Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Slaapmiddel op zolder, deel zoveel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Howdy Stoners, zijn we weer met ons dagelijks portie onkunde. Hoewel het deze ronde tot nu toe erg voorspoedig lijkt te gaan hoor


    Even de administratie bijwerken: vandaag alleen aangezuurd water (PH6.2) ongeveer 2 a 2,5 liter in totaal.

    Ze groeien deze dagen letterlijk centimeters per dag en staan er best gezond bij volgens mij:
    IMG_7416 2.jpg

    maar de Critical rechtsvoor ziet er vreemd uit. De onderste helft van de plant is prima. daarboven heeft het blad lichtere vegen in het verder mooi groen blad. ik zie nu ook dat de uiteinden van een aantal bladen wat naar beneden omkrullen. dit is de plant van opzij. op het oog niks weinig mee?
    IMG_7412 2.jpg

    Maar als ik dus de bovenste helft van de plant verder bekijk zie ik dit: ik heb het stuk waar het het meest zichtbaar is omcirkeld maar het betreft op het onderste blad na de hele plant.
    2.jpg

    ik krijg het niet beter op de foto dan dit. maar toon het toch want ik ben erg nieuwsgierig naar de oorzaak. IMG_7415 2.jpg

    We zien wel hoe het zich ontwikkeld, maar de critical is een veelbelovend slaapwietje volgens de zaadboer dus vandaar..

    Attached Files
    mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e rondemn 4e ronde

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Klauwblad wijst meestal op water teveel.

    • Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      nou dat zou best wel eens kunnen want daar twijfelde ik bij deze dame al erg over. ik sla haar vanaf nu even over met watergeven en kijk dan of het bijtrekt

    #47
    Wanneer ga je toppen?

    Comment


    • Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      de linker twee heb ik vorige week getopt. rechts achter staat de runtz en die is me te klein om de gok te wagen dat ze van de schrik klein blijft dus die top ik niet, rechtsvoor, de critical, had ik achteraf ook gelijk moeten toppen maar nu die er wat minder bij staat en die vlekken heeft blijf ik daar liever even af. het zijn autoflowers dus ik durf het niet aan om ze nog verder te toppen.

    • giinnoo
      giinnoo commented
      Editing a comment
      Geef je groot gelijk

    #48
    Howdy Stoners, zijn we weer.

    ze groeien veel te hard ​..​. vandaag weer paar centimeter erbij. zijn nu bijna 30 cm hoog na goed drie weken. Net als gisteren alleen aangezuurd water gegeven. De critical heeft daarvan maar een 1/4 liter gehad. gister krulde de bladpunten nogal. Dat is nu veel beter, maar toch even kalm aan en kijken of ze nu nog wat minder gaan krullen. zij is ook de dame met de lichte strepen/vlekken in het blad. maar ze blijft groeien en dat verslechterd niet dus we zien wel.


    dan de bruidstaart. groeit als een malle. zou volgens de zaadboer de kleinste moeten worden. voorlopig is ze de grootste. Na mijn poging tot toppen zie ik wel een hele rij topjes ontstaan in het midden dus dat lijkt prima.

    de strawberry cheesecake, tegelijk met de weddingcake vorige week ook getopt. gaat volgens mij prima:

    en de runtz. die had achteraf gezien beter vooraan kunnen staan. mooi klein dus praktischer en daar is iets minder licht te verteren. volgens mij heeft ze het daar zwaar mee. of is dat over de lengte dichtgeslagen blad iets anders dat ze wil vertellen?


    Vandaag dus zuinig aan, dan zet ik ze morgen flink nat met een plons voedingswater en dan kunnen ze er hopelijk tegen dat ik ze de dagen daarna vergeet want er komt een drukke hemelvaart aan.​​
    ​ nu al zin in.
    mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e rondemn 4e ronde

    Comment


    • Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      ook teveel?

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Kan allebei, tis in combi met stralingswarmte van de lamp vaak.

    • Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      ik zag een reactie van Q in een ander topic. hitte of tocht zijn volgens hem de enige oorzaken.

      misschien moet ik ze alsnog van plaats wisselen (?)

