Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Critical Kush & Foster onder 2x tsl2000

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

LED: Critical Kush & Foster onder 2x tsl2000

Korting op 420shop
    784-7846726_weed-emoji-png-cannabis.jpg Start kweekverslag784-7846726_weed-emoji-png-cannabis.jpg

1 dag oud

Hierbij mijn setup:

1x 1.2 x 2.0m tent
    2x tsl2000 van elk 300watt totaal=600wattage
    2x clip ventilatoren van 15cm
    1x GT 125 afzuig met eco filter.
    5x 20ltr potten + 5 kleine kweekpotjes
    2xFoster (anesia seeds)
    3x Critical Kush (Barney's Farm
    Volledig Growmix van plagron.
    volledig voedingslijn van plagron.​

Verder zal ik extra Silica water geven tijdens de bloei zoals wat ik deed in mijn vorige kweekverslag.

Wij beginnen met tellen vanaf de zichtbare plantjes.. 04-03-2025 ( 1 dag oud )

Start zaden ontkiemen: 25-02-2025
    Start van begin groei: 04-03-2025

Wij weten nog niet wat wij gaan doen met de plantjes.. toppen.. scroggen.. LST toepassen of gewoon lekker gaan zonder poespas.. wij gaan het met de tijd zien!!

20250302_171307.jpg 20250305_165713.jpg

20250305_164959.jpg 20250305_165008.jpg

Thermo-hygro:
    Min 22°C / max 25.6°C
    min 46
    % max 46%

Hier heb ik het net aangesloten en wij zullen de minimale en maximale temp + LV de eerst volgende cyclus van 24 uur eens bekijken, nu weinig info. Uiteindelijk zakte de temperatuur naar 24.4°C
    Ik heb wat waterbakken en handdoek in de tent gestopt om de LV (hopelijk) naar boven te brengen richting de 75-85% 20250305_171138.jpg
    Afzuig heb ik even zo ingesteld voor de komende 24-72 uur en gaan wij kijken of dit nog veranderd gaat worden!
    20250305_171407.jpg

Lamp op ongeveer 50% en hangt zo'n 35cm van de plantjes. Langzaam gaat dit uiteindelijk naar 100%.

20250305_170959.jpg

Hier mijn kweekverslag van 2/3 jaar geleden voor wat leesgenot.... en the BIG question!!! Kunnen wij dit verbeteren?
    p.s. let maar niet op de houten latjes, ik ben te lui om naar een camping winkel te gaan

Goedemiddag allemaal. Op dit moment ben ik aan ik twijfelen om een kweekverslag neer te zetten en bedenk mij gaan we het doen of niet. Hierbij dus de eerste stap en wederom gelijk een vraag over de autoflowers. Ik kweek al een x aantal jaren onder een hps lamp van 400watt met fotoperiode zaadjes en dit verliep vaak goed.
    Last edited by Italiano; 6 March 2025, 18:42.

Ga je volgen veel succes met de dames.

Comment

• Italiano
      Italiano commented
      Editing a comment
      Dankje. We gaan er weer voor

Leuk, ik volg! Succes😄

Comment

• Italiano
      Italiano commented
      Editing a comment
      Dankje. Hopelijk op een goede kweek

Goede voorbereiding is het halve werk, op naar een mooie kweek.

Comment

• Italiano
      Italiano commented
      Editing a comment
      Dankje

5 dames op 2.4 m2
    dat word gegarandeerd toppen en scroggen
    De spulletjes goed voor elkaar
    Succes deze ronde
    Hoelang wil je ze voorgroeien?
    misschien een idee om er autoflowers bij te zetten
    Want dat duurd wel een aantal weekjes voor je de bloei in kan, wil je met 5 zo'n ruimte vol krijgen
    Dan kun je de auto's oogsten als deze de bloei in gaan
    Wel 8weken auto soortjes

Comment

• Italiano
      Italiano commented
      Editing a comment
      Dankje! Ik ben ook benieuwd naar de buffels. Vorige kweek op autoflower was op 1 plant na goed gelukt. Nu is het alleen maar verbeteren
      verbeteren en doorleren en testen. En het is het proberen waard natuurlijk.

Jij bedoelt dus.
      1ste keer toppen geeft 2 hoofdtoppen. Die 2 hoofdtoppen knip je weer en dan krijg je bij iedere top 4 hoofdtoppen wat er 8 maakt.
      Word dit niet teveel voor mijn scrogg want de zijscheuten gaan ook door het scroggnet natuurlijk.

Dit maakt er dan 8x5 is 40 hoofdtoppen exlusief de zijtakken Die ik laat zitten. Alles eronder knip ik weg.

