Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2x Glueberry OG - 180x120x60 - 2x 150W LED

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #76
    Mestplanning

    Om te bepalen wanneer ik de DryPart bloom ga verwisselen voor de FinalPart ben ik een beetje aan het rekenen gegaan.

    Ik ga er voor het gemak even van uit dat ik ze nog 2 weken laat staan na het moment dat DP aangeeft dat ze klaar zouden moeten zijn. Morgen staat het 7 weken op 12/12. 8 weken is de termijn van DP, dus reken ik nog 3 weken vanaf morgen. Dan kom ik uit op oogsten op 6 maart.

    Ze raden aan om het 10 tot 15 dagen te geven. De 5 dagen speling heb ik om het eventueel eerder te oogsten (op zijn vroegst 1 maart), maar daar reken ik nu niet op.

    In het schema van de FinalPart geven ze ook nog aan dat je bij het wisselen naar de laatste fase ook nog tussendoor kan spoelen met FinalPart om veel stikstof alvast weg te werken. Die sla ik over.

    Dan kom ik dus uit op voeding wisselen op 18 februari, komende zondag.

    image.png
    Er is ook nog een scenario waarbij ik uit ga van op zijn vroegst oogsten op 6 maart. Ik zal kijken of ik wat goeie trichomenplaatjes kan maken deze week. Misschien dat jullie me dan kunnen helpen beslissen welk scenario het wordt..

    image.png
    Last edited by norseman; 13 February 2024, 17:34.

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Als ze milky worden.

    • MRDAW420
      MRDAW420 commented
      Editing a comment

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Amber. Het ging hier om het bepalen van tijdsrip toevoegen final part, wat bij mij overeenkomt met start spoelen

    #77
    Vandaag zitten we op 7 weken 12/12.

    Komend weekend ga ik omschakelen van voedingstoffen. Om niet droog te komen staan moet ik het reservoir nog 1x bijvullen deze week. Maar dat doe ik maar met een halve lading zodat ik niet teveel hoef weg te gooien.

    20240214_170423.jpg

    20240214_170442.jpg

    20240214_170454.jpg

    Ik zie nog een hoop heldere trichomen, een zeker aandeel melkachtig en nog nagenoeg geen amber.

    20240214_170533.jpg

    20240214_170506.jpg
    Last edited by norseman; 14 February 2024, 16:25.

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Fokking hel man, niet normaal. Lust voor het oog

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Wat doet die final part precies? Werkt die niet het best zonder ander voeding? De naam suggereerd dat een beetje

    • norseman
      norseman commented
      Editing a comment
      Takketoelli het is gewoon de complete basisvoeding zonder N en Ca.

      De N verdwijnt vanzelf uit de mix als ik steeds bijvul met alleen FinalPart.

    #78
    Ze geven wel heel duidelijk aan dat je het alleen moet geven, maar dan hebben ze het volgens mij vooral over structureel in plaats van een overgangsperiode van een paar dagen.

    Ik vind het wel jammer dat ze op het laatst schrijven "Trust us", dat is volgens mij een drogreden. Vertel dan waarom het anders is dan anderen zodat ik daar echt een mening over kan vormen?


    Screenshot from 2024-02-15 17-47-04.png

    Vanmorgen moest ik het reservoir wel bijvullen omdat het anders de dag niet zou halen. Ik heb dat gedaan met 5L FinalPart oplossing. Er zat denk ik nog 5L in het reservoir met DryPart Bloom oplossing.

    Dat betekent dat het nu ongeveer 50/50 is. Er is alweer een paar liter verdwenen uit het reservoir. Dus vanavond gooi ik er nog eens 15L bij. Dan is het al bijna puur.

    Ik ben dan wel iets eerder in het tijdspad dat ik had uitgestippeld. Maar ik kan het nog rekken met 2 tot 5 dagen aan het einde zie ik:

    Screenshot from 2024-02-15 17-50-39.png
    En Takketoelli als antwoord op jouw vraag wat het doet. Dit dus volgens de fabrikant:​

    Screenshot from 2024-02-15 18-05-28.png
    Attached Files
    Last edited by norseman; 15 February 2024, 17:07.

