Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Takketoelli gaat bio

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Het worden mijn grootste dames ooit, gaat nergens over

Net wat blad weggehaald, kan ik ook mooi ff de echte kleur zien

20250626_210243.jpg

20250626_210222.jpg Mooi groen en groot!

Het staat weer vol hennep langs de maas

20250625_142959.jpg

Allemaal zonder zijtakken valt mij op, misschien hoort dat wel bij hennep, geen idee

20250625_142933.jpg

Als ik hier nou eens wat planten van neem over een paar maanden, en dan cbd olie malen?

20250625_142936.jpg

Die 10 planten missen ze toch niet. Zou dat wat zijn/worden?

"Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
    "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
    "Ajeto" - Buurman en Buurman

Comment

• Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment

• kelderkastje
      kelderkastje commented
      Editing a comment
      Wat Afjes tussen zetten in de lente.

• Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Dat is inderdaad het plan!

Goedenmorgen vrienden en vriendinnen van de kweek!

​​​​​​​

Warm en vooral erg vochtig weer weer. Gelukkig zit ik in de prille start van de bloei en is de lv nog niet zo superspannend. Er staat een grote fan te blazen op de kamer, waardoor ik de lv rond de 60% kan houden in de tent. Af en toe wat uitschieters

Och ja, toprot zal er zijn, dat hoort er een beetje bij in deze vochtige periodes. Alleen in de maanden dat ik stook is er geen rot

20250629_080926.jpg
    Te laat verpot, te laat en anders getraind, biotabs, hogere temp, hogere lv..... zeg het maar. Misschien wel alles samen maar ze groeien keihard!

20250629_080957.jpg
    Beetje oncontroleerbaar ondertussen, de dame rechtsachter groeit bijna door de lamp heen

20250629_080940.jpg
    Ik denk dat ik die twee drie hoge takken er gewoon vanaf knip, dat knakken en buigen vindt ik maar niks.
    Vanavond ga ik beslissen. Ook ga ik voor het eerst een grote hoeveelheid blad weghalen, de hele onderste helft gaat eraf. Alle kleine scheuten dieven

Normaal laat ik de dames gewoon gaan, maar ze zijn nu zo groot en met die hoge lv.... wat snoeien en dieven kan geen kwaad

20250629_080653.jpg
    Eigenlijk is het met die hoge lv wel fijn dat ze zo groeien als ze doen. Natuurlijk verdedigingsmechanisme tegen toprot (?); bij een hoge lv langere internodes en meer kleinere toppen. Risico spreiden. Zou zomaar kunnen

20250629_081003.jpg
    Goed, ze staan nu dus officieel in bloei. Mooi donkergroen nog, geen perikelen. Een dezer dagen krijgen de bio's hun eerste voeding

De mineraaltjes krijgen al een kleine week voeding
    Per liter:
    4ml Terra Bloom
    0,5ml PK 13/14
    4 druppels CalMag
    Ph naar 6,2

20250629_104025.jpg
    Het schema dat bij het biotabs pakket zit vermeld geen compostthee, en de info op youtube van de beste man zelf komt ook niet helemaal overeen met dit schema.
    Kan ik moeilijk tegen als zo'n schema niet klopt of volledig is, maar ik mag niet in paniek raken met biotabs

"Dont panic, its Organic"

Als ik alle gegevens samenvoeg moet ik in
    Bloeiweek 2 PK boost geven
    Bloeiweek 3 Orgatrex/bactrex
    Bloeiweek 4 Compostthee
    Bloeiweek 5 PK boost
    Bloeiweek 6 Compostthee
    Bloeiweek 7 PK boost

20250629_104315.jpg

Als mede biotabs kwekers op of aanmerkingen hebben over dit schema hoor ik dat graag!!

.... .... .... .... .... .... .... .... ....

Dus

20250629_080944.jpg

Oh ja, ter info
    De ph in mijn biovaatjes is 8,0
    Das lekker hoog ja, maar we doen er verder niks aan

​​​​​​​

Grote Groeten!!

