Mededeling

Collapse
No announcement yet.

TBD kweekt weer mee - 4x Gorilla Glue FastBuds AF

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

DAG 28
    ZAAILING 14

GROEI 14

Heb gisteren (woensdag 11 feb) een poging gedaan om een Blumat systeem aan te leggen voor de irrigatie.
    Deels gelukt... Denk ik.
    Gisteravond mee begonnen en na een uur of twee gepruts werkte één kegel, vandaag twee en dus nog twee te gaan.
    Wat een kut iets om aan te leggen haha, maar ik heb goede hoop dat het probleem van de laatste twee kegels zichzelf op gaat lossen.
    En dan nog even uitvogelen hoe ver die dingen open gedraaid moeten worden.

Verder heel minimaal wat blad weggehaald wat veel licht blokkeert en ook bladeren waar steeds condens op komt zijn verdwenen.
    Persoonlijk vouw ik liever als knippen, maar je ontkomt er eigenlijk niet aan. Vouwen is kutwerk, doe het echter dagelijks met liefde.
    Ook de beentjes zijn geschoren, nouja... De onderbenen. Wilde niet teveel in één keer wegknippen.

Hier en daar zie ik wel lichtgroenig blad (beetje bovenin, meer in het midden), maar ze eten Biotabs, dus ik hou het op nieuw blad ipv een tekort/overschot.
    Het water is verder gewoon op peil.

Zijtakjes gaan ook mooi, heb tot nu toe nog niet veel bij hoeven sturen.
    Over ongeveer een week is er bloei en kunnen we eindelijk van start met de fles Bloombastic!
    Lampen momenteel op 45cm en de dimmers nog steeds op 55% (740 PPFM).
    Nee, dit gaat wel lekker geloof ik.

En dus zijn we waar we zijn, HIER;
    20260212_212345.jpg

Comment

• TheBigDudeski
      TheBigDudeski commented
      Editing a comment
      Haal het er idd ook uit. Leek me een mooie aanvulling bij deze luie kweek, maar wat een pokkeklus om het werkend te krijgen zeg.

• Minigrowcase
      Minigrowcase commented
      Editing a comment
      Om de dag 1,5/2 liter is ook lui kweken haha

• TheBigDudeski
      TheBigDudeski commented
      Editing a comment
      Zoveel drinken ze nog niet hoor haha. Ze teren nu al drie dagen op ongeveer een liter.

DAG 31
    ZAAILING 14

GROEI 17

Dag 31 alweer, dat betekend dat we al op ongeveer 1/3 van de kweek zitten.
    Gisteren heb ik ze alle vier een liter water gegeven, nadat ze drie dagen niks hebben gekregen.
    Leek me wel een goed idee.
    En toen bedacht ik me ineens; er ligt nog ergens een tensiometer, proberen!
    Echter allemaal waardes dat de planten te droog staan; 143. 131, 150 en zelfs 159...
    Dat fucked wat met mijn hoofd, want alles zag eruit alsof ze happy waren.
    Nu twijfel ik of ik überhaupt wel goed meet, want de kanttekening is dat ik ze niet snel vind drinken.

Dame RA laat ineens haar dunne blaadjes van de originele hoofdtop hangen en dat is na gisteren raar.
    Ze gaan nog steeds goed hoor, maar deze watergift heeft mijn logica doormidden gesneden.
    Twijfel nu tussen meer water geven of laten voor wat het is.
    Gok op het laatste, want de toplagen zijn allen nog gewoon vochtig.
    Het hangend blad is al wel tig keer weggevouwen, misschien is dat ook wel de oorzaak?

Gewicht potten lijkt me ok. Niet licht, maar ook niet zwaar.
    Deze zondag bezorgd me stress.
    Lampen staan nu een paar uur uit... Straks maar weer checken.
    We tellen inmiddels 40cm en de lampen heb ik wat omhoog gezet naar 45cm bij 55% dimmer.

20260215_115833.jpg
    RV.

20260215_115838.jpg
    LV.

20260215_115846.jpg
    LA.

20260215_115852.jpg
    RA de hangplant.

20260215_115913.jpg
    Groepsfoto.

20260215_120351.jpg
    Groepsfoto met weggevouwen blad.

Blumat irrigatie overigens weggehaald, we doen alles weer met het handje.
    De pH van het water in de afgesloten lichtdichte tank steeg in 3 dagen van 6.3 naar 7.4
    PH is hier standaard 7.70...

Aangezien ik het Blumat systeem toch nog niet 100% werkend heb gekregen, besloten alles er maar weer uit te trekken.
    Volgende keer beter (en even wat meer tijd voor nemen).
    Wordt wel vrij bossig allemaal! Zou graag gaan knippen, maar hou me nog even in.

