Goedenavond vrienden en vriendinnen van de kweek!!

Nieuwe ronde nieuwe kansen. Nieuwe kweekmethode nieuwe voeding
Nieuwe soortjes nieuwe..... alles nieuw!!

Ja nou, bijna alles dan. De potgrond is hetzelfde, en één soortje heb ik al eens eerder gezet
20250415_215403.jpg
Zoals de titel aangeeft ga ik dus voor een biologische kweek, met de Biotabs voedingslijn. Ik heb een startpakket gehaald voor 5 dames, en een potje pk booster en compostthee

Er zijn een aantal redenen om bio te gaan:
Alleen maar water in de voedingsvaten, geen ph meer hoeven meten, en geen verstopte blumats meer
Op grond gekweekte wiet heeft kwa smaak mijn voorkeur, verwachting is dat die met bio nóg lekkerder zal zijn

Ik heb op 1 mei de grond voorgemengd met 5 gr Startrex en 1 gr Mycotrex per liter grond. Dit voorbewaterd tot knijpnat met 0,5 gr bactrex en 5ml orgatrex per liter water
20250501_002441.jpg
In 4,5 liter potten, en zaad erin, bekertje nat nevelen en erop

20250415_215641.jpg
Startrex is een bodemverbeteraar, organische meststof
Micotrex zijn sporen en schimmels
Bactrex bacteriën
Orgatrex is een vloeibare biologische meststof
20250504_214424.jpg
Nu, 4 mei zijn de babydames allemaal een kleine twee dagen oud
Het gaat om
2 Jealousy
2 Super Boof
1 Cherry Poppers
1 Northern Light
Alles is van Barney, behalve de Northern Light, die is van Sensi
Bedoeling was om één Jealousy en één Super Boof op mineraal te kweken op de oude manier, en dan te vergelijken met de bio. Ook ben ik dan wat zekerder van een oogst, aangezien ik nog nooit bio heb gekweekt.
Maar ik ben zo slim geweest om alle potgrond voor te mengen met al het eerder genoemde biospul, dus dat ging niet meer. Ik had niet genoeg grond meer over en het al ontkiemd zaad moest de grond in...

Tja. De dames beslissen vaak zelf hoe en wat denk ik dan. Het ligt dus niet aan mij....

Goed, alle zes de dames op bio dus
De komende 4-5 weken krijgen ze alleen kraantjeswater. Ph boeit niet meer
Ben erg benieuwd hoe het allemaal gaat lopen deze ronde. Alles is nieuw, en de schema's van biotabs spreken elkaar af en toe tegen. Maar de hoofdregel met biotabs is 'Dont panic, its organic'
Toch vindt ik het nu ff spannend hoe de pas ontkiemde dames reageren op de voorbemestte grond
Zal er wiet zijn?

Grote Groeten!!

Nieuwe ronde nieuwe kansen. Nieuwe kweekmethode nieuwe voeding
Nieuwe soortjes nieuwe..... alles nieuw!!
Ja nou, bijna alles dan. De potgrond is hetzelfde, en één soortje heb ik al eens eerder gezet
20250415_215403.jpg
Zoals de titel aangeeft ga ik dus voor een biologische kweek, met de Biotabs voedingslijn. Ik heb een startpakket gehaald voor 5 dames, en een potje pk booster en compostthee
Er zijn een aantal redenen om bio te gaan:
Alleen maar water in de voedingsvaten, geen ph meer hoeven meten, en geen verstopte blumats meer
Op grond gekweekte wiet heeft kwa smaak mijn voorkeur, verwachting is dat die met bio nóg lekkerder zal zijn

Ik heb op 1 mei de grond voorgemengd met 5 gr Startrex en 1 gr Mycotrex per liter grond. Dit voorbewaterd tot knijpnat met 0,5 gr bactrex en 5ml orgatrex per liter water
20250501_002441.jpg
In 4,5 liter potten, en zaad erin, bekertje nat nevelen en erop

20250415_215641.jpg
Startrex is een bodemverbeteraar, organische meststof
Micotrex zijn sporen en schimmels
Bactrex bacteriën
Orgatrex is een vloeibare biologische meststof
20250504_214424.jpg
Nu, 4 mei zijn de babydames allemaal een kleine twee dagen oud
Het gaat om
2 Jealousy
2 Super Boof
1 Cherry Poppers
1 Northern Light
Alles is van Barney, behalve de Northern Light, die is van Sensi
Bedoeling was om één Jealousy en één Super Boof op mineraal te kweken op de oude manier, en dan te vergelijken met de bio. Ook ben ik dan wat zekerder van een oogst, aangezien ik nog nooit bio heb gekweekt.
Maar ik ben zo slim geweest om alle potgrond voor te mengen met al het eerder genoemde biospul, dus dat ging niet meer. Ik had niet genoeg grond meer over en het al ontkiemd zaad moest de grond in...

Tja. De dames beslissen vaak zelf hoe en wat denk ik dan. Het ligt dus niet aan mij....

.... .... .... .... ..
.. .... .... .... ....
.. .... .... .... ....Goed, alle zes de dames op bio dus
De komende 4-5 weken krijgen ze alleen kraantjeswater. Ph boeit niet meer
Ben erg benieuwd hoe het allemaal gaat lopen deze ronde. Alles is nieuw, en de schema's van biotabs spreken elkaar af en toe tegen. Maar de hoofdregel met biotabs is 'Dont panic, its organic'
Toch vindt ik het nu ff spannend hoe de pas ontkiemde dames reageren op de voorbemestte grond
Zal er wiet zijn?

Grote Groeten!!

Comment