Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tropical Dreams: Pineapple Kush & Mimosa (20-02-2024)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Fat Banana & Mimosa (20/02/2024) Update
    Kleine update, B1 is dan ook boven gekomen. Sinds gisteravond eigenlijk al wel, maar die hoes ging er weer niet af. Dit keer wel gelukt zonder de lobblaadjes te mollen, kijk eens aan leren we toch van onze fouten.

    IMG_8802.jpg IMG_8801.jpg


    IMG_8803.jpg
    Heb de proscenic ook maar weer aangezet, zodat die lv niet echt onder de 45% zakt. Lamp staat op 22 cm en ongeveer 35-40% en geeft PPFD van 350mol in het midden en 280 aan de randen van de potten.

    Water is verder gewoon afgezuurd Ph 6.26 vanochtend, beetje sprayen en prayen dan maar.

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Drupje water worden ze week van, pincetten gebruik ik voor de hoesjes verwijderen.

      Sprayen worden de worteltjes lui van toch?

    #17
    Fat Banana & Mimosa (20/02/2024) Update

    Even weer een update. Helaas had de 2e B2 er ook geen zin in. B2 wordt dus vervangen met een SQ1.

    Geen geweldige start, maar die moeten er ook tussen zitten anders voelt een geweldige start ook niet meer geweldig

    IMG_8847.jpg IMG_8848.jpg IMG_8845.jpg
    IMG_8849.jpg

    M1 en 2 hebben even een beetje water gekregen (20 ml pp), Ph 6.16.

    Ondertussen wacht ik geduldig op een bestelling met stekkies, 5-7 werkdagen ., weet niet of ik daar deze ronde nog veel aan heb maar mogelijk begin ik ook met een extra kweekje zodra mijn Nieuwe Ronde NIeuwe Kansen is afgelopen. Ff proberen een kilootje uit 3 oogsten te halen zou leuk zijn.



    Comment


    • DenSchimmige
      DenSchimmige commented
      Editing a comment
      Meh, stekken zijn toch niet leuk meer?
      Behalve als het je eigen stekken zijn..
      Klein tentje aanschaffen en je eigen moederplant maken

    • MRDAW420
      MRDAW420 commented
      Editing a comment
      ik zeg het verkeerd, steenwol stekblokjes zeg maar.

    #18
    Fat Banana & Mimosa (20/02/2024) Update

    Helaas, het wordt toch opnieuw beginnen. De groei gaat nog steeds enorm traag, waar ik bij mijn vorige ronde 1 week geleden al getopt had, is het nu nog niet eens halverwege de gewenste grootte.

    Ik sta wel voor een raadsel, kan mij niet voorstellen dat enkel 1 waterbeurtje fataal was, zeker omdat ze ook nog steeds doorgroeien (weliswaar veel te sloom).

    De enige dingen die ik anders doe dan mijn vorige ronde is:

    - Ik start op de 150W lamp en wou switchen naar 300W zodra ze op 12/12 worden gezet. Vorige was meteen vanaf 300W
    - Ik gebruik plagron Growmix in plaats van standaard Pokon universele potgrond (dat zou juist een verbetering moeten zijn lijkt mij, vanwege mijn Plagron voeding).
    - Ik start in 5L potten in plaats van plastic bekertjes, dit simpelweg om 1 keer minder over te hoeven potten. (van 5L in 1x naar 15L)

    De rest is exact hetzelfde. Kan het mogelijk zijn dat ik mijn 150W onbewust een keer gemold heb en daarom niet meer correct alle spectra bevat? Dit is zeer vergezocht maar ik zoek naar een reden waarom het nu slechter begint dan ik vrijwel ooit heb meegemaakt, zelfs slechter dan mijn indoor-Autoflower avonturen .

    IMG_8920.jpg IMG_8921.jpg
    M1 en M2 dus, na 23 dagen bovengronds. B1 na 10 dagen, ongelooflijk bagger dit.


