Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Runtz(Zamnesia) in scrog onder cobs

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Week 11 (6de week van de 12/12 fase – 4de week bloei)

    De Runtz vorderen goed, toppen hebben zich nog verder in lengte en breedte ontwikkeld.
    Het verschil met een week kan je wel merken.
    In de tent hangt een webcam die elke 30 minuten een foto maakt. Zo kan ik goed vergelijken.

    Runtz_week08---week11.jpg

    Het weekmenu zag er als volgt uit.

    De week begon met een droge dag, de tweede dag was er eentje met voeding.
    5 liter kraanwater werd aangevuld met 10ml Cannazym, 20ml Flores, 15ml Cannaboost,
    5ml pk 13/14 en 4ml Magnifical (ec 1,98 – ph 6,44) Linkse en rechtse Runtz kregen elk 1000ml, de andere elk 1200ml.

    De 22ste bloeidag was terug droog en de dag erop werd er aangezuurd kraanwater gegeven.
    (ec 0,5 – ph 6,39) Links en rechts gaf ik 1100 ml, de andere 1300 ml.

    De 24ste bloeidag gaf ik ze niks, de volgende dag was het terug tijd voor voeding.
    Deze was identiek aan de tweede dag van deze week.

    Tenslotte was de laatste dag een droge.

    De temperaturen bleven tussen 19 – 24,4 °C en de luchtvochtigheid tussen 33 – 46 %

    Het blijft spelen met de verwarming en % van de airfan om het gewenste klimaat te behalen.
    Soms staat de fan op 75%, dan terug een dag 50%...
    Zolang de temperaturen rond de 22 – 25°C (liefst 23°C) tijdens de lichturen
    en 18 – 20°C tijdens de donkere uren schommelen en de lv niet hoger dan 55% (liefst 30 – 45%) gaat ben ik tevreden.

    Met de luchtontvochtiger lukt het wel om de lv laag te houden.
    De twee clipfans in de tent staan nu ook tijdens de donkere uren aan omdat dan de lv wel hoger gaat en extra ventilatie geen kwaad kan.

    Het werd iets zonniger voor de Runtz. De lampen schenen met 304 watt en hingen op 52cm op de eerste dag
    en werden midden deze week verlaagd tot 50cm met 320 watt. Het wattage zal niet meer worden verhoogd,
    wel zullen de lampen volgende week nog eenmaal worden verlaagd. Dan zit ik op het maximum DLI (42) volgens het schema dat ik volg.

    Verder blijft de linkerkant koppig en lichter van kleur. Tja, it is what it is...

    Foto's dag 77 (41ste dag 12/12 – 25ste bloeidag)

    RUNTZ_28-03-24_PIC01.jpgRUNTZ_28-03-24_PIC02.jpg

    RUNTZ_28-03-24_PIC03.jpgRUNTZ_28-03-24_PIC04.jpg

    RUNTZ_28-03-24_PIC07.jpgRUNTZ_28-03-24_PIC05.jpgRUNTZ_28-03-24_PIC06.jpg

    Een goeie pasen en tot volgende week voor 't vervolg

    Greetz, Jack
    Last edited by Jack Spliff; 4 weken geleden.

    Comment


      #17
      Week 12 (7de week van de 12/12 fase – 5de week bloei)

      De Runtz hebben zo'n 5 weken bloei achter de rug, dus nog 3 – 4 weken te gaan.
      8 – 9 bloeiweken geeft Zamnesia aan en dat zal het ook ongeveer worden.

      Deze week zijn de buds verder aangedikt. Ik zie wel meer en meer bladeren lichter worden van kleur
      terwijl de ec waarden wel verhoogd zijn. Misschien toch een iets te hoge ph? Of een stikstoftekort, waar 't meeste op lijkt.
      Voor de herfst is het nog wat te vroeg...

      Verder zie ik niks verdachts aan de buds, geen opkomende rot of andere narigheden.

      Foto's dag 81 (45ste dag 12/12 – 29ste bloeidag)

      RUNTZ_01-04-24_PIC01.jpgRUNTZ_01-04-24_PIC02.jpg

      RUNTZ_01-04-24_PIC03.jpgRUNTZ_01-04-24_PIC04.jpgRUNTZ_01-04-24_PIC05.jpgRUNTZ_01-04-24_PIC06.jpg

      Op de eerste dag kregen ze elk 1250ml aangezuurd kraanwater (ec 0,5 – ph 6,38)

      De tweede was droog en op dag 3 kregen ze voeding.
      5 liter kraanwater werd aangevuld met 10ml Cannazym, 25ml Flores, 15ml Cannaboost,
      5ml pk 13/14 en 6ml Magnifical.(ec 2,09 – ph 6,35) Daarvan gaf ik links en rechts 1150ml en de andere kregen 1350ml.