    #49
    Howdy Stoners, zijn we weer.

    vandaag 2 liter water verdeeld met per liter
    2 ml fismix
    2 ml activera
    2 ml rootjuice
    2 ml bio heaven

    volgende keer doen we weer een drupje calmag. heb het nu drie dagen niet gegeven. was er misschien idd wel wat te scheutig mee.

    dames links gingen heel goed, rechts wat minder.; de runtz achter had kanoblad en leek het plaekje met het meeste licht maar matig te waarderen en rechtsvoor stond de critical met wat hangend blad incl lichtgroene vegen.

    ik heb toch maar besloten de runtz naar linksvoor te verhuizen en de weddingcake dus naar rechtsachter. zo heeft de runtz minder licht en heb ik haar beter in het zicht.

    tensios stonden tegen de 400 dus te nat is ze niet geweest.

    vanwege de stoelendans even de deurtjes eruitgehaald. kan ik mooi de beperkte ruimte laten zien... dit moet dus nog een week of 8 zo door..misschien toch nog een net er in frommelen?

    uiterst rechts zie je de critival die er grotendeels goed uitziet maar ook een tak (rechts) heeft waar al het blad hangt. vreemd hoor

    IMG_7434.jpg

    dit is de critical nog een keer: treurig en vrolijk tegelijk..
    IMG_7435.jpg


    de runtz nu linksvoor: lijkt me nu prima
    IMG_7436.jpg

    dan de strawberry cheesecake: gaat mooi. heeft altijd dorst
    IMG_7437.jpg
    en de verhuisde wedding cake

    IMG_7438.jpg

    Hopelijk hebben ze minder stress van de verhuizing dan ik, dan komt het wel goed
    Attached Files
    mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e rondemn 4e ronde

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Tuinslang, stukje pvc buis, trechter.

    • kelderkastje
      kelderkastje commented
      Editing a comment
      Klysmaspuit op Ali bestellen. Werkt super.

    • Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      dacht even dat het een geintje was maar ziet er handig uit idd. en perfect dosering mogelijk

    #50
    Howdy Stoners, zijn we weer. vandaag even net voor het slapen gaan een portie voedingswater. is volgens mij niet handig maar verder geen tijd en tensios tegen de 500 dus dorst
    2 liter met per liter 1 ml grow, 2 bio heaven, 2 activera en 0,5 calmag. en daarna nog bekertje gewoon water erbij per plant omdat ze zo droog stonden.

    ze groeien er nietr minder om, het wordt krap. lamp nog paar tikjes verhoogd.. het kan nog..
    IMG_7443.jpg

    vanaf wanneer moet ik bloe rekenen en de voeding van bloei week 1 aanhouden?

    dit is de runtz. duidelijk niet getopt, dus 1 stengel die voor problemen gaat zorgen straks
    IMG_7444.jpg
    de critical:
    IMG_7445.jpg
    strawberry cheesecake:
    IMG_7446.jpg
    en de weddingcake:
    IMG_7447.jpg

    ik zie overal pruikjes. ze zijn nu bijna 4 weken oud. na het weekend week 1 bloei(voedingschema) aanhouden of doe ik het dan verkeerd?
    mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e rondemn 4e ronde

    Comment


    • Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      yo thnx. ja deze week oude verslag teruggelezen. bij bio niet stoppen met growvoeding. die fout heeft Q me toen afgeleerd

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Biobizz grow blijf je tot 4 weken voor einde bloei geven.

    • Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      yes. thnx 👊🏼

    #51
    Howdy Stoners, zijn we weer.

    druk weekend gehad en dus de planten verwaarloosd. heb de ene blunder na de andere gemaakt helaas..

    Eerst een flinke plons voedingswater gegeven omdat de tensios 500 aangaven. daarna pas gezien dat de planten hier en daar al overvoedingsverschijnselen hadden. zo dom weer..

    verder zijn in de paar dagen dat ik er niet bij kon kijken twee planten tegen de lamp aan gegeroeid en flink beschadigd..

    vanaf nu dus even aangezuurd water en verder niks. wat ben ik ook een oen.

    hier een totaalplaatje:
    IMG_7451.jpg

    de runtz: niet getopt dus flink doorgegroeid en dus ook flink beschadigd..