Comment

• TheBigDudeski
      TheBigDudeski commented
      Editing a comment
      Grappig, even voor jouw reactie las ik inderdaad dat onze planten zich zo'n half uur van tevoren klaar maken om te gaan 'slapen' zodra ze gewend zijn aan het licht regime. Nooit geweten. Denk dat het inderdaad de oorzaak is geweest van het hangend blad. Ga ze zo via onderen allemaal wel voorzien van een halve liter extra zodat de bodem van de potten ook weer een buffer heeft.

• Fenderbender
      Fenderbender commented
      Editing a comment
      Zo weten mijn katten ook wanneer het licht aan gaat springen want dan staan ze al voor de tent te wachten want als ik dan ga kijken kunnen ze mss een blaadje smikkelen.

• Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Een liter is goed denk ik hoor plots gaan ze van om de 2 dagen naar dag n half en dagje per liter, of liter per dag . Maar begin bloei soms minder dorst , of na knipbeurten? Is wat mijn gevoel . En winter buiten, en een graadje kouder in de kamer of tent doet ook wat

Dit is een citroen basilicum.

Die is moe na 12 uur licht.

IMG_20260211_063924.jpg IMG_20260210_210254.jpg

Comment

• Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Natuurlijke afweer, ze sluiten hun cellen af als ze genoeg licht hebben ontvangen. Dat las ik es over bomen, mss mogelijk bij alles?

• Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Als de chilis grotere potten krijgen gaan deze naar voren en krijgen ze minder licht, zien of ze anders reageren.

• Rreppellsteeltjam
      Editing a comment
      Ze worden maar 30/40 cm groot en hij staat nu in de bloei.

Leuk verslag, niet alles gelezen maar krijg weer zin in een af kweekje.
    Wat voor voeding geef je?

Comment

• TheBigDudeski
      TheBigDudeski commented
      Editing a comment
      Nog enkel Biotabs! En vanaf volgende week ongeveer komt er Bloombastic bij.

Nou, hup, kweken met die handel

DAG 35
    ZAAILING 14

GROEI 21

We zijn weer even verder en alles gaat nog best ok. Het ziet er in mijn ogen in elk geval goed uit.
    Heb de afgelopen dagen wat zitten kutten met watergift, want wanneer is een 18L pot licht?
    En hoeveel giet je er dan in? Heb ze in de tussentijd geloof ik 2x anderhalf liter gegeven.
    Dan zie je verder mensen met gemak 2L er in schenken, dan loopt het er hier aan alle kanten uit.

De LV is de afgelopen wel heel erg gestegen naar 70%, had de ramen potdicht en ookal is het een grote ruimte was het niet genoeg.
    Raam open toen ik weer thuiskwam zag ik dat het netjes was gedaald naar 50%.
    Maarja, ook een temperatuur van 20. Omdat het buiten zo koud is.
    Daardoor drinken ze ook veeeeeel minder.
    Zet nu elke dag om de zoveel uur het raam meerdere malen open en dicht.
    Niet ideaal, maar als het binnenkort warmer wordt zal het wel beter gaan.

Haha ik lees dit terug en wat een warrige post, ben ook helemaal knetter

FOTO'S!

20260219_222912.jpg
    Iedereen even lachen. Een, twee...

20260219_222851.jpg
    In vol ornaat.

20260219_223049.jpg
    En de blaadjes allemaal weggetucked.

Bossig, ze zijn ook wel bossig.
    Vorige keer de fout gemaakt om veel teveel te knippen, dus laat nu liever veel intact.
    Takje brak nog af bij het wegvouwen. Dikke tak ook. Maar wel echt een irritant ding.
    Zat helaas wel echt erg bovenin de top, pechhhh.
    Wordt in elk geval wel blij als ik naar al die bloemen kijk.
    Groei groei bloei bloei

Slaap lekker
    Last edited by TheBigDudeski; 3 weken geleden.

Comment

• Minigrowcase
      Minigrowcase commented
      Editing a comment
      Heel netjes! Afjes kun je gewoon ontbladeren net als photo hoor, nooit geen problemen mee gehad

• Rreppellsteeltjam
      Editing a comment
      Effe pot met droge grond naast je tent zetten, kan je jezelf ijken.

• Silas
      Silas commented
      Editing a comment
      Kwestie van gevoel, denk ik. En je hoeft ook niet elke dag water te geven...

Ziet er prima uit TBD

Jullie ook zo'n last van hoge LV? Man, man, man...
    Krijg het sinds gisteren amper onder de 75% en dat is niet goed voor mijn hoofd en denk uiteindelijk ook niet voor de planten!

