Mededeling

Collapse
No announcement yet.

TBD kweekt weer mee - 4x Gorilla Glue FastBuds AF

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Bro schuift net een brownie mengsel in de oven, fingers crossed...
    Vandaag nieuw zaad binnengekregen en verder alles al in huis voor de nieuwe ronde.
    Het leven is zo slecht nog niet.

Comment

• Minigrowcase
      Minigrowcase commented
      Editing a comment
      Netjes! Wat heb je nu allemaal voor je volgende ronde? En wanneer ga je starten?😁

• TheBigDudeski
      TheBigDudeski commented
      Editing a comment
      Nogmaals Gorilla Glue of eigenlijk Gorilla Auto (dus AF van FastBuds). Ga geheel af op jouw advies destijds: Biobizz light mix met wat perliet, BioTabs en Atami Bloombastic icm LST. Denk dat ik met 2-3 weken weer begin, dan gaat de vrouw overver met vakantie

• Minigrowcase
      Minigrowcase commented
      Editing a comment
      Nice! Over een tijdje een nieuwe lamp erin met hoge umol/j en moet je is kijken wat je er vanaf gaat halen!

Zit er klaar voor!

20250913_134459.jpg
    Qua structuur gruwelijk goed gelukt, precies zoals een brownie hoort te zijn.
    Ik ben enthousiast

Comment

• Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Ik gebruik 12.5% cacao op 400 gram bloem en droomboter natuurlijk.

• TheBigDudeski
      TheBigDudeski commented
      Editing a comment
      Ook goed toch? Ik heb gewoon een recept van internet geplukt hoor. Naast bovenstaand zit er 300gr suiker en 200gr bloem in. Cannaboter 250gr met 15gr trim/topafval (daarvoor nog handmatig geknipt). ChatGPT raadde aan om nog eens 250gr roomboter toe te voegen want te sterk voor elk menselijk lichaam, dus dat heb ik maar gedaan. Daarna 40-45 minuten in de oven en checken met een satéprikker.

• Rreppellsteeltjam
      Editing a comment
      Ik doe alles gelijk qua gewicht, dus alles 400 gram en dan 12.5% cacao poeder met 20 gram wiet zo door het beslag, gewoon goed grinden.

En dat dan in een broodbakblik.

ReturnOfTheJedi_quad_SpecialEditionReRelease_UK_DrewStruzan-13.jpg
    Oh shit, here we go again.

Comment

We zijn een paar maand verder en de voorraad is halverwege, dus tijd voor een nieuwe ronde!
      De hondstrouwe TS1000 is vervangen voor een 250W Quantumboard met lieve Samsung diodes.
      Ook de 11L potten zijn ingeruild voor een slagje groter; 4x18L.
      En de tent heeft een kleine upgrade naar 80x80x180 gemaakt.

20260114_174440.jpg

Gisterochtend de zaden 8 uur laten weken voordat ze naar hun tijdelijke koffiefilter onderkomen mochten en 's avonds de potten ingewaterd tot knijpnat.
      Binnen een dag groeiden er aan allemaal al een klein worteltje, dus snel de grond in ermee.
      Poging gedaan tot enigzins afdekken van de substraat ivm uitdroging en wat doorzichtige plastic beker met gaatjes er in op de soon-to-be zaailingen gezet.
      Ennnnnn wachten maar!
      Zodra alles boven is gaan we naar een 18/6 lichtschema.
      Vloerverwarming staat aan in het kweekhok.
      Ik voorzie totaal geen problemen

Voor alle potten samen heb ik iets meer als één zak 50L Biobizz light mix gebruikt en een 10L zak Perliet van Plagron.
      Kort door de bocht zo'n 15L light mix en 2.5L perliet per pot.
      Onder het motto meten = weten zal ik deze kweek zowaar de pH waarde van het te geven kraanwater meten.

Het verdere plan? Dat is er niet echt.
      Ik ga LST proberen (vroeg!) en vanaf de eerste tekenen bloei, gok in week 3 ongeveer, tweewekelijks een sloot water met Atami Bloombastic (1ml/L, begin met 0.5ml).
      Zodra ik begin met dat Atami spul gaan er ook 3 BioTabs per pot de grond in.
      Less is more, dus dit is het.
      Behalve het Blulab systeem dat ik over een week of 2-3 klaar ga maken.

