Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Quick One in een Photoperiodische Jungle: Een Experiment in Compact Kweken

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Nou nummer 2 komt er ook voorzichtig bij. Maar goed dat ik de rest flink gesnoeid heb want je ziet haar al bijna niet meer..
    IMG_1008.jpg
    Attached Files
    Binnenkweek
    Hydro
    Kokos

Comment

• Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      iPhone 16 Pro.. wat dan? zo beroerd zijn de foto's nou toch ook weer niet??

• Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Nee bedoelde ook juist scherp en goed. Viel me laatst ook al een keer bij jou op

• Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Kwestie van de hand goed stil houden, meer is het eigenlijk niet

IMG_1045.jpg IMG_1037.jpg IMG_1037 (1).jpg donkerder gemaakt
    Binnenkweek
    Hydro
    Kokos

Comment

• Babz
      Babz commented
      Editing a comment
      Mooi die laatste foto.😍
      Maar zou je niet die lange top even willen knakken? Dan kan de lamp wat lager.

• Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Dat is de auto flower.. die wil ik niet trainen dus die moet er maar tussendoor groeien. Lamp lager hoeft overigens niet, hangt op circa 40cm. Lager gaat ten koste van de spreiding

• Babz
      Babz commented
      Editing a comment
      Ahh ok. 👍

Ze doen het nog steeds.. Qua afmetingen zijn het rare planten.. hoog en gestrekt, weinig top er aan.. Het is dat ik heel graag het experiment wil afronden maar anders had ik ze omgehaald. Qua voeding etc lijken ze prima te gaan, mooi egaal groen van kleur. Aan de andere kant... ze moeten ook nog een week of vier dus op zich is het niet gek dat ze nog niet heel veel toppen hebben.. had met een autoflower ook weer geen topopbrengst verwacht.
    IMG_1081.jpg IMG_1080.jpg
    Binnenkweek
    Hydro
    Kokos

Comment

• Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      dat het geen grote brenger is wist ik van te voren.. ik wilde echter een soort die tegelijk klaar zou zijn met de rest. Iedere gram is zeg maar "extra". Hoop alleen dat ik straks goed kan beoordelen of 12 uur voor en autoflower nu wel of niet succesvol is.

• giinnoo
      giinnoo commented
      Editing a comment
      Iedere gram is zeker welkom extra, maar autos op 12/12 lijkt mij niet bijzonder. Maar ik snap je logica volledig!

• Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Ja dacht ook aan xxl afjes, die nieuwste generaties hoeveel dat zou zijn . Ik heb hier ook 3 afjes op 12/12 , dacht dat r 1 think different tss zat,potmaat wel maar 4,5 l hier..

IMG_1182.jpg Deze dames worden toch iets groter dan ik dacht.. Wel erg weinig blad en de toppen zijn nu ook niet wat je ervan hoopt maar goed... ook deze moeten nog een paar weken en ze ontwikkelen wel. Begin nu wel nieuwsgierig te worden of dat 12 uur schema nu zoveel slechter is dan 18 of 24 uur.
    Attached Files
    Binnenkweek
    Hydro
    Kokos

Comment

• Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      jazeker.. ik laat deze er gewoon tussendoor groeien dus als ze te lang wordt mist de top licht. maar ik denk dat ze nu onderhand wel een keer klaar is met strekken. Ze is ruim 85cm en volgens mij is dat zo'n beetje 25cm hoger dan RQS opgegeven heeft. Weet niet of dat door een gebrek aan licht komt maar dan zou je toch meer blad verwachten?

• Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Denk eerder overschot stikstof, aan de smalle vingers te zien.

• Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Die kans is reeel.. ze krijgen cocosvoeding op de maximale dosering

Nou ze moeten dus nog zo'n 10-20 dagen als ik rqs moet geloven (nu 54 dagen oud). De opbrengst van de voorste is zeer minimaal maar over de achterste ben ik redelijk tevreden. Maar goed, ze zijn nog niet helemaal klaar, er kan nog zat gebeuren. Ik vind ze wel mooi geworden.
    IMG_1198.jpg IMG_1197.jpg
    Attached Files
    Binnenkweek
    Hydro
    Kokos

Comment

• Remco
      Remco commented
      Editing a comment
      👍🏼👍🏼èé

• giinnoo
      giinnoo commented
      Editing a comment
      Best netjes op 12/12 👌👌

