Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Critical Kush & Foster onder 2x tsl2000

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Mijn scroggaas en de materialen die ik gebruik.

De clips gebruik ik pas als onder het gaas alles is vol gegroeid.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 2 photos.
    Last edited by Rreppellsteeltjam; 25 March 2025, 18:49.

Comment

Dit was nog zonder scrog.

Sunrise above paradise.
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.
      Last edited by Rreppellsteeltjam; 25 March 2025, 18:50.

Comment

Goed bezig, ze lusten nog wel wat zo te zien. Het meest effectief is de potten met de achterkant in het voedingswater houden en het medium zich vol laten zuigen.
        Volg mijn fototopic voortaan hier als JD is gestopt.

Tot dan klik HIER.

Comment

Temperatuur:

minimaal: 19,3°C
          maximaal: 26,2°C
          huidige temperatuur 23,8°C

De planten hebben ieder 1,5 liter water gedronken, ze hadden het blijkbaar nodig

Wel zie ik een overvoeding of teveel water tekenen aan de bladpuntjes maar dit kan haast niet. Aarde voelde weer droog aan, vinger in de aarde gestoken ook droog en de pot voelde niet zwaar aan.

20250326_164145.jpg

Ik denk dat de planten dit weekend een kopje kleiner gaat worden. Wel hebben we nog gedacht om scrogg toe te passen of gewoon lekker het netje proberen vol te krijgen en indien nodig een extra netje erboven ter ondersteuning.

20250326_164442.jpg 20250326_164101.jpg

Als wij geen ''echte'' scrog gaan toepassen dan zullen wij met nodes 1 t/m 6 verder gaan en gaat er een knipje tussen node 6 en 7 ingezet worden, klinkt pijnlijk als ik erover schrijf. ik kan zelfs een poging doen tot vastmaken van de takjes aan het net...''alvast oefenen voor de volgende keer'' Het maakt dan niet uit of het niet 100% goed gaat. De één hoger dan de ander maakt dan ook niet echt uit. We leren bij

Wel zal het netje vol gaan want.. 2 hoofdtoppen per plant en aardig wat zijscheuten zal het netje alsnog vol komen met heel veel topen

Jullie merken wel dat ik op de dag verander dus wie weet gaat het niet eens door wat ik hierboven heb neergezet en ga ik wel lekker scroggen
          Als er maar heerlijke toppen van afkomen.

We gaan tenslotte nog altijd proberen om mijn record te verbreken van mijn vorige kweek.

Vrijdag of zaterdag ga ik de volgende voedingen geven dit keer inclusief terra grow:

*Sugar royal
          *Pure zym
          *Power roots
          ​​
          *Terra Grow

Van 't weekend een volgende update

Last edited by Italiano; 26 March 2025, 18:36.

Comment

• Italiano
            Italiano commented
            Editing a comment
            dankje Takketoelli

Ja precies @Rreppellsteeltjam dan word het gewoon de netten volmaken en als ondersteuning gebruiken.

• Highrider
            Highrider commented
            Editing a comment
            ik kan zelfs een poging doen tot vastmaken van de takjes aan het net...''alvast oefenen voor de volgende keer'' Het maakt dan niet uit of het niet 100% goed gaat. De één hoger dan de ander maakt dan ook niet echt uit. We leren bij
            AMEN!!

• Hork
            Hork commented
            Editing a comment
            Ik zou voorlopig nog niet toppen, laat ze nog maar ff lekker gaan.

Wel zie ik een overvoeding of teveel water tekenen aan de bladpuntjes maar dit kan haast niet. Aarde voelde weer droog aan, vinger in de aarde gestoken ook droog en de pot voelde niet zwaar aan.

Wat je voelt klopt natuurlijk, wat droog voelt is droog en daar is dan gewoon geen water. Onder- en overbewatering lijkt op elkaar, maar je kan wel zien dat deze bladeren droog zijn.