• Italiano
      Italiano commented
      Editing a comment
      Babz nee hoor. Als ik dit toepas heb ik een groeiperiode van 5 tot 8 weken met 18u licht. Meeste groei en bloeifase van een autoflower pakt de 18 uur mee. Enkel de laatste paar weken heeft de autoflower 12 uur licht.

• Bobledsgrow
      Bobledsgrow commented
      Editing a comment
      Als je ze in 1 keer topt naar het gewenste aantal takken
      Dat doet het bij mij beter
      Dan als ik ze 2x ga toppen

Ik heb nu voor het eerst na 8 getopt
      Normaal met ruimte doe ik vaak na 6
      En een aantal x 2x getopt
      Maar nu zijn alle takken ongeveer gelijk
      En met 2x toppen blijven er vaak takken achter

Succes met je nieuwe dames
    Ik volg

Comment

Mooie set up en begrijp ik het goed dat je op 1,20 hoogte kweekt en 2 meter breedte?

Succes!
      Volg mijn fototopic voortaan hier als JD is gestopt.

Tot dan klik HIER.

Comment

• Italiano
        Italiano commented
        Editing a comment
        Dankjewel! Nee 1.20 breed bij 2 meter hoog het staat verkeerd zie ik nu😁

• Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Zelfde afmeting als de mijne, helder!

Foto update.

4 dagen oud
      Temp licht uit is goed (18,1°C)

Maximaal temperatuur iets aan de hoge kant. 27,1°C
      Afzuig gaat nu op max draaien op 20 graden., wie weet halen wij de temperatuur zo naar beneden. Mocht dit niet het geval zijn dan halen wij een aanzuig ventilator tevoorschijn om extra koude lucht in te blazen.

Toch nog een te grote temperatuur verschil. licht uit 18,1 naar max 27,1. Ik ga de ramen dichtzetten, dan zou het minimaal 20-22 moeten zijn bij licht uit. Hopelijk kunnen wij de max temperatuur regelen naar 24-25.

20250308_114624.jpg
      3x Critical Kush

Plantjes zien er goed uit. Volgende update over een x aantal dagen.

Last edited by Italiano; 8 March 2025, 15:58.

Comment

• Bobledsgrow
        Bobledsgrow commented
        Editing a comment
        Het liefst de miinmale tempratuur naar boven
        De max mag iets naar beneden
        Al kunnen ze dit wel hebben
        Maar moet niet verder omhoog
        Tussen dag en nacht max 8 graden verschil
        Anders is het verschil te groot
        En word je plant geremd
        Ik hou het verschil het liefst op 6 graden
        En het word weer kouder aankomende week
        Als de lichten uit gaan
        Dan heb je alleen nog onderdruk nodig
        En hoef je niet zo hard af te zuigen als met het licht aan
        Dus met een fancontroller met thermostaat kan je heel veel stookkosten uit sparen
        En een ideaal klimaat creëren

• Italiano
        Italiano commented
        Editing a comment
        Bobledsgrow dankje! ik heb een fancontroller met thermostaat inderdaad. Deze week hou ik goed de temperatuur in de gaten. ooit gaat het goed komen en heb ik de temperatuur onder controle

We hebben er weer een werkdag opzitten en verheugde erop om de tent open te trekken en te kijken hoe warm het is met lichten uit en een raam open in de kamer.
      Dit werkte perfect met de maximale temperatuur maar nu zit ik juist met een ander probleem
      Het is namelijk te koud
      IMG-20250311-WA0006.jpg

Ik kan 3 dingen doen. Een hele grote toevoer slang kopen en die naar de woonkamer brengen wat een gedoe is en niet mijn voorkeur heeft, een radiator in de tent zetten voor extra warmte in de donkere uurtjes. Of 1/2 tube heaters.

Ik had hier laatst ook gelezen over warmtematjes. Nu zou ik dit wel erin kunnen leggen van 1.20x1.20 alleen Ik zou me god niet weten of dit ideaal is, aangezien een warmtemat de omgevingtemperatuur (denk ik) niet 3 graden omhoog kan brengen maar puur bedoelt is voor pot verwarming.

Iemand een ideetje?