    Afijn, ik twijfel nog of ik nu dan ff een rondje auto's tussendoor doe omdat ik anders in tijdsnood kom met mijn aankomende vakantieplannen.

    Of ik scoor ff wat sneller bloeiende fems.

    Comment


    • MRDAW420
      MRDAW420 commented
      Editing a comment
      Ik ben ook benieuwd Babz, wanneer denk je die nieuwe ronde te starten als ik vragen mag?

    • Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Gewoon normale potgrond. Hoe meer je doet hoe meer er fout kan gaan, Gewoon simpel houden.

    • Babz
      Babz commented
      Editing a comment
      Ik zal eerst moeten wachten tot m'n Hindu Kush klaar is, ze moet officieel 8 weken en zit nu halverwege week 5 +drogen, dus nog een maandje ongeveer.

    #19
    Fat Banana & Mimosa (20/02/2024) Update

    Stekblokjes eindelijk sinds gisteren binnen, dus heb er maar meteen 1tje 24 uur in water gegooid (Ph 6.01), vanochtend zaadje erin gedaan.

    Ook een netje erbij besteld omdat ik het straks met mogelijk 5/6 planten in dezelfde tent ga proberen leek mij dat wel zo handig.

    Omdat wietzadenshop.nl 1 dag later al geleverd heeft pomp ik er daar ook meteen 2 bij,

    IMG_8944.jpg IMG_8934.jpg

    Was de afgelopen dag even goed koekeloeren naar de precieze verschillen en ben gelukkig toch wel wat tegen gekomen, structureel te weinig water en de lamp stond ook gewoon echt te laag (moest op 100% al wel, stond nog 40%), als dit klopt dan zou die dikke banaan wel sneller gaan dan de mimosa's dus even aankijken.

    Ik vind het verschil in 1 dag nu wel dusdanig oké dat ik ze dus toch niet ga afbreken maar er gewoon naast laat staan.

    IMG_8941.jpg IMG_8940.jpg IMG_8942.jpg

    Onderste 2 blaadjes ook maar alvast weggehaald, ik wacht nog op de 8ste noden en dan wordt het voor M1 en M2 gewoon al toppen (of fimmen eigenlijk we gaan voor die quadrupple) hoef ze toch niet tegelijkertijd op 12/12 te zetten, dat is toch wel mooi zo'n voorgroei tent.

    Comment


    • Babz
      Babz commented
      Editing a comment
      Hoewel ik zelf geen kinderen heb, dus ik ben blij dat ik m'n plant kindjes überhaupt in leven weet te houden. 😂

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Begin eens met niet steeds water van boven te geven.

      Zeker niet als de pot nog zwaar is van het inwateren.

      Til je de potten ook op, om te voelen hoe zwaar ze zijn?

    • MRDAW420
      MRDAW420 commented
      Editing a comment
      Is water van boven een probleem? Ik til soms wel eens maar heb t meer van meten en vinger steken.

    #20
    Fat Banana & Mimosa (20/02/2024) Update
    De trein zet zich voort, ik wacht geduldig.

    IMG_8958.jpg IMG_8959.jpg IMG_8957.jpg

    Weinig te melden, SQ1 zit nu 2 dagen in steenwol.



    Comment


      #21
      Fat Banana & Mimosa (20/02/2024) Update

      Dag 29 voor M1 en M2, Dag 16 voor B1.

      IMG_8972.jpg IMG_8973.jpg IMG_8974.jpg

      M1 en M2 heb ik vanochtend gefimmed, B1 moet nog even wachten maar gaat prima.

      Had ergens week geleden de eerste vingerbladeren verwijderd bij M1 en M2 dus ze beginnen nu al aan hun 5e paar noden.

      Al met al valt het best wel mee en loop ik paar daagjes 'achter' als ik het vergelijk met mijn vorige ronde.

      Last edited by MRDAW420; 4 weken geleden.

      Comment


      #22
      Fat Banana & Mimosa (20/02/2024) Update
      De Jacks zijn uitgekomen, 2 uit koffiefilter en 1 in steenwol.