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Misschien reageert het op elkaar of krijg je overvoeding.

      Het product ripen beinvloed ook de eindfase.

    • norseman
      norseman commented
      Editing a comment
      Volgens mij bedoelen ze inderdaad overvoeding. Maar dat is dan omdat je het extra toevoegt.

      Dat reageren zal wel meevallen. In het medium mengt het toch ook zou je zeggen.

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Ja, meer zoals dat bepaalde voeding niet samen gaat met waterstofperoxide bijvoorbeeld, dan gaat het vlokken of klonteren of stinken enz.

    #79
    Toch wel aardig. 2 dagen geleden de FinalPart in het reservoir gegooid en vandaag zie ik ineens al meer herfst.

    Ik kan me haast niet voorstellen dat het zo snel effect heeft. Denk dat het toeval is, want buiten deze foto zag ik ook al een verkleurd blad een paar dagen geleden.

    20240216_174632.jpg

    En er reageert niks in het vat hoor. Sinds de laatste keer schoonmaken is het water constant helder en de wanden brandschoon. Afgezien van wat zout-aanslag maar dat is volkomen naar verwachting en niet erg.

    Ze drinken wel stevig, net als het baasje. Dus morgen of overmorgen weer bijvullen met 15L.

    20240216_173859.jpg
    Last edited by norseman; 16 February 2024, 17:07.

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Goh, zou LR2 weten wat voor zooi dat is?

    • norseman
      norseman commented
      Editing a comment
      Voor de 100.000e keer, het is gewoon de basisvoeding min.

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Het gaat prima norseman en als je ripen niet zou kunnen mengen met wat nog in het vat zit zou het ongeschikt zijn voor recirculerende systemen.

    #80
    Zo moeilijk is het niet he. Vergelijk de bovenste 3 labels met de onderste. Valt er ook iets op?

    TriPart

    Micro

    20240216_205303.jpg

    Bloom

    20240216_205250.jpg

    Grow

    20240216_205229.jpg

    FinalPart

    20240216_205325.jpg
    Last edited by norseman; 16 February 2024, 20:16.

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Bij explode van du tchpro ook, bijna hetzelfde op 1 dingetje na, iets van zwavelnitriet.
      En gewoon bij de bloom extra, dus ec ver in de 2.

    • norseman
      norseman commented
      Editing a comment
      De EC van dit spul komt op zo'n 1,6 met 4ML per liter in zn eentje. Dat is hoog zat als je het mij vraagt. Nitriet bevat stikstof..
      Last edited by norseman; 18 February 2024, 07:32.

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Yep, dus geen pk extra.

    #81
    In de tent gaat het verder uitstekend. Ik doe mijn best om de luchtvochtigheid en temperaturen op peil te houden. Met deze warme natte februaridagen is dat iets meer een uitdaging dan een paar weken geleden.

    En zo moet ik dan nog maar een paar weekjes volhouden.

    20240218_084337.jpg

    20240218_084356.jpg

    20240218_084420.jpg


    Comment


      #82
      Ik las ergens iets over dat iemand Bacillus Thuringiensis gebruikt tegen varenrouwmuggen.

      Deze persoon kweekt op kokos en lost af en toe zo'n tablet op in zijn reservoir.

      Ik zat gewoon even hardop te denken of dat met een Blumat systeem misschien ook kan werken.

      Voor deze ronde in ieder geval niet meer. Die is bijna op z'n eind..

      https://www.amazon.nl/Culinex-muggen.../dp/B002M36N22

      image.png

      Ik weet dat sommigen hier met zand of grind op het medium werken maar ik heb geen zin om daar mee te gaan klooien.

      De roofmijten werken goed, maar die moet je ook eens in de zoveel weken herhalen en zijn best duur. Je kunt ze ook niet bewaren omdat het levende diertjes zijn dus je moet ze steeds bestellen in kleine hoeveelheden.​​
      Last edited by norseman; 19 February 2024, 19:27.

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        A.R.T.S. biogranules met neem door de grond dan?

