Mededeling

Collapse
No announcement yet.

TBD kweekt weer mee - 4x Gorilla Glue FastBuds AF

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Plantje van een meter en de beste tot nu toe.
    Met gemak 100g droog lijkt me. Geoogst op dag 93.

20260418_113708.jpg

20260418_120402.jpg
    Ennnnnnnnnn... het hangt!
    De laatste hang ik tzt te drogen in de tent waarin ze nu bloeit, want vol = vol
    Rechts hangt nu 6 dagen, links 2 en de middelste net een half uur.
    Last edited by TheBigDudeski; 2 weken geleden.

Comment

• TheBigDudeski
      TheBigDudeski commented
      Editing a comment
      Ok, daar heb je best wel een fair punt. En zoiets is best eenvoudig in elkaar te zetten.

• Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Dat deed je vroeger ook al he dat bodemleven, benieuwd ernaar ook deze keer!

• Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Ja, als het plantje gaasready is dan installeer je hem en maak je gelijk het plantje vast op het gaas.

Effe bamboestokken regelen voor de kantjes.

De laatste alweer.

1776620786352.png
    Paar minuutjes en klaar

Comment

• Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Texas chainsaw massacre . Kzie het helemaal voor me , voor het grove werk maar uiteindelijk fijn knippen, beide gaan lukken met de kettingzaag

Toe maar weer kerel!
    Mooie oogst! Ik gok wel meer dan 150 gram GENIETEN

Comment

• TheBigDudeski
      TheBigDudeski commented
      Editing a comment
      Hoop het! Is ook geen doorkomen aan. Anderhalf uur bezig en ben ongeveer op de helft. Even zitten heur

• Nederhigh
      Nederhigh commented
      Editing a comment
      Haha sterkte man!
      Gek eigenlijk. We hebben altijd zit in de oogst maar als het er echt op aankomt is eigenlijk gewoon kutwerk

Schaar hasj jointje vanavond?

• TheBigDudeski
      TheBigDudeski commented
      Editing a comment
      Het is nuchter naar bed geworden haha. Hasj bewaard voor vanavond
      Superkut is het ook niet, best mediterend werk haha, maar alles beter dan duizenden Euro's naar de shop te brengen voor kwalitatief veel minder spul.

Als ze heel bossig zijn doe ik het wel met zware tegenzin of als je wat lagere bloemen aan het knippen bent dat je denkt 'dit doe ik echt voor niks' haha.
      Ach ja, het zit er eerst weer even op.
      Hoop op een halve kilo droog, maar denk dat ik dat net niet ga redden.

Nog even de laatste kiekjes van de laatst overlevende, geoogst op dag 94:

20260419_195353.jpg
    Voor het knippen.

20260419_222712.jpg
    En na het knippen (echt waar!)
    Ze lijkt iets minder spectaculair als de plant die ik hiervoor heb gedaan, maar ze ruikt zoveel fijner en sterker.
    Moet zeggen... Had ook geen dag meer moeten wachten.
    Sommige blad was op een paar plekken al zo bruin en dor dat het bijna naar binnen trok, maar (nog) geen toprot gespot!

20260419_233052.jpg
    En ook hier alles op de kop!
    Heb de plant van een paar dagen geleden uit het kleinere droogtentje getrokken.
    Drie van die monsters daarin vond ik iets teveel van het goede.

En nu gaan we wachten

Comment

• Locogringo
      Locogringo commented
      Editing a comment
      Hoppa! Gaat lekker daar.
      Hier zo even checken en dan waarschijnlijk ook om.

• TheBigDudeski
      TheBigDudeski commented
      Editing a comment
      Doe ik het voor, zit er makkelijk aan denk ik haha.
      King in the castle haha

Succes Locogringo dat wordt een hele mooie 4/20 voor jou.
      Heb je mooi uitgekiend

• Locogringo
      Locogringo commented
      Editing a comment
      TheBigDudeski ;thanks, zal straks s n paar foto’s plaatsen na de snoei.

( haal alleen de fanleaves er af. Dan zo drogen)
      Happy 420!

Geniet van je schaarhasje vanavond!

