Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2e Autokweek

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

2e Autokweek

Korting op 420shop
    Goedemiddag mede hobbyisten op deze luie, druilerige zondag..

Mijn eerste kweekje loopt tegen zijn eind en ik wil zo snel mogelijk door want ik ga nog op vakantie dus ik hoop dat ik nog net een kweekje kan draaien voor die tijd 😬 wordt wel spannend denk ik. Heb er nu ook langer over gedaan volgens mij..

mijn setup is een lamp van 240 watt van platinum,
    in een tent van 120x120x180 met afzuiging, een dehumitefire en een waaier, ik moet alleen nog even een keer investeren in een betere, voor nu staat hij omgedraaid tegen het doek van de tent omdat hij anders te krachtig is. Ook moet ik nog een humitefire kopen maar is voor nu nog niet nodig.

ik heb 6 auto zaden vandaag gezaaid in een smart start set van zamnesia.

1x white truffle van zamnesia
    2x Gg#4 van fast buds
    3x sunset sherbet van zamnesia

de laatste drie heb ik gratis bij een bestelling gekregen, dus geen idee wat ik ervan moet verwachten.

ik ga ze planten in een pot van 16 L in Lightmix ik weet zo even niet meer welk merk. Ik zit alleen te twijfelen, ik heb nog zo’n 25 liter batmix over van het vorige rondje (totaal verkeerde keus) of ik deze door 100 liter lightmix zal mengen.. of zal dit alsnog voor overbemesting zorgen? Graag jullie meningen.

Leuk man ik volg! Wel wat weinig wattage voor een 1.20 tent lijkt mij?
    MGC 65W - Purple Lemonade
    MGC 65W - Blueberry Auto

Comment

• Zazaris
      Zazaris commented
      Editing a comment
      Ja klopt, wil er nog 1 bij of een hele andere maar even wachten tot de portemonnee het weer toelaat

Advies gevraagd!! Dit zijn blaadjes van mijn kweek die bijna klaar is maar opeens krijg ik allemaal roestvlekken op mijn bladeren… is dit de bladvlekken ziekte? En wat kan ik daar het best aan doen iemand tips misschien?!
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

Comment

• Zazaris
      Zazaris commented
      Editing a comment
      Oké blijf er vanaf nu af. Wat een stress hè, moet zeggen dat deze kweek vanaf het begin al best problematisch was. Autoflowers zijn toch wel lastig en ik denk dat als mijn zaadjes op zijn ik gewoon Fem ga doen. Ze zijn gewoon heel gevoelig voor alles en krijgen ze stress waardoor ik weer stress krijg omdat ik bang ben dat de dames stress krijgen.. niet echt een stabiele relatie haha

• Minigrowcase
      Minigrowcase commented
      Editing a comment
      Als beginner gewoon fem zaden halen, wat kosten zaden nou?

Als je paar kweekjes hebt gedaan en alles onder de knie hebt probeer dan eens een autoflower.

Hoeveel dames heb je staan?

• Zazaris
      Zazaris commented
      Editing a comment
      Nu 5 in de bloei maar die staan nog wel een paar weekjes vermoed ik en nu 6 gezaaid. Hoop dat die allemaal 1 aug klaar zijn anders heb ik oppas nodig.. en als ik terug ben van vakantie ga ik beginnen met Fem zaden.

Kwart batmix zou goed moeten gaan bij de rest lightmix. 1/5 om veig te zijn

Succes!

"Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
    "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
    "Ajeto" - Buurman en Buurman

Comment

• Zazaris
      Zazaris commented
      Editing a comment
      Thanks voor de tip! Dacht ik ook maar denk vraag het toch even aan de ervaren rotten in het vak haha

5 zaden zijn ontkiemd, de white truffle helaas niet. Ik heb helaas nog niet alle spullen binnen dus was gedwongen om ze toch eerst in een klein potje te zetten. Heb gelezen dat dit over het algemeen niet goed valt bij AFjes maar ook een artikel van een kweker op cnnbs dat dit het juist wel goed doet om voor te groeien 1 a 2 weken. En vervolgens zonder stress over te verpotten. Dus weer een experimentje… ben benieuwd of dit invloed heeft. Ze staan nu in lightmix met een beetje mycorrhizae (ofzo).

