Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2e Autokweek

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Uiteindelijke resultaat.. zo’n 6 gram. Toch leuk, heb ik de zakken er alweer uit
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

Comment

Moggel allemaal,

de dames gaan volgens mij wel lekker. Lijken geod te reageren op de LTS. Bedoeling is dat ik straks de andere takken de lege kant van de pot op “train”. Zodat er een mooi dicht canopy ontstaat.

vier nieuwe meisjes geplant. Ik hoor iedereen hele tijd roepen die tent moet vol, die tent moet voller! Nou vol zal die zijn… ik heb er 4 zaadjes bij ontkiemt:

-purple lemonade van fast buds
      -apricot van fast buds
      -trainwreck van zamnesia
      -milky way F1 van royal queen seeds

wederom allemaal auto’s. Ik weet dat jullie zeggen grotere opbrengsten met fotoperiode en makkelijker voor beginners. Maar heb toch besloten door te gaan met auto’s want met de fiets vindt ik gewoon niks. Nee haha grap. Maar ik heb nu al zo verdiept in de auto’s en omdat ik de lamp overdag uit heb (om de temperatuur laag te houden) maak ik me toch zorgen over eventuele lichtlekken. Heb gisteren een afzuigzet van primaklima gekocht, hopelijk maakt dit ook nog wat verschil.

nou dat was hem weer. Fijne zondag allemaal!
      Attached Files

Comment

• Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Als over een tijdje stroomstoringen normaal zijn geworden gaan we allemaal aan de auto's

• Zazaris
        Zazaris commented
        Editing a comment
        Ik heb sowieso lichtlekken. Heb er al in gestaan. En mijn led licht lekt ook licht als hij uit is. En al die stress van andere verslagen van hema’s heeft me een beetje bang gemaakt haha dan liever wat minder en geen kans op HEMA’s. Foto lijkt mij ook aantrekkelijk hoor maar heb nu al best veel ervaring van 1 kweek opgedaan dus ga maar gewoon door tot ik door en door weet hoe ik een auto het best kweek. Misschien dat ik het in de winter wel aandurf als er minder kans op licht lekken zijn.

• TheBigDudeski
        TheBigDudeski commented
        Editing a comment
        Hm ja, voordelen van de AF zijn nadelen van de foto's en omgekeerd, soort van. Baal het meest van de elektriciteitskosten bij AF en aangezien mijn volgende kweek met aanzienlijk meer Watt gaat zijn is dat een belangrijke factor. En het risico op herma's/zaad zint me ook niet echt. Ben verder echt een leek hoor, maar lees wel eens wat haha. Ben wel in het praatje getrapt dat AF makkelijker kweken is als foto's. Maarja, even dit kweekje nog uitzitten en dan ga ik het er toch op wagen.

Was ik trouwens nog vergeten te vertellen, tijdens de Lst is 1 van de gg geknapt . De wond met ducktape verbonden en ze lijkt gewoon verder te gaan

Comment

hallo allemaal,

even een update. Vandaag 700 ml water gegeven plant met cal-mag en een klein beetje x-cel op Ph 6.10. Helaas overal trips en thrips en weet ik veel wat ben der zelf een soort van aan het trippen. Meerdere soorten. Al twee keer gesproeid met neemolie maar te lui denk ik, niet goed onderkant van het blad gepakt. Dames zijn in de bloei gegaan dus ik weet niet of ik nu nog kan sproeien? Wat kan ik het beste doen? Ook denk ik de eerste tekenen van calmag tekort te zien vandaar de calmag.

de nieuwe dames beginnen al te piepen en de purple lemonade gaat aan kop. Ze staan trouwens dit keer in een mix van lightmix biobiz weer in een 16l pot met daardoor 10 gram monsterbudmix van zamnesia(overblijfsel) en 60 gram kippenmest van orgavit geloof ik. Ik dacht waarom helemaal vleermuizen stront van de andere kant van de wereld eigenlijk? Dus ben benieuwd of ik verschil ga zien tussen de twee kweken.

IMG_3880.jpg
        calmag?

IMG_3874.jpg
        trip sporen

IMG_3872.jpg
        Overzicht
        IMG_3873.jpg
        eerste tekenen van bloei

Attached Files
        This gallery has 4 photos.

