Mededeling

Collapse
No announcement yet.

5 x Amnesia, medi-wietkweek op zolder

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: 5 x Amnesia, medi-wietkweek op zolder

Jow growerts,

De meisjes staan vanaf vandaag 12 uur onder het Metal Halide zonnetje. Ze zijn 5 dagen geleden getopt en hebben een gemiddelde hoogte van 25 cm bereikt. De bedoeling is om de bovenste groeischeuten nog een keer te toppen na de 2e node zodat iedere plant uiteindelijk 4 hoofdtoppen produceert.

Bij de laatste waterbeurt heb ik Mills Start en een halve dosering A + B meeggeven. Helaas is afgelopen week de meet-electrode van mijn PH/EC-meter overleden, het is nu niet mogelijk om de juiste PH te meten dus doe ik de PH- er op gevoel bij (tricky, ik weet het). Een nieuwe meet-electrode moet ik nog bestellen.

Volgens mij staan de plantjes er goed bij, ik ben benieuwd wat ze de komende drie weken gaan doen…

Laterzzzz
    Attached Files
    Last edited by Mohawk; 18 November 2011, 12:11.

Comment

Yow,

@ QnQ: Hier dan de foto's van de propagator. In totaal heb je 3 witte speci-kuipen nodig ..., de onderste hoef je niks aan te doen. De bovenste twee heb ik even losgehaald om te laten zien hoe het werkt. Het geheel zakt gewoon in de 3e met water gevulde kuip waarin de mistmaker drijft.

Je heb nodig:

• 3 speci-kuipen
      • ty-raps
      • electra-pijp
      • cirkelvormige TL-buis.

Laterzzzzzzzz
      Attached Files
      Last edited by Mohawk; 18 November 2011, 12:14.

Comment

Hé growerts,

Ik heb vandaag ook nog wat foto's door het achterdeurtje genomen. Zo is ook het blad van de voorste twee meisjes in volle pracht te bewonderen. De temperatuur is ter hoogte van de plantjes 27 graden, luchtvochtigheid 58 %. De temperatuur bovenin de kweekruimte is 26 graden. De temperatuur op zolder was vandaag 24 graden.

Het is de tweede dag op 12/12, nog 69 dagen te gaan ...

Laterzzz

Moo
        Attached Files
        Last edited by Mohawk; 18 November 2011, 12:19.

Comment

Zeer mooi kweekje ik blijf je volgen en ook zeer interessant voor andere Medi gebruikers.
          Mijn vraag aan jou zou jij ook een kweek verslag op het medicinaal deel willen plaatsen?
          Zo dat andere medi gebruikers daar een duidelijk beeld krijgen van hou je je eigen kan voor zien.
          Mocht je het teveel werk vinden laat het me even weten dan maak ik dat verslag daar zelf met jou toestemming.
          Dan kopieer ik straks jou verslag naar daar in een topic.

Groetjes belladonna
          God was never on your side..

Comment

Dank je Belladonna.

Om duidelijk te maken dat ik wiet kweek om een medische reden heb ik de term "medi-wietkweek" in de titel verwerkt maar in principe is het natuurlijk een "gewone" binnenkweek. Ik neem aan dat andere medi-wiet kwekers ook de algemene kweekverslagen lezen. Op dit moment heb ik geen tijd om nog een tweede verslag te plaatsen maar ik vind het een hele eer als je dit topic in een eigen verslag wil kopiëren.

Grtzzzzz, Moo

Comment

Yow,

Nu ik toch achter de kweekruimte was met de camera heb ik ook wat foto's gemaakt van de afzuigers en de slang-doorvoeren van de cooltubes aan de binnenkant van het hok. Het vierkanten blokje aan de rechterzijde van de deur is de temperatuur-sensor van de klimaatcontroller. Het langwerpige witte blokje aan de linkerzijde van de deur is de temperatuur-sensor van de binnen/buiten thermometer.

Laterzzzz
              Attached Files
              Last edited by Mohawk; 18 November 2011, 12:24.

Comment

tering die gaan als een speer.heb nu zelf 4 pp en een amnees staan,omdat ik het naa me laatste drama kweek niet aandurft om er 5 te zetten,en mijn amnees stekje zat ook vol met spint.heb hem gewoon,in een emmer met masai gedooptsucces met de bloei

Comment

Thanks Tumble. Zelf neem ik het zekere voor het onzekere door een aantal keren preventief met Plant Vitality te spuiten. De spint-eitjes komen bij 28 graden na ongeveer een week uit.

Wat is er misgegaan bij je laatste kweek?

Comment

kweek al jaren op aarde,met biobizz groei en bloei,dan hoef je niet aftezuuren.me laatste kweek had ik nieuwe aarde,nieuwe lampen,superplant lampen,en zuurde ik voor de eerste keer af,met mooie combi meter.en had in plaats van 0.7 of 0.8 maar 0.5 de gram de wattwat er precies is fout gegaan weet ik niet,maar ga gewoon op oude voet verder,en draai ook maar weer de oude philiphs son t erin.