Comment

• Minigrowcase
      Minigrowcase commented
      Editing a comment
      Nu nog x nieuwe lamp erin en je bent het mannetje hier😁

• Grow Co
      Grow Co commented
      Editing a comment
      Springstaartjes zijn teken van gezond bodemleven. Wel snel al
      Zitten in de overgang tussen droog en nat. Te veel kunnen ze wel je wortels aanvreten had ik begrepen

• stef273
      stef273 commented
      Editing a comment
      Mijn vermoeden van de groei is toch wel hitte stress.
      Bij mij loopt de bio bp/compost ook aan de onderkant uit gedeeltelijk, maar ik heb een lekbak dus wordt het weer terug gezogen

Goedenmiddag vrienden en vriendinnen van de kweek!

Luieflikkerdag. Slobberkleding, wiet, thee, katten, bank
    Rusten vooral, want mijn energie is er gewoon niet meer. Ik heb altijd wel wat ontstekingen in mijn lichaam wat voor lage energie en minder weerstand zorgt, en als ik dan een ingreep heb als een liesbreuk is het al snel helemaal op

20250706_085449.jpg

In de Tententuin zijn we bijna uitgegroeid. Veruit mijn grootste dames ooit. Plaats zat, maar bijna geen overzicht meer. Te lang voorgegroeid (weekje langer) en waarschijnlijk de wat hogere temperaturen zijn de oorzaak

20250706_085523.jpg
    Sommige dames hebben een nog wat ielige topontwikkeling, maar ze zitten allemaal nu al vol met trichjes op het blad

20250706_085510.jpg
    Dat is wel een goed teken. Alles is nog mooi groen, de bio's iets groener als de mineraaltjes

20250706_085458.jpg
    Van de dame rechtsachter heb ik drie takken afgeknipt die te hoog kwamen, en op linksachter na is alles best goed op gelijke hoogte nu
    Alle dames zijn flink gesnoeid, erg veel blad en kleine fluff weggehaald

20250706_085501.jpg
    Deze week krijgen de bio dames een Orgatrex/bactrex mix; een halve liter vandaag en een halve liter woensdag
    De mineraaltjes terra bloom, pk en calmag iedere gift

20250706_085445.jpg

Dat is het wel zo'n beetje. Gaat tot nu toe prima, op de hoogte na dan. Ik heb wel het idee dat sommige dames wat achterliggen kwa topontwikkeling. Ze besteden nog teveel energie in de hoogtegroei. Na deze week verwacht ik dikkere toppen!
    Ze zullen dan ook wat makkelijker te onderscheiden zijn, dan stel ik ze eens goed voor

Grote Groeten!!

Comment

IMG_20250707_172702.jpg Kijk eens takke, voor sambal zegt appie.

Lekker therapeutisch sambal maken in je ondergoed in je keuken

En nog wat van de toko

Comment

• Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Ik vroeg mij af wat het appierecept zou zijn op de verpakking als het zoiets was als zo'n soeppakket wat het dus niet is

Ik doe er een beetje trassi bij nog, en bak alles eerst in de wok. Flink wat olie erbij, de pepers nemen dat op

Zal recept eens zoeken

• Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Dat is de gebakken sambal versie.

Kan je waarschijnlijk andere pepers voor gebruiken ook.

En de olie komt vrij in het potje en zorgt dat er geen zuurstof bij de sambal komt.

• kelderkastje
      kelderkastje commented
      Editing a comment
      Pepers in de vijzel, beetje suiker en wat azijn en vijzelen. Klaar.

Zondag verslagdag
    Laten we maar snel beginnen, kunnen we de rest van de dag rustig aan doen

20250713_083212.jpg
    In de Tententuin is het nu dan eindelijk uitgegroeid. Dat zou tijd worden, lampen staan ondertussen in de hoogste stand. De dames staan nu drie weken in bloei!

