Mededeling

Collapse
No announcement yet.

5 x Amnesia, medi-wietkweek op zolder

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: 5 x Amnesia, medi-wietkweek op zolder

Yow,

Vandaag is het dag 12 op 12/12, de eerste bloei-verschijnselen zijn goed zichtbaar, de plantjes zijn gemiddeld 40 cm hoog.

Ik heb nu drie dagen geen water meer gegeven, morgen krijgen ze weer een halve liter per pot. De elektrode voor de PH/EC-meter is gelukkig binnen dus kan ik weer meten wat de PH en de EC is van het voedingswater.

De buitentemperatuur liep vandaag op tot boven de 26 graden, in de kweekruimte is het een korte tijd 32 graden geweest, na 6 uur heb ik de Metal Halide lamp uitgeschakeld en zakte de temperatuur in de kweekruimte weer tot 30 graden.

Vanmorgen heb ik een nieuw koolstoffilter op de hoofd-afzuiger gemonteerd en vanmiddag de MH-groeilamp vervangen door een HPS. Vanaf morgen krijgen de plantjes dus 1200 watt HPS-licht van de Philips Son T-pia lampen.

Nog even wat foto's gemaakt met het licht uit:

Laterzzzz
    Attached Files
    Last edited by Mohawk; 18 November 2011, 12:49.

Comment

Zo dat ziet er mooi uit!! die meisjes krijgen daar een eerste klasse verzorging!!

loopt lekker !!! :p

grtz!!
      Spliff Seeds Contest (indoor) ===> ...ThinKing Green...met Bubblegun van Spliffseeds ! (1st)
      A friend with Weed is a friend Indeed

Comment

Hé HashiZall, het loopt minder lekker dan het op het eerste gezicht lijkt. Vandaag een wandelende motherfucking spint-mijt tegengekomen onder de microscoop. Ik heb al bij binnenkomst van de stekken spint-eitjes en dode spint-mijten gespot.

De plantjes zijn 4 x preventief behandeld met BAC Plant Vitality, maar nu toch een levende spint-mijt zien lopen. Ik koop het ook niet weer, wat een rommel. Voorheen gebruikte ik de
        echte Plant Vitality in de aluminium flesjes, met een soort ghostbuster op het etiket. Die troep van BAC is zwaar verdund, een afrader dus ...... Op het moment heb ik helaas niets anders dus vandaag een halve liter water/BAC Plant Vitality per plant gespoten. Ik spuit nog één keer over een dag of 5 en dan is het flesje BAC-rommel leeg. Als ik daarna nog eitjes spot op de plant is de eerstvolgende aanschaf een flesje originele Plant Vitality Plus. .

Vanmorgen weer een waterbeurt gegeven; per liter water: 1ml Mills Start / 1ml Mills-A / 1ml Mills-B
        250 ml bovenop, 250 ml in de pijp, 250 ml in de kuip. EC op 1.3 / PH op 6.2

Beide lampen hebben de hele dag aangestaan en de temperatuur is maar even 33 graden geweest, dat kunnen de plantjes nu makkelijk hebben. De buiten-temperatuur was vandaag ruim 25 graden. Dus niet slecht voor 1200 watt met ± 750 kuub afzuig-capaciteit (wordt door de filters bepaald), de schoorsteenkanalen waaruit ik afblaas kunnen ongeveer 350 Kuub per kanaal aan en daarop is de afzuig-capaciteit afgestemd ...

De lampen zijn gelijk van kleur en hangen nu verder uit elkaar, een ventilator blaast er lucht tussendoor. De afstand van de lampen tot de plant is ± 60 cm.

Ik heb nog wat overzicht-foto's gemaakt en twee close-ups van blaadjes met spint-sporen.

Laterzzz
        Attached Files
        Last edited by Mohawk; 18 November 2011, 12:55.