Voor de rest groeien de plantjes goed.
      ik had gister avond nog wat spulletjes besteld en hoop ze één deze dagen en anders begin volgende week binnen te hebben.
      • Scrogg netje.
      • filter element voor de toevoer.
      • 4 stokken van elk 1.2m
      • nieuw ec meter
      Ik twijfel nog om 2 nieuwe ventilatoren te kopen aangezien de ventilatoren die ik nu heb staan al wat kweekjes meedraait en wat ouder aan het worden zijn, hebben ze ook wat piepende geluidjes gekregen, nu nog niet erg maar even om in het achterhoofd te houden voor het geval dat.

morgen een nieuw verslag met foto's van de dames. En hopelijk, ja daar gaan we voor... positieve berichten en de kleine probleempjes omtrent temperatuur achter ons kunnen laten.

groetjes
      Last edited by Italiano; 11 March 2025, 16:49.

Comment

• Italiano
        Italiano commented
        Editing a comment
        Ik heb een inlaat filter ervoor. Als het goed is komen er geen beestjes in de tent

• Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Actieve inlaat? een van de weinige volgens mij.

Heb ik ook, maar als de tent open gaat werkt dat niet meer en gaat alles zo naar binnen.

Dus open ramen/deuren zo ver mogelijk bij de planten vandaan.

Of je neemt ze mee in je haar of op kleren, dus alleen smorgens na het douchen bij de plantjes.

• Italiano
        Italiano commented
        Editing a comment
        Dat klopt. Heb een actieve inlaat. En je hebt gelijk. Zodra de tent open gaat loop ik het risico alsnog beestjes in de tent te krijgen. Ik ga de ramen dichtzetten. Bedankt

784-7846726_weed-emoji-png-cannabis.jpg 8 dagen oud 784-7846726_weed-emoji-png-cannabis.jpg

De planten doen het goed en hebben het naar hun zin in de tent. Onder de 2e tsl2000 zijn er wat moestuin zaadjes en een avocado pit gelegd voor te ontkiemen. Dit gaat er uiteraard weer uit zodra de 5 dames gaan verhuizen in de grote potten.

20250312_165043.jpg 20250312_165155.jpg

Koude en warmte temperaturen ga ik het voor nu even wat simpels doen. Raam open als de lichten aan staan. En de raam + deuren dicht als de lichten uit staan.
      vervolgens stoken we de houtkachel beneden in de woonkamer aan. Er gaat namelijk een schoorsteen door de kamer waar de tent in staat zo naar boven het dak uit. De schoorsteen pijp word bloedje heet en verwarmd zo ook de kamer waar de tent in staat....great thinking? Helaas heb ik iemand hiervoor wel moeten aanwijzen om deze taak tot zich te nemen.

Zodra de lampen op 12/12 gezet wordt is het een ander verhaal en gaat er extra verwarmd worden door een kacheltje/warmtekabel inclusief een digitale thermostaat.

Vanaf aankomende vrijdag ga ik de volgende voeding in kleine dosering toedienen in het voedingswater en vervolgens opbouwen tot net onder het aanbevolen maximum.
      ---------------------------------------------------------------------
      Power roots
      Pure zym
      Sugar Royal

Dit gaan wij aanhouden tot de gehele groeifase van 4-6/7/8 weken? Hoeveel weken dit precies gaat zijn daar heb ik voor nu geen kijk op helaas. Ik zou het niet weten hoelang dit duurt met 1x toppen en het groeien richting het scrognetje om de lamp naar 12/12 te zetten. Het kan 5 weken zijn of langer, geen idee
      dat leren wij hiervan wel weer tenzij er iemand is die het ongeveer weet dan hoor ik het uiteraard graag

3x Critical kush
      20250312_165059.jpg 20250312_165107.jpg 20250312_165104.jpg

2x Foster

20250312_165115.jpg 20250312_165110.jpg

Mijn bestelling met de spulletjes is ook verzonden volgens de mail. Helaas kan ik voor geen meter Duits dus geen idee wanneer dit binnen gaat komen, we wachten met spanning af.

Last edited by Italiano; 12 March 2025, 20:55.

Comment

• Rreppellsteeltjam
        Editing a comment
        Sugar royal is voor in de bloei dacht ik.

• Jack Spliff
        Jack Spliff commented
        Editing a comment
        Volgens Plagron kan je Sugar Royal vanaf de 2de groeiweek geven. Doe ik ook.

• Italiano
        Italiano commented
        Editing a comment
        @Rreppellsteeltjam Sugar royal kun je inderdaad de gehele kweek meegeven. is niet enkel voor in de bloei

784-7846726_weed-emoji-png-cannabis.jpg 12 dagen oud 784-7846726_weed-emoji-png-cannabis.jpg

een foto update en ik moet zeggen dat ik er niet tevreden mee ben, het liefst wil ik opnieuw beginnen.

1 van de 2 fosters laat al bladschade zien, voeding kan het niet zijn dus dan ga ik maar voor hittestress of een blokkade van iets,, te weinig water noem het maar op...