Ze krijgen vanavond hun eerste compost thee, of kompoostie zoals de beste biotabsman het noemt, een halve liter per plant
    20250713_111320.jpg

Kompoostie moet minstens een dag pruttelen met een beluchtingspompje om de bacterien te laten opleven en vermeerderen 20250713_083625.jpg
    Prutteldepruttel

DE MINERAALTJES

SUPER BOOF
    20250713_083304.jpg
    Kwa uiterlijk en hoogte de dame die het meest overheen komt met wat ik gewend ben met eerdere kweekjes.
    Verdrongen in een hoekje, maar verder kerngezond

20250713_083317.jpg
    Goede topontwikkeling!

JEALOUSY
    20250713_083249.jpg
    Lange takken met wat iele topjes. Weinig pistels. Is in vergelijk met de rest wat bleekjes

20250713_083254.jpg
    Ik denk hittestress. Maar we zijn pas net begonnen he, komt wel goed

DE BIO'S

SUPER BOOF
    20250713_083407.jpg
    Als vergelijk ook een bio Boof, en ze is een totaal andere dame als haar minerale zus. Lange internodes en toppen met maar weinig pistels tot nu toe. Toch ziet het er veelbelovend uit als je de hele plant bekijkt

20250713_083414.jpg
    Mooi man

JEALOUSY

20250713_083435.jpg
    Ook een bio Jealousy. Bij deze dame heb ik de hoge takken afgeknipt

20250713_083440.jpg
    Erg mooie topontwikkeling, zeker in vgl met haar minerale zus. Gaat super

CHERRY POPPERS

20250713_083346.jpg
    De Sativadiva deze ronde. Echte diva, ze staat er prachtig bij. Lange takken ook, maar veel mooie toppen

20250713_083354.jpg

20250713_083401.jpg
    Bladeren zitten bomvol trichjes, zelfs de fanleaves!

NORTHERN LIGHTS

20250713_083324.jpg
    Enigste dame van Sensi. Veel jeugdsentiment bij dit soortje. Ben vergeten om een foto van de hele dame te maken

Toppen zijn mooi, wordt een compact wietje zo te zien

Dus
    20250713_083223.jpg
    Veel takken met lange internodes. Op één dame na zijn ze allemaal erg groot, ze ondersteunen elkaar en staan dus wat zwakjes op de beentjes

20250713_083233.jpg
    Maar wat opvalt is dat iedere bio dame enorm veel trichjes produceert, zelfs de fanleaves zitten bomvol
    Topontwikkeling is wat afwijkend bij sommigen; ik hou het op hittestress. We zijn pas net begonnen aan bloeiweek 4, ze moeten er nog 6 ofzo

20250713_104105.jpg
    Ik heb nu al besloten om volgende ronde ook weer bio te gaan. Over drie weken gaat de nieuwe lichting alweer de grond in. Nieuw pakket is binnen!

Biotabs en blumats zijn wel de shit hoor, wat een kweekgemak. Nergens meer over hoeven nadenken, heerlijk.
    Ik maak 1 of 2 keer per week een oplossing waarvan ik een halve liter per dame in de pot giet, en ik gooi wat kraanwater in de vaatjes. Dat is het!

Beetje saai misschien
    Soms is saai prima, niks mis mee. Het kan kwa kweek niet saai genoeg zijn eigenlijk
    Saai is het nieuwe leuk

20250713_083616.jpg
    Bio bladeren in normaal licht. Donker!!

​​​​​​​

Grote Groeten!!
    Attached Files

Comment

• Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Gebruikt hier iemand die siliciumflash?

• Grow Co
      Grow Co commented
      Editing a comment
      Ja meng ik in t begin mee met de startrex als ik n pot aanmaak als ik grond hergebruik meng ik wat door de verse toplaag
      👍🏻

• Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Ah eacht, er begint inderdaad een lampje te branden met dat nitrogen 😀

Goedenmiddag vrienden en vriendinnen van de kweek!!

Een dagje later als normaal. Er gaat maar weinig normaal de laatste tijd, en dit is ook zoiets
    Maar de foto's zijn van gister, dat dan weer wel

20250720_070433.jpg
    In de Tententuin is de luchtvochtigheid te hoog. Al bijna een week uitschiters naar 65-73%
    Dat is en mag wel wat minder ja. Tja, regen is nu eenmaal nat en vochtig
    Nu tijdens deze typ is 54%
    Dus rot zal er zijn, zoals bijna altijd maar daar hou ik gewoon rekening mee. Gewoon meer kweken dan nodig, dat maakt het minder rot allemaal

20250720_070441.jpg
    De dames staan vanaf vandaag vier weken in bloei!