      Dag 32 / Dag 19 (B1)

      IMG_9003.jpg

      IMG_9006.jpg IMG_9007.jpg

      IMG_9008.jpg IMG_9009.jpg

      M1 en M2 lijken niet heel veel last gehad te hebben van het fimmen, groeien door.

      Binnenkort ook maar eens B1 en B2 verpotten naar 15L.





      Attached Files

      Comment


      • MRDAW420
        MRDAW420 commented
        Editing a comment
        En Rreppell wanneer begin jij met eerste calmag beurtje?

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Grond goed inwateren, calmag ligt aan de plant, grond, voeding, gewoon op de plant letten.
        Maar als je het vantevoren al weet, dan begin je met 0.1 ml per liter.

      • Bobledsgrow
        Bobledsgrow commented
        Editing a comment
        Hou je blokje maar vochtig
        Hij gaat bij mij zeiknat de grond in
        Je grond moet vochtig zijn en niet zeiknat
        Tot je zaailing goed door het blokje gegroeid is
        En vocht uit grond kan pakken en kan gaan zoeken
        Tot die tijd is ze nog altijd op haar kwetsbaarst
        En steenwol heeft de ideale verhouding
        Water lucht

      #23
      Fat Banana & Mimosa (20/02/2024) Update
      Even een snelle update.

      IMG_9031.jpg IMG_9030.jpg IMG_9029.jpg

      3 uit 3 (2 met omhulsel maar dat is geen probleem meer voor MrDAW420) voor de jacks bovengronds, ben benieuwd wat ze gaan doen komende maanden.


      IMG_9032.jpg

      Deze dames staan nu onder de 300W op 50%, B1 denk ik overmorgen te kunnen toppen.



      LST is beetje lastig ze hebben veel korte steeltjes, toch maar kijken wat ik er van kan maken.


      Fijne pasen

      Comment


      • Babz
        Babz commented
        Editing a comment
        Zien er mooi uit joh.

      • MRDAW420
        MRDAW420 commented
        Editing a comment
        Dank je Babz!

      • Bobledsgrow
        Bobledsgrow commented
        Editing a comment
        Zien er geel mooi uit
        Je kunt ook gelijk stekjes maken als je ze topt
        Alleen effe een klein potje stekpoeder bestellen
        En je kunt je beste planten vermeerderen

      #24
      Fat Banana & Mimosa (20/02/2024) Update
      Zo werd weer tijd voor een update, drukke week achter de boeg dus de aandacht lag helaas wat lager bij de dames.

      Allereerst dan maar het mindere nieuws, mijn J3 van het stekblokkie heeft 't niet gehaald (R.I.P. Jack)
      IMG_9060.jpg IMG_9061.jpg

      Afijn, J1 en J2 doen nog mee, staan bij de 300W erbij scheelt toch weer 1 kWh per dag (ik meet rond de 250mol omdat ze ook ietsje lager staan, moet kunnen).

      Moeten dan wel weer terug als ik ga flippen, maar omdat ik B1 nog even paar dagen geef



      IMG_9063.jpg IMG_9062.jpg IMG_9064.jpg

      M1 en M2 zijn verpot naar 15L gisteren, helaas kwam ik 2/3 L tekort dus M2 moet nog een bijgevuld worden zodra 't binnen is (slechte zaak, ik weet het).

      Ook gaat M2 best matig alsnog, die is nu al door B1 ingehaald (B1 is overigens niet getopt, omdat ik net zoals bij de vorige ronde niet alles wil toppen om het verschil te meten).

      En Rreppel ik ben dan maar begonnen met onderlangs geven, zeer relaxt. Lijkt ook prima te gaan, af en toe beetje tillen en die 5L die weeg ik nog bij twijfel.

