Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Greyvol 2024 Spees Cees Kweekverslag

Collapse
This topic has been answered.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

God verdomme, dit doet pijn. Open geklapte trossen ballen aan één kant van de bak. Dit moet wel een lichtlek zijn en ook nog niet opgelet. Zucht..
    Drie planten het dichts bij de deur, heb het licht even een minuut uitgedaan, maar ik zie niks!
    Vlug maar natgespoten en in zakkie gedaan, maar ik denk de paarse dwergen alleen nog maar zaad gaat worden..
    yep, een doorgewinterde kweker in de paniek
    filedata/fetch?id=1918001&d=1742894545&type=thumb filedata/fetch?id=1918002&d=1742894546&type=thumb filedata/fetch?id=1918003&d=1742894546&type=thumb filedata/fetch?id=1918004&d=1742894546&type=thumb
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 4 photos.
    Last edited by Greyvol; 25 March 2025, 10:24. Reden: Iemand nog een kilootje wiet over?
    2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
    2016 - Greyvol's buitenkweek
    2017 - Santa Maria van Space Cees

Comment

• Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Dit bericht gemist @Greyvol?

• Greyvol
      Greyvol commented
      Editing a comment
      Inderdaad gemist Takketoelli
      Potten zijn nog niet leeg, en tof dat je het aanbied. Zal je binnenkort een pm sturen

• Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Okiedo!

Het zit je niet mee maat, maar in het ergste geval kun je nog hasj maken van de oogst. Ik heb dat met de meest recente kweek ook moeten doen omdat het te fluffy was maar rook er nog van en heb ondertussen een voorkeur voor goeie hasj boven wiet.
    Volg mijn fototopic voortaan hier als JD is gestopt.

Tot dan klik HIER.

Comment

filedata/fetch?id=1918191&d=1742981867&type=thumb
      Thanx Mede kwekers, heb maar koekjes gebakken en een paar handdoeken voor de deur en veel spijt van de weggegooide planten.
      Het is wat het is en verder met die hap..
      filedata/fetch?id=1918192&d=1742981869&type=thumb
      amandel koekjes met een vulling van pistachenoten met dadels..
      filedata/fetch?id=1918189&d=1742981867&type=thumb filedata/fetch?id=1918188&d=1742981866&type=thumb filedata/fetch?id=1918190&d=1742981867&type=thumb
      This gallery has 5 photos.
      Last edited by Greyvol; 26 March 2025, 10:39. Reden: Pure choko erop

Comment

• Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Wat een gelazer zeg. Koop liever een tentje, dan ben je zeker dat alles licht- en luchtdicht is. Daar zet je een simpele eb- en vloedtafel in en zes kratten (of al naar gelang hoe groot die tafel is) en dan moet jij eens zien hoe makkelijk kweken kan zijn. Waarom kratten en geen potten? Doordat kratten lager zijn kunnen de wortels makkelijker bij het water én ze kunnen verder de breedte in. Win-win.

• Greyvol
        Greyvol commented
        Editing a comment
        Yep, gelazer is het. Ik ga weer terug schakelen en vind een extra tentje in de kweek kamer wel een goed plan. Kan ik er in drogen ook en voorgroeien. Inderdaad win win

In de hoek van de kamer naast de deur hangt mijn versterker en heb ik lampen met roostertje om mooi foto’s te schieten van de toppen. Aangezien dat een luxe probleem is, ga ik dat veranderen. Tentje past wel, maar dan hou ik een rare onbruikbare hoek over. Iets zelf bouwen is ook weer kut, maar denk wel het beste voor de ruimte en ook meteen weer niet slim. Want tentje is gewoon neerzetten en kweken en als ik nu begin, kan ik over 6 weken nieuwe shit vapen en meteen de tent in de bloei zetten, of is al bezig. Dat is winst! Even kijken of ik iets kan lenen, om het te financieren want straks naar de coffee shop is nog een groot ook emotioneel verlies. Ghehehe in oplossingen denken, ben al rond aan het kijken

Comment

Yes, Paar honderd euro voor een homelbox growtent? Kan ik wel missen. Ideeën zijn welkom.

