Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De boerderij van Norseman

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    De boerderij van Norseman

    Korting op 420shop
    Goedemorgen beste jointjesdraaiers. Het is weer tijd voor een nieuw topic.

    Op de boerderij van Norseman wordt vanalles gekweekt waaronder cannabis.

    Er staan regelmatig dames op stal, maar met mooi weer mogen ze ook de weide in. Als ze aan het einde van hun leven naar de slacht gaan kan het zijn dat er even een stilte valt op de boerderij. Maar dan is Norseman druk bezig met plannetjes smeden voor de volgende ronde.

    Ik zal dus zowel binnen als buitenkweekjes verslaan hier. Er is volgens mij geen algemeen kweekverslagen subforum en mijn belangrijkste kweken zijn binnen. Vandaar dat ik dit topic in het binnen-kweekverslagen forum gezet heb.

    Auto Xtrem Haze

    We trappen dit topic af met 3x Auto Xtreme Haze van Dutch Passion. Ze staan de eerste weken binnen, omdat ik gemerkt heb dat ze in de eerste periode veel harder groeien als ze in de tent staan met 20 uur licht en constante temperatuur. De filter zit niet in de tent, dus in ieder geval als ze sterk beginnen te geuren gaan ze eruit.

    9 mei 2024:

    20240509_073624.jpg

    20240509_074746.jpg

    12 mei 2024

    20240512_071236.jpg

    #2
    Ik ben helemaal fan van stoffen potten, maar deze ronde ga ik met de hand water geven. En met stoffen potten moet je gewoon simpelweg vaker water geven.

    Vandaar deze 15L plastic potten. Met goedkope potgrond en toegevoegde perliet. We zullen zien hoeveel voeding erin zit, dus wanneer ik moet bijsturen.

    20240512_095343.jpg

    20240512_095837.jpg
    Attached Files

    Comment


      #3
      Goedemorgen




      Altijd leuk op de boerderij.
      Koetjes en kalfjes en er met de kippen bij zijn.



      Buiten maar geen guerrilla dus?


      Succes!!

      "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
      "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
      "Ajeto" - Buurman en Buurman

      Comment


      • norseman
        norseman commented
        Editing a comment
        Gewoon op het boern' erf. Geen haan die ernaar kraait hier

        En thanks!

      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Hahaha
        Mooi man. Alle schaapjes op het droge

      #4
      Prachtig al die diversiteit op een boerderij, en lekker de ruimte. 😊


      Veel plezier met je kweek meneer de Norseman!

      Comment


      • Babz
        Babz commented
        Editing a comment
        Klinkt als muziek in de oren, lekker een beetje aankeutelen met je plantjes en de ruimte om je heen. 😊

      • norseman
        norseman commented
        Editing a comment
        Ja het is heerlijk vertoeven hier, zeker in de zomermaanden!

      • Babz
        Babz commented
        Editing a comment
        Dat geloof ik graag, heerlijk genieten de komende maanden. 🌞

      #5
      Nummer 3 heeft nog geen zin...

      20240513_183509.jpg

      Buiten hebben de watermeloenen een Blumat-aansluiting gekregen. Daar alvast de PermaBloom voor uit de kast gehaald.

      20240513_183636.jpg

      20240513_183907.jpg


      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Vertel eens meer over die watermeloenen.

        Blad mag niet nat worden en hoofdscheut na de 4e toppen.

        Toch?

      • norseman
        norseman commented
        Editing a comment
        Het blad mag best nat worden, als het maar weer droogt (meeldauw). Vandaar het stro eronder.

        De wortels mogen niet verzuipen maar hebben wel veeeel water nodig. En veeeel mest. Vandaar de speciekuip met grote gaten in de bodem en het Blumat systeem.

        Voor extreme (lange) regen moet ik nog wat verzinnen, een dakje boven de kuip misschien.. en meer gaten in de zijkanten.