Geen theetjes of wat voor toevoegingen dan ook, we houden het simpel.
      Op naar de saaiste kweek ooit en daar voorbij!

Vorige kweek met de 150W TS1000 in 4x11L met zaad van onbekende breeder(s?) en waar van alles en nogwat mis ging kwamen we gewoon uit rond een vette 220gr droog, daar wil ik nu dik overheen.
      Deze schatjes komen van FastBuds, verwacht dan ook veel potentere wiet.
      Wiet uit de vorige kweek heeft me meer dan eens bad gekregen, verwachtingen liggen nu nog hoger.
      Gulle gevers schijnbaar... We gaan het zien.

Wel alle vier even de koppies boven krijgen^
      Last edited by TheBigDudeski; 2 weken geleden.

Comment

• Levi
        Levi commented
        Editing a comment
        Mooi man! En wat ga je zetten deze keer dan?

• TheBigDudeski
        TheBigDudeski commented
        Editing a comment
        Levi wederom Gorilla glue. Wil weten of het verschil tussen onbekend zaad en dat van een gerenommeerde breeder echt zo groot is als dat men stelt.

Minigrowcase wel afentoe even komen kijken he!

• Minigrowcase
        Minigrowcase commented
        Editing a comment
        Zeker weten!

Twee staan al fier overeind met de blaadjes open en van de andere twee begint het schulpje voorzichtig los te laten.

Heb eergisteren voor de zekerheid een extra zaadje gepoot en in een pot gedrukt waar al een zaadje in zat waarvan ik dacht 'mwoahhh kweenie'. Dat is denk ik wel goed geweest, want het eerste zaadje heeft er moeite mee en is het is even afwachten wat ie doet. Èèn van beide red het sowieso wel. Heb ze per 5 gekocht en dus was er eentje over, heb ze allemaal laten ontkiemen.

Maar goed, het ziet er wel naar uit dat we een ronde met alle potten gevuld gaan draaien

^
      Last edited by TheBigDudeski; 2 weken geleden.

Comment

• Grow Co
        Grow Co commented
        Editing a comment
        Mooi dat je enorm zeker bent geweest 😉
        Sorry

• TheBigDudeski
        TheBigDudeski commented
        Editing a comment
        Geen punt. Love you <3

• Grow Co
        Grow Co commented
        Editing a comment
        🫶🏻 same here 🫶🏻

Alle kopjes inmiddels boven de grond! Zelfs het nakomertje, dus er is een ontkieming van 100%.
      Het is nog niet heel spannend, dus ik zal jullie de babyfoto's besparen. Echter is de eerste fout al gemaakt; te lang gewacht met het ophangen en aanzetten van de tweede lamp.
      Iets met werk en gezin, maar daardoor hebben de twee die niet pal onder een lamp stonden aardig wat staan strekken.
      Trekt nog wel bij maar toch, jammer.
      De strekkers zijn zo'n 5-6cm tegen 2cm tov die wel (hopelijk voldoende?) licht kregen, maar om het in perpectief te brengen zijn de kleintjes wel een dag jonger.

Beide lampen hangen nu op 60cm op zo'n 30-35% vermogen.
      Deze ronde wil ik niet teveel met de hoogte spelen, vorige keer genoeg mee verkloot.
      Denk dat ze wel lager kunnen, maar better safe than sorry.
      Ze kunnen sowieso niet op full power deze ronde, daarvoor is het oppervlak te klein.
      Heb bewust hiervoor gekozen omdat ik betere lichtspreiding wil als de vorige keer met één lamp.

Brengt me op het punt... Dat ik niet weet welke lampen er nu in hangen
      Vorig jaar heb ik ze overgenomen van Voor het eerst en ik dacht het Meijiu Qb288's betrof, maar computer says NO.
      Hou wel de richtlijnen aan van bovenstaande lamp en voorlopig zit dat nog wel goed denk ik.
      Over een dag of 3-4 gaan ze voorzichtig wat verder naar beneden.

Maar hey, het groeit en is groen.
      Last edited by TheBigDudeski; 1 week geleden.