      Vanochtend eerste emmertje met 0.5 ml / L Calmag geprepareerd, allen 400ml gegeven. Verder nog 0 voeding moeten toedienen, wat dus waarschijnlijk betekent dat die plagron growmix wel wat beter is (normaal mag ik al wel na 30/40 dagen beginnen met voeding toedienen)

      Comment


      • Babz
        Babz commented
        Editing a comment
        Jammer van die ene Jack, maar je hebt er nog 2 en de andere plantjes zien er ook mooi uit zeg.
        Ben nu ook een Jack aan het kiemen.

      • MRDAW420
        MRDAW420 commented
        Editing a comment
        Precies, 5 is ook prima. Succes met de jouwe dan!

      #25
      Fat Banana & Mimosa (20/02/2024)
      IMG_9066.jpg

      B1 verpot, even een snel kiekje.

      Attached Files

      Comment


        #26
        Fat Banana & Mimosa (20/02/2024)

        Gaat z'n gangetje, sinds 09/04 geflipt.

        Eerste rondje (500ml) voeding gegeven, op 8L: 0.5ml Calmag, 2ml Bloom en 0.5ml N17 (eenmalig beurtje met die N).

        Ph 6.12 , EC 1.1

        LV 41-62% / Temp. 19.3 - 26.1 C (laatste 7 dagen)


        M2

        IMG_9105.jpg IMG_9106.jpg
        Dag 48 (dag 5 12/12) M2, ik heb die bovenste vingerbladeren verwijderd (ook bij M1) om al die topjes bloot te stellen.


        M1

        IMG_9103.jpg IMG_9102.jpg
        Wederom toppen blootgesteld, ben niet zo fan van verwijderen maar was hier wel nodig naar mijn idee.


        IMG_9108.jpg IMG_9104.jpg
        B1, gaat ook prima had geen bijwerken nodig.

        J2 gaat zeer matig, J1 ook niet top (beide dag 13) maar dat was ook t geval bij M1 en M2 dus ik verwacht dat ze wel bijtrekken.

        Kan het dan toch beetje luchtvochtigheid zijn? Is rond de 35-45% geweest laatste week.

        Verder niet veel te melden!



        Attached Files

        Comment


        • Babz
          Babz commented
          Editing a comment
          Blijft moeilijk hé om gezond blad weg te halen, maar soms ontkom je er niet aan helaas.
          Mooie plantjes. 😊

        • Jack Spliff
          Jack Spliff commented
          Editing a comment
          Gaat wel goed zo te zien 👍 Ik heb ook altijd een dubbel gevoel over ontbladering. Maar hier en daar een blad verwijderen om onderliggende bloemetjes meer licht te geven kan geen kwaad. In de natuur wordt er ook wel eens aan een blad geknabbeld. Soms zie ik heel heftige ontbladering en daar stel ik me wel vragen bij

        • MRDAW420
          MRDAW420 commented
          Editing a comment
          Babz Dankje, is wel heftig zo die bovensten goede groene verwijderen. Ik steek er maar eentje bij aan

          Jack Spliff bedankt Jack, ik vat dat heftige ontbladeren totaal niet, alles wat eraf gaat kan er niet meer op en het zijn in principe gewoon extra zonnepanelen die men dan molt.
          dan zou ik liever LST met een beetje ontbladering kiezen.

        #27
        Fat Banana & Mimosa (20/02/2024)

        Ff korte update vanwege voorstadium van eerste tekort.

        IMG_9117.jpg IMG_9118.jpg


        Fat Banana lijkt Calcium problemen te vertonen, heb alles verder afgezocht maar dit zijn de enige bladeren dus het valt nog mee. M1 en M2 vertonen geen tekorten.

        Desalniettemin heb ik B1 maar een extra waterbeurt gegeven (bovenop de 500ml vanochtend) van 400ml (Ph 6.63) met 0.5 ml CalMag eraan toegevoegd (oftewel 1.25 ml / L).

        Als iemand sterk het idee heeft dat het niet Calcium tekort is hoor ik dat ook graag!