        Per plant wil je niet meer dan 3 vruchten. Ik zou ze niet toppen maar de overige bloemen / kleine vruchten verwijderen. Volgens mij hebben ze het overige blad wel nodig voor de fotosynthese.

        Verder is dit een kleine soort (Sugar Baby) die ernorme kolossen die je bij de turkse winkels buiten ziet liggen zijn sowieso niet te doen in NL, in ieder geval zonder kas.

        We zullen zien hoe het gaat!

      #6
      Leuke insteek

      Succes met je groene vingers
      Veel gestelde vragen over het forum
      JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
      420Shop.NL
      "Wat je kunt maken, kun je ook kraken."

      Comment


        #7
        Nummer 3 is nog steeds niet boven, 5 dagen nu. Ik begin wel een klein beetje ongeduldig te worden...

        20240514_165743.jpg


        De kleintjes die al wel op zijn mogen alvast een beetje aan de zon wennen maar zodra het af begint te koelen vanavond gaan ze weer op stal.

        20240514_165933.jpg
        Last edited by norseman; 3 weken geleden.

        Comment


        • Bo$wachter
          Bo$wachter commented
          Editing a comment
          Mijn ervaring met wiet is hoe meer ik doe hoe meer er fout kan gaan. 🙃

        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Vanaf bovenkomst staan ze bij mij buiten, hooguit een plastic kapje er boven.

          Het heenenweer brengt ze alleen maar in verwarring.

        • Corleone1933
          Corleone1933 commented
          Editing a comment
          Bij mij ook van binnen naar buiten en dan blijven ze buiten, wel even wat gaas erover voor de vogels

        #8
        Bijna een week en nog geen nr. 3...

        20240517_172051.jpg

        Momenteel is het ongeveer 16 uur licht op de boerderij. Zo met de zon een beetje achter de wolken geeft photone rond de 16 DLI aan. Over een paar weken wanneer de dames naarbuiten gaan zal dat ietsje meer zijn omdat de dagen dan langer zijn en de zon ietsje dichterbij staat.

        In de tent brandt het licht 20u per dag en krijgen ze momenteel bijna precies evenveel DLI. De kans is groot dat de DLI in de tent straks hoger is dan buiten als ze eruit gaan. Maar ik wil er vooral voor zorgen dat hij niet lager is. Mijn ervaring met andere planten is dat ze dan veel sneller afharden en vrijwel meteen de zon in kunnen.

        Screenshot_20240517_172354_Photone.jpg

        Screenshot_20240517_172437_Photone.jpg

        Comment


          #9
          De patatten hebben last van coloradokevers, ze houden ook seksfeestjes op mijn planten. Ik moet snel aaltjes bestellen, die werken niet tegen de kevers maar wel tegen de larven, die doen de grootste schade.

          Als ik er een zie dan is ie er geweest natuurlijk.. deze ligt vermorzeld op een tegel. De restjes eten de vogels op.

          20240517_180923.jpg
          Attached Files

          Comment


          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Eten kippen of loop eenden geen kevers?

          • norseman
            norseman commented
            Editing a comment
            Ja zeker. Wil eigenlijk ook nog wel kippen nemen. Het enige probleem is dat als ze bij de aardappelen kunnen, ze ook bij de sla en andere groenten kunnen die kippen maar al te graag lusten. Daar moet ik dan wat op verzinnen.

          #10
          Vandaag zijn ze verpot. En nu groeien maar..

          20240519_121939.jpg

          Comment


            #11
            De Auto Xtreme Haze plantjes zien er goed uit. Nummer 3 is nog steeds niks, dus misschien toch de freebie Auto Orange Bud maar erin. Dan heb niet voor niks nog een derde pot gevuld met grond.

