TBD kweekt weer mee - 4x Gorilla Strawberry RF3 - FastBuds AF

Collapse
X

• Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • TheBigDudeski
    Moderator
    Lucky MemberModerator
    • Oct 2020
    • 590

Alle zaden ontkiemd terwijl ze nog in het kopje water lagen te wellen haha, godver.
    Moet echt als een beest de tent weer opzetten, inrichten en alles klaarmaken voor de planten haha.
    Gelukkig is het maar 30 graden

Comment

• Minigrowcase
      Minigrowcase commented
      Editing a comment
      Pot ze vast in de aarde, kun je rustig je tentje opzetten

• Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Effe ventilator op je rug vastbinden.
  • TheBigDudeski
    Moderator
    Lucky MemberModerator
    • Oct 2020
    • 590

Inmiddels zijn we draaiende. Wortels groeiden zo snel dat ze vanochtend wel de grond in moesten. Helaas smiddags ook werken, dus even alles geïmproviseerd gevuld en opgebouwd. Straks even alles strak maken en dan hebben we weer wat om handen voor de komende drie maanden. Voor de eerste keer mycotrex gebruikt, ben errrrrrrrrrrrg benieuwd of dat nou net zo'n wondermiddel is als dat ze doen voorkomen.

Comment

• Locogringo
      Locogringo commented
      Editing a comment
      Hier ook zoiets gebruikt, net of ze sneller groeien…mychorrzia ofzoiets.
      Vormt n symbiose met de wortels, (schimmel). “Zeggen ze”
      Maar ik geloof t wel..
      Ze gaan lekker en geen last van beestjes tot nu toe.

• TheBigDudeski
      TheBigDudeski commented
      Editing a comment
      Da's hetzelfde spul. Was even in de war met de naam, maar jij hebt het bij het rechte eind. Heb een kuiltje gemaakt voor het zaadje, afgestreken theelepel met dat spul er in, dun laagje aarde daarop, vochtig maken, zaadje erin en licht aandrukken.

Wou de kweek even wat uitbreiden ipv alleen biotabs en bloombastic, dus nu allemaal trex dingen erbij.

WE ZIEN HET WEL!
  • TheBigDudeski
    Moderator
    Lucky MemberModerator
    • Oct 2020
    • 590

Twee van de vier stonden vanavond bij thuiskomst fier rechtop en de andere twee zijn daarmee bezig.
    Vooralsnog ziet het er goed uit.
    PPFD is ongeveer 100 nu en de komende dagen ga ik dat verhogen naar 200 met een tussenstap op 150.
    Ben er echt verbaasd over dat de zaden zo snel zijn ontkiemd en binnen ongeveer een dag allemaal al boven zijn.
    Denk dat we morgen wel weer kunnen beginnen met tellen vanaf dag 1

En het helpt me enorm om m'n gedachten op andere dingen te kunnen focussen.

Comment

• TheBigDudeski
      Moderator
      Lucky MemberModerator
      • Oct 2020
      • 590

Nou, gaat lekker. Èèn plantje heeft er duidelijk geen zin in, de vervanger ligt momenteel te weken. Ook heeft èèn van beide dimmers het begeven, dus werk momenteel met met èèn lamp. Veel strek gehad ook. Niet echt bepaald een ideale aanvang van een nieuwe ronde haha

20260625_075725.jpg
      20260625_075728.jpg
      20260625_075731.jpg
      20260625_075720.jpg Tja...

20260625_075735.jpg Trekt wel bij denk ik. Heb de ppfd verhoogd naar 200 aan de randen en 250 in het midden.

Inmiddels al dag twee, maar ik wil nog even een paar dagen aankijken hoe dit zich voortzet.

!

Comment

• Minigrowcase
        Minigrowcase commented
        Editing a comment
        Kabeltje afknippen en wago klemmen op een nieuwe potmeter? Op ali heb je die kant en klaar werkt super

• Nederhigh
        Nederhigh commented
        Editing a comment
        Je weet wel welke weerstand je potmeter moet zijn? Hangt af van hoeveel leds, voltage, wattage etc..

• Minigrowcase
        Minigrowcase commented
        Editing a comment
        100k ohm dimmer voor enkele driver 50k ohm voor 2 drivers etc.
    • TheBigDudeski
      Moderator
      Lucky MemberModerator
      • Oct 2020
      • 590

Nieuw zaadje in de grond gedrukt, komt hopelijk op vlak naast dat kleine steeltje rechts onderin en die gaat er daarna uit of in een kleinere pot. Zodra ze boven is beginnen we met tellen.