Houd de potten ieder 5 minuten met de achterkant in een emmer voedingswater. Zo voorkom je dat er droge plekken achterblijven waar je het langs giet bij via boven wateren. Nadat het medium doorweekt is laten uitlekken en terugzetten. Idealiter weeg je de potten ff.

Tot dan klik HIER.

Comment

• Italiano
            Italiano commented
            Editing a comment
            Ga ik doen. Ik heb ze vandaag wel 1,5l water gegeven. Morgen alsnog 5 minuten in een bad voedingswater laten volzuigen?

• Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Ja dat kan, de grond verdeeld het water wel, wat je kan doen voor de bovenlaag is er plastic op leggen zodat alles vochtig blijft.

Liefst geen vuilniszak maar goed stevig zwart plastic waar geen licht doorheen gaat.

• Hork
            Hork commented
            Editing a comment
            Doe maar 2 minuten.

vandaag 24 dagen oud

De planten hebben voedingswater gekregen met ''1,7 ec waarde.

*Sugar royal
          *Pure zym
          *Power roots
          ​​
          *Terra Grow

20250328_173636.jpg 20250328_183058.jpg

20250328_173759.jpg

Op dit moment tel ik 8 en 9 nodes. 4 van de 5 planten hebben 7 nodes en zijn met de 8ste bezig en rechts achter is al met node 9 bezig. Ik zou zeggen tijd om te toppen en enkel het kopje eraf te halen zodat we verder kunnen met node 8 & 9.
          Ook gaan de planten aardig de hoogte in, en kan het net er al bijna boven hangen en dan begint het leuke werk.

Wat zeggen jullie?

Dit is het plantje met 1 node meer dan de andere 4.

20250328_182146.jpg

20250328_173646.jpg 20250328_173649.jpg 20250328_173656.jpg20250328_173643.jpg20250328_182332.jpg

Ik weet niet wat er met onderstaand plantje aan de hand is. Ze ziet er treurig uit met der blaadjes naar beneden en blijft achter lopen op de rest.

20250328_173652.jpg

Last edited by Italiano; 28 March 2025, 19:43.

Comment

• Rreppellsteeltjam
            Editing a comment
            Teveel water dan gaan ze hangen.

Is wel een hoge ec hoor 1.7.

• giinnoo
            giinnoo commented
            Editing a comment
            Hoge ec maar ze doen het goed

784-7846726_weed-emoji-png-cannabis.jpg 31 dagen oud 784-7846726_weed-emoji-png-cannabis.jpg

De planten zijn inmiddels een paar dagen geleden getopt en doen het goed.
          De achterste plantje ( links ) blijft met haar bladeren naar beneden, Zij loopt ook achter op de rest. Het valt mij op dat in mijn vorige kweek ook op dezelfde plek een ander plantje exact hetzelfde deed... toevallig of is daar iets aan de hand? Kan het de lamp zijn, water, ventilator, geen idee. We houden het gewoon in de gaten.
          3d-character-people-with-magnifying-glass_728202-1334.jpg

20250404_142203.jpg 20250404_142211.jpg

Temperatuur doet het ook goed, Iets aan de hoge kant ( 28 graden ) Dit komt doordat ik de lamp wat hoger heb gezet in licht percentage. later als de afzuig op volle toeren draait zakt dit weer naar de 24-25 en blijft het op dit temperatuur stabiel.
          In de donkere uurtjes was het vandaag rond de 20 graden.

20250404_142053.jpg

De bladeren kleuren mooi donker groen.
          Vandaag hebben de planten ieder 1,3l water gekregen met een ec-waarde van: 1,4 afgerond op 25 graden.

Zij hebben qua voeding gehad:

*Sugar royal
          *Pure zym
          *Power roots
          ​​
          *Terra Grow​​

20250404_142348.jpg

Langzaam gaat de lamp deze week naar de volle 100%. Draait nu nog op 60-65%

Aangezien wij nu in de 4e week groeifase zitten denk ik dat wij nog max 2-3 weken nodig hebben voordat wij de lampen op 12-12 gaan zetten.
          p.s. Wanneer is het verstandig om de grotere bladeren weg te knippen?