Comment

• Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Cnnbs?
      Oei, glad ijs

Kan zeker, alleen moet je goed op de vochthuishouding letten. Als ze wat groter worden kun je echt vaak wateren met zo'nklein potje. Verpotten na 2 plus weken, ze moet wel ff de tijd krijgen om te wortelen
      Veel potje tillen en genieten maar

Zonder stress verpotten geeft het niet. Zo min mogelijk wel

• Zazaris
      Zazaris commented
      Editing a comment
      Moet zeggen dat ik daar zelf ook niet vaak op ben, kwam het artikel tegen op Google.. maar goed bedankt voor de tip! Alleen is het niet zo dat als de wortel de grond raakt hij meteen in de bloei schiet want dit heb ik namelijk eerder gehad toen ik het zo heb gedaan, vandaar dat ik ook dacht dat je beter zo snel mogelijk kunt verpotten dan maar jij zegt dus gewoon even paar weekjes laten zitten kan geen kwaad?

• Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Eerder kan ook niet veel kwaad hoor, maar met kluit is alles wat steviger, makkelijker verpotten en je wortelontwikkeling in eindpot is beter zegt men

Zien er allemaal gezond uit alleen een beetje last van strekking vooral bij de sunset sherbets..

Comment

• Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Ik zou dat ergens anders neer zetten.

• Grow Co
      Grow Co commented
      Editing a comment
      Inderdaad ergens anders neer zetten

• Zazaris
      Zazaris commented
      Editing a comment
      Heb ze idd al op een andere plek gezet. Hopelijk bevalt het ze daar beter

Zijn we weer met een update:

De babies bleven last hebben van strekking… het leek wel alsof ze naar de zon en daar voorbij wouden.. vooral de SS de Gg heeft daar wel minder last vast trouwens. Dus toch maar de zolder opgegaan en een oude alie express led lamp van 5 jaar terug erop gezet.. ze zijn gelukkig wel gestopt met strekken! Ik kan ze helaas nog niet in de tent zetten want daar staan er nog 5 af te bloeien en moet dan sowieso eerst de boel grondig schoonmaken!! Heb namelijk vliegjes…. Voor de nieuwe dames alvast aaltjes besteld uit voorzorg.
    Gisteravond voor het eerst bewatert van onderaf, enkel afgezuurd water. Voor die tijd alleen gesproeid met de plantenspuit.

De 3 naast elkaar zijn de sunset sherbet’s en de voorste 2 de Gg’s

oké dat was het voor nu, mensen fijne dag vandaag zet hem op tis bijna weekend 💪🏻
    Attached Files

Comment

• Grow Co
      Grow Co commented
      Editing a comment
      Een doos werkt ook gewoon goed in deze fase ze hebben toch nog geen afzuiging nodig.
      Miss met de tijd n klein propagatortentje voor erbij erg makkelijk met voorgroeien 👍🏻

• Zazaris
      Zazaris commented
      Editing a comment
      Ja inderdaad zou wel makkelijk zijn. Komt ook op het wensen lijstje naast een extra lamp of nieuwe lamp en een betere afzuiging etc. Nu hopen op een voorspoedige kweek en goede opbrengst dan kan dit wensenlijstje des te sneller in vervulling gaan.. 😏

Voor zover ik zie geen bijzonderheden, alleen dat het allemaal aanzienlijk trager gaat dan direct in grote pot in de tent.. gister alle 5 totaal 500ml afgezuurd water gegeven van onderaf, net nog vochtig dus vandaag niets.. dan nog even een kiekje van de afbloeiende bijna rijpe vrouwtjes… gewoon omdat ik het leuk vind. Tips en tops zijn welkom. Purple haze valt tegen en hyperion F1 ook. De rest zien er best mooi uit, helemaal aangezien ik veel fouten heb gemaakt en tegen elementen aan het strijden was alsof ik de avatar zelf was. 🔥🌬️💧🌱

wou meer fotos plaatsen maar dat gaat niet.. kan maar twee gelijkertijd zegt die…
    This gallery has 2 photos.