Comment

• TheBigDudeski
      TheBigDudeski commented
      Editing a comment
      Komt goed! Zal aan je denken als ik 'm wegtrek <3

• Nederhigh
      Nederhigh commented
      Editing a comment
      (verdrukt gevoelens van jaloezie). Geniet ervan! <3

• TheBigDudeski
      TheBigDudeski commented
      Editing a comment
      Haha tja, je mag 'm hebben hoor. Ben nooit echt een hasjroker geweest hoor. Kreeg er altijd koppijn van. Schijnt dus een veelvoorkomend bij-effect te zijn van SLECHTE hasj. Dus vanavond krijg ik geen hoofdpijn

Over ongeveer twee weken begin ik met een kleine zomer testkweek met één plantje in een 25L bak. Kweekmethode hetzelfde als laatste en huidige ronde, alleen uitgebreid met Startrex, Mycotrex, Bactrex en Orgatrex. Heb echt zoveel geld uitgegeven aan van alles wat ik nodig ben voor de te bouwen kweekkast en voeding plus substraat etc, dat het eigenlijk wel even op is voor deze maand (en die erna). Geluk bij een ongeluk is het vandaag 4/20 aka stapelkorting (1+1) bij FastBuds! Wilde eerst een freebie zetten, maar wtf, alsnog nieuwe zaden gekocht haha. Ga er ook wel vanuit dat het goed gaat bevallen, dus ik ga aankomende herfst dezelfde zetten.

straw.jpg
    Was er eigenlijk heel vlot al uit... DIT WORDT 'M!
    Mensen zijn er lyrisch over, komt een beetje over als de GG 2.0 haha.

Nu alleen nog de PVC buizen voor het skelet van de kweekkast en nog wat kleine dingetjes wat eens €50 samen kost en dan hebben we de uitgaven weer gehad

De eerste plant is bijna droog overigens. Knakt net wel/niet, dus over 1-2 dagen gaan we lekker trimmen.
    !
    Last edited by TheBigDudeski; 1 week geleden.

Comment

• TheBigDudeski
      TheBigDudeski commented
      Editing a comment
      Hm net alles gekocht haha. Ga het ook gewoon doen. Ding wordt zo 150cm, dus die moeten we in toom houden.

• TheBigDudeski
      TheBigDudeski commented
      Editing a comment
      -=-=-=- Kan ik een autoflower ook scroggen? Het gaat om deze strain; https://2fast4buds.com/seeds/strawbe...rilla-auto-rf3 -=-=-=-

Ja, je kunt een autoflower zeker scroggen (Screen of Green), en de Strawberry Gorilla Auto van Fast Buds is daar zelfs een uitstekende kandidaat voor.
      Hier is waarom deze specifieke strain geschikt is en waar je op moet letten:
      1. Waarom Strawberry Gorilla Auto geschikt is
      Formaat (XXL): Deze strain kan tot wel 150 cm hoog worden. Veel autoflowers blijven klein, maar deze heeft de "stretch" die nodig is om een net goed te vullen.
      Structuur: Ze maakt veel sterke zijtakken aan. Bij scroggen wil je juist die zijtakken horizontaal langs het net leiden om overal evenveel licht te krijgen.
      Opbrengst: Met een potentieel van 600g/m² binnen helpt een scrog-net om de zware toppen te ondersteunen, zodat takken niet doorbuigen of knappen aan het einde van de bloei.

De Strawberry Gorilla Auto is een van de krachtigste en grootste autoflowers van dit moment. Juist vanwege haar hoogte en vertakkingen is scroggen een slimme manier om de maximale opbrengst uit deze strain te halen en de hoogte onder controle te houden.

KOMT WEL GOEDDDDDDDDD

• Rreppellsteeltjam
      Editing a comment
      Misschien heb je langer nodig om het gaas vol te krijgen dan de auto jou gunt.