20260626_173708.jpg

Comment

• TheBigDudeski
        Moderator
        Lucky MemberModerator
        • Oct 2020
        • 590

Zucht...
        Tweede zaadje komt niet op.
        Derde heeft de hele dag liggen weken en zit nu in een koffiefilter.
        Komen allemaal uit hetzelfde buisje, had de 1+1 gekocht op fastbuds
        De overige drie gaan ondanks de strek wel lekker trouwens.
        Zal binnenkort eens beginnen met foto's haha.

Ta!

Comment

• Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          Die onderkanten zijn net tzelfde als de bodem van airpotten , met die noppen pvc...

• TheBigDudeski
          TheBigDudeski commented
          Editing a comment
          Wil er gewoon wat onder hebben staan haha

• Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          Is n goed systeem , besef ermee dat ik bodems hier ook zo kan gebruiken
      • TheBigDudeski
        Moderator
        Lucky MemberModerator
        • Oct 2020
        • 590

Inmiddels zijn we live!
        Het vierde zaadje kwam snel boven om vervolgens een paar dagen gesloten te blijven. Schulpje ging er wel snel af, maar er bleef een vliesje achter wat de boel gesloten hield. De andere drie groeien gestaag door. Kan ook niet anders, want die zijn al een dag of 10 oud (niet bijgehouden haha).

Zal vanavond een update plaatsen, maar voorlopig is dit wat het is;

20260706_112232.jpg
        20260706_112243.jpg

Comment

• TheBigDudeski
          TheBigDudeski commented
          Editing a comment
          Toch niet, ze zijn duidelijk groter.

• Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Nietes!!!

• Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          Myco en tricho gaan beide wortelgroei stimuleren, dieper, fijner , meer volume , betere opneembaarheid, sterker tegen droogtestress, het ding is dat men zegt dat het maanden duurt voor het echt koloniseert, maar ik heb (ook) het gevoel dat het van dag1 werkt. Tricho erbij als de grond echt arm is , myco werkt snelst in rijke grond qua leven . De combo ja.

Tricho mag niet verkocht worden hier, als biocide , omdat nochtans bewezen is dat ze direct schadelijke schimmels aanpakken, het toch niet dat label mag krijgen. Dus penwortel dieper fijne haarwortels sterker, wat slecht was in je grond word weggewerkt , minder water nodig , resistenter tegn ziektes en plagen en stress.

Maar glysphosfaat is beter op het land dan dit he , en goedkoper. Vervolgens is alle landbouw gebaseerd op vernietigen , en het doen passen van gewassen op sproeistoffen, ipv het vermeerderen en opwaarderen . Dit geeft wss meeste balans in de grond van alles . Ook is het het grootste levende orgaan op de wereld , dat schimmelnetwerk. The tree of life , the fruit of the gods , alle goeie dingen hangen eraan vast verbonden.

Mijn verbonden met alles momentje vd maand opnieuw, niet op letten
      • TheBigDudeski
        Moderator
        Lucky MemberModerator
        • Oct 2020
        • 590

Zaailing 13
        Groei 1

Heel gedoe om de kweek op poten te krijgen, maar we zijn onderweg!
        Één zaadje kwam slecht op, de tweede ging dood en de derde en laatste... Even afwachten wat ze gaat doen.
        Vooralsnog ziet het er wel ok uit momenteel.

Alle planten zijn gepoot met wat Mycorrhiza bij het worteltje en gingen als een beest, doen ze nog steeds wel denk ik.
        Potten (19L) ingewaterd met 90g Startrex per pot evenals 5L perliet door de light mix.
        Op dag 10 hebben ze voor het eerst 1ml/l Bactrex gegeten en vandaag hebben alle potten een liter 6.3 water gekregen, ook die van het achterblijvertje.
        Dus vandaag water, drogen... Morgen LST, want die stammen worden snel DIK.
        Al lijkt het me niet dat je op dag 15 al te laat bent om ermee te beginnen haha.
        Over anderhalve week ongeveer gaan de Biotabs de grond in en tot die tijd is het even simpel bewateren, hooguit nog 1x Bactrex voor dat moment aanbreekt, lampje verhangen etc.

Vandaag was de eerste dag dat ik de tent opentrok en dacht; Jezus wtf is hier gebeurd?!'
        Tekenen van explosieve groei haha, dus ik denk idd officieel zaailing af.

Verder is het allemaal niet zo spannend.
        Lamp staat op de laagste stand op zo'n 20cm van de planten en zo te zien is dat voor nu wel de sweet spot.
        Saaie fase verder, ik wil problemen met die dingen zodat ik er de hele dag mee bezig kan zijn om het op te lossen
        Tot nu toe gaat het prima gelukkig.