Comment

• Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Meijiu LM301H Samsung.
        Zeer efficiënt overigens

Heb de lampen op 50cm gezet en de dimmer nog steeds op 30-35%, Meijiu geeft zelf aan 60cm op 50%. Lijkt me dat dit aardig overeen komt.
      Mijn lamphoogte info komt van ChatGPT, dat is eigenlijk de enigste bron die ik tot mijn beschikking heb. Kan er verder weinig over vinden.
      Helaas is ChatGPT extreem voorzichtig en veilig met zijn adviezen over de lamphoogte.
      Op dag één zei ie 70cm, dag erna 60cm en vandaag heeft ie het over 50cm maar 45cm kan ook wel. Schiet mij maar lek.
      50cm it is.
      Sowieso best wat gekut met twee lampen op zo'n klein oppervlak icm mogelijke oververhitting.
      Niet goed over nagedacht.

Zal vanavond wat beeldmateriaal posten over de huidige tussenstand.
      De temperatuur is wel lekker stabiel met 25 graden en datzelfde geldt voor de LV van ongeveer 60.

Comment

• TheBigDudeski
        TheBigDudeski commented
        Editing a comment
        Inmiddels ook achter gekomen idd. Helaas zijn zulke kleine LEDs niet aanwezig in huize TBD. En aangezien ik een gaar geïmproviseerd ophangsysteem voor die lampen heb gefabriceerd, moet ik roeien met de riemen die ik heb. Die paar Euro extra overleef ik wel

• Bobledsgrow
        Bobledsgrow commented
        Editing a comment
        Als je een waaier laat blazen over je lichten
        Dan koelen ze enorm van af
        En daardoor verwarmd het je ruimte veel minder
        En het is ook beter voor je leds
        Zo doe je er ook langer mee

• TheBigDudeski
        TheBigDudeski commented
        Editing a comment
        Slim Bobledsgrow die hangt en draaid al, maar schuif 'm even wat naar beneden. Goede tip, dank je!

DAG 3
      ZAAILING 3

Alle kopjes zijn vandaag 3 dagen boven de grond, dus we beginnen gewoon te tellen bij dag 3.
      Deze zaden van FastBuds komen van Amsterdam Seed Center en volgens hen zijn ze oogstklaar in 63-70 dagen.
      We gaan dus uitkomen op om en nabij 85 dagen
      Geluk bij een ongeluk zijn we nu elke zondag precies een week in de kweek verder.

20260118_201232.jpg
      RV; gaat prima

20260118_201239.jpg
      LV; hier moet dus nog ééntje van weg, maar ben er nog niet over uit welke. Dat het snel moet gebeuren is duidelijk.

20260118_201251.jpg
      LA; heeft het meest staan strekken in de afgelopen dagen, maar na het verhangen van de lamp is dat gestopt.

20260118_201259.jpg
      RA; staat gewoon te staan.

20260118_201410.jpg
      De babykamer.

20260118_201609.jpg
      Tja...
      Heb sjorbanden bij Action gehaald, maar die zijn dus te dik om makkelijk door die ringdingen aan de lamp te trekken.
      Lampen verstellen is vrij kut, maar het werkt.
      Weet nu al dat ik dit de volgende keer anders ga doen.

Dus ja, gaat aardig allemaal!

Comment

• TheBigDudeski
        TheBigDudeski commented
        Editing a comment
        Minigrowcase tot nu toe ziet het er goed uit. Ben er meer over te spreken dan de MH TS1000, vooral qua temperatuur.

Kratos de lampen zijn van het merk Meijiu. Model (nog) onbekend.

@Rreppellsteeltjam zo innovatief ben ik niet haha. Ben meer van de Aliexpress oplossingen, maar in dit geval heb ik liever een wat duurder maar goedwerkend systeem.

• Rreppellsteeltjam
        Editing a comment
        Metalen klerehanger maak je vast aan 2 punten van de lamp, ketting aan de hanger.

• TheBigDudeski
        TheBigDudeski commented
        Editing a comment
        @Rreppellsteeltjam dat is zo simpel bedacht dat het gewoon briljant is

DAG 7
      ZAAILING 7

Paar dagen geleden het overbodige 5e plantje weggehaald. Gewoon degene die extra geplant is als back up.
      Gisteren ben ik gaan werken en 's avonds niet thuis geweest ivm vriendin die elders woont.
      Lo and behold... Vandaag bij thuiskomst een omgevallen zaailing, de kleinste van allemaal, helemaal gestrekt.
      Even gecheckt en die heb ik niet diep genoeg gepoot, lag zelfs een stukje witte wortel bloot.
      Heb wat aarde lichtvochtig gemaakt en voorichtig om het stammetje gelegd en verstevigd met een satéprikker.
      Die overleeft het wel.