Comment

Spint dat is k** !! fight those little buggerz :p
          Heb je enig idee hoe ze zijn binnen geraakt?

succes met de bestrijding!!
          Spliff Seeds Contest (indoor) ===> ...ThinKing Green...met Bubblegun van Spliffseeds ! (1st)

Comment

Ze zijn met de stekken mee naar binnen gekomen, jammer hoor ..., ik heb eerder stekken gehad van dit adres en die waren spint-vrij. Tsja ..., dat is het risico met stekken ..., kun je een mooie kweekruimte bouwen en alle inlaten voorzien van nylonkous-filters, heb je evengoed last van ongedierte ...

Gelukkig ben ik er wel op tijd bij en zullen ze niet veel kans krijgen om tot een plaag uit te groeien. Er zijn maar een paar blaadjes van één plant (Esmee) licht aangetast, volgens mij is het nog beperkt tot een enkel spint-mijtje maar ja ..., wel hier en daar eitjes op de aangetaste blaadjes dus het heeft mijn aandacht!

Grtzzz, Moo

Comment

Vandaag dag 14 (12/12).

Vanmorgen meteen gekeken naar het effect van de grondige Bac Plant Vitality sproeibeurt van gisteren. Zie ik verdomme weer een lopend spint-mijtje door de microscoop, een kleintje welliswaar maar toch ..., wat een baggerzooi die BAC PV. Het is nog fucking duur ook ..., ik betaal 19 euro voor een flesje waarmee ik 5 liter aan kan maken. De originele Plant Vitality + kost 25 euro en is goed voor 10 liter ...

Zojuist de door spint aangetaste blaadjes van Esmee met een sponsje water en afwasmiddel aan de onderkant schoongeveegd om zoveel mogelijk eitjes te verwijderen. Dit ga ik de komende 5 dagen meerdere keren herhalen tot de volgende sproeibeurt met PV.

De consequentie van medi-wiet kweken is wel dat er geen enkele vervuiling in de toppen aanwezig mag zijn. Ik rook er iedere dag van en ben erg op mijn gezondheid gesteld ..., voor zover daar nog sprake van is. Alle hens aan dek dus ....

Vanavond krijgen we oma op bezoek, die wil vast ook even boven kijken dus we gaan stealth.

Daarom vandaag maar één lamp aan zodat de temperatuur lager blijft in de kweekruimte en de in- en uitlaat afzuigers vanavond op een minimum kunnen draaien.

Latterzzz
              Last edited by Mohawk; 18 November 2011, 13:01.

Comment

succes met de strijd tegen spint,en succes met oma

Comment

Thanks Tumble

Dag 15 12/12:

Vanmorgen weer een water/voeding-beurt gegeven:

5 liter water, 10 ml Mills Start, 10 ml Mills A, 10 ml Mills B, 2,5 ml Mills C

EC 1.8
                  PH 6,2

Dit is de laatste keer dat ik Mills Start meegeef. Ik heb daarmee de wortelstimulator langer meegegeven dan in het kweekschema aangegeven en vandaag zelfs een dubbele dosis, anders komt die fles nooit leeg ...

Esmee heb ik weer grondig met het microscoopje gecontroleerd op spint en niks gevonden. De truc met het sponsje werkt dus super ..., geen eitjes meer te bekennen. Ik ga de komende dagen gewoon door met haar blaadjes meerdere keren per dag aan de onderzijde af te sponsen. Lekker meditatief klusje ...

De bloei zit er nu goed in ..., Esmee heeft de leiding met 45 cm ..., Clara is nog steeds de kleinste van het stel en meet 35 cm ...

Vandaag 2 x 600 watt op 50 cm van de planten. Temperatuur 31 graden, luchtvochtigheid 51 %

Laterzzz
                  Attached Files
                  Last edited by Mohawk; 18 November 2011, 13:08.