      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Die middeltjes werken prima, vooral arts. Met blumat zal altijd lastig blijven omdat de grond nat blijft. Ik kies juist voor grint omdat ik dan juist niet van die middeltjes hoef te gebruiken. Ik hou daar absoluut niet van, maar dat is mijn ding he, met sommige dingen spoor ik niet helemaal 😀

      #83
      Vandaag is de dag dat ik van Dutch Passion mijn plantjes oogsten mag.

      Maar dat gaan we lekker nog niet doen!

      De FinalPart begint ook zijn werk te doen, het wordt steeds meer herfst

      20240221_172311.jpg

      20240221_172330.jpg

      20240221_172436.jpg

      20240221_172421.jpg

      20240221_172410.jpg

      20240221_172359.jpg

      Comment


      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Laatste loodjes

      • Corleone1933
        Corleone1933 commented
        Editing a comment
        Mooi toppen, goed bezig

      #84
      Ze zuipen nog als een malle. Woensdagochtend heb ik bijgevuld met 15L en zojuist, nog geen 3 dagen later weer eens. Dat betekent meer dan 2,5L per plant per dag. Dat lijkt best veel maar het zijn wel planten met een oppervlak van 60x60 natuurlijk.

      20240223_172504.jpg

      20240223_172606.jpg

      20240223_172713.jpg

      Comment


      • norseman
        norseman commented
        Editing a comment
        Bo$wachter Ze drinken nu meer dan in het stadium waarin jij zit met je planten hoor. Eerder was het eens in de 4 dagen, dus dan heb je het over 1,8 a 1,9 L per plant.

      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Goed man. Ze zullen over een tijdje ineens minder gaan drinken; dan zijn ze er bijna klaar mee. Wordt een vette oogst man

      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Een goed teken dat ze zoveel drinken!

      #85
      Ik heb al eerder aangegeven dat ik uit deze oogst het maximale wil halen, dat is ook de reden waarom ik de extra lamp heb aangeschaft.

      Eigenlijk wil ik gewoon een jaar vooruit kunnen. Misschien nog een buitenwietje tussendoor maar daar reken ik niet teveel op.

      Maar als ik onder het bladerdek kijk dan zie ik nog kansen. Vandaar dat mijn plan is om het in 2 keer te gaan oogsten.

      Ik moet dan nog wel een beetje aan het knutselen gaan maar eigenlijk ben ik er al.

      Een constructie van een paar dozen van iemand zijn favoriete winkel hier.

      20240223_195643.jpg

      Een afzuiger met slang heb ik nog wel ergens liggen. Hij ratelt wat maar zo hard hoeft ie niet te draaien.

      20240223_195826.jpg

      En o ja een filtertje.

      20240223_200236.jpg

      Comment


      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Kun je ook op ingang tent aansluiten, heb je ook afzuiging

      • norseman
        norseman commented
        Editing a comment
        Takketoelli dat past helaas niet meer op de plek waar de tent staat.

      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Ah, jammer

      #86
      Herfst!

      20240226_152145.jpg

      20240226_151712.jpg

      20240226_151725.jpg

      20240226_152124.jpg

      Comment


      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Spoeltijd

      • norseman
        norseman commented
        Editing a comment
        "Spoelen" ben ik een week geleden in feite al mee begonnen met de DryPart bloom door de FinalPart te vervangen. De laatste 48u krijgen ze FlashClean. Dat zal nog een paar dagen duren

      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Oh ja, excuseer. Lastig soms om alles uitelkaar te houden 😀

      #87
      Ziet er goed uit hoop met de tijd ook zulke foto te kunnen plaatsen.
      En de herst fase vind ik de mooiste fase wat ik zie bij iedereen.