DE MINERAALTJES

SUPER BOOF
    20250720_070516.jpg
    Staat haar mannetje in het hoekje van de Tententuin. Gaat precies zoals een minerale dame zou moeten gaan; is mooi groen, vol trichjes en goede topontwikkeling

20250720_070521.jpg
    Mooi

JEALOUSY
    20250720_070502.jpg
    Ze is wat licht van groen, dus ze krijgt wat meer voeding. Heb haar wat extra N gegeven door grow ipv bloom te geven, en wat extra CalMag. In CalMag zit ook N en Fe in

20250720_070507.jpg
    Verder een stel mooie lange toppen! Wel wat veel blad

Nog een weekje en dan gaan beide mineraaltjes aan de Green Sensation

DE BIO'S

CHERRY POPPERS
    20250720_070701.jpg
    Gaat goed, toppen beginnen te zwellen. Goed groen...

20250720_070705.jpg
    Mooie toppen, sommige pistels zijn al aan het verkleuren

NORTHERN LIGHT

Waar is de Northern Light gebleven? Het viel mij op dat ze nauwelijks iets drinkt, zeker in vergelijk met de rest van de bio's. Die drinken letterlijk liters per dag

Dus ik ging zoeken en ze is totaal overgroeid door de dames om haar heen. Ze is de enigste Sensi dame
    Barney vs Sensi, en Barney wint

20250720_070633.jpg
    Er is maar één topje dat boven de rest uitkomt, het linkertopje

Tja, dat wordt een heerlijk oliewietje

JEALOUSY

20250720_070723.jpg
    De bio Jealousy is aan het vergelen. Ik moet dus wat bijvoeden. Ik neem aan wat orgatrex? Eventueel wat startrex?
    Advies graag

Ze krijgen vandaag sowieso allemaal een dosis pk boost

20250720_070731_1.jpg
    Verder gaat de dame prima, mooie topvorming

SUPER BOOF

20250720_070709.jpg
    Gaat super, deze Boof. Lange dunne sativa-achtige toppen!

20250720_070714.jpg
    Ik hoop dat ze nog flink gaan zwellen de kome de weken!

Dus
    20250720_070448.jpg

Ik vermoed dat ik twee dames verwisseld heb. Als je de beide Super Boof en de beide Jealousy vergelijkt wordt dat wel duidelijk. Topvorming is wel heel verschillend. Maar als je of de bio's of de mineraaltjes omdraaid klopt het wel

Wat is nu wat?

Het zal de komende weken wel duidelijker worden als de toppen meer gegroeid zijn. Die lange dunne sigaren zijn sativa invloeden
    De Super Boof is 50/50, de Jealousy ook... dus dat boeit niet
    Wel is er een (klein) verschil in bloeitijd misschien zegt dat strakjes meer
    Afwachten

​​​​​​​

Grote Groeten!!

Comment

• Minigrowcase
      Minigrowcase commented
      Editing a comment
      Volgende ronde lekker volledig bio, kweekgemak en mooie opbrengst let maar op😁

• Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Pakket is al besteld!

• Minigrowcase
      Minigrowcase commented
      Editing a comment
      Lekker bezig!👌

Goedenmiddag vrienden en vriendinnen van de kweek!