Comment

• Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Zie niks, aansteller.

• Zazaris
          Zazaris commented
          Editing a comment
          Zal proberen betere foto te maken. Maar ze zitten er wel degelijk. 2 soorten, witte en donkere. Heb ook ronde gaatjes in enkele bladeren en witte puntjes/sliertjes.

• Takketoelli
          Takketoelli commented
          Editing a comment
          Ik zie ook geen tripssporen. Zijn beginnende roestvlekjes
          Maak eens wat betere foto's ja

Zou mooi zijn als je ernaast zit, trips is altijd kut

IMG_3887.jpg IMG_3886.jpg IMG_3884.jpg

IMG_3889.jpg IMG_3888.jpg

Nou dat zijn toch trips of niet?
        Attached Files

Comment

• Zazaris
          Zazaris commented
          Editing a comment
          Ja ik weet maar wat nu?! Nog een keer aaltjes en leemolie? Welk merk aaltjes bestellen jullie? Of zal ik roofwantsen uitzetten?

• Takketoelli
          Takketoelli commented
          Editing a comment
          Eerste keuze is of je doorgaat of niet. Ze zijn nog jong; alles eruit, schoonmaken en opnieuw starten. Je verliest weinig tijd en probleem is opgelost
          Of je gaat door.
          Zonder toppen kun je gaan spuiten of dompelen. Ikzelf spuit nooit met iets, ik ga voor biologische bestrijding
          Aaltjes en beestjes, pakket van insectheroes.

Dus of opruimen en GOED schoonmaken en opnieuw starten
          Of beestjes en hopen dat het goed komt. Er is geen garantie
          Insectheroes is net zo duur als nieuw zaad

• Newgrower123
          Newgrower123 commented
          Editing a comment
          dat is erg zuur man

Goedenavond jongens en meisjes van de kweek,

Heb besloten door te gaan. Ik vindt de infasie van de trips nog behapbaar. Ik check elke dag op beesies en heb net een aantal erg aangetaste bladeren verwijderd ivm met de eitjes. Wel nog een onverwachte vriend gevonden!! Een vijand van mijn vijand nog wel! Een oorworm en een vijand van mijn vijand is natuurlijk mijn vriend. In ieder geval tot de nieuwe troepen (roofmijten en tweede lading aaltjes) er zijn, dan is onze vriendschap voorbij.. ach ja aan alles komt een eind. Aantal toch nog iets LsT bij gedaan, want die gingen toch wel weer erg de hoogte in. Of zal ik daar mee stoppen nu? Zit een beetje in een twijfel namelijk, la ma gaan of toch nog even vastzetten. Heb nu voor het laatste gekozen, als er bezwaar is hoor ik het graag. Verder vandaag 750 ml water gegeven per plant op ph 6.12 met 1ml calmag, 1ml vitasol, 1ml x-cel en 1ml pk 13/14 per liter water. Zaailingen hebben elk 500 ml gekregen met enkel calmag op ph 6.12
        Attached Files

Comment

Net even weer wezen kijken of ze goed op de voeding hebben gereageerd. Nee dus. Nog meer roestvlekken erbij. Net de PH van het Run off water gecheckt. Wat blijkt? 7,6 potverdikkeme! Dus ga vanavond maar spoelen. En dan weer nieuwe calmag erbij denk ik

Comment

Hallo, even een update

gisteren heb ik ze gespoeld tot er mooi schoon water uitkwam. PH van run off was 5.8. Aaltjes en irski troepen uitgezet daarna. We zitten nu halverwege week 5 en de langste is 45 cm vanaf de stam. Sommige dames laten wel zien dat ze gisteren veel water hebben gehad, pot was nu ook nog flink zwaar.
            De jonkies hebben alleen water AAN gezuurd op ph 6.2 met calmag gehad gisteren maar wel een liter ofzo want de pot was erg licht. Zijn ook ineens flink gegroeid in 1 nacht dus toch maar wat meer water geven.
            Attached Files

Comment

Ik denk beter nu een beetje mak aan met water en voeding van de grote, potten zijn voorlopig nu volledig verzadigd en blad ziet er erg donkergroen uit al😎