Comment

• TheBigDudeski
      TheBigDudeski commented
      Editing a comment
      Die staat open, heb alles wel geprobeerd onderhand. Kwestie van uitzitten tot de potten weer droger zijn, duurt nog wel even zo.

• hetismij
      hetismij commented
      Editing a comment
      Hier ook het zelfde. Deuren open kachel ontbladeren ramen open ennnnnn uur later weer rond de 70.

• Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Blaas je uit in andere ruimte?

DAG 38
    ZAAILING 14

GROEI 24

Goedemorgen kweekvrienden!
    Het is weer eens zondag en vandaag zitten we al weer op dag 38.
    De tijd vliegt voorbij en de planten gaan nog steeds de hoogte in.

Heb er tot nu toe weinig omkijken naar gehad en dat is altijd goed.
    Helaas heb ik er nu wel omkijken naar haha.
    Want, wat is er gebeurd?

Ik gaf telkens ongeveer om de dag 1-1.5L water per pot, tot aan de volgende watergift waren de potten dan ook wel licht.
    Maar goed, ik zie ongeveer iedereen 2-2.5L in hun potten kieperen, dus ik dacht... DAT DOE IK OOK!
    Dat was eergisteren en zo geschiedde. Met als resultaat dat de LV sindsdien skyhigh zit tussen de 75-80%.
    Ik denk dat het gewoon teveel water is voor mijn kleine tentoppervlak en het weer buiten dat hier alleen maar naar beneden vallend water produceerd helpt niet bepaald mee.

De tent staat in een badkamer die grenst aan een lege slaapkamer van zo'n 30m².
    Deur tussen beide ruimtes staat tijdens kweken altijd open (verduisterd ook mooi het badkamerraam )
    Je zou denken dat die ruimte groot en droog genoeg moet zijn om drogere lucht aan te voeren, maar tot nu toe heb ik de code nog niet gekraakt.
    De deur van die ene slaapkamer naar de hal (benedenverdieping) heb ik vanochtend maar open gezet, die was dus dicht.
    Dan maar een paar dagen in licht gesuis van de afzuiging zitten.
    Ben hier in elk geval veel teveel mee bezig en daar ben ik wel klaar mee.

Heb de dimmers gisteren beide op 70% gezet en de lampen op 50cm gehangen (ipv 40cm).
    Dit in de hoop dat er meer verdamping komt en de potten wat sneller lichter worden.
    Er hangt dus ongeveer al 350W boven de planten te shinen.
    PPFD is nu ongeveer 875 en dat is ook echt wel even de max.
    De hoogste plant is nu 54cm en de overige drie zijn iets kleiner (ongeveer 48-50cm).

De klein fan heb ik aan het dak van de tent gehangen en de waaier wijst naar het midden van de canopy.
    Laagste stand en ik denk dat de afstand tot de toppen ongeveer een meter is.
    Dit dus om condens tegen te gaan, ben er nog niet over uit of ik 'm niet beter aan een tentpaal op 20cm van de canopy kan hangen zodat ie wat horizontaal er overheen gaat.
    Meest frustrerende is dat de LV in de keuken en woonkamer nog geen 60% is.
    Gelukkig hebben de dames nog geen echte toppen, maar deze onzin moet gauw stoppen.
    Aankomende oensdag zo'n 20 graden zag ik, hopelijk helpt dat wat mee.

Als ik rationeel nadenk is er misschien (nog) niet eens zoveel aan de hand en ben ik nu gewoon aan het vechten tegen een getal welke er nog niet echt toe doet.
    Zit me gewoon niet lekker, jullie weten hoe het voelt

Ga in elk geval weer terug naar kleinere watergiften.
    Tot zo ver mijn geklaag en wanhoop.
    Post wel even wat foto's, want dat ziet er wat positiever uit.
    Noemen jullie dit al bloei?

20260222_093834.jpg
    Dit is de 'originele' hoofdtop van de hoogste plant. Kreeg het niet goed op de foto, maar de witte haartjes zetten eindelijk goed in.

20260222_093848.jpg
    De meesten zien er echter nog zo uit. Patience is key.

20260222_093909.jpg
    Deze heeft wat voorsprong en maakt me blij. Over een week ziet de wondere tentwereld er weer heel anders uit.

20260222_092738.jpg
    Zei er iemand OERWOUD!?

20260222_093713.jpg
    Dit is na het wegvouwen van 5000 bladeren.

20260222_092632.jpg
    En zo trof ik ze vanochtend aan. Als al die bloemen minimaal medium cola's worden ben ik al zielsgelukkig.