Dit is kwa luchtvochtigheid misschien wel de slechtste periode in mijn kweekcarrière. Ik kan mij niet herinneren dat ie zo lang achter elkaar zo hoog was. Al dagen en dagen en dagen zit ie rond de 60-65%. Enigste goede eraan is dat het vrij constant is, met maar af en toe een flinke uitschieter. Nu kunnen de dames eraan wennen, en zal de rot misschien wel meevallen

Maar rot zal er zijn, net zoals wiet. Laten we hopen dat die twee zoveel mogelijk van elkaar gescheiden blijven

Goed

20250727_083836.jpg

De dames staan 5 weken in bloei. Start bloeiweek 6 betekent voor de mineraaltjes stoppen met calmag en starten met green sensation. Voor de bio's veranderd er niks. Lekker makkelijk weer

Bij de mineraaltjes moet ik ook effe 'slangetje wrijven'. Door de hogere temperaturen gaat de minerale voeding wat vlokken in het voedingsvat, en die verstoppen de blumats. Vooral als je green sensation begint te gebruiken. Door knijpen en wrijven haal je aanslag aan binnenzijde weg.
    Bij de bio's loopt alleen water door de blumats, dus bij die hoeft dat niet. Lekker makkelijk weer

DE MINERAALTJES

SUPER BOOF
    20250727_083945.jpg
    Doet heel onopvallend haar ding. Veelbelovend als je het zo ziet

20250727_083953.jpg
    Mooi groen, vol trichjes en nog vollop in ontwikkeling. Gaat ploffen als de green sensation zijn ding gaat doen.
    Dat hoop ik althans

JEALOUSY
    20250727_083932.jpg
    Er is weinig verandering te zien in de Jealousy, maar ze is wel degelijk aan het zwellen. Hoog tijd voor de green sensation

20250727_083938.jpg
    Mooi man

DE BIO'S

CHERRY POPPERS
    20250727_084027.jpg
    Gaat van de Biootjes het beste van allemaal. Mooie dikke nog vollop in ontwikkeling zijnde toppen. Nergens ook meer een teken van tekort ofzo, ze is gewoon kerngezond

20250727_084043.jpg
    Erg mooi

NORTHERN LIGHT
    20250727_084002.jpg
    Er zijn nu twee toppen zichtbaar; dit is er eentje van. Deze dame tel ik eigenlijk al niet meer mee; ze gaat op die twee toppen na de olie in waarschijnlijk

JEALOUSY
    20250727_084114.jpg
    Kreeg wat extra orgatrex mee tegen vergeling. Ze is nog steeds lichter als de andere bio's, maar misschien is dat wel door de Sativa invloeden. Ze gaat in ieder geval prima verder

20250727_084119.jpg
    Toppen zijn nog vollop in ontwikkeling

SUPER BOOF
    20250727_084053.jpg
    De lange sigaartoppen zijn erg open van structuur wat met de hoge lv best fijn is. Minder kans op rot

20250727_084059.jpg
    Toppen beginnen langzaam te zwellen

Dus

20250727_083908.jpg
    De bio's krijgen morgen thee, die ga ik dalijk alvast mengen en beluchten

20250727_083902.jpg
    Sommige dames beginnen zwaar in de toppen te worden en ondersteunen elkaar. Van de week moet ik denk ik eea gaan ondersteunen. Of wat stokken of wat touwtjes, we zien wel

Cherry Poppers!!

Grote Groeten!

Comment

• Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Ik denk het ook ja
      Ze moeten nog een maand dus komt wel goed

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Nadat mijn eerste kweek zowat geheel aan rot verloren ging en ik nog niks te roken had, was dat het einde van de wereld en dus een probleem dat ik uitzocht tot op de bodem. Toen kwam ik tot het inzicht dat rot te tackelen is. Sindsdien heb ik nooit meer rot. En zo moeilijk was dat niet, ik hoefde slechts koekel en wietfora af te struinen. Maar jij lijkt liever te accepteren dat iets fout gaat dan dat je een oplossing zoekt en vindt. En dat vind ik voor een gitarist lastig te plaatsen!!

• Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Tuurlijk is het te tackelen, ook bij mij. Kosten wegen niet op tegen verlies, simpel. Als ik tig en tig grammen zou verliezen én niet uit zou komen tot de volgende oogst zou ik wel inversteren uiteraard. Maar het zijn maar een paar toppen, soms meer, soms minder
      Dus accepteer ik mijn verlies
      Zodra ik mijn verwarming weer aanzet in de winter is er ook geen rot meer. Bedoeling was ook om een zomerstop te houden om die reden

STUIFWIET

20250727_084403.jpg
    Een zo op het oog supermooi topje, helemaal niks mee

20250727_084418.jpg
    Maar bij openbreken komt er een bijna onzichtbaar wolkje sporen vrij, niet te fotograferen

20250727_084436.jpg
    Enigste dat wat afwijkend is is dat kleurverschil in het midden

20250727_084514.jpg
    Hier zie je het wat beter misschien

Het zijn sporen, niet de schimmel zelf. Misschien net beginnend bij oogsten, en dus mee gedroogd. Er is aan de buitenkant helemaal niks te zien, en ook bij de knip zag ik niks aan de bladeren ofzo

De LSD en deze G13 Haze hebben er last van gehad

Stuifwiet dus

Comment

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Dat je vorige keer maar een paar toppen hoefde weggooien is geen garantie voor de volgende keer. Door de kachel niet aan te zetten riskeer je een hele oogst en ja ik sta ook heus niet te springen nog meer dure stroom te gebruiken.

Maar ben opgelucht dat je het probleem i.i.g. kunt tackelen en dat het een bewuste keus is.

• stef273
      stef273 commented
      Editing a comment
      Is het niet gewoon erg droge wiet dat verpulverd ipv schimmel? Hoe weet je zo zeker dat het schimmel.is?

• Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Nou,
      Het is alleen bij wiet waar die verkleuring en iets afwijkende topgroei inzit
      Het is echt een wolkje wat vrijkomt bij breken, terwijl je verder geen pluis ziet
      Ook zit het alleen in de dikste toppen, net als normale toprot
      Alles in mij zegt dat het schimmel of sporen zijn

Verpotten

Ik heb begrepen dan je met biotabs erg goed de grond kunt hergebruiken: je haalt de bovenste 10 cm ofzo van de oude kluit af en vult dit weeraan met verse grond. Beetje startrex erdoor

Dan de nieuwe dame erin met wat mycotrex en starten maar weer

Toch?

Maaarrrr

Ik kan dan niet meer voorgroeien, dat zijn 3,5 liter potten. Dus ik wil het liefst de oude kluit helemaal klein maken. Eerst de bovenlaag verwijderen, dan alles klein maken, startrex en micotrex erdoor en verpotten
    Ik heb ooit gelezen dat het klein maken van de kluit wordt afgeraden. Klopt dit?

Hoe doen jullie dit? Starten jullie weer met zaad of een kleiner potje? Of steeds nieuwe grond?

Gewoon elke ronde opnieuw starten met verse grond is op zich het makkelijkst. Biotabs zegt dat je met de oude kluit goud weggooit dus liever niet. Scheelt ook weer vieding enzo

Merken jullie echt verschil tussen nieuwe grond en gebruikte grond? Slaan de dames eerder aan, groeien ze harrder?

​​​​​​​

Comment

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Extern voorgroeien en de kluit er uittrekken en wat ruimte maken en gaan!

• kelderkastje
      kelderkastje commented
      Editing a comment
      Toplaag eruit en wroeten tot de voorgroeipotjes passen.

• Highrider
      Highrider commented
      Editing a comment
      Ik heb een speciekuip staan, met plastic afgedekt.
      Hier gaat de grond terug in die niet in de kliko gaat, na verloop van tijd gebruik ik deze grond weer voor mijn nieuwe potten, meestal opgewaardeerd en met een zakkie verse aarde.

Zondag verslagdag
    Tja
    Ik weet niet eens meer wat er allemaal tussen gekomen is

TENTENTUIN

20250806_085413.jpg
    De lv kon nog wat hoger blijkbaar, we hebben de 70% aangetikt. Tot nu toe geen rot gevonden, maar we gaan ook nu pas de echt linke fase in; ze staan nu 6 weken in bloei. Nog een kleine maand, begin september is de oogst

20250806_085426.jpg
    De mineraaltjes hebben al wat doseringen green sensation gekregen, de bio's krijgen óf kompoostie, óf pk boost