Wat ik deze ronde meer en beter ga doen is ontbladeren en lollipoppen.
        Vorige ronde te voorzichtig mee geweest en dat heeft ook wel aardig wat grammen gekost denk ik (350g van 4 planten)
        En ik moet even kijken hoe mijn plan met Orgatrex en Bloombastic uit gaat pakken, want die spreken elkaar tegen.
        Van de Bloombastic ga ik, zodra ik ermee begin, de gehele kweek niet meer geven als 0.5ml/L en dan waarschijnlijk maar 1x per week.
        Ben er niet zeker van, maar ga gewoon proberen een gouden middenweg te vinden door op dag x iets van één van beide te geven en een paar dagen later het andere.
        Heb er goed over nagedacht en veel uitgezocht, geen vuiltje aan de lucht.
        Oja en vanaf week 3-4 prefentief CalMag toedienen, dat ging vorige ronde ook niet heel denderend.

LV

LA

RA

LV

Totaalplaatje.

Helemaal leuk!

Attached Files

Comment

• TheBigDudeski
        Moderator
        Lucky MemberModerator
        • Oct 2020
        • 590

Vorige post schijnbaar geen foto's... Kreeg ook de wereld aan foutmeldingen bij nieuwe pogingen, dus fuck it.
        Ga de post ook niet meer aanpassen, hier zijn ze;

20260710_195916.jpg
        LV

20260710_195921.jpg
        LA

20260710_195925.jpg
        RA

20260710_195934.jpg
        RV

20260710_195951.jpg
        Groepsfoto

!

Comment

• Grow Co
          Grow Co commented
          Editing a comment
          Internode afstand kan ook n hitte dingetje zijn dan is de lamp iets verder weg niet zo stom

• TheBigDudeski
          TheBigDudeski commented
          Editing a comment
          Ach ja, kan er nu toch niks meer aan veranderen haha. Was idd erg warm, heb het afgelopen week niet zonder de 27 graden gezien. Klote zomerkweekjes haha.

• Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          Mss is het zgezichtsbedrog wat, al dikke stammetjes , de lobblaadjes weg veel tss grond en eerste blad maar erna mooi dicht op elkaar de internodes ?
      • TheBigDudeski
        Moderator
        Lucky MemberModerator
        • Oct 2020
        • 590

Dadelijk even kijken of we LST al toe kunnen passen (en natuurlijk kan dat).
        Het langzaam groeiende en steeds geler wordende achterblijvertje gaat er vandaag uit.
        En de lamp omhoog en feller, want de spreiding moet beter.

26117.jpg
        Last edited by TheBigDudeski; 3 weken geleden.

Comment

• TheBigDudeski
          Moderator
          Lucky MemberModerator
          • Oct 2020
          • 590

20260712_172927.jpg
          En weg is ze. Moet je zien wat voor een wortel, die heeft zware arbeid verricht in die 16 dagen tijd.

20260712_174020.jpg
          Groeien maarrrrrr!

Kleine plantje wat naar de zijkant verhuisd ivm minder licht.
          PPFD op de grote planten is nu ongeveer 550-600, dus helemaal wat het zijn moet.
          Achterblijvertje heeft waar ze nu staat ongeveer 300.

Comment

• TheBigDudeski
            TheBigDudeski commented
            Editing a comment
            Dan verander ik m'n naam in Anna en ga ik je bannen.

• Minigrowcase
            Minigrowcase commented
            Editing a comment
            Hoe is het hier?

• TheBigDudeski
            TheBigDudeski commented
            Editing a comment
            Mwoah da week nog nie haha
        • TheBigDudeski
          Moderator
          Lucky MemberModerator
          • Oct 2020
          • 590

Kan me er niet toe zetten om de liefjes deze ronde alle aandacht te geven die ze nodig zijn. Dus ik modder deze ronde maar wat aan. Tot nu toe zonder problemen op een calmag en een kort voedingstekort na, maar daar was ik op tijd bij. Dit is volgens mij dag 30 en de biotabs zitten vanaf dag 25 in de grond. Of was het 20? Over een paar dagen gaan ze in elk geval de stretch in, dus laat maar komen! Achterblijvertje heeft er sinds een paar dagen ook ineens zin in

Nouja, ze gaan in elk geval best lekker onder èèn lamp.

20260728_191413.jpg
          20260728_191416.jpg

Comment

• TheBigDudeski
            Moderator
            Lucky MemberModerator
            • Oct 2020
            • 590

Godverdomme, hoofdtop AFGEBROKEN op de plant linksachter door te strak aangetrokken LST.
            Niet meer te redden, is al helemaal bruin.
            Nog geprobeerd te tapen, maar helaas zonder succes.
            Daar gaat weer een gram of 10

Comment

• Minigrowcase
              Minigrowcase commented
              Editing a comment
              Trekt wel bij, merk je niks van in de opbrengst!
          Bezig...