Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweekverslag: Eerste (binnen)kweek ooit, wish me luck

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Week 8 bloei
    Goedenavond mede kwekers, hopelijk goed weekend gehad!

We zitten alweer in week 8, a.s. week 9 van de bloei. De royal gaat nu wel echt richting het einde, dat valt ook wel te zien. Ik had een topje van de onderkant afgeknipt een paar dagen geleden, laten drogen. die heb ik vandaag als tester gerookt omdat ik ongeduldig ben haha.

Dat is prima wiet geworden. Het is dan wel geen haze maar ik werd er zeker stoned van, dikke prima

De gorilla glue begint echt vol te zitten met toppen, ik denk dat die een veel betere opbrengst gaat opleveren. Overigens heb ik met de GG smooth sailing, even afkloppen maar die gaat echt perfect.

Attached Files

Comment

OOGST VAN DE EERSTE PLANT!

Het is dan eindelijk zover, de eerste oogst.

Dank aan allen voor het advies en meedenken

Ik heb een wet trim gedaan, incl de takken kwam de plant op 274g uit.

ik heb geen idee wat ik moet verwachten maar ik hoop rond de 75g aan droge toppen te zitten.

Ze drogen nu in een andere kleinere tent met een ventilator erin. Over een weekje of 2 weten we meer

De GG gaat lekker verder, heeft nu een eigen plekje onder de lamp. Zal haar nog wel even goed doen om de volledige aandacht te krijgen in de laatste paar weken! ook een paar fotos van haar erbij

Attached Files

Comment

• Newgrower123
        Newgrower123 commented
        Editing a comment
        een ons per maand is wel iets teveel van het goede denk ik voor mij

ik rook nu wel een grammetje per dag ongeveer, soms iets meer in het weekend, soms iets minder doordeweeks. Maarja ik ken mezelf, als er een hoop ligt word er ook meer gerookt.

• Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Stug doorzetten!!

• Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Yup
        Eigen oogst doet roken
        Meer oogst
        Meer roken

Dampen in mijn geval

Zit wel meteen al met een probleem. met die warmte gaat het drogen veel te snel. alle toppen die compact aanvoelde beginnen al een stuk minder compact te worden en snel droog te worden.

Is er iets wat ik kan doen los van de temp omlaag krijgen?

Of zal de wiet gewoon niet zo compact zijn geweest to begin with, wat ik zelf wel denk

EDIT: ik heb ondertussen de ventilator uit het drooogtentje gehaald, ik lees op JD van sommige verslagen dat werd gezegd geen ventilator te gebruiken, allen afzuiging
      Last edited by Newgrower123; 22 June 2025, 21:22.

Comment

• Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Bij mij wel ja
        Toch vraag ik mij wel eens af wat het verschil is tussen een echt goed gedroogde en gerijpte wiet is met eentje die 'gewoon' droogt.

Ik heb ammies gezien op youtube die het zo regelen dat de wiet in drie vier weken (!) droogt. Zweren erbij kwa smaak en ook effect omdat er minder vervliegt enzo
        Die vertelden ook dat je dan bijna niet hoeft te curen, dat is tegelijk gegaan zeg maar

Aan de andere kant hangen Marokkanen hun planten gewoon onder een afdakje te drogen, wekenlang
        Die hash die ze ervan maken is supergoed

Ik droog gemiddeld genomen in drie vier vijf dagen

• Grow Co
        Grow Co commented
        Editing a comment
        Takketoelli De alinea Kwaliteit over Marokkaanse hasj
        Last edited by Grow Co; 24 June 2025, 17:40. Reden: Link vergeten

• Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Precies dat ja
        Al heb ik ook wel eens gezien dat het buiten onder een afdakje hangt, niet per se donker
        Of gewoon een touw spannen en het daar aan ophangen, gewoon in de buitenlucht

Het resultaat

De eerste plant: royal creamatic

Leverde 274g met takken nat op

Na 4 dagen drogen, 47G droge toppen, en dan had ik er al en klein beetje vanaf gesnoept.

Niet slecht voor de eerste ronde. Al is de kwaliteit van toppen bij langer na geen shop kwaliteit (nog).