      De volgende dag was terug droog en de vijfde dag gaf ik ze aangezuurd kraanwater(ec 0,5 – ph 6,36)
      Linkse en rechtse Runtz kregen 1100ml, de andere 1300ml

      Dan een droog dagje en op de laatste dag van de week opnieuw voeding.

      Dat was identiek aan dag 3. Enkel de ph-waarde lag lager (ec 2,06 – ph 6,28)
      Ik denk dat ze beter voedingstoffen openemen bij een ph van 6,2 dan 6,4.
      PK 13/14 was bij deze voedingsbeurt de laatste keer.
      Ik zie hier en daar toch een verbrand bladpuntje dus ze zitten op hun maximum.
      De ec-waarde zal ook verlaagd worden volgende week.

      De temperaturen schommelden tussen 18,9. – 25,1.°C en de luchtvochtigheid tussen 39 – 57 %

      De airfan staat nu meestal op 100%. Als het te warm wordt in de tent dan open ik ook de rechter luchtflap.
      Die aan de linkerkant kan ik moeilijk bij dus die is altijd gesloten.
      Het is de laatste dagen iets te vochtig tijdens de donkere uren. Komt ook door het regenachtige weer de laatste dagen.

      De cobs hebben hun laagste afstand bereikt. De week begon op 50cm en 320 watt en eindigde op 48cm en 324watt.
      Er kwam toch nog 1% watt bij om op een dli van 42 te komen.

      Foto's dag 85 (49ste dag 12/12 – 33ste bloeidag)

      RUNTZ_05-04-24_PIC01.jpgRUNTZ_05-04-24_PIC02.jpg

      RUNTZ_05-04-24_PIC03.jpgRUNTZ_05-04-24_PIC04.jpg

      RUNTZ_05-04-24_PIC05.jpgRUNTZ_05-04-24_PIC06.jpg

      Op naar volgende week!

      Greetz, Jack


      Comment


      • Jack Spliff
        Jack Spliff commented
        Editing a comment
        Je kan gelijk hebben @Rreppellsteeltjam Ik heb me een fles Plagron Calmag besteld voor volgende kweek. Voor deze zal het te laat zijn of misschien volgende week toch eens meegeven als postnl niet op zich laat wachten...

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Nope, als je met booster begint kan je stoppen met calmag, dus dat moet voor de bloei al goed zitten, net zoals stikstof.

      • Jack Spliff
        Jack Spliff commented
        Editing a comment
        Ja, dat dacht ik al. Iets om in het oog te houden voor volgende kweek.

      #18
      Week 13 (8ste week van de 12/12 fase – 6de week bloei)

      Komende zondag zullen de 4 Runtz 6 bloeiweken achter de rug hebben.

      De toppen doen hun best om verder in massa toe te nemen.
      Er zijn ook al redelijk wat pistels oranje/licht bruin geworden. Dit kan zijn door de ventilatie in de tent.
      Maar eigenlijk zitten ze wel op schema.

      De geur is nu goed aanwezig.
      Echt groen is het allemaal niet meer, maar ze zullen het wel uitzingen tot het einde.

      Nog even een vergelijkingsfoto tussendoor

      Weekly_pic_02.jpg

      De Runtz drinken nog goed en de hoeveelheden water zijn nog ongeveer zoals vorige week.
      De ec-waarde werd wel verlaagd en ook de ph werd naar +/- 6,2 gebracht.

      De eerste dag van de week was droog, de dag erop gaf ik ze aangezuurd kraanwater (ec 0,5 – ph 6,28)
      De linkse Runtz kreeg 1100ml, de andere 1300ml.
      De rechtse Runtz krijgt nu evenveel omdat de luchtinlaat daar nu ook open staat tijdens de lichturen
      en er evenveel water verdampt. Enkel de linkse plant drinkt iets minder.