Nog even geen eb en vloed want ik wil de koolstof filter met afzuiging voor nu laten staan. En dan de tent erop, of de koolstof filter onderin de tent.
        En dan is een bak water nog geen slim idee. En ik heb gewoon smart-potten klaar staan met dezelfde potgrond als nu. Als ik het zo intyp klinkt het wel als een voordeel maar is dat ook?. Nieuwe potgrond nu in de kweek kamer introduceren lijkt me niet slim met beestjes. De tent kan natuurlijk nu even met voorgroeien best ergens anders staan natuurlijk voor een paar weken. Oplossingen, oplossingen, heerlijk.

Ik begin er al weer rustig van te worden. Want als ik dan de dagen tel en het huidige verbruik, hoef ik me geen zorgen te maken. Gewoon meteen die tweede ronde opstarten en dan dadelijk een tentje bestellen. Vandaag mooi kamertje opruimen, dingen doen lekker doorvapen, relaxed..

`De extra smart potten zitten in dubbele vuilniszakken onder het afdak buiten. De eerste test ronde met zaad ging als een speer op die grond, tot dat ik het liet uitdrogen. De huidige smart pot staat er niet zo goed bij, dat is wel een dingetje. Daar zitten ook alleen maar 4 blumats in en doe ik niks aan. De pot blijft ook zwaar dus misschien staan ze al die tijd wel te nat zit ik me nu te bedenken. Zijn ook echt kneusjes en mijn vriendin heeft daar gisteren nog een balletje gepakt..

dusss.. even hardop denken hé

ik heb extra lampen, plastic potten, smart potten, voeding en ventilatoren in huis, dus daar gaan we het mee doen. Eerst even de audio uit de growroom en weer in de huiskamer
        ontvochtiger kan misschien blijven staan. Heb er weer helemaal zin in..

Comment

• Grow Co
          Grow Co commented
          Editing a comment
          Mooi dat de donkere wolken verdwijnen goed bezig
          Wiet zal er komen 👍🏻

Geen eb en vloed is niet handig want je hebt je watergift niet op peil. Ik kon ook nooit goed wateren en kijk nou eens in mijn topic, het wateren gaat super perfect! Waarom is dat? Omdat ik het zelf niet meer doe, daarom! Als ik met de eer had gestroken had ik nu niks te roken!

Ligt wateren je niet zo goed?
        Eb en vloed.
        Gaan je plantjes niet met voorspoed?
        Eb en vloed.
        Weet je niet meer hoe het (wateren) moet?
        Eb en vloed...

En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Zit je kweekje in de rats?
        Eb en vloed, niet blue mats!!

Tot dan klik HIER.

Comment

• Greyvol
          Greyvol commented
          Editing a comment
          Hahaha goed bezig, eb en vloed, maar niet omdat het moet hahaha

Beeetje meten en ik kan de tent net kwijt van 80 x 80 maar dan is het krap en is precies de plaats van de afzuiger en ontvochtiger. Disinfecteer plekkie en ventilator. Niet handig dus..

Twee dingen die ik ook heb aangepast deze keer. Afzuiger zat eerst aan het plafond en heb deze omgedraaid om warmte te behouden ivm led. Kan verder nergens een tent kwijt zonder dat die in de weg staat. Kleiner zou kunnen, 1,50 op de afzuiger of de afzuiger in de tent. Heb ook teveel aangepast in één keer. en Beetje te gemakkelijk over gedacht ook. huiskamer planten was ook geen goed idee. En living soil heeft al 3 maand nodig om op gang te komen als je het goed doet. buitenkweek was ook een beetje tegengevallen en dan is het even lastig.

Dus ik moet bekijken wat ik doe, kamer moet gewoon lichtdicht worden. En Ik kan beter een eb en vloed systeem en nu naast gaan draaien en de kleine voorgroei speciekuip weer met die kleine potjes van Cees doen. Al ging dat de afgelopen keren niet goed, maar ook weer door te weinig water denk ik. Ja, teveel wijzigen is niet goed, al word ik wel vrolijk van hoe ze er nu bij staan en ruikt super zoet..
        aan de andere kant denk ik, liever geen hydro. Maar ik vind het wel gemakkelijk uitzien, dual root in eb en vloed lijkt me ook vet. Maar er moet wiet komen en snel ook en niet gaan lopen experimenteren.

heb al een eerder een extra kast gemaakt tot aan plafond met koelkast deur erin, maar dan word het te klein om je kont te keren. En er kon zelfs niet genoeg wiet in om te drogen, voorgroei hokjes heb ik ook eens gemaakt, maar kreeg toen schimmel in de lucht kanalen. Waarschijnlijk door het lekke dak en kozijn toen, maar dat wist ik toen nog niet. Die zijn inmiddels ook vervangen, en dat kan best de grote schimmeldruk zijn geweest. Wie weet? Lichtlek? Teveel water? Te weinig, blijft pittig maar tot nu toe is het me wel vaak gelukt om zelfvoorzienend te zijn.

