en heel veel zin in . Alle fouten die ik de afgelopen 2x gemaakt heb zal ik hier niet weer maken. En de fouten van deze ronde maak ik de volgend keer niet meer!

      #6
      En daar zijn drie kopjes boven! Nou, dan krijgen ze gewoon willekeurig A, B, C als letter..

      20231102_175059.jpg
      Attached Files
      Last edited by norseman; 2 November 2023, 18:41.

      Comment


        #7
        Op dag 6 zien we nu wel een keer wie de snellere zijn. Dus hebben ze vandaag lettertjes gekregen. Ik ben ook van plan om later vandaag de Blumats definitief aan te sluiten en af te stellen.

        20231105_090033.jpg
        Last edited by norseman; 5 November 2023, 09:19.

        Comment


          #8
          Blumats geplaatst en afgesteld. De slangen ga ik nog aan de potten bevestigen en de zekeringsclipjes moeten nog op de koppelingen. Maar zo eerst maar even proefdraaien.

          20231105_173651.jpg

          Comment


            #9
            Oeps!

            De Blumats toch niet helemaal goed afgesteld blijkbaar. Heb dit in ruim 3 jaar Blumats nog niet eerder meegemakt. Ik heb ze gewoon volgens de instructies afgesteld. Tot de hangende drup en dan nog 2 driehoekjes verder dicht.

            Na 15 min vloeken en dweilen al het water opgeruimd. Op mijn verlanglijstje staat nog een shopvac ofwel nat/droogzuiger.

            ik ga straks de Blumats controleren op luchtbellen en opnieuw afstellen.

            Het verwamingkje ga ik toch maar een klein opstapje geven.

            Gelukkig is al het water in de tent gebleven en is alles verder goed gegaan..

            20231106_173046.jpg
            Last edited by norseman; 6 November 2023, 19:54.

            Comment


            • norseman
              norseman commented
              Editing a comment
              Thanks voor de tip @Rreppellsteeltjam

              Takketoelli ik zou graag je mening over dit incidentje horen.

              Ik weet bijna zeker dat het door een luchtbel kwam. Op de foto zie je dat de rechterschotel vol water staat en de linker nog droog is. In de rechterpot zat een Blumat met een flinke luchtbel.

              Hoe die mij ontglipt is kan ik me haast niet voorstellen maar dat moet ik bij mezelf zoeken ben ik bang..

            • norseman
              norseman commented
              Editing a comment
              En nog een vraagje aan een ieder, zal ik de potgrond van de rechterpot vervangen nu het nog kan? Er is immers meer dan 15 liter water doorheen gespoeld en daarmee misschien ook de nodige meststoffen die in de grond zaten, ik had er ook nog silicaatpoeder aan toegevoegd. Het water was iig behoorlijk bruin.

            • norseman
              norseman commented
              Editing a comment
              Zeg @Rreppellsteeltjam waarom werkt taggen bij jouw usename eigenlijk niet?

              Niemand weet, niemand weet, waarom je @Rreppellsteeltjam niet taggen kan.

            #10
            Morguh



            Die vierkante schalen kun je beter omdraaien, zo staan de dames niet met de voetjes nat als de boel overstroomd. Dat lekzeil vangt dat wel op, wel opletten met verwarming ja

            Je krijgt overstromingen bij een verstopping van de leiding. Klinkt logisch he 😀

            Je stelt je blumat af en door een verstopping (vuil, maar kan ook luchtbel zijn) loopt er geen water door de leiding. De grond droogt op dus gaat door drukverschil de blumat verder openstaan. Dit blijft ie doen totdat ie zover openstaat dat de obstructie weggespoeld wordt en dus het vat leegloopt. Voordat de blumat zichzelf 'hersteld' heeft is het vat al lang leeggelopen.... dat gebeurt weleens, enigste nadeel van die dingen.

            Hetzelfde gebeurt als je het vat hoger of lager zet, of de leidingen verplaatst; alles wat drukverschil oplevert kan problemen geven. Dus ook bijv het omdraaien van de schalen....

            Zelf vul ik het vat, laat het ff doorlopen. Dun slangetje afknijpen, uit blumat halen en flink zuigen. Je hoort het als er lucht in zit, wat je zo verwijdert. Evt eerst blazen. Daarna afstellen en klaar. Spuugemmertje bij de hand houden

            Daarna NERGENS meer aankomen. Alles wat drukverschil kan opleveren heeft invloed op werking blumat, is mijn ervaring. Zijn echt gevoelige dingetjes. Aflopende leidingen en vastzetten

            Beste is één vaatje per plant, dan kan de een probleemloos door terwijl de ander overstroomd. Door de schalen blijft de ander droogstaan.