      Comment


      • norseman
        norseman commented
        Editing a comment
        @Repel Het is inderdaad een actief stikstofgebrek, precies de bedoeling van de FinalPart

      • norseman
        norseman commented
        Editing a comment
        SmfTheProphet je hebt helemaal gelijk hoor. Dat in de herfst de bladeren van de bomen verkleuren en vallen heeft dan wel een andere oorzaak maar het komt op precies hetzelfde neer. Er wordt geen chlorofyl meer aangemaakt. In het geval van de bomen is de oorzaak gebrek aan licht. In het geval van mijn planten is de oorzaak een gebrek aan stikstof

      • Jack Spliff
        Jack Spliff commented
        Editing a comment
        Een wietplant moet niet tot de laatste snik groen blijven. De laatste 2 weken mag die geel trekken. Dat is ook een teken dat de plant de laatste voedingstoffen uit de bladeren trekt. Das ok, want dan zitten er amper nog voedingsstoffen in de grond wat de bedoeling is.

      #88
      Vandaag is het 9 weken 12/12

      20240228_102354.jpg

      Comment


      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Een goede mentale voorbereiding is wel nodig met zo'n knipsessie voor de boeg
        😀

      • norseman
        norseman commented
        Editing a comment
        Takketoelli ja daar zie ik wel tegenop. Vorige oogst was al een flinke kluif maar dit wordt wel ff knippen. Ach ja, luxeprobleem moet je maar denken 😉

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Grote schaar erbij langs knippen, en vantevoren kan je al blad weghalen.

      #89
      Ik heb vanmorgen het Blumat systeem losgekoppeld. De spoeling met FlashClean doe ik met de hand. Als ik dat via het reservoir zou doen komt een deel van de opgeloste zouten toch weer in het substraat terecht en dat wil ik niet.

      Voor de spoeling gebruik ik dus RO-DI water met FlashClean. Dat zuur ik ook niet af want dan smokkel ik er toch weer stikstof of fosfor in.

      20240229_123810.jpg

      Het reservoir met aangekoppelde leidingen staat nu in de badkamer met de circulatiepomp te draaien. Ik heb het gevuld met warm water en fosforzuur tot een PH van 2,8. Dezelfde PH als cola, waar trouwens ook fosforzuur in zit. Zo kunnen alle zoutophopingen oplossen voordat ik hem verder schoonmaak en opberg voor de volgende ronde.


      20240229_082844.jpg

      20240229_114850.jpg

      20240229_120756.jpg


      Later meer...

      Comment


      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Blumats wel ff eruit halen en opendraaien. Anders zuigen de dames de blumats vacuum, niet goed voor het membraan

        Laatste loodjes!

      • norseman
        norseman commented
        Editing a comment
        Zoutzuur ken ik ja. Heb ik nu niet in huis anders had ik dat misschien gebruikt om het reservoir schoon te maken. Maar met het RO-DI water is het verder ook niet nodig. Met de FlashClean erin is het nog steeds 0,0 EC.

        En goeie tip van de Blumats Takketoelli. Ik zal ze er zo uit halen.

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Maar er zit ook geen stikstof of fosfor in, dus kan je het gebruiken als ph- vloeistof.

      #90
      Denk je dat je de grond bijna niet natter kan krijgen, giet ik er gewoon ff 15L in voordat er 10% a 15% onderuit de potten komt..

      Kijk Repel, doekjes.. ben je nu blij?

      20240229_130621.jpg

      Comment


      • Corleone1933
        Corleone1933 commented
        Editing a comment
        Die wasmachine lekbakken passen niet in je tent want die zijn 70x70x7, garland lekbak kan wel die zijn 60 x 60 x 7.

      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        norseman nee een nieuwe wasmachine is onzin als ie lekt maar die lekbakken zijn inderdaad 70 x 70cm dus gaat niet passen. Vijverfolie kan ook.

      • norseman
        norseman commented
        Editing a comment
        Vijverfolie er nog weer extra in lijkt me overbodig. De inlegbodem van de tent is ook waterdicht en heeft een opstaande rand van een cm of 5.

        De extra lekbakken zouden misschien handig zijn om het water iets meer op zijn plek te houden in plaats van dat het helemaal naar het laagste punt van de tent zakt.

        Ik zou dan denk ik gaan voor nog iets kleiner dan 60x60. Dan past de verwarming er ook nog naast.

        https://www.amazon.nl/Garland-GAL63B.../dp/B000TAQTR4
        Last edited by norseman; 1 March 2024, 15:58.
    Bezig...
    X