Comment

Gisteren eindelijk het prima klima set binnen gekregen. Hangt buiten de tent.net geïnstalleerd dus hopelijk gaat nu de LV ook naar beneden. Met de dames gaat het goed. Trips zijn onder controle. Gisteren voeding gegeven: 1ml x-cel, 1ml vitalsol, 0,5ml pk13/14 en 1ml calmag per liter water aangezuurt op ph 6,1. Per plant kregen ze ongeveer 1250 ml water. Ze hebben er goed op gereageerd volgens mij. Op de foto’s hangen de bladeren een beetje slap maar dit is omdat het licht zo uit gaat, ik weet niet waarom maar dat doen ze. Als ik straks de tent weer open doe staan ze weer rechtop. Net de potten gevoeld. Zit nog wel wat gewicht in maar misschien drinken ze het nog wel leeg, vanavond even wegen. De jonge dames heb ik niet veel over te vermelden. Gaan gestaag. Ronde 1 is 6 weken en 4 dagen oud. Ronde 2 is 2 weken oud. Grootste plant van ronde 1 is tegen de 70 cm aan en de kleinste 50 cm. Die links boven in de foto is niet normaal gestrekt. Geen idee waarom, LST heeft ze ook helemaal rechtgetrokken.
                Attached Files

Comment

• Rreppellsteeltjam
                  Rreppellsteeltjam commented
                  Editing a comment
                  Peper en paprika planten gaan ook altijd slapen.

Laatste 2 uur niet bij je plantjes kijken hoor.

• Zazaris
                  Zazaris commented
                  Editing a comment
                  Oeps 😬 nou weet ik dat nu

Vandaag twee hoofdstammen geknikt. Vindt het heel spannend, nooit gedaan nog. Maar ze gingen echt de lucht in. Helaas wel bij de achterste een tak gesneuveld. Gisteren water gehad, vandaag lusten ze ook wel wat maar mijn PH meter wijkt af (perongeluk op het calibratie knopje gedrukt ) morgen komt nieuw ijk poeder binnen als het goed is. Denk dat het beter is om over te slaan dan om ineens giga af te wijken met de ph. Morgen of overmorgen nog even wat lange zijtakken trainen denk ik. Misschien nog licht ontbladeren hier en daar.. Ik zag in ieder geval weer veel werk liggen na lange tijd niets. Maar geen tijd voor vandaag.
                Attached Files

Comment

Hoofdstam van 1 van de dames die ik had geknikt is afgebroken helaas. wat nieuwe trip sporen gezien maar ik ga me der niet meer zo druk om maken en toch weer iets overvoed volgens mij. Ik zie wel wat het wordt. Ronde twee gaat een beetje traag. Ze drinken ook niet echt dus daarom voor de zekerheid ook gespoeld en de Potten opgehoogd. Daar hebben ze goed op gereageerd, echt een groeispurt gemaakt afgelopen 24 uur. Maar Volgende keer toch maar 6 in 1 keer want dit is toch wel lastig met water geven, licht afstand etc en ik denk dat ik de tent mooi vol kan krijgen met 6. Toch heb ik te weinig licht maar moet nog even wachten tot na de vakantie met het aanschaffen van een betere lamp. En daarna een warmte mat, en daarna… en zo kan ik nog wel ff haha 😅 maar het zal hierna minimaal nog wel een kweekje of drie duren voordat ik op mijn “streef oogst” zit. Wat we nodig hebben om te roken zonder bij te kopen zeg maar.. maar goed we leren elke dag weer bij.
                  Attached Files

Comment

• TheBigDudeski
                    TheBigDudeski commented
                    Editing a comment
                    Kun je de tent na deze ronde niet opvouwen en een nacht in de vriezer leggen? Van ver af ziet het er trouwens allemaal wel goed uit naar mijn idee.