Comment

staan er toch heel mooi bij!en een nette setup heb je.
                    ik kom af en toe eens spieken
                    wbt spint ,die klote m*therf*ckers zijn zo resistent,en zitten buiten zowat op iedere buxus!je neemt zedusheel gemakkelijk mee.
                    ik strijd met je mee tegen de spint
                    grtz

Comment

Hey Mohawk,

Ziet er erg goed uit. Ook een nette setup, waarbij echt aandacht aan de details zijn gegeven. Je kweekje ga ik volgen, want ik kan er genoeg van leren. Ook je uitleg en uitgebreide omschrijving doe je goed, zo wordt het een interessante post op dit forum.

Gr. JFF
                      Vlieg niet harder dan je beschermengel doet!!!

Comment

Hé Markster en Justforfun, de plantjes staan er wel mooi bij maar groeien toch minder hard dan ik graag had gezien. Als ik deze ronde vergelijk met mijn eerste kweekje zit er ongeveer 20 cm verschil in de hoogte. Bij mijn eerste kweek heb ik na één week voorgroei de klok op twaalf uur gezet en daarna 1 keer gefimt. Nu heb ik twee weken voorgroei gegeven en 2 keer getopt vóór de omschakeling naar 12/12.

De eerste Amnesia-kweek gaf een gemiddeld drooggewicht van 137 gram per plant. De planten waren toen ± 1 meter hoog en ik gebruikte twee 600 watt tuinbouwlampen met diepstralers. (één week voorgroei, één keer gefimt na omschakeling 12/12)

De tweede Amnesia-kweek leverde een gemiddeld drooggewicht op van 108 gram per plant. De planten werden ± 65 cm hoog en ik gebruikte deze ronde twee 600 watt cooltubes. (twee weken voorgroei, één keer gefimt voor omschakeling 12/12)

De derde Amnesia-kweek levert een gemiddeld drooggewicht op van .... De planten worden .... hoog. (twee weken voorgroei, twee keer getopt vóór omschakeling 12/12) Kunnen we wel een leuke Quizz van maken ....

• Vandaag dag 16 12/12:

Vannacht zijn de plantjes nauwelijks gegroeid, dit kan te maken hebben met de ruime water gift van gisteren, één liter per pot verdeeld over boven, pijp en onder. Vandaag geef ik de schatjes geen water.

Ik heb vanmorgen nog even wat foto's genomen vlak voordat het licht aanging en een uur daarna ...

Laterzzz
                        Attached Files
                        Last edited by Mohawk; 18 November 2011, 13:13.

Comment

de bloei zit er lekker incooltube,s worden normaal alleen gebruikt in kleine ruimtes.het glas houd veel lummen tegen,en de reflector is ook niet toppie.zou ze zeker in de winter weer ophangen.

Comment

Hee TT, de kweekruimte in combinatie met de beschikbare afzuig-capaciteit is eigenlijk te klein om met 1200 watt te draaien. Het eerste rondje was in de winter en evengoed kreeg ik mijn temperatuur en luchtvochtigheid niet goed onder controle met 1200 watt en nu - met cooltubes - lukt dat wel ondanks de zomerwarmte. Het verlies aan lumen wordt gecompenseerd door een beter klimaat en daar moet toch weer een winst uit te halen zijn wat betreft het eindgewicht. Als ik aan het einde van deze kweek op ± 140 gram per plant uitkom ben ik dik tevreden. Als ik bij dit rondje weer hoogte overhou ga ik de volgende kweek drie weken voorgroeien, als ik tenminste besluit met dezelfde stekken verder te gaan want het lijkt mij ook wel leuk om eens een rondje te draaien met verschillende soortjes uit zaad.

Comment

Yo Mohawk hier is mijn antwoord op je quizzz

"drooggewicht op ± 127 gram per plant. De planten worden ± 75 cm hoog" hehe!!! Komaan Meisjes!!

Wat valt er te winnen woehaha

Peace!!

Comment

Hier mijn voorspelling:

112 gram en 81cm gemiddeld
                                Vlieg niet harder dan je beschermengel doet!!!

Comment

Bezig...
                                X