Comment

Yow,

De meisjes zijn nu bezig aan hun 6e dag op 12/12 en hebben inmiddels alle vijf een naam: Anne, Betsie, Clara, Desie en Esmee.
                      Esmee neemt vooralsnog de leiding en heeft het erg naar haar zin, ze is de grootste van de vijf en heeft haar blad fier omhoog gericht. Clara doet het ook goed ondanks de valpartij als pasgeborene, ze kukelde zo van de tafel af op de grond , om het goed te maken heeft ze het mooiste plekje in de ruimte gekregen. Anne, Betsie en Desie gaan redelijk gelijk op.

De meisjes zijn nu voor de 2e keer getopt. Gisteren is voor 6 uur de HPS-lamp erbij gekomen en vandaag voor de volle 12 uur. Totaal nu dus 1200 watt op ongeveer 80 cm van de plantjes. Om het licht van de twee verschillende lampen te mixen heb ik ze dicht naast elkaar gehangen, zodra de eerste bloeiverschijnselen zichtbaar zijn wordt de Metal Halide vervangen door een HPS en kunnen de lampen verder uit elkaar. Op één van de foto's is het verschil in kleur goed te zien.

Vandaag dus weer wat foto's genomen:

Laterzzzz
                      Attached Files
                      Last edited by Mohawk; 18 November 2011, 12:28.

Comment

zien er mooi fris uitdie van mij is nu al 27 cm hoog,en ik gaa ze nog 18 dagen groei geven.

Comment

Hé Tumble,

Het gaat gelijk op bij ons , Esmee zit nu op een mooie 30cm, Clara op 25cm en de rest er tussenin. De meisjes kunnen bij mij tot een hoogte van ongeveer 100cm groeien, dus twee weken voorgroei is denk ik wel genoeg. Ik ga er vanuit dat ze de komende twee weken nog maximaal 75cm groeien, het zijn wel sativa's dus het kan ook ietsje meer zijn ... Door het toppen vertraagd de groei een beetje maar nu wordt het knallen .

Hoeveel hoogte heb jij dan tot je beschikking, dat je een sativa zo lang kan laten voorgroeien onder 1200 watt? Of ga je meerdere keren toppen?

Laterzzz
                          Last edited by Mohawk; 18 November 2011, 12:33.

Comment

planten kunnen max 150 hoog worden.me hok is 250 hoog.gaa ze 3 keer toppen.en de pp maar een keer de hoofdtop.succes met de meiden.

Comment

Yow,

De temperatuur in de ruimte liep vandaag toch wat te hoog op met het zonnetje vol op het dak. Daarom heb ik de slangen aan de voorzijde van de cooltubes losgehaald en er slangen met een nylon-kous-filter voor geplaatst, zo heb ik extra afzuig-capiciteit in de kweekruimte. De temperatuur is nu met twee graden gedaald naar 30 graden, morgen maar even zien hoe warm het wordt met twee lampen aan. Ik draai overdag i.v.m. de gehorige zolder en omdat ik het wel zo makkelijk vind om overdag bij de plantjes te kunnen. Mocht er toch nog een hittegolf komen dan wordt het lastig om de boel onder controle te houden met 1200 watt. Tot 25-26 graden buitentemperatuur lukt het wel, bij hogere temperatuur moet er één lamp uit.

Ook nog even wat foto's van de meiden met een maatindicatie erachter in de volgorde; Anne, Betsie, Clara, Desie, Esmee.

Laterzzz
                              Attached Files
                              Last edited by Mohawk; 18 November 2011, 12:35.

Comment

Pfff, warm hoor, 26 graden buiten, zon vol op het dak ...

De cooltubes heb ik aangesloten op twee 200 cuub filters die erboven zijn gemonteerd, en ik heb een extra buisventilator vóór de kweekruimte geplaatst. De afzuiger van de cooltubes heb ik wat opgeschroefd en staat nu behoorlijk heftig in de schoorsteen af te blazen, ik hoop maar dat de buren er niets van horen ... De temperatuur blijft nu steken op 30-31 graden, de plantjes lijken het niet zo erg te vinden. Vannacht zijn de meisjes een centimeter of drie gegroeid terwijl de temperatuur al een paar dagen rond de 30 graden schommelt, 's nachts is de temperatuur zo'n 20 graden dus da's wel perfect.

Vandaag heb ik iedere pot 500 ml water gegeven (250 ml bovenop en 250 ml in de pijp) met Mills Start + A + B, van ieder 1 ml op 1 liter water. Gisteren heb ik 250 ml kraanwater op de bovenlaag gespoten om ervoor te zorgen dat de bovenlaag niet uitdroogt. De potten voelen nog zwaar aan dus ik doe rustig aan met water geven.

Ik moet nu wel een strategie bedenken voor de komende dagen, morgenavond (donderdag) ga ik weg en ben pas zaterdagmiddag weer terug. Waarschijnlijk ga ik voor zekerheid en doe de HPS uit totdat ik weer terug ben, de plantjes kunnen ook wel wat rust gebruiken.

Iedere pot krijgt morgen nog een halve liter water met voeding en ik dek de potten weer af met folie, daar moeten ze het dan 48 uur mee doen ...

Het afzuren heb ik op gevoel gedaan ..., vrijdag heb ik een nieuwe meet-electrode voor de PH/EC-meter.

Laterzzzzz

Fotooooooo's:
                                Attached Files
                                Last edited by Mohawk; 18 November 2011, 12:39.

Comment

Bezig...
                                X