Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De Tententuin van Takketoelli

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #61
    The bird vergalt de hele pagina 4 op mobiel.. is het al bijna tijd voor pagina 5?

    Screenshot_20240512_144959_Chrome.jpg

    Comment


    • norseman
      norseman commented
      Editing a comment
      Haha yes!

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Men blijft maar praten over the Bird. Goed man

      Hehehe
      Zal ik het weghalen?

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Zorg dat het op elke pagina bovenaan komt te staan!!

    #62
    Goedenavond vrienden en vriendinnen van de kweek!!





    Wat is het toch een leuke hobby he, dat kweken. Je stopt een zaadje in de grond en 3,5 maand later ben je stoned. Mooi man




    VOORGROEIKASTJE
    20240517_223118.jpg


    White Ice
    20240517_223123.jpg
    ik heb de grote fanleaves verwijderd, die zaten de onderste scheuten teveel in de weg. Heeft een wat afwijkende groei, is heel stug en wat licht krullend blad. De lv is een paar dagen veels te laag geweest, rond de 30%
    Tja


    White Skunk
    20240517_223128.jpg
    Doet haar ding. Haar ding is groeien op het moment



    The Bird
    20240517_223130.jpg
    Voorbeeld voor de rest. Vliegende start!




    TENTENTUIN

    20240517_223721.jpg
    De Tententuin staat weer iets voller. Is alleen ff zoeken naar dat iets




    BLUE SKUNK

    20240517_223809.jpg
    Is al compleet ingeburgerd in de Tententuin en volop in training. Ze is nog klein en wordt wat verdrongen door de rest. Iets




    NORTHERN LIGHT

    20240517_223736.jpg
    Dat die bladeren allemaal zo omhoog staan moet wat betekenen. Sommige pistels zijn bruin aan het worden in week 3 bloei. Gaat niet helemaal super dus




    BIG BUD

    20240517_223741.jpg
    Big Bud is niet meer de kleinste, maar de bigste. Ineens klopt de naam, voor de helft althans

    20240517_223745.jpg
    Ze doet flink haar best, die andere helft komt wel goed denk ik





    CRITICAL RUNTZ

    20240517_223750.jpg
    Ze ruikt fantastisch, ziet er goed uit en is flink aan het zwellen. Eerste dosis Green Sensation gekregen en dat kan ze goed hebben


    20240517_223756.jpg
    Maar ze zit vol banaantjes.... das minder. Echt tientallen

    Gewoon laten zitten dus, zinloos om daar tijd en moeite in te steken. We zullen zien of het iets gedaan heeft met de rest




    .... .... .... .... .... .... .... .... ....


    Dus

    20240517_223731.jpg
    Beetje trainen, beetje voeden. Het baat niet helemaal super allemaal maar wiet zal er zijn.
    Ech wel





    Grote Groeten!!
    Attached Files
    "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
    "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
    "Ajeto" - Buurman en Buurman

    Comment


    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      oké hopen op het beste!

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Ik hoop met je mee

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Hopen en gamen tegelijk kun je ook?

    #63
    Purple Kush zit in de potten. Helaas iets te droog. Toen herinnerde ik mij deze:

    raw-hydrostone.jpg Hydro steentjes! Ik heb er ooit eentje gekregen van een kameraad.

    Die dingen werken fantastisch! 5 min in water leggen en met een plakbandje aan de deksel vastmaken. Paar uur later was de lv van 55% naar 61% gegaan, super gewoon. Nu de andere potten ook op de goede lv brengen.

    Gewoon met water, niks boveda. Daar moet ik niks van hebben; dat zou in dit geval betekenen dat er vocht uit een zoutoplossing je wiet in trekt.... lekker man.
    Dat mensen dat doen snap ik niet maar ieder zijn ding hoor

    Hydrosteentjes dus, kost bijna niks en nooit iets anders meer nodig


    "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
    "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
    "Ajeto" - Buurman en Buurman

    Comment


    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Hoofdreden? Heb je meer redenen nodig dan? Ik hoef er slechts één. Niet te moeilijk doen.

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Andere reden is uiteraard geld besparen
      Dan olie, en vrienden blij kunnen maken

    • kelderkastje
      kelderkastje commented
      Editing a comment
      Ik heb vertrouwen, gebruik boveda en die anderen, en ik hoef niet te burpen. Lazy stoner.

    #64
    PURPLE BUD





    'Veel bud, weinig purple' - Takketoelli


    20240522_200652.jpg

    De Purple Bud behoort tot de favorieten. Stelt nooit teleur, is voornamelijk een Indica en makkelijk te kweken. Ik heb ze al een paar keer gezet en dat zal ik ook blijven doen!