    IMG_7452.jpg

    De crititcal: het zelfde verhaal.. en die hangt er nog altijd raar slap bij . teveel water kan het nu toch niet meer geweest zijn. geen idee wat er mis is

    IMG_7453.jpg

    de strawberry cheesecake. pas na het voeden zag ik deze puntjes. die had dus beter alleen water kunnen krijgen..

    IMG_7454.jpg

    en de wedding cake: ook omgekruld blad. dus ook iets mis...
    IMG_7455.jpg

    Vandaag zijn ze 4 weken oud. de fishmix ruim ik op. niet te harden die zooi. en sowieso de komende dagen even alleen water en kijken of ze wat herstellen van mijn onkunde.

    we zien wel, er zijn ergere dingen en ze leven nog
    Attached Files
    mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e rondemn 4e ronde

    Comment


      #52
      Even een vraagje tussendoor want hoewel ik de lamp gister een flink aantal centimeters verhoogd heb, zit de runtz er nu alweer tegenaan.

      ik had gelezen van @Bobledsgrow​ hoe je een plant moest knakken, maar ik weet niet op welke hoogte ik dat het beste kan proberen?

      hier een plaatje
      IMG_7458.jpg

      Het begon zo lekker dit rondje. nu zit ik met overvoede te grote planten. een LV van 80+ en de stroom viel ook nog even een half uur uit gister..
      mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e rondemn 4e ronde

      Comment


        #53
        Ik zou 'm hier knakken(zie foto), ze groeit na het knakken weer wat omhoog en komt dan op gelijke hoogte met de rest. 😊
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.

        Comment


        • Alzheimer
          Alzheimer commented
          Editing a comment
          ok thnx. gaan we proberen..

        #54
        het lukt me niet, ik ben te bang denk ik. toch het net er maar ingehangen en ik ga proberen de uitschieters, gelukkig mooi vooraan , er maar onder te houden..
        thnx Babz
        IMG_7459.jpg
        mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e rondemn 4e ronde

        Comment


        #55
        Howdy Stoners, zijn we weer met ons dageliks portie onkunde,

        Na de verbrande bladpuntjes , verbrande toppen door de lamp en licht uit door stroomstoring vandaag even geen bijzonderheden..

        De afgelopen dagen alleen maar water voor de dames en vanwege de hitte kijk ik 2 x per dag hoe ze erbij staan. gisteravond tensio op 40. vanmiddag op 450 dus ze hebben dorst.

        Het net had ik graag wat lager gehad, maar dit kan voorlopig nog wel zo, als ik ze maar op tijd onder of aan het net vastmaak dan overleven ze het wel zo dicht bij de lamp.

        Het geeft ook weeer bewegingsruimte onder het net om water te geven , elk nadeel heeft zn voordeel .

        rechtsvoor de verbrande critical. ziet er ook qua blad niet optimaal uit. wel mooi groen.
        IMG_7465.jpg

        linksvoor de runtz, ook schade, maar verder wel happy.
        IMG_7466.jpg

        als ik iets beter had opgelet en ze alle 4 getopt had was dit een zorgeloos rondje want de 2 getopte dames achterin hebben het wel naar hun zin volgens mij. maar echt goed zien kan je dat niet meer want ik krijg ze niet meer helemaal op de foto.
        IMG_7467.jpg

        ik ga de komende dagen gewoon door met aangezuurd water en misschien na morgen heel voorzichtig wat voeding.

        kan ik onder het net nog wat blad weghalen trouwens of geeft dat alleen maar stress en laat ze het zelf wel los als het geen funtie meer heeft nu? ik weet niet of dat kan bij auto's.
        Het is nog maar het prille begin van bloei dus ik zou denken dat het wel kan?
        mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e rondemn 4e ronde

        Comment


        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Met leeftijdverificatie.

        • Corleone1933
          Corleone1933 commented
          Editing a comment
          Hoe kan dat dat jullie iedere last hebben van leeftijdverificatie, ik krijg dat nooit.

        • Alzheimer
          Alzheimer commented
          Editing a comment
          zal straks even kijken met welk account ik in kan loggen om dat yt filmpje te zien. ja lager was beter geweest. ga nog poging doen het iets te verlagen. lamp is helaas op hoogst mogelijke punt nu.