Voor de rest zien ze er uitgedroogd uit en inclusief hittestress wat ik denk heb ik ze besloten om ze alvast in grotere potten te zetten en ze van onderaan te gaan bewateren en dit keer wat meer water dan voorheen.
      De lampen heb ik wat minder fel gezet (40-45%) en we houden dit een paar dagen aan om te kijken of het blad weer rechtop gaat staan.
      Lamp afstand staat op 35cm vanaf de bovenste rand van de potten.

20250316_194227.jpg

20250316_191830.jpg 20250316_191819.jpg

Foto's zeggen genoeg.

Net verhuist in de grote potten

20250316_194148.jpg

20250316_193600.jpg 20250316_193611.jpg 20250316_193607.jpg 20250316_193615.jpg 20250316_193603.jpg

Comment

• Rreppellsteeltjam
        Editing a comment
        Lijkt teveel water aan het blad te zien.

Je geeft teveel of te snel weer water, leren pot tillen.

Zelfde hoeveelheid droge grond in een zak ofzo geeft jou een ijkpunt.

• Italiano
        Italiano commented
        Editing a comment
        Dinsdag pas weer water geven?

• Rreppellsteeltjam
        Editing a comment
        Als de grond knijpnat in de pot is gegaan dan hebben ze voor mwoah weekje of 2 misschien genoeg.

De stand van het blad zegt ons teveel water.

Te weinig dan hangen ze echt vanaf de stam naar beneden.

Maar dat zal je misschien nog wel zien later.

Als dat op grond gebeurd dan herstellen ze daar meestal wel weer van, bij hydro is het dan vaak einde verhaal.

784-7846726_weed-emoji-png-cannabis.jpg 15 dagen oud 784-7846726_weed-emoji-png-cannabis.jpg

de planten staan er iets beter bij dan een paar dagen geleden. Temperatuur is ook goed
      Wij geven de planten voor nu nog steeds geen water. Op de foto's is te zien dat de grond onder de plantjes nog redelijk nat is.
      Ik wil van 't weekend wel beginnen met voeding geven mits de planten dat ''OK'' vinden.
      Helaas wel wat bladschade bij alle plantjes. Dit zal waarschijnlijk door te veel water komen? nu maar weer in de goede richting gaan met ze.

Max en de minimale temperatuur

20250319_165614.jpg 20250319_170519.jpg

20250319_165813.jpg 20250319_165803.jpg 20250319_165825.jpg 20250319_165833.jpg 20250319_165756.jpg
      20250319_165733.jpg 20250319_165747.jpg

Comment

• Rreppellsteeltjam
        Editing a comment
        Pot tillen!!!!!

Kan het niet vaak genoeg benadrukken!!

En als het dan moet, dan van onderen en 10% van de pot inhoud.

Later in de bloei hebben ze dat waarschijnlijk elke dag nodig.

• Waterfall420
        Waterfall420 commented
        Editing a comment
        Fabrikant raadt toch aan 25% en 40 cm bij jonge zaailingen?

Die staan veel te droog zo te zien. Ik zou ze even goed inwateren langs onder door ze in een emmer voedingswater te houden met de achterkant tot de aarde zich goed volgezogen heeft.
      Volg mijn fototopic voortaan hier als JD is gestopt.

Tot dan klik HIER.

Comment

784-7846726_weed-emoji-png-cannabis.jpg 17 dagen oud784-7846726_weed-emoji-png-cannabis.jpg

Op advies van Rreppellsteeltjam heb ik dezelfde hoeveelheid grond in een zelfde pot gedaan en gewogen, de pot voelde bijna even zwaar. Ook nog even aan de zijkant pot mijn vinger in de pot gestoken en alles voelde droog. Dit is nu mijn richtlijn tot het scrognet erboven hangt.
        Samen met het advies van Hork en Rreppellsteeltjam en de anderen natuurlijk heb ik besloten weer voedingswater te geven... Het gaat tenslotte de goede kant op

bij deze hebben de dames voeding gekregen en de ec waarde op 0,7 gehouden.

*Sugar royal
        *Pure zym
        *Power roots

Bedoeling is om 2 voedingsgiften te geven per week en de rest water.

Temperatuur: min 20°C
        ​​ max 26,1°C​​

de Critical kush & Foster hebben 5 nodes en zijn begonnen aan de 6e.
        Bij aanmaak van 7 of 8 nodes ga ik de plant toppen om uiteindelijk 12 tot 14 toppen te krijgen per plant en dit door het net te gaan vlechten.