    20240522_200829.jpg
    De toppen zijn allemaal open van structuur, alles is bruikbaar, geen fluff. Een mooie heldere groene kleur, nauwelijks tot geen paars. Geen toprot



    20240522_200704.jpg
    Geur is erg sterk, en heeft volgens mij iets van bos. Een hele sterke onmiskenbare wietgeur, heel potent. Je ruikt dat het een lekker wietje is!


    Soms zie je mensen ff met een snufje een pot wiet beoordelen, met deze wiet zou je dat ook kunnen. Lang niet bij alle, de Silver Haze van laatst is pas lekker na grinden

    Ik maak geregeld ff een pot open om ff een snuif te nemen, bijna altijd gevolgd door een nies of twee, drie.
    Nieswiet, das altijd goeie wiet!!


    20240522_200717.jpg
    Smaak is ook bos, je proeft dat ze op grond heeft gestaan. Heel aards zeg maar, of bos dus. Maar toch is de smaak minder als de geur. Gewoon een lekker wietje, maar niks bijzonders



    Het effect is heel indica; ze kan met de juiste hoeveelheid een goeie bankplakker zijn. Een lichtere dosering laat mij ergens erg diep over nadenken, compleet in gedachten verzonken en afgesloten van de wereld, maar toch nog best actief. Wel heel snel afgeleid. Veel discussies met mijzelf enzo, leuk man
    Gewoon een goed indicawietje, zoals een indicaatje moet zijn

    20240522_200806.jpg




    +

    Drie, met een plusje. Een fijn goed mooi wietje, maar niks speciaals op de geur na. Dus



    20240522_200748.jpg



    Grote Groeten!!
    "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
    "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
    "Ajeto" - Buurman en Buurman

    Comment


    • kelderkastje
      kelderkastje commented
      Editing a comment
      Bij mij alle 7 donkerpaars geworden. Wou een rooie.

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Ze worden absoluut niet rood!!

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Purple Rider als ik mij goed herinner. Een afje, en pimpelpaars. Zo paars dat het dingen deed in mijn brein, de kleur klopte gewoon niet. Erg apart

    #65
    IMG_3354.jpg IMG_3355.jpg

    McPurple van Forum Genetics
    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    Comment


      #66
      WHITE SKUNK




      Nou, wat een drama was dát zeg. Compleet mislukte dame. Deed mij terugdenken aan mijn eerste ronden, pre forum, toen had ik ook zo'n oogst



      20240523_185324.jpg
      Er is dus iets fout gegaan, wat precies zullen we nooit weten. Wel of ze het nog eens gaat doen, want ze staat weer in het voorgroeikastje. We zullen zien



      20240523_185240.jpg

      De toppen zijn niet volgroeid, en ze heeft op het laatst als een malle pistels aangemaakt. Daardoor ook weinig trichjes, en dit alles maakt het een wietje dat niet de schoonheidsprijs wint...



      Geur is als hooi, grasachtig



      20240523_201656.jpg

      De smaak is nog een verrassing. Kwa roken of vapen is het zeer waarschijnlijk een ontzettend goor potentieloos wietje, maar ik maak er dus oliecapsules van. Daardoor proef ik niks, maar de boertjes zijn in de regel erg lekker

      Dus


      Eén stonetje. Tis dat ik er olie van kan maken maar dit is de slechtste wiet in jaren. Triest gewoon
      20240523_201647.jpg Twee potten vol


      20240523_201714.jpg
      Ik heb ook nog een pot avb of dcb of hoe je het ook wilt noemen staan, dus binnenkort een flinke batch olie maken!

      20240523_201723.jpg


      20240523_201751.jpg






      Grote Groeten!!
      "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
      "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
      "Ajeto" - Buurman en Buurman

      Comment


      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Das waar Flip

      • Alzheimer
        Alzheimer commented
        Editing a comment
        balen, maar gelukkig heb je genoeg smakelijks in andere potten. goed om er dan gelijk olie van te maken. bij mij staat het eerst een tijd in de pot waar ik met een boog omheen loop en me toch aan erger😅

      • Babz
        Babz commented
        Editing a comment
        Wordt misschien wel de lekkerste olie ooit joh!

      #67
      Goedenavond vrienden en vriendinnen van de kweek!!