Comment

Dit is een foto van de pineapple express. Die staat net achterin en zie je niet op de andere foto, als enige lst op uitgevoerd en spijt van dat ik het niet bij allemaal hem gedaan en eerder en meer haha.. wel veek blad maar sneeuwwit, mooie plant voor extracten etc denk ik

Comment

Goedemiddag fellow growers,

zojuist klaar met het verpotten, het kon echt niet langer. Hierdoor ben ik helaas genoodzaakt de afbloeiende dames echt de tent uit te halen.
        Ze staan nu van ontkiemen tot zaad ook al dik 13 weken. En waarom niet gewoon erbij zetten? Nou ik heb echt een explosie van vliegjes.. tent schoongemaakt. Uit voorzorg plakstrips in de potten gezet, (denk dat de aarde sowieso besmet is) en nieuwe aaltjes besteld want het pakje dat ik had is niet meer goed 🙄 moest blijkbaar in de koelkast, en zo klooien we aan.
        Goed, we gaan door, de nieuwe jonge dames staan in een medium van laten we zeggen ongeveer 35% batmix met 65% lightmix. Potten eerst voor bewatert op een ph van 6.2. Tijdens het verpotten mycorrhizae bij de wortels gestrooit. De lamp (platinum 240w) hang op 65cm op 50% op advies van AI. Eén is er een beetje geschrokken, hoop de rest niet.

Comment

• Zazaris
          Zazaris commented
          Editing a comment
          Ja ik wou eigenlijk nog een ronde klaar hebben voor 1 augustus want dan ga ik een weekje weg maar dat gaat in de praktijk denk ik niet lukken aangezien deze er ook 13 weken over hebben gedaan en dan is er nog geen sprake van een amber gloed. Maar heb al oppas gevonden 😁 dus nu zit er over na denken nog een aantal zaden bij te bestellen en er gewoon bij te zettten dan kan ik misschien om de 6 weken oogsten ofzo.. is het idee 🤔

• Newgrower123
          Newgrower123 commented
          Editing a comment
          nice, ja ik doe er zelf nog een ronde hierna. ik sla de zomervakantie over en ga naar thailand in december. genoeg tijd nog. Misschien nog wel een ronde erna

• Zazaris
          Zazaris commented
          Editing a comment
          Thailand! Nieuw cannabis paradijs. Slim gekozen haha.

Nog even een plaatje van de oudjes. krijgen nog een beetje gezelschap in de zon in hun final hours. 1 is al geknipt en hang te drogen. Niet op de namen van de potten letten deze kloppen niet

Comment

• Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Wat nou!!?

Wietplant met gender problemen?

Mot nie gekker worden.

• Zazaris
          Zazaris commented
          Editing a comment
          Mag allemaal tegenwoordig

Even een kleine update tussendoor, plantjes doen het goed in de tent, beginnen alweer met groeien. Licht staat nu op 65 cm op 60%. Temperatuur is min 21 Max 28 met een luchtvochtigheid van 49%, wel wat aan de lage kant maar de humidifier is kapot. Om hitte stress tegen te gaan gaan de lampen om 13:00 uur uit en om 19:00 uur weer aan. Ook helpt dit hopelijk ‘s nachts de temperatuur stabieler te houden. Het zijn toch AFjes dus een eventuele lichtlek is geen probleem. Sinds verpotten 16-06 nog geen water gegeven, potten voelen nog zwaar, dames staan rechtop dus niets gedaan. Heb ik nog wel even een tip nodig, wanneer zal ik beginnen met LST? Naar mijn idee zijn de twee grootste er al bijna aan toe. Als het zevenvingerige blad er is toch?
        Nu nog nog even over de oude dametjes. Moet zeggen dat ondanks ik echt wel problemen heb gehad met een aantal dingen en beginnersfouten heb gemaakt ik toch nog een oogst van min 150 gram wel ga halen. Valt me toch niet tegen, geeft goede moed. Heb nog een fotootje gemaakt van de white truffle, want wat een bijzondere kleuren, van 3 zaden maar 1 opgekomen maar als ze dan komt nou… ziet ze er prachtig uit, nu hopen dat ze net zo lekker smaakt.
        This gallery has 3 photos.
        Last edited by Zazaris; 19 June 2025, 10:06.