Als ik nu het oppervlak van de planten bereken (de ruimte die ze in mijn tent hebben) dan kom ik op 40x60cm=0,24 M2. Volgens de website van RQS kan de plant 325 gram per M2 fabriceren. 0,24*325=78 gram. Ik denk niet dat het er aan zit maar goed, we zullen zien. Ik besefte me net wel dat ik deze planten nu echt wel moet gaan spoelen ipv voeden. Daar begin ik vanavond mee. Omdat de Strawberry Banana vermoedelijk nog week langer moet dan deze kan ik het hoofdvat nog niet gebruiken dus dat wordt handmatig bewateren de komende 6 dagen. Niet een al te groot probleem bij 2 dames.
    Voor de zeer oplettenden... huh? jij spoelt toch nooit? Nee klopt, ik vergeet dat vrijwel altijd of kom er niet aan toe omdat ze plots sneller klaar zijn dan gedacht... Dat zou nu bijna weer gebeuren maar ik ga het nu dus echt doen... Erg benieuwd of het verschil in smaak nou echt zo groot is....

Vanavond zal ik een poging wagen om de dames extra scherp op de foto te krijgen... met nog circa 9-15 dagen te gaan verwacht ik al wel wat amber te zien hier en daar. Maar helaas is mijn statief al een tijdje spoorloos dus het zal lastig worden.
    Binnenkweek
    Hydro
    Kokos

Comment

• Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Tip gekregen voor trichjes zonder statief. Filmpje maken ipv foto , en dan zoeken en pauzeren op een scherp moment.

Nou de trichjes lukt wel )foto bijgevoegd maar is van de Strawberry Banana, niet van deze. De andere zijn wel van de Quick One's. Staan nu dus op aangezuurd kraanwater, PH 5.8.
    Ik reken er op dat de data van de zaadboer klopt en ze inderdaad met 65 dagen klaar zijn, dat is op basis van hoe het er nu uitziet. Ik kan wel stellen dat de fem dames met letterlijk net zo veel licht veel meer opleveren in dezelfde tijd. Voor mij blijft de conclusie denk ik dat fotoperiodieke planten zuiniger zijn qua energie (buiten dat je bij af-jes waarschijnlijk geen luchtontvochtiger nodig hebt op 18 uur). Volgende ronde zet ik ze (AF-jes) er weer bij maar aan de rand, dan kan ik ze gewoon trainen als ik wil en dan behandel ik ze gelijk aan de chocolate haze die ik dan zet. IMG_1225.jpg Strawberry Banana
    Attached Files
    Binnenkweek
    Hydro
    Kokos

Comment

• Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Zot veel trichjes idd, dus ook qua tijdsduur minder interessant als je verrekent wat je kwijt bent eraan dan? En een vroege genderreveal voor de volgende ronde, chocolat haze, lekker soortje?

• Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Achteraf bezien was het leuker geweest om deze test uit te voeren met een soort die er om bekend staat een flinke opbrengst te leveren. Toen ik de chocolate haze bestelde kreeg ik er gratis 3 quickone en 3 do-si-do zaden bij. De quickone zou tussen de 63 en 70 dagen nodig hebben en toen ik de bestelling binnen kreeg stond de strawberry Banana al ruim 2 weken in de tent. Omdat een normale ronde bij mij meestal tussen de 90 en 100 dagen duurt besloot ik deze er bij te zetten zodat ze ongeveer gelijk klaar zouden zijn. Nu zag ik dat alle soorten die opgegeven worden met een opbrengst van circa 500 gram/m2 een opgegeven tijd hebben van 11-12 weken. 12 weken is 96 dagen, ofwel ik kan na 96 dagen 18 uur licht 500 gram per m2 rekenen.. Dat haal ik met vrijwel iedere foto soort op 12 uur vanaf start. Dus ja, het is lekker snel maar dan wat minder wiet of nee het is niet sneller maar kost je wel 1,5x zo veel stroom. Of de Chocolate Haze een lekker soortje is? Geen idee, wilde eens een vrijwel pure indica zetten op 12 uur vanaf start om te zien of ik daar inmiddels voldoende ervaring en geduld voor heb. Deze ware zo goedkoop tijdens black friday dat ik ze daarom vast bestelde.

• Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Sativa ipv indica ? Wil ik ook ng es doen. Eens de potjes vol na nieuwe ronde wss...

Nou ze gaan dit weekend vermoedelijk om. Ik zie veel Milky, een klein beetje amber en vrijwel geen heldere meer. Ik laat de niet AF-jes nog een weekje langer staan maar dat is ook zoals ik gepland had. Op basis van de foto's zeg ik dat ik de verwachte opbrengst bij lange na niet haal, vanuit dat oogpunt is de test niet zoals gewenst. Maar er zijn een aantal factoren die ik niet meegenomen heb... Normaal kweek ik in 40 of 50 liter potten, deze dames stonden in 5,7 liter potten. Daarnaast scrog ik meestal maar zo niet top ik minimaal 1 keer in het begin van of net voor de bloeifase. Hier is geen sprake van geweest. Tevens is het volgens de site van RQS de autoflower met de allerlaagste opbrengst, ik zou deze soort dus nooit gezet hebben als ik deze zaden had moeten betalen. Nu heb ik nog 3 do-si-dos zaden liggen, die wil ik op de een of andere manier verwerken in de volgende ronde, ik zal die niet in een apart verslag vermelden denk ik of alleen een wekelijkse update. Voor nu doe ik een voorzichtige schatting van 15 gram droog voor deze 2 mini'sin slechts 65 dagen vanaf zaad natuurlijk niet heel slecht is.. Mijn vraag is dus... wat hebben degenen die quickone van rvs ook hebben gezet per plant gedraaid onder 18 of 24 uur in kleine potten?

IMG_1249.jpg IMG_1250.jpg IMG_1252.jpg
    Attached Files
    Binnenkweek
    Hydro
    Kokos

Comment

• Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Hoeveel weken staan ze ? Ze lijken nog wel effe te door kunnen

• Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      63 dagen.. staan nu 3 dagen op spoelen, mik nu op maandag

• Babz
      Babz commented
      Editing a comment
      Die ene dame is nog goed donkergroen zeg. 👀
      Maar als jij aangeeft dat de trichomen goed zijn dan zal ze wel klaar zijn om te oogsten.

Dit valt wat tegen zo te zien, naja je hebt weer wat wiet.
    Volg mijn fototopic voortaan hier als JD is gestopt.

Tot dan klik HIER.

Comment

• Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Dat heb ik sowieso voorlopig genoeg dus daarom kon ik dit ook een keer proberen.. ook de reden dat ik een pollenzeef heb gemaakt

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Precies!

IMG_1280.jpg Nou we zijn aangekomen bij het oogstmoment. 2 plantjes is prima vermaak voor een avondje dus ben net begonnen. Al met al geen verkeerde planten, veel geel blad maar dat wijt ik aan het spoelen. Geur is lekker fris, wel zou ik hem omschrijven als erg “groen”. Nou ja, details volgen na de knip
    Binnenkweek
    Hydro
    Kokos

Comment

• Greyvol
      Greyvol commented
      Editing a comment
      Mooi moment

Geknipt en gewogen... 260 gram nat. Al met al niet heel slecht. Mooie structuur wel, geur is ook lekker, best sterk voor een wietje met een dergelijk laag thc percentage. Ben erg benieuwd hoe dat rookt...
    Attached Files
    Binnenkweek
    Hydro
    Kokos

Comment

• Remco
      Remco commented
      Editing a comment
      260 gr nat daar schiet 20% van over is 52 Gram droog in de pot èé

• Greyvol
      Greyvol commented
      Editing a comment
      Niks zo mooiers eigen kweek, geniet ervan

• Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Nice, laat ze smaken binnenkort!

Nou alles is inmiddels droog en zit nu in de Cvaul om te curen... Resultaat, 56 gram droog.. Ik ben niet ontevreden. Op naar de volgende.
    Binnenkweek
    Hydro
    Kokos

Comment

• Remco
      Remco commented
      Editing a comment
      snap hem ni ?? die 30 wa is da ml liter ?

• Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      30 liter potten in plaats van 5.7.

• Remco
      Remco commented
      Editing a comment
      das wel een groot verschil

30 liter da zen nogal wortelkluiten
Bezig...
X