• Levi
                    Levi commented
                    Editing a comment
                    Mooi groen, elke kweek word je er slimmer in en gaat het inderdaad weer beter. Hopelijk blijven die trippers lekker weg nu. Ik had bij mijn 3e oogst eindelijk genoeg voor tot de volgende de oogst 😅

• Locogringo
                    Locogringo commented
                    Editing a comment
                    Ziet er toch goed uit?
                    Tent gevuld met topjes! 🤘😎

Minigrowcase Ronde 1 is 7 weken en 5 dagen, ronde twee is 3 weken en 4 dagen oud.
                  Highrider ik heb de eerste pas ontdekt toen ik de tweede ronde al was begonnen. Maar ik hoop het onder controle te houden met roofmijten en aaltjes. De jonge plantjes sproei ik nog een keer met neemolie. Ik hoop dat zolang er natuurlijke vijanden zijn het geen plaag wordt.
                  Levi wij zijn met drie

Comment

• Minigrowcase
                    Minigrowcase commented
                    Editing a comment
                    Hopelijk groeien ze nog hard dan, vind ze beetje aan de kleine kant. Hebben ze te nat gestaan in het begin ?

• Zazaris
                    Zazaris commented
                    Editing a comment
                    Veel te klein idd. Te ver van het licht vermoed ik. De lamp is eigenlijk niet sterk genoeg voor 2 rondes naast elkaar. Heb nu de kleintjes opgehoogd, sindsdien zit er weer wat schot in de zaak. Ik hoop idd dat ze het ook nog inhalen. Maar moet wel zeggen dat door het experimenteren al veel fouten heb gemaakt maar ook veel heb geleerd haha. Heb een dimlux explore 730 wat op t oog. Niet een a merk maar wel goede recensies gelezen. Iemand ervaring mee? Moet nog steeds ons voorraadje wiet elke maand kopen $$$ en helaas geen geldboom in de tent staan..

• Minigrowcase
                    Minigrowcase commented
                    Editing a comment
                    @voorheteerst kan je wel het een en ander over die lamp vertellen volgens mij.

Je bent goed op weg en fouten mag je maken om te leren je bent goed bezig!

Kennen jullie dat gevoel dat je hebt in dit stadium en bang bent dat de toppen niet gaan zwellen 🤣🤣 ik heb het tot nu toe elke keer

Comment

• Minigrowcase
                    Minigrowcase commented
                    Editing a comment
                    Dat je gaat twijfelen dat ken ik wel ja😅 gelukkig weet je op een begeven moment als je naar de toppen kijkt in welke week bloei je planten zijn etc. Blijven leren en elke kweek leer je weer iets nieuws.

• Locogringo
                    Locogringo commented
                    Editing a comment
                    Dat heb ik al als ze boven de grond komen! 🤣🤣

ronde 1: 10 weken
                  ronde 2: 6 weken

Is alweer even geleden dat ik iets gepost heb. Ik had twee weken vakantie en wou er ook niet te veel mee bezig zijn en ik kan er vanaf een afstand toch niets aan doen dus er zat maar 1 ding op.. los laten..
                  terug van vakantie en toen ik de tent open deed was ik niet heel blij maar ja.. het is ook precies hetzelfde als vorige keer. Alle bladeren boven in verschrompelen, en de rest wordt banaan. Ik dacht dat het de vorige keer lag aan geen calmag en aan het begin te rijk medium en later te weinig voeding.. maar dat kan het dus niet zijn. Mijn vermoeden is toch dat de ph in de pot steeds oploopt maar hoe ga ik dit tegen. Geef ik verkeerd water? Of is het misschien beter om sowieso om de twee weken te spoelen? Iemand ervaring mee? Ronde twee gaat nog steeds goed. Purple lemonade is by far de grootse, en kan nu zonder opstapje. Of moet ik water geven met een nog lagere ph? Ik geef nu rond 6.0 en 6.4. Zit er toch zwaar aan te denken om gewoon op die wonder biotaps over te stappen als al het spul op is. Foto helemaal onder is hoe ik ze aantrof. Ik heb al het dode blad verwijderd, vermoed ook dat de oppas te veel water heeft gegeven want de potten zijn lood zwaar en hebben nu al twee dagen niets gehad. Sunset sherbets hebben trouwens wel gen afwijking want alle vinger blaadjes zijn of 1 of 2 of 3 soms 4 of 6, maar meeste tot 3. Het zijn wel foxtail topjes maar echt tot nu toe mega klein, de GG is hier de sterkere plant, zit er ook veel minder banaan achtig uit, eigenlijk bijna niet maar laat vooral vergeelt blad zien. Toppen zijn ook dikker. Veel pruik haar, de Ss bijna niet maar zit wel helemaal vol met hars
                  Attached Files
                  Last edited by Zazaris; 10 August 2025, 10:28.