Inzet deze kweek is 350gr overigens. Vorige kweek in kleinere set-up en slechtere genetica was het 205gr.
    Daar moet, wil en ga ik dit keer keihard overheen haha

Heb hier een hoop zitten ratelen, ga zo even kijken bij de tent. Heb goede hoop dat de 'tweede open deur' positieve invloed heeft.
    Nadeel is dat in de 'lege' slaapkamer een rubberen ondervloer licht (voor boxing) en de kat dat errrrrrrug leuk vindt.
    Wie wil er nog een kat?

Fijne zondag allemaal en tot de volgende keer! ?

Comment

• TheBigDudeski
      TheBigDudeski commented
      Editing a comment
      En toch ga ik ontbladeren haha, denk 10-15%. Weet alleen nog niet wanneer. Als de LV ooit weer naar beneden gaat lijkt die 2 weken na bloei me wel wat qua tijdspanne.
      Hier en in mijn directe omgeving is iedereen enthousiast over wat ze zien, behalve ik
      Last edited by TheBigDudeski; 2 weken geleden.

• Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Ik denk maar weet niet zeker, dat om de 3 dagen 10 % wegnemen beter is dan 30 procent in 1 dag, maar dit is gebaseerd op niks van wetenschap en het omgekeerde kan waar zijn. Blaas je uit in dezelfde kamer ? En regen buiten , scheelt allemaal he. Ik heb nu pas afvoer buis veranderd naar andere kamer scheelt enorm

• Minigrowcase
      Minigrowcase commented
      Editing a comment
      350 moet wel lukken hoor ziet er top uit!

DAG 40
    ZAAILING 14

GROEI 24
    BLOEI 2

Zo dan, daar zijn we weer. Inmiddels tikken we dag 40 aan.
    Ze zijn allemaal zo'n 50-55cm hoog, dus ik heb gisteren de onderste 10cm geschoren.
    Hopelijk werkt dat een beetje voor de hoge LV, want dat is hier wel een dingetje in deze kleine tent.
    Meer knipbeurten gaan er niet komen, blijf alles wegvouwen, condens is er gelukkig weinig.
    Gisteren water gegeven; 2x2.5L en 2x2L, dus de LV schoot wel weer de lucht in. Afzuiger maar weer een tik hoger.
    In de vorige post riep ik dat ik terug zou gaan naar een kleinere watergift. Dat heb ik niet gedaan, had ik wel moeten doen.

Ze gaan verder nog steeds lekker ennnnn de bloei is ook wel echt ingezet.
    Rreppell... Jij met je 2 dagen... Je had gelijk!
    Vooral die rechtsachter is een redelijke boom aan het worden.
    Op de kop af. En op die koppen zitten nu pruikjes
    Wat betekend dat dit ook hun laatste normale gift is geweest en we de volgende keer eindelijk kunnen starten met Bloombastic!
    Zit er al een tijd mee in m'n hoofd en ga het nu ook gewoon doen.

De toppen beginnen mooi te stacken en de hoogte in te gaan.
    Eigenlijk gaat alles wel behoorlijk volgens planning.
    Echter is er dit keer niet alleen positiviteit...

Bovenin begint het blad wat te vergelen, dacht eerst aan een CalMag issue, alleen begint dat vaak onderin.
    Plus ze eten uit BioTabs, dus een tekort aan calcium of magnesium zou gek zijn (3st per pot).
    Maar drie dagen geleden heb ik natuurlijk die lampen omhoog gedraaid naar 75% met een PPFD van 1030.
    Dat is op het randje, maar ik heb de PPFD in eerste instantie verkeerd gemeten, zag vandaag dat ie rond 1150 zat en denk dat ze dat niet zo leuk vinden.
    Gelukkig beginstadium en relatief snel erbij en geen verlies qua opbrengst als het goed is.
    Dacht het gelende blad nieuw blad is wat nog groener moet worden, maar in dit geval is dat dus niet zo.

Overigens MOGELIJK in twee potten één BioTab erg diep in de grond gedrukt (denk 20cm) met het plaatsen van dat fantastische Blumat systeem... Kan dat veel kwaad?
    Een 4e erbij in lijkt me redelijke overikill.
    Was vergeten dat die krengen op die plekken in de pot zaten waar ik de Blumat kegels in wilde drukken.
    En dan ook nog eens voor niets, want dat heb ik er weer uit getrokken.

Maar goed, dus nu zijn de lampen 5cm omhoog gegaan naar 50cm en is de dimmer teruggedraaid naar iets meer als 60% (950 PPFD, goed gemeten )
    Daar ga ik even op draaien tot iemand met de magische woorden komt dat het lampvermogen opgeschroeft mag worden.
    Of zal het een ander tekort of teken van stress zijn?

20260224_173146.jpg
    Dit is het vergelende blad, het zit alleen in de hoogste toppen en blad er een paar cm onder.

20260224_181111.jpg
    Maar dit stemt me dan wel blij!