Nu wat kiekjes van de modellen.

20250321_162845.jpg 20250321_162750.jpg 20250321_162817.jpg 20250321_162732.jpg 20250321_162850.jpg 20250321_162929.jpg 20250321_163037.jpg 20250321_163028.jpg 20250321_162957.jpg

Comment

• giinnoo
          giinnoo commented
          Editing a comment
          Netjes! Mooi bij getrokken, ik zou wel de onderste gele bladeren eraf halen.

• Rreppellsteeltjam
          Editing a comment
          Elke keer pot tillen en niet blindelings water geven.

Je kan de pot ook laten vol zuigen in een voet badje en dan weer laten droog trekken, des te groter de plant des te korter duurt dit.

20 daagjes jong

De planten kregen net voedingswater en doen het goed.
        Temperatuur max/min is zo'n beetje hetzelfde gebleven.
        Lamp hebben we nu op 55/60%
        fel staan op 35cm afstand.

De plant linksvoor blijft een klein beetje achter in de strek. Hopelijk trek dit nog ietsjes bij en anders maakt het toch niet heel veel uit. Gaan tenslotte scroggen

20250324_162728.jpg

20250324_162910.jpg 20250324_162857.jpg 20250324_162921.jpg 20250324_162833.jpg 20250324_162815.jpg

De planten krijgen nog altijd hetzelfde recept en dit lusten zij al te graag! ditmaal 1 liter voedingswater per plant.

*Sugar royal
        *Pure zym
        *Power roots

EC-waarde had ik op 0,78 en zullen wij langzaam verhogen de komende week.

Als jullie zien, tellen wij op dit moment nog steeds 5 nodes en zijn met de 6e bezig.
        Wel denk ik eraan om de onderste lob blaadjes inclusief de eerste zijscheuten te verwijderen, alleen iets houdt mij tegen om dit niet te doen. Waarom?.... geen idee! wie weet verwijderen wij dit alsnog. Twijfel zit erin of zij de scrogg netje aantikken of niet.. ja dan is het zonde als zij dit niet halen en dit alsnog te verwijderen in latere stadia.
        Als ik dit wel verwijder dan beteken dat we een extra node willen om de 12/14 toppen te willen per plant.... moeilijk maar misschien wel de moeite waard om de onderste te verwijderen...

Anyway! ik kan er nog over slapen

20250324_162750.jpg 20250324_162735.jpg 20250324_162739.jpg 20250324_162755.jpg 20250324_162758.jpg

dag update zit er weer op.

Comment

• Rreppellsteeltjam
          Editing a comment
          Je hebt alleen node 4 en 5 nodig.

Je begint pas als je plantje "volwassen" is met toppen en snoeien, en dat is dus bij node 6/7.

Dan laat de plant meestal ook zijn geslacht zien, dit gebeurt middels haartjes of ballen in de oksel van de node.

En je hebt tuingaas nodig, van dat groene met 10 cm gaten, want dat net daar heb je alleen maar ellende mee!!

En voor takke, in het begin zet je alles vast en daarna trek je alles gewoon terug onder het gaas, pas als dat vol is begin je met alles boven het gaas te laten groeien en wat te lang word ga je opbinden/vast clipsen aan het gaas.

Oogsten is heel simpel, na een week blijft de tak ook zitten zonder bevestigingsmateriaal, dat hoef je niet te verwijderen, maar houd wel ruimte over voor de tak zodat hij nog dikker kan worden.

Of je wacht tot de oogst en maakt alles eerst van onderen los en knipt dan tak voor tak weg van het gaas.

Je zal zien dat je dan haag voor haag de toppen boven het gaas weg kan halen.

Net zoals een bos om hakken, je begint bij de eerste rij zodat je werkruimte maakt voor de volgende rij bomen.
          Last edited by Rreppellsteeltjam; 25 March 2025, 18:48.

• Italiano
          Italiano commented
          Editing a comment
          dit gaas bedoel je? https://www.gamma.nl/assortiment/han...roen/p/B536790
          Last edited by Italiano; 25 March 2025, 19:05.

• Rreppellsteeltjam
          Editing a comment
          Yep, kan je vast maken aan de palen of eerst bamboestokken vast maken en daar je gaas aan binden.

Kan je pas doen als je hebt getopt, want dan weet je de groei hoogte pas.

Waarschuwing, als je begint met scrog kan je niet meer terug, want je hebt slechts 2 takken per plant die horizontaal groeien.

Geen ervaring met wiet kweken, zou ik niet direct aan scrog beginnen maar eerst ervaring op doen met een normale kweek.
      Bezig...
      X