        #56
        Howdy stoners, zijn we weer.

        vandaag toch maar wat voedingswater erbij gemikt. 600 a 700 ml per plant. en 2 uur later bleken de tensios nog op 300+ dus ook nog maar zo'n portie aangezuurd water erbij.
        Het is bloedheet en ze worden veel te groot, maar we zien wel.

        stef273 thnx voor de link, idd handig. helaas was het voor mij een laatste noodgreep om ze weg te houden bij de hete lamp en kan ik het niet zo gecontroleerd doen als in dat filmpje.

        Wel heb ik het net wat kunnen verlagen, het is niet overal even hoog maar met wat buigwerk krijg ik het net wel 15 cm onder de lamp. meer zit er niet in helaas.
        ik blijf proberen om toppen die er doorgroeien, terug te duwen en dan een paar vakjes verder te geleiden in de hoop dat ze dan niet veel hoger dan het net uitkomen.

        de komende dagen wordt het weer gewoon aangezuurd water en verder niks want ze zijn groen en groot genoeg.


        iemand nog een mening over kleine topjes en blad dat nu ver onder het net zit? kan ik dat weghalen of is dat af te raden bij auto's. lees er tegenstrijdige verhalen over.
        mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e rondemn 4e ronde

        Comment


        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Wat lampen er onder?

        • Alzheimer
          Alzheimer commented
          Editing a comment
          het is al zo warm en ook al best krap dus dat wordt hem niet helaas

        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Tl lamp.

        #57
        Howdy zijn we weer,

        even de administratie bijwerken. vandaag water met ph 6.2 op het menu. tensios weer tegen de 400 dus 2,5 liter verdeeld en vanavond nog even kijken of dat genoeg was. met die stoffen potten is het zomaar verdwenen lijkt het..

        ik weet niet of blad en kansloze topjes verwijderen not done is bij auto's dus met enige terughoudendheid toch maar een handje blad weggehaald. kansrijke toppen waar nodig weer naar een aangrenzend vakje begeleid om te voorkomen dat ze al te dicht bij de lamp uitkomen.

        totaalplaatje. beetje onhandig belicht ..
        je ziet hier het stugge net dat alleen van boven is vastgemaakt. niet ideaal. dit moet ik de volgende keer anders organiseren. en vooral ook eerder...
        IMG_7478.jpg
        linksvoor de runtz.
        IMG_7474.jpg
        rechtsachter de weddingcake. die blijft toch wat klein helaas. had de zaadboer misschien toch gelijk met de verwachte grootte die niet overhoudt. misschien toch niet moeten toppen. we zien wel. ze zijn 4,5 week oud dus misschien haalt ze het net nog
        IMG_7476.jpg

        de strawberry cheesecake linksachter in de hoek
        IMG_7477.jpg

        en de critical rechtsvoor.
        IMG_7475.jpg

        nog even en we zijn halverwege de ronde.. vanaf nu hopelijk de meeste energie naar het maken van dikke toppen en wat minder naar groei
        mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e rondemn 4e ronde

        Comment


        • Babz
          Babz commented
          Editing a comment
          Hopelijk werkt het! 😊👍

        • Bobledsgrow
          Bobledsgrow commented
          Editing a comment
          Iets onder de weddingcake zetten
          Zoals een emmer met deksel

        • Alzheimer
          Alzheimer commented
          Editing a comment
          ja is een goed idee, dat ga ik proberen mocht het nog nodig zijn op het moment dat ik het gaas ga vastmaken. hopelijk schiet ze nog wat in de groei. wil ze nu niet teveel stressen/ beschadigen door het net er nog een keer extra uit te frommelen. thnx!

        #58
        Howdy Stoners, zijn we weer.

        Tensios op een kleine 400. bladpuntjes tegen verbrand aan, dus aangezuurd water met alleen een minimale hoeveelheid calmag.