      Dan volgde een droog dagje en op dag 4 kregen ze voeding.
      Bij 5 liter voegde ik 10ml Cannazym, 25ml Flores, 15ml Cannaboost en 6ml Magnifical.
      Ec waarde was te hoog(1,94) dus heb ik 1 liter ervan weggegoten en 1 liter kraanwater erbij gedaan
      en dit bracht de ec waarde naar 1,6 met een ph van 6,22.
      Daarvan kreeg de linkse 1200ml, de andere 1400ml.
      Magnifical werd bij deze voedingsbeurt voor 't laatst toegevoegd.

      Opnieuw een droge dag en op dag 6 gaf ik ze aangezuurd kraanwater (ec 0,5 – ph 6,25)
      Linkse plant kreeg 1100ml, de rest 1300ml.

      Tenslotte eindigde de week met een droog dagje.

      Als alles volgens plan gaat wordt er volgende week nog gevoed.
      Dan zullen ze 7 bloeiweken achter de rug hebben.
      Gevolgd door 1 – 2 weken flushen, dan schat ik de oogstperiode in op eind april, begin mei.

      Foto's dag 90 (54ste dag 12/12 – 38ste bloeidag)

      RUNTZ_10-04-24_PIC01.jpgRUNTZ_10-04-24_PIC02.jpg

      RUNTZ_10-04-24_PIC03.jpgRUNTZ_10-04-24_PIC04.jpg

      RUNTZ_10-04-24_PIC05.jpgRUNTZ_10-04-24_PIC06.jpgRUNTZ_10-04-24_PIC07.jpgRUNTZ_10-04-24_PIC08.jpg

      De temperaturen schommelden deze week tussen 18,8 – 26 °C en de lv tussen 37 – 59 %

      De eerste dagen van de week waren warm voor de tijd van het jaar met buitentemperaturen van 24°C.
      De tent staat in een kamer gericht op het zuiden, dus het werd al snel te warm in de tent (+26°C)

      Ik heb dan maar de mobiele airco naast de tent geplaatst, enkel voor de warmste uren van de dag.
      Het is dus duidelijk dat een zomerkweek in deze kamer is uitgesloten. Maar dat was ik toch niet van plan.
      Enkele dagen een paar uurtjes met de airco op laagste stand is ok, maar enkele maanden gaat me te duur uitkomen.

      Het is wel handig want de temperaturen zakten meteen naar 22-23°C.
      Het warmere weer bracht ook drogere lucht mee, wat welkom was. De airco heeft ook een ontvochtingsfunctie
      dus die kan ook drogere lucht de tent inblazen en dat zal ik waarschijnlijk nog nodig hebben.

      De lampen bleven op dezelfde hoogte en met idem wattage branden als vorige week, 48cm en 324watt.
      Volgende week zal de fotonische druk terug worden verlaagd om de herfst te simuleren.

      De carnivoren die voor het venster staan hebben het ook naar hun zin.
      Dit zijn 2 rode versies Venus Vliegenvallen (Red Dragon dacht ik) en 1 Kaapse zonnedauw.
      In de winter sterft alles boven de grond af om dan in de lente terug tot leven te komen.
      Leuke plantjes en heel wat simpeler in onderhoud dan onze geliefde wietplanten.
      Ze eisen enkel dat ze nat staan met regenwater of demiwater en verkiezen een zonnige plek.
      Vliegjes vangen ze zelf, al durf ik ze wel eens eentje te geven.

      XTRA_PIC_CARNIVORES_001.jpg

      Tot volgende vrijdag en geniet van het lenteweer!

      Greetz, Jack

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Wel een beetje raar dat boedha de verlichting regelt.

      • Jack Spliff
        Jack Spliff commented
        Editing a comment
        Thanx! Ik doe m'n best maar er is nog ruimte voor verbetering.
        En Boedha regelt niet alleen de verlichting, maar is de verlichting 😉

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Hij staat op de dimstand?

      #19
      Week 14 (9de week van de 12/12 fase – 7de week bloei)

      De Runtz hebben +/- 7 bloeiweken op hun teller, het einde komt langzaam in zicht, de herfst is in de tent.
      Er worden wel nog redelijk wat nieuwe pistels aangemaakt...
      De buds zijn nog iets verder gaan aandikken en de trichomenproductie draaide op volle toeren.
      Dit is dezelfde top met een verschil van 5 dagen. Je kan een duidelijke toename van de trichomen opmerken.