            Bij een overstroming haal ik kleine slangetje uit blumat en sluit deze af met een knijper. Vaatje vullen en lucht eruit zuigen, terug in blumat. Dan weer afstellen als normaal, ik zet hem dan een beetje meer dicht. Ietsie, half driehoekje max. Verder niks doen, na een tijd gaat alles weer als normaal. De dame zelf kan voedingsperikelen krijgen, er is tenslotte inderdaad een hoop voeding weggespoeld. Gebeurt zelden

            Heb je de grote blumats? Ze steken ver uit namelijk.

            Na plaatsen blumats ff een beetje water erover gieten, dan sluit de grond om de kegel goed aan. Dan reageerd de blumat sneller en beter op drukverschillen. Mijn zelfverzonnen theorie


            Succes!
            "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
            "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
            "Ajeto" - Buurman en Buurman

            Comment


            • Takketoelli
              Takketoelli commented
              Editing a comment
              Oh ja, blumats voor gebruik minstens 24 uur laten weken. Aan elkaar, zodat de doppen ook onder water zijn. Voor gebruik onder water openen, luchtbel eruit laten (!) en onder water weer goed sluiten

            • norseman
              norseman commented
              Editing a comment
              Bedankt voor je uitgebreide reactie!

              Ik ga het deze week opnieuw proberen. Die tip van de schotels omkeren is een goeie! Het zijn inderdaad grote Blumats, de vorige ronde gebruikte ik kleine en merkte dat de potten soms onderin te droog werden. Ze steken nu nog een eindje uit inderdaad, maar bij het verpotten vul ik de potten nog verder aan met grond.

            #11
            Ik heb de kleintjes vanmorgen even laten schrikken met hun eerste dosis boom boom spray.

            C is een beetje een mafkees met vreemde blaadjes, ziet er anders uit dan de andere. Grote kans dat die straks uit de race verdwijnt.

            20231107_082200.jpg
            Last edited by norseman; 7 November 2023, 15:17.

            Comment


              #12
              De Blumats ontdaan van de luchtbellen. Die laat ik vannacht maar sudderen in de pan.

              Misschien dat ik vanavond nog even de potgrond vervang van de rechterpot, anders morgen.

              Dan weer inwateren en een dag later de Blumats (eerst weer op luchtbellen checken) opnieuw aansluiten. Dat zal dus wel richting donderdag of vrijdag worden.

              20231107_175643.jpg
              Last edited by norseman; 7 November 2023, 18:35.

              Comment


                #13
                Het medium

                Ik zie dat ik in de startpost helemaal niks gezegd heb over het medium. Nu ik toch de grond van de grote potten ga vervangen is daar mooi de gelegenheid voor.

                Het is Biobizz allmix. Ik gebruikte eerder Plagron maar dat was niet op voorraad toen ik dit kocht. Lijkt verder prima spul. De reden dat ik kies voor allmix is omdat ik dan pas hopelijk in de bloei voeding bij hoef te geven.

                Het enige dat ik nog toevoeg is wat silicaatpoeder (zit ook nog magnesium in en nog wat andere sporenelementen).

                Paar handen potgrond, schepje silicaat, goed mengen, enz. In totaal heb ik per pot ongeveer 3 afgestreken eetlepelschepjes toegevoegd.

                20231109_165806.jpg
                Attached Files
                Last edited by norseman; 9 November 2023, 18:55.

                Comment


                  #14
                  Hydrocultuur

                  Nog even wat tussendooor.

                  In mijn vorige verslag hebben jullie kennis gemaakt met mijn DWC Cayennepeperplant, die later nog onthoofd is in een storm. ( https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...e6#post1820526).

                  Screenshot_20231109_184604_Reddit.jpg

                  Desalniettemin heb ik er heel wat flinke pepers van geoogst. De plant ligt nu op de composthoop.

                  Maar ik wil de Growrilla emmer niet stil laten staan dus heb ik mijn baby agave erin gezet. Die heb ik vanaf pup in een simpele hydro setup gekweekt.​

                  Screenshot_20231109_184707_Reddit.jpg

                  Screenshot_20231109_184543_Reddit.jpg
                  Last edited by norseman; 10 November 2023, 09:39.

                  Comment


                  • Silas
                    Silas commented
                    Editing a comment
                    Als de baby volwassen is dan heeft tie hele nare stekels, Agave

                  • norseman
                    norseman commented
                    Editing a comment
                    Silas ja, de moeder heeft mij al een paar keer lelijk geprik!

                  • norseman
                    norseman commented
                    Editing a comment
                    Ik zag dat op desktop de foto's niet getoond werden, ff opnieuw toegevoegd..

                  #15
                  Ok, C wordt niks. Morgen blumats opnieuw plaatsen en verpotten. Spannende tijden, morgen meer!

                  20231111_173855.jpg

                  Comment

                  Bezig...
                  X