DE MINERAALTJES

SUPER BOOF

20250806_085458.jpg
    Gaat goed, mooie kleur ondertussen. Toppen mogen wel nog wat gaan zwellen, als het goed is gaat de Green Sensation daar voor zorgen

20250806_085502.jpg
    Mooi groen, kerngezond verder

JEALOUSY

20250806_085451.jpg
    Dit is gewoon geen goede pheno denk ik. Veels te veel blad in de toppen, en eigenlijk alleen maar pistels. Het ontwikkeld zich niet zoals zou moeten. Ook hier hoop ik dat de green sensation wat verschil gaat maken

20250806_085447.jpg
    Afwachten

DE BIO'S

NORTHERN LIGHT

Ik heb er niet eens een foto van genomen merk ik nu. Als er een dame onopvallend is is zij het wel. Totaal overgroeid door de rest
    20250806_085458.jpg
    Dit is de Super Boof, het topje rechtsonder is van de Northern Light

CHERRY POPPERS
    20250806_085440.jpg
    Gaat echt supergoed! Hele mooie compacte toppen, bomvol trichjes. Is erg aan het zwellen de laatste tijd, ik heb zowat elke tak moeten opbinden met -uiteraard- henneptouw
    Met de lv de laatste tijd ook wel wat zorgen voor deze dame. Ze moet nog een maandje

JEALOUSY
    20250806_085508.jpg
    De meest gele van het stel. Toppen zijn redelijk dik, maar ook al wat verkleurd

20250806_085512.jpg
    Geen schoonheid maar we wachten af

SUPER BOOF
    20250806_085522.jpg
    Allemaal lange sigarentoppen met nauwelijks blad. Bom en bomvol met trichjes die de toppen een zil eren schijn geven. Toppen zijn wat luchtig van structuur wat erg fijn is met die hoge lv

20250806_085517.jpg
    Ben erg benieuwd naar deze

Dus

20250806_085420.jpg
    Het gaat alle kanten op in de Tententuin. De ene dame gaat geweldig goed, de ander niet zo geweldig goed. Maar wiet zal er zijn

Ik ga gewoon met nieuwe grond starten volgende ronde. De grond van deze ronde wordt verzameld en de ronde daarna hergebruikt. Om de andere ronde dus. Ga strakjes grond halen en de nieuwe lichting uitzoeken en ontkiemen

​​​​​​​

Grote Groeten!!

Comment

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Groen en geel van jaloezie!

• Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Hehehehe

Goed gevonden

• Locogringo
      Locogringo commented
      Editing a comment
      Die gaan lekker!
      Dat word smullen als ze droog zijn!
      👍

Nieuwe goodies

20250806_133302.jpg

Comment

• Grow Co
      Grow Co commented
      Editing a comment
      Heb t ook wel paar keer gehad dat heel de tent t goed doet en 1 niet valt me op dat die dan ook veel minder wortel hebben aangemaakt en half opgeloste tabs uit de pot kan halen. Bloeien gewoon maar blijft achter.
      Lijkt wel n te zwak wortelgestel of te vroeg in bloei zonder dat de wortels waren aangeslagen in de nieuwe pot 🤷🏻‍♂️

DYNAVAP G3

20250806_133315.jpg Nieuwste telg uit de Dynaverse

20250806_135210.jpg

20250806_135219.jpg Verpakt in een stevig metalen doosje samen met een jetflame Clipper aansteker

20250806_135338.jpg
    Een glazen buisje en een dopje, de zgn snapcap

20250806_135326.jpg
    Dat is alles. De kamer met zeefje zijn geïntegreerd in het glas. Kamer is een 'half bowl'

Ongelooflijk lekkere damp, echt super!

20250806_135228.jpg
    Ik heb een aantal vapes gebruikt, en veruit de lekkerste damp kwam uit de Arizer, omdat de kamer en damppad alleen uit glas bestond
    Deze heeft dat dus ook

Ondanks het korte buisje wordt de damp goed gekoeld, beter dan verwacht. Effect is ook errug stevig, ondanks de halve kamer

Enigste min is dat het kapje lang warm blijft, en ik die niet op het schuim van het doosje wil leggen. Als ik deze vape meeneem gebruik ik liever een houten Dynastash dan dit doosje 20250806_135246.jpg

Dus

voor 35 eurie een erg leuk vapeje met een geweldige smaak!