      RUNTZ_15-04-24_PIC11_verschil 10-04_vs_15-04.jpg

      Op bloeidag 42 heb ik eens een vlugge check van de trichomen gedaan
      Ik heb een usb-microscoop en een juweliersloep. Het makkelijkste voor mij is de juweliersloep die me een perfect zicht
      op de trichomen geeft en ik hoef geen stukje van een top op te offeren om onder de usb-microscoop te leggen.
      Die gebruik ik eigenlijk alleen maar om eens een foto van de trichomen te nemen net voor of net na de oogst.

      Ik zag nog veel heldere trichomen, 10 – 20% ging naar milky en heel weinig amber.
      Ik wil voldoende amber zien vooraleer ik oogst dus dat zit ook op schema. Het mag allemaal niet te vlug gaan.

      Foto's dag 95 (59ste dag 12/12 – 43ste bloeidag)

      RUNTZ_15-04-24_PIC01.jpgRUNTZ_15-04-24_PIC02.jpg

      RUNTZ_15-04-24_PIC03.jpgRUNTZ_15-04-24_PIC04.jpg


      RUNTZ_15-04-24_PIC05.jpgRUNTZ_15-04-24_PIC10.jpg

      RUNTZ_15-04-24_PIC06.jpgRUNTZ_15-04-24_PIC07.jpgRUNTZ_15-04-24_PIC08.jpgRUNTZ_15-04-24_PIC09.jpg

      De eerste dag kregen ze voeding. Bij 5 liter kraanwater werd 10ml Cannazym, 18ml Flores en 10ml Cannaboost toegevoegd (ec 1,37 – ph 6,22)
      Deze keer kregen ze allen 1250ml. Linkse plant kreeg evenveel want ze stond even droog.
      Dit was de laatste voedingsbeurt voor deze ronde.

      De tweede dag was droog en op de derde dag gaf ik ze aangezuurd kraanwater (ec 0,5 – ph 6,24)
      Linkse en rechtse Runtz kregen elk 1000ml, de middenste 1200ml.

      Dag vier was droog en op de vijfde dag kregen ze terug aangezuurd kraanwater(ec 0,5 – ph 6,24)
      Linkse en rechtse Runtz kregen elk 1100ml, de middenste 1200ml.
      Op deze dag heb ik getwijfeld of ik nog eens zou voeden of niet. Ik heb het maar zo gelaten.
      Dag 70 op 12/12 zou de vroegste oogstdatum zijn. Dat zijn dan nog 13 dagen zonder voeding en dat is prima.
      Als ik nu nog zou voeden dan zijn dat 9 dagen zonder voeding en dat lijkt me wat weinig.
      Ik zag trouwens ook meer verbrande bladpuntjes. Laat ze maar het medium en hun bladeren leegzuigen.

      De 2 laatste dagen waren droog. Hun dorst is niet meer zo groot...ook een teken dat het einde nadert.

      Volgende week begin ik met flushen en zal de ec-waarde verlaagd worden naar 0,3. Dit door een mix van demiwater en kraanwater.
      3 liter kraanwater + 2 liter demiwater geeft 0,3 ec. Enkel demiwater(ec 0,0) geven is niet aan te raden.
      Ik heb de uitleg hier ooit eens gelezen, door LR2 dacht ik, waarom dat is.
      Het was iets met het onevenwicht van de ec-waarden tussen grond en plant.
      Eenmaal ga ik CannaFlush meegeven. De ander dagen enkel de mix van demi/kraanwater.

      Het is herfst voor de Runtz dus werd de afstand tussen de planten en cobs verhoogd van 48cm naar 55cm
      en het wattage verlaagd van 324watt naar 300watt. Volgende week zal die nogmaals verlaagd worden.

      Foto's dag 99 (63ste dag 12/12 – 47ste bloeidag)

      RUNTZ_19-04-24_PIC01.jpgRUNTZ_19-04-24_PIC02.jpg

      RUNTZ_19-04-24_PIC03.jpgRUNTZ_19-04-24_PIC04.jpg

      RUNTZ_19-04-24_PIC06.jpgRUNTZ_19-04-24_PIC07.jpgRUNTZ_19-04-24_PIC08.jpg

      RUNTZ_19-04-24_PIC09.jpgRUNTZ_19-04-24_PIC10.jpgRUNTZ_19-04-24_PIC11.jpg

      De temperaturen bleven tussen 18,4 – 23,9 °C en de luchtvochtigheid tussen 34 – 50 %
      April kende z'n grillen al. De ene dag heb je airco nodig, de volgende dag mag je de verwarming er terug bijhalen.
      De weersvoorspelling geeft wel voor een langere periode frissere temperaturen wat goed uitkomt. De laatste week mag het wat kouder worden in de tent.