20250404_140320-min.jpg

20250404_142157.jpg 20250404_142227-min.jpg

Comment

• Corleone1933
            Corleone1933 commented
            Editing a comment
            Inderdaad deze alleen tds, ik had de ad32, die gaf wel de ec aan

• Highrider
            Highrider commented
            Editing a comment
            Wissel je minkukkel met een andere, als het probleem zich mee verplaatst weet je zeker dat het niet aan de positie ligt. Als het probleem in de hoek blijft bestaan, zou ik aan tocht denken.

• Rreppellsteeltjam
            Editing a comment
            Windburn op komst.

33 dagen

Planten hebben vandaag enkel 2 liter water gehad
          Ook hebben we het net geplaatst op 25cm hoogte van de potten.
          Lamp hangt op een hoogte van 35cm
          nog 1-2 weken voordat we de lamp op 12/12 zetten.
          Sommigen schutbladeren zijn ontzettend groot, kan dit verwijderd worden met de andere bladeren en kleine zijscheuten?

Voor de rest zegt de foto's genoeg.

20250406_153558.jpg 20250406_153622.jpg 20250406_153604.jpg 20250406_153615.jpg 20250406_153613.jpg 20250406_153609.jpg 20250406_153601.jpg 20250406_161949.jpg 20250406_162654.jpg 20250406_162706.jpg

Comment

• Takketoelli
            Takketoelli commented
            Editing a comment
            Je moet nu elke dag potjes tillen. Wat is het verschil net die ene die beter gaat? Daar leer je van, ik vermoed dat die wat zwaarder is. 10% van de potgrootte aanhouden als maximale gift per keer. Wat minder bij de zwaarste pot
            Als er na 10 min nog water in de schaal staat wegschudden, maar dat zal wel niet denk ik

• Italiano
            Italiano commented
            Editing a comment
            Oke ik zal het later vandaag gaan wegen. Potten hebben een inhoud van 20 liter dat wilt zeggen een maximaal watergift van 2 liter per keer.
            Is het dan ook zo dat de planten iedere dag water nodig zal hebben of kan het zo zijn dat er een dag tussen kan zitten of is dat nu nog niet te zeggen aangezien ik totaal geen meting heb van iets. En bij een watergift kan ik hier dan iedere keer voeding bij toe voegen met een juiste ec waarde?

Ik zal ook vochtigheidsmeters kopen. Dan heb ik dubbel op en kunnen we dit probleem verhelpen. Vind het wel lastig zo op het oog en gewicht. Potjes tillen kan nu nog maar zodra ze door het net gaan groeien dan is dit niet meer mogelijk
            Last edited by Italiano; 7 April 2025, 11:33.

• Takketoelli
            Takketoelli commented
            Editing a comment
            Als ze twee liter hebben gekregen hebben ze de komende dagen genoeg. Ze beginnen de eerste weken bloei pas echt te drinken.
            20 kilo is wel wat zwaar om te tillen inderdaad. Moeilijk schatten op de foto's hoe groot die potten zijn.
            Met mijn plagronvoeding geef ik iedere gift mee ja, ongeveer driekwart van de dosering is een goed uitgangspunt

Watergift wordt vaak onderschat, het is echt wel lastig om te beheersen vind ik. Ik kan er ook niks van vandaar de blumats. Remco gebruikt de tensiometers, die kan je wel wat tips geven. Ze zijn erg prijzig, maar als je er eentje haalt heb je wel een hele goeie indicatie voor de rest bijv
            Op een gegeven moment gaat het kwartje wel vallen en krijg je het onder de knie

Meer wateren is mijn suggestie. De bladeren verkrampen van de dorst. Binnen een week zijn ze geel vermoed ik als je zo doorgaat.

Tot dan klik HIER.

Comment

• Italiano
            Italiano commented
            Editing a comment
            Oei, dat willen we natuurlijk niet hebben.