Ongeveer 0.5g per watt onder een 100W lamp. Volgens mij is dat dikke prima voor eerste ronde toch? image0 (7).jpg

DE GG is nog in volle gang

Comment

• Zazaris
        Zazaris commented
        Editing a comment
        Vindt ik zeker netjes resultaat voor de eerste keer. Ik heb van de eerste kweek uiteindelijk 146 gram overgehouden en 6gr bubble hasj. Ik had 5 planten onder 240w. Bij mij had de Gg het beste resultaat kwa gewicht. Daarna de purple haze. Maar de toppen zijn wel erg lekker, misschien heel iets fluffy maar wordt er knetter stoned van en de smaak is top. Elke soort duidelijk een ander smaak profiel en ander effect. Geen kwantiteit nog dus maar al wel kwaliteit. Ik ga nu ook voor 1 gr per watt 🤞🏼
        Last edited by Zazaris; 26 June 2025, 13:12.

• Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Als je binnenkort een nieuwe lamp zoekt kijk dan effe op migro array, daar kan je denk ik wel 2.5 gram per watt mee halen.

• Minigrowcase
        Minigrowcase commented
        Editing a comment
        Met een mars hydro of spiderfarmer moet je dat ook kunnen halen, zelfde licht output

Updateje op de gorilla glue

Ik heb vandaag de trichomes gechecked, en ik zie gewoon al amber trichomes.

Na vorige update dacht ik nog een week of 3 voor de gg. We zijn nu een weekje verder. Ik denk dat 2 weken nog prima is, tegen die tijd is het wel 30-40% amber denk ik.

Ik hoop alleen dat de toppen nog wat aanzwellen de aankomende 2 weken.

Zou ik nu met flushen beginnen aangezien er al amber trichomes zijn?
      Attached Files

Comment

• TheBigDudeski
        TheBigDudeski commented
        Editing a comment
        Alles zo goed als milky/beginnend amber is flushen lijkt me.

• Zazaris
        Zazaris commented
        Editing a comment
        Eens

• Newgrower123
        Newgrower123 commented
        Editing a comment
        thanks guys, lijkt me ook inderdaad.

gaan we doen. moet wel zeggen dat ik de toppen toch nog wel klein vind Hopelijk zijn ze inderdaad gewoon veel compacter

Week 8 bloei
      De GG ging toch sneller dan ik had gedacht nav de vorige fotos met al wat amberkleurige trichomes.

De toppen lijken wel minder opgezwollen dan bij de royal, maar de structuur voelt wel veel compacter aan.

Dat zal zich denk ik compenseren in het gewicht.

Ben al begonnen met flushes en niet aankomend maar volgend weekend gaat de GG ook geoogst worden

Ze begint ook mooi purple te kleuren

Attached Files

Comment

• Minigrowcase
        Minigrowcase commented
        Editing a comment
        Ziet er goed uit zeg!

• Zazaris
        Zazaris commented
        Editing a comment
        Nice 👌🏻

• Newgrower123
        Newgrower123 commented
        Editing a comment
        Thanks heren!

Takketoelli ja eigenlijk helemaal geen probleem mee gehad. staat op 37% LV nu met regen ook vandaag. gelukje denk ik.

TheBigDudeski thanks haha ja wereld van verschil met de eerste plant

en de rest ook thanks, nog 1 weekje te gaan. Ik kan echt niet wachten om een dikke van deze op te steken

nog meer fotos
      Attached Files

Comment

• Minigrowcase
        Minigrowcase commented
        Editing a comment
        Word een lekkere opbrengst hoor

Hey mede jointje draaiers!
      Geen zorgen ik ben vrij en wel! Ik ben er even tussenuit geweest en was vergeten de laatste update van de kweek te delen.

Dus bij deze!

Gorilla glue leverde van 1 plant uiteindelijk 60g droog op.

2 planten leverde 110 gram droog op

De nieuwe zaden zijn al besteld en komen morgen binnen! 3x do si dos 33 en 1x een blue gelato 41 allebei van barneys farm.

Ik zal geen verslag meer bij gaan houden zoals nu omdat ik momenteel druk ben met andere dingen. Ik zal natuurlijk wel even een updateje van tijd tot tijd erop zetten!

nog een keer iedereen bedankt voor het meedenken en helpen voor de eerste kweek. Ik denk dat ik vanaf hier wel een goed beeld heb van wat ik wel en niet wil doen.

Comment

Bezig...
    X