      Volgende week vrijdag zullen ze 70 dagen op 12/12 staan en 8 bloeiweken hebben gehad.
      Dat was de oogstdatum die ik in gedachten had en ik zal er niet ver naast zitten. De trichomen zullen de datum bepalen.

      Dat was m' dan alweer. Tot de volgende update

      Greetz, Jack




      Comment


      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Dat dacht ik al ja

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Ergens visgraat patroon gezien?

      • Jack Spliff
        Jack Spliff commented
        Editing a comment
        Nee, ik zag verder niks speciaal aan de bladeren. Enkel het lichter worden, ze bleven wel gewoon hangen en vielen niet snel af. De meeste hangen er gewoon nog aan.

      #20
      Week 15 (10de week van de 12/12 fase – 8ste week bloei)

      Dit was de laatste week voor de Runtz en ze hebben het prima gedaan.
      Nu werd er vooral gelet op de trichomen. De buds zijn op hun dikste en hebben het eindstadium bereikt.
      De eerste dag van de week deed ik nogmaals een trichomen check en die gaf al een rijper beeld.
      Ik zag heel wat milky trichomen en duidelijk meer amber dan een weekje geleden.

      Nog een beetje afrijpen en op de laatste dag van de week zagen ze er goed uit voor de oogst.

      Ze hebben hun best gedaan om de laatste voedingsresten op te gebruiken.
      Door de frissere temperaturen kleurde de rechtse plant hier en daar paars.

      Foto's dag 102 (66ste dag 12/12 – 50ste bloeidag)

      RUNTZ_22-04-24_PIC01.jpg

      RUNTZ_22-04-24_PIC02.jpgRUNTZ_22-04-24_PIC03.jpg

      RUNTZ_22-04-24_PIC04.jpgRUNTZ_22-04-24_PIC08.jpg

      RUNTZ_22-04-24_PIC05.jpgRUNTZ_22-04-24_PIC06.jpgRUNTZ_22-04-24_PIC07.jpg

      RUNTZ_22-04-24_PIC10.jpgRUNTZ_22-04-24_PIC11.jpgRUNTZ_22-04-24_PIC12.jpg

      Het was dus de flushweek. Eigenlijk was de vorige week ook al een flushweek, want de laatste 6 dagen gaf ik al geen voeding meer.
      Maar deze week ging de ec waarde naar 0,3 wat vorige week nog op 0,5 lag.
      Ze hebben 13 dagen geen voeding gehad. Dat lijkt me voldoende.

      Op de eerste dag kregen ze hun eerste mix demi/kraanwater(ec 0,3 – ph 6,2) Ik gaf ze elk 1100ml


      De volgende dag was droog en op dag drie terug demi/kraanwater(ec 0,3 – ph 6,2)
      Bij deze 5,5 liter voegde ik 15ml CannaFlush toe. Hiervan kregen ze elk 1300 ml

      Terug een droog dagje en dag 5 was de laatste keer dat ze water kregen.
      Ik gaf ze elk nog eens 500ml demi/kraanwater (ec 0,3– ph 6,2) De laatste 2 dagen waren dus droog.

      Zoals verwacht werd het deze week frisser buiten en ook in de tent.
      Het mag iets kouder worden de laatste week, maar ook niet te koud. Altijd oppassen voor schimmel en toprot.
      Daarom draait de laatste 3-4 weken van de bloei de afzuiging en ventilatie meestal op volle toeren.
      De temperaturen bleven tussen de 17 – 21 °C en de luchtvochtigheid tussen de 29 – 43 %

      Op de eerste dag van de week werden de cobs terug iets hoger gehangen, van 55cm naar 60cm
      en het wattage werd verlaagd van 300 watt naar 280 watt.
      De cobs zijn zeker voldoende sterk voor mijn tent en oppervlakte want 81% (324 watt) was het maximum tijdens deze kweek.
      Deze werden op het einde van dag 5 deze week uit de tent gehaald. Dag 6 was volledig donker
      en op dag 7 werd er geoogst. Ze hebben ongeveer 36 uren totale duisternis gehad. Iets wat ik voor het eerst doe.