        Na een tip van Babz heb ik stickertjes met klemmen besteld om het net wat lager en vaster te kunnen maken. die zijn wel een week onderweg dus we moeten het nog even op deze manier blijven doen. daarna zien we hopelijk ook de wedding cake rechtsachter wat beter

        alles voor zover mogelijk weer een beetje onder het net gefrommeld om ze uit de buurt van de lamp te houden. en klaar alweer.. op deze manier kan ik wel 20 van die kastjes bijhouden. maar ik krijg de wiet nu al niet op

        IMG_7480.jpg
        rechtsvoor de critical, nog altijd een paar gekrulde bladpunten, maar op de verbrande hoofdtop na lijkt ze wel ok.
        IMG_7481.jpg

        Verder geen nieuws. fijn weekend!

        Attached Files
        mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e rondemn 4e ronde

        Comment


        • Jack Spliff
          Jack Spliff commented
          Editing a comment
          De wiet niet op krijgen 🤔...ken ik niet 😉 Je kan wiet lang bewaren dus dat kan geen probleem zijn. Tenzij je bang bent om te veel in huis te hebben als ze eventueel ooit binnenvallen...

        • Alzheimer
          Alzheimer commented
          Editing a comment
          haha ja ik begrijp dat dit een beetje vloeken in de stonerskerk is. maar ik vape slechts 1 a 2 vullingen per dag om in slaap te komen. als ik meer pak, voel ik me de ene keer als herboren maar de andere keer zo duf als een konijn. ik werk nog, al wordt dat met mijn geheugen steeds moeilijker. het spookbeeld van de wia doemt al op in de verte. dus ik doe er alles aan om aan het werk te blijven ondanks een leidinggevende die me eruit wil hebben. van de wiet die ik over houd wanneer ik een nieuwe oogst heb, maak ik olie voor erbij of voor mensen dat willen proberen. hun vertel ik dat ik dat op internet koop

        #59
        Howdy Stoners, zijn we weer,

        het is warm. aangezuurd water en verder niks op het menu. het is wachten op het materiaal om het net vast te maken en tot die tijd pielen we door om de toppen uit de buurt van de lamp te houden..

        een totaalplaatje:
        IMG_7483.jpg

        de strawberry achterin heeft het veel te warm volgens mij. vandaar het blad wat omhoog staat:
        IMG_7485.jpg

        de runtz vooraan: op het randje van overvoeding

        IMG_7484.jpg
        de weddingcake, die gaat in ieder geval deels het net nog wel halen die hoeft ook even geen voeding zo te zien
        IMG_7486.jpg

        en de critical. beschadigde top maar verder geen bijzonderheden volgens mij:
        IMG_7487.jpg
        na het weekend zijn ze 5 weken oud en zit bloeiweek 1 er alweer op.
        morgen ook alleen aangezuurd op het menu. daarna zien we wel weer verder.
        mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e rondemn 4e ronde

        Comment


          #60
          Howdy Stoners, weinig te melden, even de administratie bijwerken anders weet ik morgen niet meer dat ik vandaag alleen aangezuurd water heb gegeven.
          tensios op 350 en 450 dus iedere dame tussen de 3 en 3 plastic bekertjes water erbij en klaar zijn we weer
          IMG_7488.jpg

          ze drukken het gaas langzaam richting de lamp dus het wachten is op die klemmetjes. in 1x genoeg gehaald voor de rest van mijn leven, deze onzin gebeurt me hopelijk maar 1x
          mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e rondemn 4e ronde

          Comment


          • Alzheimer
            Alzheimer commented
            Editing a comment
            haha ja , nou ik heb wel geprobeerd hem wat naar beneden te drukken maar 5 min later it hij weer op de oude hoogte. dus dan beschadig ik ze alleen maar. als de klemmen er zijn kan het gaas wat zakken hoop ik

          • Bobledsgrow
            Bobledsgrow commented
            Editing a comment
            Stroomdraad dat stugge koperdraad
            Op lengte maken
            Beide uiteinden een haakje maken
            1 kamt aan de rand pot
            1 ja t aan het gaas
            En dat een paar x

          • Alzheimer
            Alzheimer commented
            Editing a comment
            dat is ook een goeie idd. maar ik heb van die zelfklevende oogjes besteld, waar ik dan een klemmetje, dat ik door het gaas steek, aan vast kan
            klikken. komen hopelijk komende week binnen en dan kan ik het net zo laag mogelijk proberen te trekken en de toppen mooier verdelen.
            dan scheuren mn stoffen potten ook niet
        Bezig...
        X