Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1ste Led kweek LFG spectrabox II - 250 Watt - het begin...

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: 1ste Led kweek LFG spectrabox II - 250 Watt - het begin...

Héy John ,
    De plantjes staan er netjes bij ondanks de vergroeiing van sommige bladeren .

grtz...
    Led's grow !

Comment

Haha...nou, water genoeg dan he..
      Alleen als het gaat vriezen kun je 'm beter niet vol hebben staan, of je moet er een aquariumverwarming in hangen.
      Wat piepschuim, of een bal erin laten drijven werkt ook zolang het niet hard vriest. De in/uit slang moet zoveel mogelijk horizontaal denk ik ?
      Je hebt een stevig terras toch, anders zakt-ie er door. Als-ie vol zit weegt het >300KG dus wel boven een paar dikke balken zetten.

Die vergroeiing komt door het toppen/fimmen, zoals monty al zei.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Dag 14 - 12/12 - Dag 5 Bloei

Hey Planters,

De dames doen het goed, grootste is bij de 40 cm en kleinste bij de 30 cm.

LV rond de 55 %, temperatuur 20,5 - 26 °C. Afstand tussen bovenkant planten en Ledlamp 35 à 40 cm.

Vijf plantjes zijn vorige maal getopt, ééntje vergeten dus Ben benieuwd naar het verschil.

Vandaag heb ik een zwenkventilator gezet die enkele uren (niet rechtstreeks op planten) meedraait per dag.

Alle plantjes hebben nu 'schaamhaar' ontwikkeld, vier staan rechtstreeks onder lamp op beste plaats en een kleiner exemplaar aan elke buitenzijde (zie foto).

Ik ben van plan vanaf eind volgende week wat Ledvoeding (1/3 dosis) te geven aan de plantjes om dan wat op te bouwen naar een hogere dosis.
        Verder in de kweek denk ik erover om wat PK 13-14 mee te geven en Plagron Green Sensation.

Meningen hierover?
        Ik hoor ze graag.

Grtz,

John007

@ QnQ: terras is stevig hoor, bedankt voor de 'bevries'-tips.
        @ Monty & Bodos: Ik heb nog steeds vergroeide bladeren, maar minder en minder bij de nieuwe exemplaren.

Pics:

P1030844.JPGP1030841.JPGP1030847.JPGP1030848.JPGP1030849.JPGP1030850.JPG

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jassica
          Euhm, yes
          And?????????

Comment

Ik zou de kleine in het midden zetten, dan komen ze wat gelijkmatiger omhoog.

Comment

Dag 16 - 12/12 - Dag 7 Bloei

@ Helghast:

Ik heb ze al heel de tijd geroteerd van plaats maar blijkbaar kunnen ze de achterstand niet meer echt ophalen, daarom ga ik vanaf nu verder met de vier 'mooiste' planten op de beste plaats onder de lamp.

Gisteravond zijn de planten nog minimaal gewaterd met een 150 @ 200 ml per exemplaar. De potten voelden toch wel al weer wat lichter aan.
              De lamp ook weer klein beetje hoger gehangen: afstand tot bovenkant planten is nu 37 à 45 cm. Ze staan nu ook wat minder tegen elkaar aan om het toppen tot zijn recht te laten komen...

Grtz,

John007

Comment

Re: 1ste Led kweek LFG spectrabox II - 250 Watt - Dag 17 - 12/12 - Dag 8 bloei

Dag 17 - 12/12 - Dag 8 bloei

De plantjes groeien als kool - niet normaal - en het bloeien begint ook aardig te komen. Ze zijn nu allemaal tussen de 37 en 50 cm groot, gemiddeld groeien ze zo'n 2 à 4 cm per dag. Lamp, LV en temp zoals in vorige posts. Ik heb ze al elke dag een 200 à 350 ml moeten wateren, de Ledplantjes krijgen warempel toch een beetje dorst! Ik heb de laatste 2 gietbeurten kraantjeswater moeten geven daar mijn ton niet tot boven tapniveau raakt wegens gebrek aan hemelwater.