plannen weer veranderd, geen tentje, niks nieuws, gewoon weer net als vorige keer kan niet omdat ik de bak heb veranderd. Smartpot had ik goeie hoop op en is nog steeds niet te tillen en ze zien er niet uit. Lijken net saté stokjes.. ik ga even wat paffen saucijzenbroodjes maken, uitbuiken en er over nadenken. Vorige setup met deze bak was achteraf toch niet zo slecht, was dus een downgrade wat ik nu heb gedaan. Relaxed zelfvoorzienend kweken moet het worden, ik kan een tweede tentje met eb en vloed ook gewoon verprutsen denk ik dan. Nu nijg ik weer erg aan een eb en vloed tafel met dualroot smartpotten erin, om een combinatie te maken. En living soil en eb en vloed alleen om het nat te houden. Lamp weer op en neer over heel de kamer en dan minder grote planten, maar wel veel. Opties, twijfels en zo stoned als eeen garnaal denken we hard op na..
        filedata/fetch?id=1918490&d=1743068835&type=thumb filedata/fetch?id=1918484&d=1743068835&type=thumb filedata/fetch?id=1918489&d=1743068835&type=thumb filedata/fetch?id=1918485&d=1743068835&type=thumb filedata/fetch?id=1918486&d=1743068835&type=thumb filedata/fetch?id=1918487&d=1743068835&type=thumb filedata/fetch?id=1918488&d=1743068835&type=thumb filedata/fetch?id=1918491&d=1743068836&type=thumb

This gallery has 8 photos.

Comment

• Babz
          Babz commented
          Editing a comment
          Waarom niet een tent om die bak? En dan een klein voorgroei of droog hokje ernaast en met een buis aan de tent koppelen voor de airflow en filtering?

• Greyvol
          Greyvol commented
          Editing a comment
          Yep zoiets had ik al eens gemaakt van pir schuim platen, leek net de ISS. Lijkt groot en is het ook als je hetvergelijkt met een tent. Stoot nu ook nog steeds telkens tegen de lamp, maar kan nu wel dingen doen in de kamer, voorheen met drooghok en voorgroei erg krap. Maar toen gebruikte ik ook veel meer wiet, downscalen was wellicht niet zo’n goed plan. Beter teveel wiet als te weinig..

Verrek ja, heb al eens een tentje op de slaapkamer gehad. En oude droogkast in de growroom en voorgroei hokjes.
        filedata/fetch?id=1918500&d=1743074263&type=thumb
        Paar oude kiekjes van vroeger
        filedata/fetch?id=1918498&d=1743074263&type=thumb filedata/fetch?id=1918499&d=1743074264&type=thumb filedata/fetch?id=1918501&d=1743074263&type=thumb filedata/fetch?id=1918502&d=1743074264&type=thumb filedata/fetch?id=1918503&d=1743074264&type=thumb filedata/fetch?id=1918504&d=1743074266&type=thumb filedata/fetch?id=1918505&d=1743074266&type=thumb filedata/fetch?id=1918506&d=1743074266&type=thumb filedata/fetch?id=1918507&d=1743074266&type=thumb
        pirschuimen platen en heel veel siliconen kit voornamelijk
        This gallery has 10 photos.

Comment

• Greyvol
          Greyvol commented
          Editing a comment
          Hier hetzelfde, heb hem nog liggen. All die hps bende trouwens

• Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Je raakt het aan de straatstenen niet kwijt, een broodkweker wist niet eens dat er ook lampen waren lager dan 400 watt.

• kelderkastje
          kelderkastje commented
          Editing a comment
          Heb nog t-leds liggen. Die lijken ook erg verouderd alweer.

Vorige kweek en daarvoor.
        filedata/fetch?id=1918511&d=1743075031&type=thumb filedata/fetch?id=1918510&d=1735131755&type=thumb filedata/fetch?id=1918509&d=1743075031&type=thumb
        het gaat niet altijd mis hé
        This gallery has 3 photos.

Comment

• Greyvol
          Greyvol commented
          Editing a comment
          Ghehehe fan maar niet praktiserend..
          En nuchter word ik misschien ooit eens als alles op is..

• Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Effe een woordje met je vriendin doen dan maar!?

• Greyvol
          Greyvol commented
          Editing a comment
          Ben dat aarde mixen wel echt beu en kleinere smart pot met potgrond en vermiculite onderin op een eb en vloed tafel met water van de visjes. Dat past wel bij me, bid sprinkhaantje, gifkikkertje erbij eerst dat voorgroeien weer eens oefenen. Daar ging het in eerste instantie al mis en kan ik al mee beginnen. De test ronde meteen in de bak ging eigenlijk ook best aardig maar had ik afgebroken omdat het eigen zaad was.

Denk dat ik het weet..
        filedata/fetch?id=1918522&d=1743077637&type=thumb
        This gallery has 1 photos.

Comment

Comment

Foto van drie dagen terug, ruikt overheerlijk in de growroom, niet normaal das wel lekker
            elke dag wel een paar banaantjes en ballen.. dat dan weer wel.. maaaaar… ik ben uitgekozen als tester voor mijn favoriete game en ben helemaal happy, dus meer gamen en minder blowen hahahaha
            mooi man, 0,2 % kans.
            filedata/fetch?id=1919829&d=1743666964&type=thumb
            Deur helemaal dicht getaped en bijna lichtdicht, maar genoeg. Was al genoeg denk ik, en gewoon stress door het slecht watergeven en de verdere en eerdere mishandeling.
            Baasje nog steeds aan het dubben. Kan een eb en vloed tafel kwijt van 2 meter. Vijver bak is nu 1,50 en dan kan ik de lamp heen en weer laten bewegen. En Kan ik er nog net langs, wilde het naast elkaar draaien, en dat kan met de kleinere versie. Maar Meteen goed aanpakken denk ik dan en niet nog meer werk. Heb al de berging als buiten wiet droog ruimte en een hele kamer voor de kweek.
            filedata/fetch?id=1919831&d=1743666964&type=thumb
            Dus dat gaan we veranderen. Nog drie potten wiet te gaan, dus we halen het net. Kan altijd nog de vaped poo nog een keer vapen. Goeie tip trouwens en bedankt voor het meedenken kweek maatjes.. Mis de wietboter koffie wel echt heel erg.
            filedata/fetch?id=1919832&d=1743666964&type=thumb
            Wat vorige keer werkte gaan we weer doen, light mix van plagron gehaald en we gaan wat voorgroeien.
            filedata/fetch?id=1919833&d=1743666964&type=thumb
            Kas netjes gemaakt en de tomatenplanten zijn uit zichzelf al bezig gegaan, mooi man! Heel de kiet opgeruimd, drie keer naar de stort. Opruimen en opruimen, waar kan ik nog een tentje kwijt en vind ik nou alweer een joystick ghehehe
            filedata/fetch?id=1919830&d=1743666964&type=thumb
            hele fijne zonnige dag iedereen

Ik zit lekker binnen te gamen
            This gallery has 5 photos.

Comment

Ow ik las zondag, ik denk al ben ik een paar dagen kwijt of jij maar er staat zonnige dag! Ja een mooie dag om binnen te zitten keemen of op fora te reageren. Absoluut waar! Gefeliciteerd met je functie als tester! Welk spel?

Tot dan klik HIER.

Comment

Mag er helaas niks over zeggen, heb mijn eerste non disclosure contract getekend.. is dat wat.. 1,5 miljoen aanmeldingen en ongeveer 1800 zijn het geworden.
              filedata/fetch?id=1919891&d=1743680601&type=thumb filedata/fetch?id=1919890&d=1743680601&type=thumb

This gallery has 2 photos.
              Last edited by Greyvol; 3 April 2025, 13:46. Reden: Sweettooth van Barney’s farm

Comment

• Greyvol
                Greyvol commented
                Editing a comment
                Zitten dus watermerken in de screengrabs en degene die lekt, mag niet meer meedoen met het spelletje. Hele goeie en vooral goedkope reclame met die zogenaamde uitgelekte gameplay beelden van het spel :0

• Takketoelli
                Takketoelli commented
                Editing a comment
                Tis je gegunt blijkbaar
                Je krijgt wat je verdient
                Veel plezier
                !!!

• Hork
                Hork commented
                Editing a comment
                Maar je hebt er al over gepraat. .. Sorry maar ik moet het melden bij je superieuren!! 🤣🤣
            Bezig...
            X