Comment

• Zazaris
                    Zazaris commented
                    Editing a comment
                    Ja idd niet de beste oppas maar had ik ook niet verwacht.. ik dacht dat hebben ze in ieder geval iets.. maar ze hadden beter gewoon een week droog kunnen staan denk ik. Zie nog wel wat eraf komt en hopelijk gaan de jongere dames beter. Foto heb ik over nagedacht maar vind AF wel makkelijker met licht lekken etc. Mijn tent lekt liets licht, mijn lamp lekt af en toe als hij uit staan met de timer en ivm warmte in de zomer heb ik de licht uit periode van 13:00 tot 19:00. En ik dacht ik ben hier toch al mee begonnen kan ik net zo goed door gaan en het onder de knie krijgen dan moet het daarna alleen maar nog makkelijker gaan als ik dan toch naar foto overstap

• Locogringo
                    Locogringo commented
                    Editing a comment
                    Locogringo
                    #30.1
                    Locogringo commented
                    2 uur geleden
                    Mooi kut, beestjes,slechte oppas!
                    Maar t blijft onkruid. En onkruid groeit altijd!

Kan ook aan t zaad liggen.
                    Ook wel ns gehad bij afjes buiten dat ze niet wilden groeien. Opbrengst practicly zero!
                    Terwijl de andere goed groeiden en mooie kerstbomen werden vol dikke toppen.
                    Allemaal zelfde behandeling gehad.

Volgende ronde beter! 🤘
                    Of overstappen naar foto
                    Meer tijd om de plant zich te laten ontwikkelen
                    Duurt iets langer maar dan kunnen ze wel herstellen als er iets is en hopelijk n betere opbrengst!
                    In ieder geval succes! 🤞
                    Zazaris
                    #30.2
                    Zazaris commented
                    11 minuten geleden
                    Ja idd niet de beste oppas maar had ik ook niet verwacht.. ik dacht dat hebben ze in ieder geval iets.. maar ze hadden beter gewoon een week droog kunnen staan denk ik. Zie nog wel wat eraf komt en hopelijk gaan de jongere dames beter. Foto heb ik over nagedacht maar vind AF wel makkelijker met licht lekken etc. Mijn tent lekt liets licht, mijn lamp lekt af en toe als hij uit staan met de timer en ivm warmte in de zomer heb ik de licht uit periode van 13:00 tot 19:00. En ik dacht ik ben hier toch al mee begonnen kan ik net zo goed door gaan en het onder de knie krijgen dan moet het daarna alleen maar nog makkelijker gaan als ik dan toch naar foto overstap

Oké, snap wat je bedoelt,
                    Ik heb ze aan de noordkant staan.
                    Is de koelste kamer en tot nu toe nog geen warmte problemen gehad
                    Was hier n tijd terug ook 35 graden buiten
                    Deze week ook weer.
                    Raam n stukje open voor frisse lucht.
                    Lamp uit van 23.00uur tot 5.00uur.
                    Temp kamer en hok ongeveer t zelfde
                    24 graden.
                    Licht lek heb ik alleen bij de luchtinlaat. Maar staat iets voor/langs zodat het niet rechtstreeks naar buiten schijnt.
                    Is verder lichtdicht gelukkig.
                    Frame met gipsplaten.
                    Lamp blijft gelukkig uit ‘s nachts dus daar ook geen last van.
                    En zolang t genoeg oplevert om weer n ronde te kunnen draaien kun je in ieder geval vooruit.
                    Hier pas de eerste x dus moet nog steeds zakjes inslaan! 🤣🤣🤘

• Zazaris
                    Zazaris commented
                    Editing a comment
                    Hier ook nog steeds in de experimentele en investeringsfase haha.. ik moet rond de 500 gram halen per kweek wil ik niet meer bij hoeven halen. Duurt ongeveer 4 maand voordat het al met al klaar is. Dus heb sowieso nog een betere lamp nodig. Maar ik vindt eigenlijk dat ik eerst 240 gram moet kunnen halen op 240 watt. Maar heb al wel een paar keer lamp in het winkelwagentje gegooid en er weer uit haha.
                Bezig...
                X