Andere satéprikker (20cm) helemaal de aarde in gedrukt (en er weer uit gehaald ) en vanaf 6cm begint het steeds vochtiger te worden.
      De toplaag is dus wel echt droog, maar dat laat ik denk ik nog even zo. Goed voor de wortels!

Met het water in de pot zit het wel goed, hoop het nog 2 of misschien zelfs 3 weken te rekken voor ze hun eerste echte watergift krijgen? en de Blumats de grond in kunnen.
      Wilde eerst een lichtschema van 18/6 hanteren, maar dat is 20/4 geworden.
      Verder zit ik niet bepaald op het puntje van m'n stoel.
      Enige echt noemswaardige is dat ik de lamp toch wat hoger heb gehangen op ongeveer 50cm en de dimmer iets omlaag gezet.
      Het werd ze toch wat te heet boven de voeten, zoals te zien is op de foto's.
      Geen ramp, wel jammer, maar het is wat het is.

Wel grappig dat ze allemaal eenzelfde soort knikje in hetzelfde blad hebben, itt de vorige ronde zijn dit vast allemaal zusjes van elkaar.

20260122_181116.jpg
      RV; aan de reddingsboei.

20260122_181128.jpg
      LV.

20260122_181137.jpg
      LA.

20260122_181143.jpg
      RA.

20260122_181230.jpg
      Groepsfoto.
      Dat was 'm weer!

Comment

• Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        De omgekeerde pyramide theorie, die dame gaat knallen vd energie binnekort

DAG 10
      ZAAILING 10

De eerste tien dagen zitten er al weer op! Gaat mooi.
      Spannend is het nog allerminst.
      Ze groeien leuk en deze lampafstand (50cm) vinden ze een stuk prettiger.
      Het nieuwe blad heeft geen last gehad van teveel licht of hitte.
      De steeltjes worden langzaamaan dikker, bij de omgevallen zaailing heb ik de ondersteuning op dag 8 weggehaald en dat gaat prima.

Ik zou graag de lamp wat feller willen zetten, maar wat is die dimmer onduidelijk zeg.
      Plaats er maar even een fotootje bij met hoe ik denk dat ie werkt, maar ik hoop gewoon dat iemand van jullie met dezelfde werkt

Dimmer.jpg
      Wat mij vooral onduidelijk is, is dat wanneer ik de dimmer op de laagste stand heb staan of dat dan 25% is of gewoon een minimale stand van 10-15%.
      Wil de lampen graag op ongeveer 40% hebben, maarja, zou ie dat nu ook staan?
      Waar het zwarte streepje nu op staat, zo ligt ie momenteel ook in de tent.
      Wie heeft de gouden tip? Online is er echt niks over te vinden en ik heb geen gebruikershandleiding of wat dan ook (want 2e hands).

20260125_170642.jpg
      RV

20260125_170649.jpg
      LV

20260125_170701.jpg
      LA

20260125_170713.jpg
      RA

20260125_170729.jpg
      Groepsfoto.

Kan lastig bepalen of er nou wel/geen strek meer is, maarja die dimmer he.
      Ze variëren nu in grootte van ongeveer 5-7cm.

Wat ik wel zie, en jullie waarschijnlijk ook, is beginnend hangend blad in de punten.
      Dus ik ga ze zometeen allemaal iets van 150-200ml water per stuk geven rondom de stammetjes en daarna de boel weer afdekken.
      Water is nu bezig om op kamertemperatuur te komen.
      Zou een shotje CalMag kwaad kunnen trouwens?

Byeeeee, have a great time

Comment

• Rreppellsteeltjam
        Editing a comment
        Met photone app het licht meten.