Heb je wellicht een advies voor mij hoeveel per dag aan watergifts en qua voeding ik kan geven. Vorige keer gaf ik bij iedere waterbeurt voedingswater maar weet niet of dat goed was.

• Hork
            Hork commented
            Editing a comment
            Nee geen idee, ik zie alleen wel dat ze stikken van de dorst.

• Grow Co
            Grow Co commented
            Editing a comment
            Het makkelijkst is gewoon n laagje water in je schalen zetten als dat weg is aanvullen zorgt de plant voor zichzelf 👍🏻

Ik kan onderstaande vandaag halen.
          Wil jij graag de vochtigheidsgraad van jouw bodem meten? Dan is de meter van Nature iets voor jou!KenmerkenMeet de vochtigheidsgraad van de bodem en heeft een handige schaalverdeling in drie kleurenSteek de sonde ¾ in de grond en lees het resultaat direct afDuurzaam en langdurig te gebruiken dankzij het zilverkleurige ABS materiaalMet deze meter meet je eenvoudig de vochtigheidsgraad van de bodem waarin jouw planten groeien. De meter is voorzien van een handige schaalverdeling in drie kleuren: Rood voor droog tot licht vochtigGroen voor de juiste vochtigheidsgraadBlauw voor zeer vochtige grond

Dit is voor nu stukken goedkoper dan de blumat tensiometers. Of het net zo goed is zal blijken. Ik weet dan wel dat het waterprobleem beter word en stabiel blijft.

Ik ga dan ook vandaag de blumat druppelaar kopen voor een automatische warergift.
          De volledig geautomatiseerde systeem voor de installatie irrigatie Basisset (Balkonkastenset) geschikt voor 3 bloembakken met 1 m lengte, maar ook voor de irrig

Comment

• Takketoelli
            Takketoelli commented
            Editing a comment
            Let op dat je de juiste maat blumats haalt he. Met 20 liter potten heb je misschien wel die grotere nodig!!

• Italiano
            Italiano commented
            Editing a comment
            ahja zeker een goede! ga ik opletten. dankje

34 dagen

We hebben de schaar gepakt.
          Het plantje links achter die het niet zo goed deed had een node extra. Ik heb de top eraf geknipt.. waarom? de 2 hoofdtoppen zaten ver boven het net uit te steken. Na het knippen van de stam had ik dus 2 nieuwe hoofdtoppen gekregen. Helaas is er hier 1 van gesneuveld doordat ik net iets te gretig was om het takje onder het net te duwen,, krak! takje brak af en hebben wij nu weer 1 hoofdtak.. Zo leren we maar weer bij zullen we maar zeggen. 1 ding is zeker! dit is een leerproject geworden. Niet getreurd er zitten nog genoeg takjes aan dit plantje en we hebben er nog 1 extra staan van dit soortje.

Na het knippen zag ik een holle stam. Dit hebben wij dicht gemaakt met vaseline. Het rood omcirkelde 1 van de 2 ''nieuwe'' hoofdtoppen is dus geknakt doordat ik te gretig was.. We leren bij! Hopelijk levert dit plantje nog genoeg op aan het einde van de kweek.

20250407_200953.jpg 20250407_203403.jpg

De planten mogen nu herstellen en hebben voedingswater gekregen.
          Morgen ga ik een bezoekje brengen aan de Welkoop om wat vochtigheidsmeters te halen zodat we het waterbehoefte van de plant ook kunnen monitoren.
          Gisteren -----------------------------------------Vandaag

Comment

• Takketoelli
            Takketoelli commented
            Editing a comment
            Dit is alweer een stuk florissanter!
            Duidelijk verschil, niet?

• Hork
            Hork commented
            Editing a comment
            Die zien er alweer beter uit, lekker bezig!

• Italiano
            Italiano commented
            Editing a comment
            bedankt allemaal Het ziet er inderdaad veel beter uit!

Mooi om te zien hoe snel ze door het net gaan binnen 1 dag na zo'n stressvolle dag van gisteren. Ik mocht alweer wat topjes onder het net terug brengen.
          Dit is het leuke werk. Nu echt bezig zijn met mijn kweekje.