Ik plan om binnen een paar dagen 1/3 voorgeschreven ledvoeding mee te geven, wat denken jullie?
                In m'n vorige post vroeg ik aan jullie wat je vind van het evt meegeven van PK 13-14 binnen een drietal weken en Plagron green sensation? Graag reactie want lees vanalles (verschillende meningen) hierover op het forum.

Grtz,

John007

Pics:

P1030854.JPGP1030856.JPGP1030857.JPG

Comment

Ledvoeding ? Moet je die dingen nog te eten geven ook ?
                  PK13/14 geef je maar een paar keer mee, als je goeie bloei hebt over de gehele plant.

Als je het over LEDvoeding hebt, dan is daar vast ook wel een voedingsschema voor vermoed ik ?
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Hey QnQ,

Ik heb geen voedingsschema, denk dat ik vooral goed naar m'n planten ga kijken wat ze doen met de voeding en langzaam opbouwen.

De voeding:

P1030483.JPGP1030485.JPG

Comment

LED voeding...lol
                      ziet r knap uit..
                      Last edited by dokkie; 11 November 2011, 16:16.

Comment

Dag 20 - 12/12 - Dag 11 Bloei

Yo,

Vanavond, na ijking van de Ph-meter, maar eens de Ph waarde van de regenton genomen, resultaat Ph 6,5.
                        Dames doen het nog altijd goed, vanavond wat minder water gegeven daar ze nog wat zwaar aanvoelden. 1ml/liter bloeivoeding meegegeven deze week, alternerend. Dat komt overeen met 1/3 van de voorgeschreven dosis, ik kweek ook op batmix, dus zou in principe de eerste zes weken geen tekorten mogen hebben
                        Ik ga volgende week volgens hetzelfde schema als hierboven verder, dan week erop zou ik evt naar 2/3 gaan. Dan ook eens naar de growshop om wat Green Sensation, Nicorolls, een droognet zodat we goed voorbereid zijn op het verdere verloop

Grtz,

John007

Comment

Re: 1ste Led kweek LFG spectrabox II - ri

Dag 23 - 12/12 - Dag 14 Bloei

Hey,

We zijn intussen weer een paar dagen verder. Parameters: LV tussen 50 en 63%, temperatuur tussen 17,5 en 26°C.
                          Voor de rest gaat het naar 'mijn gevoel' lekker. Plantjes blijven goed gaan, groeien gaat iets minder, bloeien iets meer.

Voor de vierde maal 1ml per liter bloeivoeding meegegeven, plantjes doen niet raar, dus ik ga deze week opschroeven naar 1,5 ml.

Grtz,

John007

Pics:

P1030869.jpgP1030871.jpgP1030867.jpgP1030873.jpgP1030874.jpg

Comment

Dag 29 - 12/12 - Dag 20 Bloei

De meiden staan precies twee maand in de tent.
                            De laatste dagen slechts om de twee dagen water gegeven. Voeding opgeschroefd naar 2ml/liter.
                            De BBG's doen het goed

P1030886.JPGP1030888.JPGP1030889.JPGP1030890.JPGP1030892.JPGP1030894.JPGP1030897.JPGP1030899.JPG

Comment

Re: 1ste Led kweek LFG spectrabox II - 250 Watt - voedingsschema

Ik heb dan toch een voedingsschema gevonden van mijn Ledvoeding. Zoals jullie weten ben ik nog wat aan het opbouwen en vanaf volgende week krijgen ze de volle lading voeding zoals voorgeschreven

DGGL_nutrient_schedule.pdf

Comment

Ziet er allemaal nice uit John .
                                Maar euhh , die ledvoeding is die biologisch ?? Als dat zo is dan ga ik deze misschien ook eens testen...

grtz....
                                Last edited by Bodos; 23 November 2011, 19:17.
                                Led's grow !

Comment

Bezig...
                                X