• TheBigDudeski
        TheBigDudeski commented
        Editing a comment
        Dan hoop ik dat mijn gevoel nu goed was kelderkastje

@Rreppellsteeltjam net een wandelende encyclopedie jij he, thnx, ga het zo proberen

• Minigrowcase
        Minigrowcase commented
        Editing a comment
        Ppfd op 300 is voldoende voor nu

Gisteren wist ik niet of ik nou wel of niet water moest geven. Toch gedaan
      De potten waren tot knijpnat ingewaterd en inclusief ontkiemen in koffiefilter en opkomen in de tent zijn we inmiddels 15 dagen verder.
      Had verwacht wel wat langer nog geen water te hoeven geven, maar ondanks dat ik de grootste oppervlakken van de substraat heb afgedekt, waren de zijkanten dat niet.
      Denk dat daardoor de potten sneller zijn uitgedroogd.

In elk geval hebben ze gisteren op goed geluk allemaal lekker 150ml af of aangezuurd water gekregen.
      Cirkel van een paar cm om de stam heen gemaakt en gieten maar.
      En wat blijkt, dat was ook hetgeen wat er moest gebeuren:

20260125_201725.jpg
      Dit was een paar minuten na de watergift.

20260126_184926.jpg
      En dit is vanavond (een dag later), al het blad weer mooi rechtgetrokken.
      Over 3-4 dagen krijgen ze weer, alleen dan een iets grotere hoeveelheid (denk 200ml).

Zat wat te martelen met tijdschakelaars en in een moment van mijn regelmatige verstrooidheid heb ik een stekker die nergens aan vastgekoppeld zat in de schakelaar gedrukt.
      Resultaat: één tot anderhalve dag heeft er een lamp uitgestaan (zucht), zoals jullie zien de voorste.
      De dames eronder zijn lekker scheef naar het andere licht gaan groeien. Inmiddels hersteld, maar mannnn... Dom
      Gelukkig geen ramp.

Binnenkort maar eens beginnen met LST! Dadelijk even de potten onder handen nemen met de boormasjien
      Heb voor de zekerheid ook clips gekocht, omdat ik geen ster ben in voorzichtig knopen of eigenlijk voorzichtigheid in het algemeen.
      Wil er graag vroeg mee beginnen, dus over een dag of hopelijk 3 zien we wel wat het gaat worden.

Wat een verschil qua planten trouwens he, in nog geen 24 uur tijd.

Comment

• kelderkastje
        kelderkastje commented
        Editing a comment
        Terug AFjes?

• TheBigDudeski
        TheBigDudeski commented
        Editing a comment
        Heb liever photos kelderkastje, maar ik heb de tijd niet om ze alle zorg te geven die ze nodig zijn, plus vaak weg van huis. En ben best fan van AF, ook binnen.

• kelderkastje
        kelderkastje commented
        Editing a comment
        Ik had vorige ronde ook AFjes binnen.

Zo dan, vandaag is de eerste dag van de 2 á 3 dat ik niet thuis kom en dus ook gelijk de vuurdoop.
      Want komen ze de dagen zonder mijn afwezigheid goed door?
      Ze teren nog steeds op de 150+750ml van 3 en 4 dagen geleden.
      Vond het een beetje tricky, want ja, wat doe je? Wel of geen water geven?
      Potten voelden vanochtend best zwaar aan, al heb ik geen idee hoe een 'droge' pot voelt qua gewicht.
      In elk geval de gok genomen om GÉÉN water te geven in de hoop dat ze het nog 2-3 dagen rekken en dit beter is voor het wortelgestel
      Anders rij ik naar huis om ze te voorzien in hun behoefte haha.

Heb de camera maar weer opgehangen om toch een oogje in het zeil te kunnen houden (ja, alle lampjes afgeplakt).

7567625125_1769803147842.jpg

Enige wat ik wel heb gedaan is de lampen wat hoger gehangen.
      De afgelopen dagen zijn ze een paar cm gegroeid, hangen nu weer safe op 50cm.

Vorige kweek gingen ze harder trouwens.
      Toen hadden ze op dag 15, vandaag dus, zo goed als 5 nodes.
      Deze zijn nog bezig de 4e te maken, stammetjes worden wel echt dik nu!
      Laat ze maar lekker groeien, dan kunnen ze aankomende week omgebogen worden en de Blumat plus Biotabs er in.

Comment

• Minigrowcase
        Minigrowcase commented
        Editing a comment
        Ziet er goed uit!

• TheBigDudeski
        TheBigDudeski commented
        Editing a comment
        Thnx! Gevoelsmatig gaat alles nu ook een stuk lekkerder
    Bezig...
    X