Godverdomme zeg. Ik ga helemaal dood hier. Wat zwaaaaaaaaaaarrrr De eerste plant hangt nu 8 dagen en knakt net wel/niet. Top afgeknipt en ff op de warme router. Kon het bijna goed grinden. Dikke laag met Javaanse jongens driekwart. Ben op de helft en moet hierna nog eentje wow wow wooow wow

Comment

• TheBigDudeski
      TheBigDudeski commented
      Editing a comment
      Gaat lukken heren, al had de post niks met knippen te maken

• Locogringo
      Locogringo commented
      Editing a comment
      Succes, ?
      Hier nog n paar dagen wachten, klein topje apart opgehangen.

• Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Sloeg in als een bom tijdens het knippen, of knippen was er niet bij enkel rook deze keer

20260422_203414.jpg
    Het resultaat kieft van de eerste plant!
    Geprobeerd onder te verdelen A- en B kwaliteit.
    Gewoon in zo'n cacaopoederbeker met een 15D panty stuk eroverheen, bevroren spul erin met een paar zware munten en schudden maar!

Comment

• Rreppellsteeltjam
      Editing a comment
      Die munten kan je weg laten, die slaan alles kapot en dat moet niet, die beker kan je gewoon een paar keer laten chillen in de freezer.

Ja dat duurt wat langer.

Of je spaart alles op en gaat voor droogijs.

• TheBigDudeski
      TheBigDudeski commented
      Editing a comment
      Ga het proberen als de volgende plant getrimmed wordt! Ben toch nog zoekende in dit alles, dus als het misgaat is het ook geen ramp.

• kelderkastje
      kelderkastje commented
      Editing a comment
      Gezien de opbrengst in vergelijk met andere methodes is droogijs niet zo duur. Per kilo in de ijsfabriek 3 euro. De meeste winst maken ze op de piepschuim doos. Maar die hergebruiken we.

kelderkastje dit is de beker, ik heb 'Maat L' gekocht. Komt gewoon van Ali;
    Screenshot_20260423_185556_AliExpress.jpg

En dit is het simpele T-stukdraaipersding:
    Screenshot_20260423_185858_AliExpress.jpg

Wil dus graag munten maken, maar de tafelpoot is ook een briljant idee!

Comment

• kelderkastje
      kelderkastje commented
      Editing a comment
      Ik maak ook munten met zo een apparaat. Daarvoor tafelpoot.

Wel best 2x een cirkeltje bakpapier gebruiken.
    20260403_075940.jpg

Comment

• TheBigDudeski
      TheBigDudeski commented
      Editing a comment
      Zonder bakpapier is het idd echt geen doen kwam ik gister achter. Trekt alles gelijk weer kapot. Vanavond gaat het lukken mèt bakpapier!

Zien er ook echt mooi uit wat je hebt gemaakt.

Even een update over de Ikea kweekkast, dit is mijn koningsdag:

20260427_155654.jpg
    Alle onderdelen dus los ingepakt met pandafolie, reflecteerd 30% meer als de kleur van de witte Pax kasten.
    Achterwand had wat netter gemogen, maar die dingen geven veel mee omdat ze erg dun zijn.
    Als het allemaal af is, skelet er in staat en de apparatuur er in hangt lijkt het vast super.

Mocht je nou denken 'yo wat een vet idee, dat ga ik ook doen'... DOE HET NIET!
    Dit is echt één keer en nooit weer.
    Het is dat ik enigzins halverwege ben, maar het liefst had ik alles al in de container liggen

Status van de kweek:
    Er hangt nog eentje te drogen, inmiddels 10 dagen al, denk morgen of overmorgen rijp voor de schaar.
    Rest zit al in Grove bags te curen

Comment

Minigrowcase

20260427_195856.jpg
    Meer doen we vandaag ook niet meer.
    Nog even improviseren hoe de twee delen aan elkaar gezet kunnen worden, het dak sluit niet volledig haha.
    Komt wel goed, maar niet vandaag. Hele dag mee bezig geweest en merk dat ik niet scherp meer ben, dus klaarrrrr.

Eigenlijk is het alleen nog maar de deuren bekleden en er in hangen plus hier en daar wat gaten boren voor wat passieve inlaatjes en de snoeren moeten ook ergens naartoe
    Het was in elk geval een vruchtbare dag. En nu eerst avondeten en opruimen...
    Dat laatste is ook echt wel nodig als je met de decoupeerzaag bezig bent geweest

Comment

Bezig...
X