            20240522_172745.jpg

            Comment


            • norseman
              norseman commented
              Editing a comment
              Klopt. Alleen wil ik deze planten mobiel houden. De watermeloenen hebben wel Blumats want die hoef ik niet te versjouwen

            • Takketoelli
              Takketoelli commented
              Editing a comment
              Ik meende mij dat te herinneren ja!
              😀

            • norseman
              norseman commented
              Editing a comment
              Takketoelli scroll maar ff naarboven om je geheugen op te frissen

            #12
            Op https://dli.suntrackertech.com/ kun je een tabel met de min/max DLI per maand, voor een bepaalde locatie genereren. Bij mij hangt ie op de koelkast.

            20240523_183527.jpg
            Last edited by norseman; 2 weken geleden.

            Comment


            • norseman
              norseman commented
              Editing a comment
              Ik ben gek!

              Op bier!

              Maar brandt het lampje in de koelkast niet als hij dicht is? Je zult het nooit echt zeker weten tenzij je erin zit!

            • norseman
              norseman commented
              Editing a comment
              Maar ff serieus..

              Als je een goeie overgang van binnen naar buiten wil, zorg dan dat de DLI binnen het maximale is van buiten tegen de tijd dat ze naarbuiten gaan. Dan hoeven ze in ieder geval zo kort mogelijk af te harden.

            • Takketoelli
              Takketoelli commented
              Editing a comment
              Papa, als ik het licht uitmaak, waar gaat dat licht dan naartoe?
              Kijk maar eens in de koelkast jongen

            #13
            Wel verdomme.

            Ze hebben al aan m'n sla, m'n koolplantjes en m'n spinazie gevreten maar nu is het aan. 2 van mijn baby watermeloenen hebben ze tegrazen genomen. Ik verklaar officieel de oorlog aan de naaktslakken.

            20240524_094300.jpg

            Eerder heb ik al eens een naaktslakken verbodsbord gemaakt, dat hangt in de schuur. Ik moet zeggen dat het daar aardig goed werkt.

            20240524_100907.jpg

            Maar deze keer zal ik kosten nog moeite besparen om die slijmerige klootzakjes een lesje te leren. De ijzerfosfaat korrels en biervallen komen in ieder geval te pas.

            Comment


            • norseman
              norseman commented
              Editing a comment
              Babz het werkt echt hoor. Geen naaktslak te bekennen in de schuur 😜

            • norseman
              norseman commented
              Editing a comment
              Jack Spliff oké nog nooit gehoord. Misschien eens interessant om een paar vallen met verschillende lokmiddelen neerzetten en kijken welke ze kiezen.

            • Babz
              Babz commented
              Editing a comment
              Hmmz moet ik toch ook een keer proberen, maar dan voor muggen. 🤔😁

            #14
            Dit prachtige beest is ook een gevaar voor mijn gewassen. Zo als je ziet is hij zelf ook helemaal gewassen.

            En zouden hazen ok haze lusten? Dan moet ik me zorgen gaan maken.

            20240524_160150.jpg

            20240524_160134.jpg

            20240524_160350.jpg

            20240524_160626.jpg


            Last edited by norseman; 2 weken geleden.

            Comment


            #15
            Slakken tip; Vaseline en zout .
            Goed voor 2a3 weken óók na regen

            IMG_2503.png


            Comment


            • PH donner
              PH donner commented
              Editing a comment
              Heb het beste resultaat met riool buis opgetrompt door verhitting. Zo creëer je een afdakje waar je de vaseline kan smeren en bestrooien met zout. Zo gaat het bijna de hele kweek mee . Als je planten groot zijn is slakkenpoep tussen je buds ook een factor wat rot veroorzaakt. Al het deze geen naaktslakken betreft maar kleine huis slakken .

            • norseman
              norseman commented
              Editing a comment
              Bedankt voor de tip! Ga ik zeker uitproberen bij kleinere planten dan de watermeloenen. Op dit moment heb ik het redelijk onder controle met de ijzerfosfaat korrels, maar die zijn wel duur.
          Bezig...
          X