20260224_172437.jpg
    Hier was de lamp net weer een uurtje aan.

20260224_180750.jpg
    Blad weggevouwen, wat een rukwerk blijft dat.

20260224_180818.jpg
    Het begin is er.

20250707_223555.jpg
    Dit is mijn vorige kweek, ook op dag 40. Er is dus zeker vooruitgang haha

Tot over een paar dagen!

Comment

• Minigrowcase
      Minigrowcase commented
      Editing a comment
      Miss anders ff calmag toevoegen, eigenlijk nooit nodig gehad met biotabs

• TheBigDudeski
      TheBigDudeski commented
      Editing a comment
      Ga vanavond idd 0.5ml/L calmag toedienen!

• Levi
      Levi commented
      Editing a comment
      Hoop water geef jij en in plastic, waarschijnlijk door de vloerverwarming?
      Sommige afjes hebben echt calmag tekort met Biotabs, heb ook 0.3- 0.8 moeten bijsturen. Andere weer totaal niet.
      Ik zie veel kano, check DLI goed en houd die aan ipv ppfd.
      Verder als een speer he?

DAG 42
    ZAAILING 14

GROEI 24
    BLOEI 4

Foto's van gisterochtend.
    Alles duid momenteel op een CalMag issue, dus eergisteren hebben ze dat van mij gekregen (0.5ml/L) in elk een liter water?.
    Snap dat het pas over een paar dagen zijn werking doet, maar morgen als we 4 dagen verder zijn tov de vorige gift krijgen ze gewoon nog eens diezelfde dosis, zit me niet lekker.
    Vanavond feestje elders in het land, dus kom morgen pas thuis. Potten goed gevuld.

LV is nog steeds een ding. Heb van alles geprobeerd, maar krijg het gewoon niet lager als ongeveer 70%.
    Denk dat de planten gewoon teveel blad hebben en veel transpireren wat het tentoppervlak icm de afzuiging niet aankan.
    Kwam er wel achter dat de sensor veel te dicht op de toppen ging, waardoor de waarde sowieso torenhoog was, maar heel veel heeft het niet geholpen.
    Dus wat heb ik gedaan om die gevreesde toprot buiten de deur te houden:

- afzuiging op 7 van 10
    - onderkant tentdeur op een kier
    - opening in het dak open gezet
    - lampen feller (temp 23)
    - oscilerende fan die op 20cm van de toppen de toppen een zacht briesje geeft
    - externe fan welke tentwarmte een andere ruimte in blaast

Zou graag willen knippen, maar lijkt me bij aaavang week 7 geen slimme keuze.
    Liefst zet ik de afzuiger ook op 10, maar dan zuigt ie de temperatuur mee.
    Denk dat dit nu met de lampen op zo'n 65% gewoon de max is voor deze set up.
    Vorige kweek had ik al die meetinstrumenten niet en nu ik ze wel heb maken ze me de kop gek.

Het vochtprobleem speelt zich puur af IN de tent, niet in de kweekruimte.
    Wie o wie heeft de gouden tip?
    Raam op een kier voor verversing heeft nog geen nut gehad.

20260225_222143.jpg
    Ook elders op de planten hetzelfde tekort. Vermoed grote vraag naar magnesium toen de lamp lager en feller hing.

20260226_210151.jpg
    RV

20260226_210159.jpg
    LV

20260226_210214.jpg
    LA

20260226_210228.jpg
    RA begint er al echt op te lijken.

20260226_210322.jpg
    Vooraanzicht

20260226_211219.jpg
    Met de blaadjes weggevouwen

20260226_210246.jpg
    En in vol ornaat

Still going strong

Comment

• Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Mijn lv is 80+ watergift of niet , is het buiten droog , heb ik 65 zonder iets te veranderen. Lv in de lucht bepaalt alles. Tenzij je alle vocht uit de lucht kunt trekken bij aanzuigen dan heb ik 80 bij regen, en heb ik weinig toprot . Ik wou nog es vragen welke potten je gebruikt qua volume en werking? Voor dat tekort zo vroeg , geef je nog stikstof mee begin bloei? Als het enkel in de tent is niet in de ruimte hoe onlogisch het klinkt kan het toch omgeving zijn hoor. Is het regenweer daar ? Temp en lv buitenshuis denk ik echt de grootste invloed

• Minigrowcase
      Minigrowcase commented
      Editing a comment
      Flink ontbladeren scheelt een hoop

• Grow Co
      Grow Co commented
      Editing a comment
      Ja flink ontbladeren en de afzuiging hoger

Alle openingen in de tent dichtgemaakt, aan de onderkant van de deur een klein kiertje opengelaten en een extern ventilatortje wat naar beneden gericht staat laat ik zachtjes frisse lucht richting die kier blazen.
    LV met de lamp uit zakt gelijk naar 78% en hopelijk nog lager, dat is dagenlang rond de 85% geweest. Ben benieuwd hoe laag ie wordt bij dag! Over een uur gaan de lampen aan en dan merken we het vanzelf.