Leuk man

Comment

• Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Als ik stop bij de klik isstie goudgeel, effe ietsiepietsie langer en hij word al donkerder.

• stef273
      stef273 commented
      Editing a comment
      Ligt ook een beetje aan waar je precies verwarmt toch? Ietsje hoger of ietsje lager schijnt wel al verschil te maken

• Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Ik verwarm schuin omhoog tegen de onderste rand van het kapje, en ga één seconde voorbij de klik
      Glas houdt beter de warmte vast, ik haal er ook meer hijsen uit als de rvs, zelfs met de halve kamer

Buitenwiet

20250808_173341.jpg
    Of ja, nou, tja, euh

Buitenhennep

Comment

• Grow Co
      Grow Co commented
      Editing a comment
      Zitten toch wel wat dikke cola’s tussen.
      Ze gebruiken alleen de stammen toch voor vezels en touw te maken?
      Miss is t wel n CBD olie boer 🤷🏻‍♂️

• Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Denk het ook ja

• Locogringo
      Locogringo commented
      Editing a comment
      Wordt hier verbouwd als veevoer,
      Vroeger bij boer stal gezet had heel z’n weiland vol.
      Was voor de koeien! 😎

Nog even terugkomend op coffeeshop wiet. Dat de grote jongens allemaal op hydro kweken is een mythe want mapito is peperduur tegenwoordig. Grond is gewoon veel voordeliger, en even makkelijk te hergebruiken als steenwol.

Onder het pand aan de Franciscusweg in Hilversum vond de politie ruim 500 hennepplanten.jpg d87bc0d5-f144-306b-a7da-0671abc02b75.jpg 8cf1bc36-a57a-4aff-bf63-9f8e4e409bfb.jpg

Coffeeshopwiet vandaag de dag, afkomstig van de grote jongens is in 95% van de gevallen gewoon op aarde gekweekt. Ironisch dat er geklaagd wordt over de smaak en het zelfs onterecht aan hydro wordt toegeschreven. Recent schreef je nog dat de wiet vroeger beter was, toen kostte steenwol niks en kweekte iedereen nota bene op steenwol matten.

Mochten jij en je maten eens echte hydro willen proeven hoor ik het wel. Maar wees gewaarschuwd want heilige huisjes gaan sneuvelen!
    Volg mijn fototopic voortaan hier als JD is gestopt.

Tot dan klik HIER.

Comment

• Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Wij halen geen wiet meer uit de shop hoor, maar hier kun je gewoon kiezen uit hydro, grond of bio wiet. Dat is gewoon duidelijk voor iedereen.
      Mijn vrienden halen bij een thuisadres, en die leveranciers kweken allemaal hydro. Ik ken er een paar van

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Dus je vrienden betalen voor die smakeloze hydro? Weird shit!

• Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Tuurlijk
      Goeie wiet voor de helft van de prijs als in de shop?
      Dat is volkomen normaal hoor, heb ik zelf ook daar gehaald

Kijk maar naar de prijzen van aarde vs mapito.

Voor 80 liter mapito betaal je 35-40 euro en 50 liter lightmix kost 10-15 euro en dan wou jij beweren dat de grote jongens op hydro kweken? Rook nog maar een biowietje want je bent goed high.

Wat jouw maten kopen in de shop en slecht smakende hydro noemen is geteeld op aarde. Hate to break it to you!
    Volg mijn fototopic voortaan hier als JD is gestopt.

Tot dan klik HIER.

Comment

• kelderkastje
      kelderkastje commented
      Editing a comment
      Te vroeg geoogst, en geen ragga-muffin. En te weinig kak, kak maakt smaak. Koe, vleermuis of pinguïns ... kan allemaal.

• Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Zie tekst hierboven
      Allemaal hydro

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Kan kan je nooit te weinig van hebben.
Bezig...
X