      Wat is het nat he?
      Vochtig in de kweekkamer, alhoewel het nog niet de spuigaten uitloopt. Met een 62% in de kamer is het 58% in de Tententuin. Kan net, ik voel nog geen nattigheid

      Dus



      VOORGROEIKASTJE

      20240526_223742.jpg
      De White Ice is verhuisd, en vervangen voor een nog op te komen LSD. Voor de verandering eens een telg van Barneys Farm. De The Bird is van de week getopt, de White Skunk groeit. Sensi Skunk moet nog ontkiemen


      20240526_223726.jpg
      Sensi Skunk


      20240526_223750.jpg
      LSD


      20240526_223748.jpg
      White Skunk


      20240526_223754.jpg
      The Bird





      TENTENTUIN
      20240526_223932.jpg
      Het gaat wat minder. Niet slecht, maar het kan veel beter eerlijk gezegd. Een tijdje terug een mislukte White Skunk, nu is de Northern Light mis aan het gaan. Anderen hebben wat afwijkingen, sommigen gaan super. En dan nog de constante dreiging van toprot... tis wat





      WHITE ICE
      20240526_223946.jpg
      Is aan het opknappen van een wat moeilijke start, wat hopelijk niet issues blijft geven de rest van de bloei. Heb haar gisteren verpot en moet nog ff wennen. Training is begonnen




      BLUE SKUNK
      20240526_224049.jpg
      Erg bijzonder plantje; na het spontane splitten in 4 zijtakken (2 over gelaten) heeft ze nu nodes met 3 bladeren ipv 2. Heb ik wel eens eerder gehad, best bijzonder


      20240526_224053.jpg
      Maar wel een rare dame die door haar afwijkende groei ook een afwijkende oogst zal hebben. Goed of slecht is nog afwachten, maar wiet zal er zijn. Moet ook blijven tjekken op ballen. Afwijkende groei is tjekken op ballen. Ze heeft een afwijkende groei. Dus




      NORTHERN LIGHT
      20240526_224026.jpg
      Gestopt met de bloei, kleine topjes met bruin oranje pistels. Bladeren staan in een vreemde hoek schuin omhoog en wat gele bladpuntjes



      20240526_224029.jpg
      Totaal mislukt dus, ze staat op spoelen. Misschien gaat ze de olie in, maar zelfs dat is twijfel


      Ik vermoed dat ik ze een dubbele dosis voeding heb gegeven. Dat dus een paar dagen lang via het blumat vaatje. Ze staat strak van de voeding, vandaar de vreemde bladstand en de gele puntjes. Ook het verbranden van de pistels kan komen door overvoeding


      Dus....




      CRITICAL RUNTZ
      20240526_224102.jpg
      Moet nog twee weekjes volgens de boer, dus ze gaat bijna oppe spoele. De dosis green sensation heeft zijn ding gedaan; toppen zijn flink gezwollen

      20240526_224110.jpg
      Het is nog afwachten of het zaadwiet is of wordt met alle bananen, maar ik heb er vertrouwen in




      BIG BUD
      20240526_224113.jpg
      Week 3 bloei, gaat super. Weinig op te merken verder



      20240526_224116.jpg
      Mooi man




      .... .... .... .... .... .... .... .... ....



      20240526_223940.jpg
      Nou, het gaat dus wat minder. Ligt aan de kweker, Takketoelli zit niet zo lekker in zijn velletje de laatste tijd. Dus de dames boeit het dan ook niet zoveel. Wat meer aandacht dus








      Grote Groeten!!
      Last edited by Takketoelli; 1 week geleden.
      "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
      "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
      "Ajeto" - Buurman en Buurman

      Comment


      • giinnoo
        giinnoo commented
        Editing a comment
        Hoe meer watt hoe beter toch? Heb toen der tijd met 75w in een 30x30 kastje gekweekt ging prima👌

      • Flip Hasjkip
        Flip Hasjkip commented
        Editing a comment
        Komt goed amigo, denk aan Bassie!

      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment

      #68
      Staan er mooi bij behalve die Noorderlicht van Sensi. Het overschot aan blad zou voeding gerelateerd kunnen zijn. Heb die ook eens gekweekt en was niet blown away. En QnQ was er ook niet weg van maar fwiw want dat is wel eens dwarskop.
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Die heb ik per ongeluk een overdosis voeding gegeven. Is normalerwijze een fijn wietje

      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Ik vond die van huismerk wietzaadjes punt nl beter. Heb ze beide gekweekt.

      #69
      Goedenavond vrienden en vriendinnen van de kweek!