20260227_150457.jpg

Comment

• Silas
      Silas commented
      Editing a comment
      Je zei het al, de tent is het probleem. Te weinig m3 en zoals Mini al aangaf.

Al het blad onder het "dak" kan weg, maar kan moeilijk zien hoeveel dat is. Voor de rest gaat alles goed

• Rreppellsteeltjam
      Editing a comment
      Actieve in en uitlaat is een pre bij kleine ruimtes.

Kachel/verwarming ook.

• TheBigDudeski
      TheBigDudeski commented
      Editing a comment
      Ok... Heftige veranderingen hier en alles is wonderbaarlijk genoeg gewoon onder controle. Vanavond zal ik de update posten

DAG 45
    ZAAILING 14

GROEI 24
    BLOEI 7

Na een hele week van alles geprobeerd te hebben is het lek dan eindelijk boven.
    De oplossing? SNOEIEN!
    Veel blad verwijderd onderin en in het midden van de planten en de LV zit nu rond de 60%.
    Mooiste zou zijn om het iets lager te hebben, maar ik maak me er niet meer druk om.
    De oscilerende fan in de tent houd dat allemaal wel onder controle.
    Als ze over een tijdje minder drinken moet dat sowieso geen probleem zijn.

Momenteel is mijn enige zorgenkindje het licht.
    Deze lampen zijn nieuw voor mij evenals meten met PPFD en DLI.
    En dan hangen er ook nog eens twee lampen in de tent ipv gewoon één.
    Komt bij dat de strek er nog steeds niet uit is, wat alles wat lastiger maakt.
    Gaat wel wat langzamer, maar elke dag gaan ze wel om en nabij een centimeter de hoogte in.?
    Dat is niet erg, maar ik heb daardoor moeite om de lampen en dimmers goed af te stellen.
    De tent is te klein en te vol om makkelijk te managen, elke kleine verandering in dit microklimaat heeft grote gevolgen lijkt het.

Een week geleden had ik beide lampen op 75% staan, dus een hogere temperatuur in de tent en planten die maximaal zaten te zwoegen.
    Daar is in eerste instantie ook het CalMag tekort ontstaan en ik twijfel of er ook geen light burn bij zat.
    Dimmer staat nu op ergens tussen 60-65% in, laten we zeggen 62.5% en of dat goed gaat? Ik weet het niet.
    Elke plant heeft verbrande bladpunten, maar dat komt dus door vorige gestoei met de lamp (PPFD was 1030 haha).
    Ik heb vandaag de lampen wat verhangen naar een afstand van 45cm.
    Daardoor is de PPFD bij de hoogste toppen zo'n 860 en bij de iets lager gelegen toppen 730.
    In mijn hoofd is dat veilig, maar ben er nog niet helemaal over uit.
    Gorilla Glue schijnt een erg makkelijk te kweken soort zijn en resistent tegen veel dingen, echter lijken ze dit licht (320W ongeveer) met twee lampen wat moeilijker te trekken.
    Of ik denk dat ze er moeite mee hebben terwijl het niet zo is.

Enfin, tot zo ver is er weer controle en dat voelt goed.
    Bang dat er geen wiet komt ben ik niet, maar het liefst zoveel en sterk mogelijk natuurlijk.
    Misschien dat ik over een paar dagen nog wat meer ga knippen, toch om de LV wat verder te drukken, maar ik heb al veel blad, takken en scheuten weggehaald.
    Die zak woog wel 2kg.

Dus ja, we wachten maar weer af hoe ze reageren op die twee zonnen boven ze.
    Plantje RA wel echt een duidelijke voorsprong op de rest.
    Sinds de LV gedaald is, drinken ze ook veel meer.
    Daarin ben ik nog wat zoekende naar de sweet spot, al denk ik dat ik die vandaag gevonden heb.
    Gisteren hebben ze 1- en 1.5L p/st gekregen met 1ml/l CalMag en 0.2ml/l Bloombastic en dat is nu nagenoeg op.
    Potten zijn weer licht. Nu al. Zo veel en zo snel heb ik ze nog niet eerder zien drinken.
    Vandaag krijgen ze weer anderhalf liter en dan de volgende keer ongeveer 2.5L.
    Dit omdat het doel was en is om bij elke watergift de planten allemaal evenveel te geven en gisteren waren de potten absoluut nog niet 'gelijk in gewicht'.
    Nu wel.
    Op die manier kom ik wat beter uit met de watergiften op de dagen dat ik niet thuisben.
    Dat is tenminste het idee. Nu de uitvoering nog.
    Afgelopen zaterdag ben ik 's nachts naar huis gegaan bij mijn vriendin vandaan haha, stond ik om 03:00u planten te wateren en te snoeien.
    Verder uiteraard geen pussy meer gezien