Als het net tussen 50-70% gevuld is zal ik de lampen op 12/12 zetten. Wie weet is dit wel dit weekend het geval en anders ergens volgende week.

20250408_175508.jpg 20250408_174800.jpg 20250408_174750.jpg 20250408_175452.jpg

Comment

Wat zou dit kunnen zijn? Gisteren zag ik het niet

Verschrompelde bladeren en gele puntjes is meestal een overbemesting en dat met een ec waarde van 1,4?...die snap ik niet helemaal! Het zou ook een blokkade van iets zijn.voeding, hitte stress??

20250409_164703.jpg 20250409_164902.jpg 20250409_164938.jpg 20250409_164823.jpg 20250409_164759.jpg
            Last edited by Italiano; 9 April 2025, 17:52.

Comment

• Hork
              Hork commented
              Editing a comment
              Naarmate de plant groter wordt neemt ook het drinkgedrag toe en wanneer niet of onvoldoende in die behoefte wordt voorzien ontstaan droge plekken in het medium die de Ec doen oplopen.

Door de plant met de pot in een emmer o.i.d. met voedingswater te zetten, zuigt het hele medium zich vol. Daarna laten uitlekken en terugzetten en dan meten hoeveel de plant gepakt heeft. Dan weet je meteen wat die op kan in hoeveel tijd.

• Italiano
              Italiano commented
              Editing a comment
              Bedankt we gaan de potten weer in een grote emmer zetten met voedingswater. Het ging goed en dan toch gaat het weer de slechtte kant op terwijl het watergift nu al verbeterd is, is het nog steeds niet goed zo te zien

784-7846726_weed-emoji-png-cannabis.jpg 38 dagen oud 784-7846726_weed-emoji-png-cannabis.jpg

38 dagen oud vanaf zichtbare groei

De planten doen het prima. temperatuur is goed. Wanneer is het verstandig om over te schakelen naar 12/12?

Wel zag ik wat geks. Namelijk een voorbloei bij 1 van de planten.. hoe kan dat nou en wat betekent dit?

De planten hebben ieder tussen de 1 liter en 1,25l voedingswater gekregen. Ook kunnen we dit nu beter monitoren.

Foto's zullen genoeg zeggen

20250411_163329.jpg 20250411_165754.jpg
            20250411_163940.jpg 20250411_165837.jpg

Uiteindelijk waren de meters tussen 6 en 8

20250411_165433.jpg 20250411_165454.jpg 20250411_165442.jpg 20250411_170244.jpg

Ik kon een paar topjes verplaatsen zie onderstaande foto's

20250411_171937.jpg 20250411_171746.jpg 20250411_172012.jpg

Voorbloei?

20250411_170732.jpg

Comment

• Grow Co
              Grow Co commented
              Editing a comment
              Als je kijkt bij de comments in post 15 van je verslag staat het week 6, 7 laat de plant haar geslacht zien 👍🏻

• Italiano
              Italiano commented
              Editing a comment
              Scherp!

Gaat de verkeerde kant op, ze krijgen structureel te weinig water. Kijk maar naar het blad. Dat oogt dor en glanst niet

Mijn advies, elk 2 liter geven, Ec 1.6 en pH 5.5.

Dan 2 dagen later elk 2 liter Ec 1 5 en pH 5.5.

2 dagen later elk 2 liter Ec 1 4 en pH 5.5. Geef het maar langs boven zolang je uitsluit dat het er direct weer uitloopt

Tot dan klik HIER.

Comment

• Italiano
              Italiano commented
              Editing a comment
              Bedankt. Ec vervolgens op 1.4 houden en PH 5.5 na de 6e dag?
              Last edited by Italiano; 12 April 2025, 08:59.

• Hork
              Hork commented
              Editing a comment
              Ja en het blad blijven 'lezen'. Dus bijsturen wanneer nodig.

• Takketoelli
              Takketoelli commented
              Editing a comment
              Eens met Hork!
          Bezig...
          X