      Tijd voor een updeetje.
      Veel gebeurd weer in de kweekkamer. Alle hens aan dek af en toe, iets met lv





      VOORGROEIKASTJE


      20240605_222017.jpg
      De The Bird heeft het kastje verlaten en is vervangen voor de Sensi Skunk. White Skunk staat op het punt om verpot te worden, de blumat ligt al te weken in water. De beide andere dames hebben nog ff te gaan

      20240605_222027.jpg
      White Skunk


      20240605_222023.jpg
      LSD



      20240605_222033.jpg
      Sensi Skunk



      Leuk man




      TENTENTUIN

      20240605_223556.jpg
      Daar staat een dame te schreeuwen om aandacht, hehehe
      Pontificaal past haar wel, lampen maar weer iets hoger gezet
      De Tententuin is weer eens helemaal gevuld, al zal dat niet zo lang meer duren


      WHITE ICE
      20240605_223218.jpg
      Compacte dame, ik heb al wat blad verwijderd. Heeft ff nodig gehad om bij te komen van de wat mindere groei en de verpot, maar gaat nu wel lekker. Ik verwacht een flinke groei deze week, ze is ook flink meer gaan drinken



      THE BIRD
      20240605_223213.jpg
      Staat een paar dagen in de Tententuin is is al flink aan de groei. Mooie open structuur, dat is wel fijn met die lv van de laatste tijd




      NORTHERN LIGHT
      20240605_223408.jpg
      Wordt vrijdag geoogst, oliewiet

      20240605_223411.jpg
      Maar een kameraad wil haar toch eens proeven, en in close-up is het nog wel wat. Wordt twee weken te vroeg geoogst


      20240605_223417.jpg



      BLUE SKUNK
      20240605_223347.jpg
      Miss Pontificaal. Alle herma alarmen staan aan maar ik heb nog niks echt verdachts gezien. Een paar twijfelballen zoals ik ze noem heb ik weggehaald voor de zekerheid. Calyxen die er net iets anders uitzagen als normaal, maar degene die ik gemist heb zijn allemaal vrouwelijk. Dat alarm was dus loos denk ik

      20240605_223352.jpg
      Is enorm de hoogte in geschoten dus ook een fijne open structuur, net als de The Bird






      CRITICAL RUNTZ
      20240605_223433.jpg
      Staat bijna twee weken op spoelen maar de bladeren blijven groen. Apart, laat je twijfelen of er wel gespoeld is. Toch gaat ze vrijdag om, kwa wiet is ze er klaar voor

      20240605_223437.jpg
      Alle lichte plekken in de toppen zijn banaantjes (!) Dat zijn er nogal wat he, wowzers



      20240605_223502.jpg

      Maar als je naast de banaantjes kijkt zie je een mooi wietje. Laten we hopen dat ze niet vol zaad zit! Maar ik maak mij meer zorgen om toprot eerlijk gezegd. Van de week één top erafgeknipt




      BIG BUD
      20240605_223509.jpg
      Staat vandaag vier weken in bloei en nu al flink aan de toprot!!

      Godverdegloeiende. Das wel erg vroeg dat gaat wat beloven....


      20240605_222955.jpg
      20240605_223001.jpg
      Toprotoogst van vandaag



      20240605_222710.jpg
      Maar goed, niks aan te doen. Lv was nu eenmaal hoog in de natste mei ooit. Toprot is allemaal ingecalculeerd; daarom ,week ik zes ipv van vier planten



      20240605_223518.jpg
      Mooie toppen verder


      .... .... .... .... .... .... .... .... ....




      Dus

      20240605_223608.jpg
      Vrijdag oogsten, dan verpotten. Beetje trainen, toprotcontroles.... vanalles te doen. Er is weer een maand begonnen dus ook ff mijn ph meter ijken






      Groeten Groeten!!
      Attached Files
      "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
      "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
      "Ajeto" - Buurman en Buurman

      Comment


      • Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Ah Dan bevalt die daar ook wss

      • Alzheimer
        Alzheimer commented
        Editing a comment
        oh ja dat was ik vergeten. af en toe wat rot is dus ingecalculeerd. ja soms is het niet tegen redelijke kosten te verhelpen en dan is het gewoon niet anders. ik moet mn rondje ook heel goed plannen want een groot deel van het jaar is kweken op mn zoldertje ook bijna niet te doen. en baz heeft gelijk, er blijft vast genoeg lekkers over

      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        LSD maak je vrienden mee 😀

      #70
      Heb je die purple kush nu al geproefd? Benieuwd wat je er van vindt

      Comment


      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Die is nu helemaal klaar ja, mooi gerijpt. Een dezer dagen een verslagje, morgen denk ik
        Vind het een heerlijk wietje
    Bezig...
    X