        IMG_9116.jpg IMG_9114.jpg IMG_9115.jpg

        Dag 8 op 12/12 dus ik geef nog geen bloeivoeding, wacht op echte bloei.

        Comment


        • MRDAW420
          MRDAW420 commented
          Editing a comment
          Wordt maar eens tijd dan om dat ook voor elkaar te krijgen, even nog een keer koekeloeren bij je verslag.

        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Kan.

        • Takketoelli
          Takketoelli commented
          Editing a comment
          Er zijn meerdere methodes die automatisch bewateren, maar ik ben van de blumats zogezegd.

          Maar goed, er is nog niks aan het plantje hoor, alleen die laatste staat er wat beteuterd bij

        #28
        Fat Banana & Mimosa (20/02/2024)

        Dag 54 M1 en M2 - Dag 40 B1 - Dag 17 J1 en J2



        M1 , M2 en B1

        Dag 11 voorbloei. Kwestie van dagen nog.

        IMG_9138.jpg

        LV (44 - 59%) / Temp (19.7 - 24.9) laatste 48H

        Lamp staat op 75%, zodra bloei echt start pomp ik hem meteen op 100%.

        ongeveer 800ml p/d , momenteel emmertje van 2ml / L Grow, 1ml / L Bloom , 0.5ml / L Calmag. EC 1.06 Ph van 6.46

        M1

        IMG_9137.jpg IMG_9136.jpg

        M2

        IMG_9139.jpg IMG_9140.jpg

        B1

        IMG_9141.jpg IMG_9142.jpg

        J1 en J2




        LV (51 - 67%) / Temp (19.8 - 23.5) laatste 48H

        Gewoon aangezuurd water 6.24 Ph , rond de 70ml / d

        IMG_9143.jpg IMG_9144.jpg
        Gaan sloom, maarja was ook bij M1 en M2 en die zien er nu ook prima uit. We gaan 't meemaken.



        Happy 420!

        Comment


        • Babz
          Babz commented
          Editing a comment
          De boevenbende ziet er goed uit! 😎

        • Kunichika
          Kunichika commented
          Editing a comment
          Die grote zien er goed uit, je zegt dat je je lamp op 75% hebt staan. Hoe hoog hangt je lampi dan?

        • MRDAW420
          MRDAW420 commented
          Editing a comment
          dank beiden, ongeveer 30-40 cm erboven.

        #29
        Fat Banana & Mimosa (20/02/2024)

        Zo, even beetje lopen snoeien vanaf boven voor wat meer belichte topjes.

        14 dagen voorbloei + Dag 1 Bloei, minipruikjes zichtbaar. (D58 M1 en M2, D44 B1)

        Geef ongeveer 750-900ml per dag, soms dagje weinig tot niks als ze nog zwaar voelen. momenteel emmertje van 1ml / L Grow, 2ml / L Bloom , 0.5ml / L Calmag. EC 0.99 Ph van 6.41



        M2 M1

        IMG_9174.jpg IMG_9175.jpg

        B1 J1 en J2 (D21)

        IMG_9173.jpg IMG_9172.jpg

        J1 en J2 verpot naar 15L en 12L. Misschien ga ik ze maar Slak 1 en Slak 2 noemen. Mogelijk bewijzen ze zich nog na de verpotting.

        Verpotten uit die 5L zakken is wel matig uitvoerbaar, denk dat ik het voorgroeien toch bij de plastic bakken hou.


        Comment


        • Takketoelli
          Takketoelli commented
          Editing a comment
          Plagron voeding?
          Dan zou ik nu gaan verhogen, 4ml bij de pruikjesdames

        • Bobledsgrow
          Bobledsgrow commented
          Editing a comment
          J1 EN J2 kunnen nu mooi getopt worden
          Daarna even goed water geven met een halve ml per liter n27

          Want ze lijken er wat droog bij te staan
          Voor de rest zien ze er wel goed uit

        • MRDAW420
          MRDAW420 commented
          Editing a comment
          Goeie tip Bob, komt voor de bakker!
      Bezig...
      X