      Ik las hier en daar dat 2 dagen volledige duisternis een boost zou geven aan de trichomenproductie.
      Dat geloof ik niet echt. Trichomen hebben ook tijd nodig om te rijpen en dat gebeurt niet op 2 dagen.
      En met heldere trichomen ben je ook niet veel.
      Maar ik denk wel dat er meer milky trichomen hierdoor iets vlugger rijper en amber worden.
      Deze rijpen ook nog wat verder na de oogst...dus of het eigenlijk wel zin heeft?

      Dan las ik ook dat het de terpenen en smaak ten goede zou komen. Of daar iets van aan is?
      Vrijdag kwam me ook beter uit om te oogsten, maar in het vervolg ga ik die uren laatste duisternis niet meer doen denk ik.

      Het zijn allemaal van die last minute truukjes die volgens mij niet veel uithalen, zoals stammen splijten en ijswater gaven... folklore.
      Een wiet maak je niet op het einde van haar leven maar wel door haar volledige levenscyclus in de beste omstandigheden te laten verlopen.


      Laatste foto door de webcam, vlak voor de duisternis

      Runtz_24-04-24-laatste pic webcam.jpg


      In totaal heeft deze ronde 110 dagen geduurd van zaadje tot oogst.
      4 dagen om te ontkiemen, 36 dagen op 18/6, 69 dagen op 12/12 en 1 dag duisternis.

      Ze hebben een kleine 8 weken echte bloei gehad. Zamnesia geeft 8-9 weken aan, maar nog een week wachten zou te lang zijn.
      Ik zag andere verslagen van de Runtz en bij sommige duurde het wel tot +3 weken op 12/12 vooraleer je kon spreken van echte bloei.
      In mijn geval was dat iets langer dan 2 weken (16-17dagen op 12/12) dus het klopt wel ongeveer.

      Foto's dag 106 (70ste dag 12/12 – 54ste bloeidag en laatste dag van deze kweek)
      RUNTZ_26-04-24_PIC01.jpg


      RUNTZ_26-04-24_PIC02.jpgRUNTZ_26-04-24_PIC03.jpg

      RUNTZ_26-04-24_PIC04.jpgRUNTZ_26-04-24_PIC05.jpg

      RUNTZ_26-04-24_PIC06.jpgRUNTZ_26-04-24_PIC07.jpgRUNTZ_26-04-24_PIC08.jpg

      RUNTZ_26-04-24_PIC09.jpgRUNTZ_26-04-24_PIC10.jpgRUNTZ_26-04-24_PIC11.jpg

      RUNTZ_26-04-24_PIC12.jpgRUNTZ_26-04-24_PIC13.jpgRUNTZ_26-04-24_PIC14.jpg

      RUNTZ_26-04-24_PIC15.jpg
      RUNTZ_26-04-24_PIC16.jpg

      RUNTZ_26-04-24_PIC17.jpg

      Ik knip steeds alles nat. Dat is voor mij het handigste. Nat weeg ik de buds niet, het eindgewicht is het enige dat telt.
      Binnen enige tijd volgt er nog een update over hoe het droogproces verliep en wat het eindgewicht zal zijn.
      Ik ben wel benieuwd naar de smaak en effect, zoals elke kweker. Die bevindingen zal ik dan ook weten te zeggen.

      Een volgende kweek staat al half op de planning en zal ergens eind augustus, begin september starten.
      Waarschijnlijk zal dat terug een Zamnesia soortje worden want ik ben best tevreden over deze kweek.
      Maar er zijn zoveel goede breeders en de keuze is overweldigend. Een luxeprobleem.

      Tot binnen x-aantal dagen!

      Greetz, Jack

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Tijdens de rijping periode heeft de plant geen voeding nodig, meestal word daar 2 weken voor gerekend, daar komt dat 2 weken spoelen vandaan, terwijl het eigenlijk geen spoelen is.

        Plantje word er wel lekkerder van.

      • Jack Spliff
        Jack Spliff commented
        Editing a comment
        Inderdaad Rrepp, 13 dagen gaf ik geen voeding en "spoelen" betekent voor mij gewoon water geven zonder voedingstoffen. Niet overvloedig water geven, maar juist minder.
        CannaFlush is geen voeding maar een product om overtollige voedingsstoffen uit het medium te krijgen.

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Water mag gerust er uit lopen hoor.

        Tijdens de kweek is het niet erg als je eens in de 2 weken wat teveel water geeft.
    Bezig...
    X