De Bloombastic moest ik gisteren kost wat kost uitproberen, maar ze hebben er niet veel van gekregen.
    Ga even wachten tot de andere drie wat meer pruikjes hebben en dan stamp ik ze vol met dat spul.
    Twijfel of ik nog wat CalMag zal geven, dat was ook niet veel gisteren. De vergeling lijkt wel enigzins langzamer te gaan danwel gestopt.

20260301_181015.jpg
    RV

20260301_180711.jpg
    LV

20260301_180723.jpg
    LA

20260301_180737.jpg
    RA

20260301_181041.jpg
    Nog een keer RA met alle pruikjes. Best trots op

20260301_180042.jpg
    Twee uur nadat de lamp aanging (elke dag om 16:00u, foto om 18:00u)

20260301_181727.jpg
    Met de blaadjes weggevouwen.

Reuze benieuwd hoe ze er met een paar dagen bijstaan!
    Last edited by TheBigDudeski; 1 week geleden.

Comment

• Levi
      Levi commented
      Editing a comment
      Max dli aanhouden en met bv Photone meten, waarschijnlijk te veel licht

• Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Zien r beter uit . Ja met blad weg te nemen drinken ze ook minder , heb in 3x veel weggenomen en ze moeten wat herpakken bij mij qua drinken

• TheBigDudeski
      TheBigDudeski commented
      Editing a comment
      Minigrowcase zal er net onder liggen, 60% van 500W is 300W. Als ik het zo beoordeel de laatste dagen gaan ze er wel goed op.

Levi valt mee, ik meette natuurlijk weer op de helderste plek (in het midden vna bovenaf gezien). De randen en lager gelegen toppen liggen rond de 600 PPFM/48 DLI en bij de hoogste toppen is de PPFM 710. Dus ik kom nergens meer aan.

Wesley pipes dat zal het vast zijn geweest idd. Sinds gisteren drinken ze echt fors, goed teken dus

image.pngik hou dit aan om problemen te voorkomen, zonder co zou Max 45 zijn ongeveer.. zal per autoflower soortje wel iets eronder of iets erboven zijn. Maar vond dit zelf een handig schemaatje.

Comment

• TheBigDudeski
      TheBigDudeski commented
      Editing a comment
      Zeker handig. Kan de lampen niet minder fel zetten, want dan zakt de temperatuur teveel (nu mondjesmaat 22/23) en als ik de afzuiger een standje lager zet wordt de lv te hoog. Tot nu toe gaan ze er prima op geloof ik.

Had de app op 24/0 staan, toen was de DLI dus 70. Bij 20/4 is dat ongeveer 59. Ze vreten het maar op

• Minigrowcase
      Minigrowcase commented
      Editing a comment
      59 is prima hoor!

• Levi
      Levi commented
      Editing a comment
      Haha nou mooi, zo zie je maar wat ze per soort aankunnen!

Netjes hoor!
    MGC 65W - Purple Lemonade
    MGC 65W - Blueberry Auto
    ​

Comment

Op dag 48 nog even lekker gesnoeid. Had ik eerder moeten doen, het LV probleem is verleden tijd!

20260304_180815.jpg
      Dit is met de lampen aan

Plussssss een kleine correctiedosis Calmag (was nodig, 0.25ml/L) en de achterste twee wat Bloombastic (ook 0.25ml/L) de potten in. Elke pot 2.5L gegeven, ze waren droger dan droog. Geen run off... Helemaal prima

Last edited by TheBigDudeski; 1 week geleden.

Comment

• TheBigDudeski
        TheBigDudeski commented
        Editing a comment
        Het warme weer helpt zeker mee, merk ook duidelijk verschil. Komt wel gelegen in elk geval Afgelopen dagen was het natuurlijk ook warmer, maar het verschil tussen gisteren en vandaag (dus voor- en na snoeien) is 15%.

Hoef het in bloei ook niet per se onder de 55 te hebben. Dit is prima zo met een nachtelijke uitschieter naar 65-70. Ventilatortje in de tent doet de rest wel.

Ik ben in elk geval enthousiast!

• Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Hou dat ergens bij, maandelijks gemiddelde. Als het buiten niet warm genoeg is, of als ik de verwarming niet dagelijks aan heb is het te hoge lv. In die periodes moet je liever niet de dames in de
        (laatste weken) van de bloei hebben staan
        Of je neemt net als Takketoellie je verlies en trekt je nergens meer wat van aan. Het is altijd zonde maar ik heb nog nooit te weinig oogst gehad door toprot. Focussen op wat gezond is, niet op wat verrot is

• Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Ja idd , normaal duurt het wel een tijdje tegen dat lv verlaagt na regen maar 2 dagen gaat er weinig mee te maken hebben dan . Mooi de kansen op rot verlaagt!

DAG 50
      ZAAILING 14

GROEI 24
      BLOEI 12

Weer een jubilieum verder, 50 dagen alweer. Gefeliciteerd liefjes.
      Nadat er 5 dagen geleden is gesnoeid zijn er geen echte bijzonderheden meer voorgevallen.
      Het heeft zoveel geholpen, echt super.

Op dag 48 heb ik de potten ramvol gedrukt met water, wel 2.5-3L per pot en ze gaan er nog goed op ook.
      Planning was om zondagavond pas thuis te komen, voorheen dronken ze ongeveer een liter per dag. Iets minder zelfs.
      Dus met een gift van deze grootte moest het wel uit komen.
      Nou, change of plans; moest van mezelf toch even checken hoe ze erbij stonden, dus ik ben thuis en zit naar lege potten te loeren

En waarom moest ik dat zo nodig toch nog checken? Dat is omdat dame RV zit nog steeds IN DE STRETCH zit.
      Op de ochtend dat ik van huis ging liep ze al wat te kutten met het blad van de hoogste top.
      Lamp kan niet meer hoger en had geen tijd meer om de afzuiger buiten de tent te plaatsen.
      Toen ik vandaag vrijgelaten werd van werk en ging kijken had ze zelfs last van beginnend/mild tacoblad.
      Hier en daar zit in alle planten soweiso wat licht kanoblad, komt van een foutje paar weken terug. Niks ernstigs.

Maar ik zag dat ze nog op een verhoginkje stond, die was ik vergeten.
      Ze is lang de kleinste van allemaal geweest en nu met afstand de grootste (85cm, scheelt 10cm met de rest).
      Verhoging dus weggehaald en weer 3cm gewonnen.
      Hopen dat ze snel stopt met langer worden en gewoon eens goed begint om toppen te maken.
      Zat al te kijken naar supercroppen, maar dat sla ik nog even over

Ze is wat traag, maar heb goede hoop dat de beste buds hier aan komen te zitten.
      En heeft het meest indicablad van allemaal, daar ben ik gek op. Veel sativa is niet echt m'n ding.
      Hopelijk is die 3cm voldoende om te stabiliseren en is het einde van de stretch in zicht.
      Afstand tot de lamp is nu 44cm, maar denk dat ze er last van had icm met de andere lamp in de tent
      Even wachten

Hoop wel dat de toppen nog wat de hoogte in gaan, veel aankomende wiet zit onder het bladerdek en ik zet eigenlijk in op meer suiker dmv fotosynthese ipv licht op de wiet zelf.
      Of dat slim is weet ik niet, maar zo op het oog krijgen ze hopelijk genoeg licht. En anders toch maar weer die schaar er in, maar denk dat ik daar nu meer kwaad mee doe dan goed.
      Het groeit alsnog flink.

Heb eergisteren ook een kleine CalMag correctie gedaan van 0.25ml/L en dat wil ik eigenlijk wekelijks blijven doen.
      Lijkt alsof ze het nodig zijn onder deze zonnen. Ze worden al wel minder donkergroen.
      De achterste twee eten al lekker Bloombastic, de voorste twee niet. En dat duurt ook nog wel even als ik dat zo bekijk.

Hier, kunnen jullie ook kijken;

20260306_183111.jpg
      Wordt echt zo blij als ik hiernaar kijk omnomnommmmm

20260306_182101.jpg
      RV

20260306_181821.jpg
      LV

20260306_181901.jpg
      LA

20260306_181939.jpg
      RA

20260306_182132.jpg
      In vol ornaat

20260306_183803.jpg
      Blad weggevouwen, zoveel flowers heb ik nog nooit gehad

Tot de volgende en elders op het forum!

Comment

• TheBigDudeski
        TheBigDudeski commented
        Editing a comment
        Had idd niet verwacht dat jouw manier van kweken zo makkelijk was. Denk niet dat ik het ooit nog anders ga doen

Al met al komt alles perfect samen lijkt het.

• Rreppellsteeltjam
        Editing a comment
        0.25 stelt niks voor, max is 3 per liter.

• Minigrowcase
        Minigrowcase commented
        Editing a comment
        Fijn om te horen! Ik zou ook niet anders meer willen hoor haha, blij om te horen dat het je bevalt!
    Bezig...
    X