Comment

• Minigrowcase
          Minigrowcase commented
          Editing a comment
          Heerlijke toppen met paars erin 😁

• Newgrower123
          Newgrower123 commented
          Editing a comment
          in prencipe (aka naar mijn mening) kun je al redelijk vroeg met lst beginnen. ziet er wat mij betreft prima uit. gewoon voorzichtig zijn. ik ben met die gorilla glue ook al 1-2 weken eerder begonnen met LST dan ik bij de eerste had gedaan

Die toppen zien er nice uit man, zullen vast bevallen

gisteren begonnen met LST bij 3 van de 5. Zojuist de andere 2 gedaan. Je kan al zien dat de dames die gisteren zijn gedaan alweer mooi bijgetrokken zijn. Kan er toch uren naar kijken blijft mooi.

Comment

• Newgrower123
          Newgrower123 commented
          Editing a comment
          ja ze herstellen meteen, theoretisch gezien kun je ze binnen een paar uur al weer omhoog kunnen zien groeien

Gisteren voor het eerst water gegeven. 200 ml onderlangs en 200 ml onderlangs. Netjes afgezuurd naar Ph 6.15 met citric acid. Toch wat te veel vonden twee dames. Dus waarschijnlijk aankomende 2 a 3 dagen geen water en dan volgende keer 300 ml bovenlangs alleen. Misschien met een klein beetje x-cel erbij. Tis toch wat frisjes vandaag en de lamp gaat hier om 13:00 uur uit, dus maar even het kacheltje aan gezet. ChatGTP is trouwens wel een fijn hulpmiddel, want wat zag ik GVD op enkele van de eenvingerige bladeren?! Spint volgens chatGTP, waarschijnlijk door een te lage lv. Meteen neemolie besteld, die miste ik sowieso nog in mijn arsenaal. Hopen dat het er snel is. Lamp staat trouwens op 55 cm op 70%. Vandaag net 10cm verlaagt. Lv hangt rond de 47% en temp was net precies 23,4 graden.
        This gallery has 4 photos.

Comment

• Takketoelli
          Takketoelli commented
          Editing a comment
          Thrips ja, al is de foto wat wazig
          Spint hebben echt webben

Ze zijn nog superjong, je zou ook kunnen dompelen in pyretheum ofzoiets.
          Thrips komen normalerwijze van buiten, je hebt ze zeer waarchijnlijk zelf naar binnen gehaald. Er is ook een kans dat de eitjes in de potgrond zaten, want je hebt ze wel erg vroeg.
          Ze moeten in ieder geval weg

Fijne is dat er nog geen bloei is, dus je kan ze met zowat alles bestrijden. Biologisch kan ook Insect Heroes.nl

• Zazaris
          Zazaris commented
          Editing a comment
          Was een beetje snel met lezen maar blijkbaar gaat het idd om trips. Ai zei spint of trips. Volgende watergifte zal ik aaltjes loslaten. Vermoed dat de potgrond de boosdoener is. Vorige ronde ook al last van en had nog een klein beetje aarde over van de vorige ronde

• Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Ik had ze buiten alleen in andere planten in de emmer, niet in de wiet, gewoon zorgen dat er iets anders lekkerder is.

Hallo allemaal,

geen update over de planten dit keer maar wel wat leuks te delen. Ik heb voor de eerste keer bubble hasj gemaakt met bubble bags. Heb het knipafval van de vorige vijf dames gebruikt plus de kleine topjes die ik niet de moeite vond om te drogen. Net de eerste ronde gedaan. Ga er nog twee doen met hetzelfde plantmateriaal. Benieuwd wat er totaal aan hasj afkomt

Comment

• Minigrowcase
          Minigrowcase commented
          Editing a comment
          Ziet er goed uit! Heb je alleen de zakken of een compleet apparaat?

• Zazaris
          Zazaris commented
          Editing a comment
          Alleen de zakken. Op Amazon besteld voor 28 euro volgens mij 😁

• Takketoelli
          Takketoelli commented
          Editing a comment
          Dat is altijd erg tof om te doen, maar zeker ook om te roken!

Erg lekker
      Bezig...
      X