Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aotoflower binnen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Even gemeten, 20 cm en fris groene top. Geen bloeihaartje te zien en ruikt lekker subtiel. Als ik in Rotterdam rondloop dan ruikt ieder straatje als Jamaica, die diep zware onmiskenbare lucht, vast geen Critical.
    Ook een reden om dit soort te telen, het moet allemaal subtiel blijven en dat lukt volgens mij wel op dit moment.

Even een fotootje van die struik. Kkk... Compress_20260220_093231_1315.jpg
    Attached Files

Comment

Gelukkig is het geen A.F anders had ze ook al in bloei gestaan denk ik zomaar. Zolang dit groeit, zit ik op rozen ?
      Eerst wat zijtakken ontwikkelen waarvan ik stekjes kan nemen, en dan mag ze gaan bloeien.
      Het is wel warm, maar nog niet snikheet, het is voorjaar.
      Verder geen bijzonderheden. Compress_20260222_145809_9149.jpg

Comment

IMG_20260224_182803.jpg Waaaatt...in bloei, lekker zeg. Dat wordt nadenken want de dagen zijn hier ongeveer even lang.
        Dus je moet al een flinke plant onder de lamp hebben, en dan buiten afhandelen.
        Buiten doet ze het toch het beste, maar de dagen blijken nu tekort.

Nou...weer een goede les hoe het niet moet, maar beter KAN.

Comment

• Fenderbender
          Fenderbender commented
          Editing a comment
          Ah zeg, toch, ik hoopte van niet maar ik dacht het wel, Critical is ook een hybride soortje met wss een fikse portie indica, die kunnen bij 13 uur ook al in de bloei schieten trouwens. En gezien de dagen nog aan het lengen zijn moet je nu nog zien dat ie niet terug in groei schiet en begint te reveggen.
          En nu denk ik ook dat de schemerzone niet zo'n grote rol speelt, tzijn de eerste infrarood stralen die over de horizon komen die de triggers gaan geven dus effectief zons opkomst en ondergaan gaan belangrijk zijn.

Kzeg het je kan voor buiten beter een Sativa uit jouw tropische zone zetten, die weten hoe ze het moeten doen met zo'n klimaat en licht schema.
          Van ACE seeds Malawi of Congo of Panama of Thai.. ze hebben ook combos. Golden Tiger is Malawi + Thai

Een Autoflower kan ook maar ja daar moet je ook met je grond en bewatering zien dat ie niet gehinderd wordt en op die eerste 3-4 weken goed wortel kan schieten en kan uitzetten.

Of ja binnen een goede plant voorgroeien en dan buiten zetten en laten gaan.

Het positieve is dat ze niet dood is, het negatieve..dat ze toch gaat bloeien. Okay dan, pak een nieuw zaadjes en ga eens zorgen in de voorgroei periode, dat ze een ontwikkeld wortelgestel krijgt. Dat is me nog niet gelukt.

Ik doe het als volgt, perliet in laagjes met aarde. Zelfde aarde van buitenaf waar de vroegtijdige in bloei geschoten dame ook staat. Het ziet er keurig uit tenminste, dus dat is een lichtpunt.

IMG_20260225_103407.jpg

Comment

• Fenderbender
          Fenderbender commented
          Editing a comment
          Ja ze ziet er gezond uit.. maar groot gaat ze niet worden, wel stealthy zo, zo zou je der ook meerdere kunnen zetten en niet opvallen allemaal topjes uit de grond.
          Binnen plant moederen en daar een hoop stekken van maken en die dan buiten planten. Allez ik duim voor de volgende!

• Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          Wanneer bloeien de meeste bloemen daar ? Dat zou een aanwijzing kunnen zijn ook voor wiet. Bloemeneiland madeira als vb heeft bloeizeizoen in maart dacht ik.

Bloeitijd is na de regenperiode, augustus.
        Onze citroen boom gaat dan ook bloeien.
        Omdat het plantje altijd elke dag water krijgt, gaat die vergelijking dus niet op helaas.

Waar ik ook nog aan denk, misschien is het wel gewoon een AF zaadje, wie zal het zeggen en weten.

Maar ik ga een project overnemen in de bergen op 2.5 km hoogte, waar het veel frisser is, betere grond, geen politie en 5000 M2.
        Suikerriet planten waar we Cana van maken, dus Groggy wat in Nederland jenever is. Ik zit dan nog steeds met die lichturen, maar ik ga dat toch eerst uit sluiten met het volgende zaadje. Tijd genoeg en alles draait op zonnepanelen, dus kosten zijn er niet.

Maar goede plannenen en advies liggen op stapel, bedankt hiervoor.

Comment

• Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          Zou goed kunnen zijn , 70 % van afjes buuten zijn hier ook zo. Kort maar dapper

Dees is Mindelo in Cabo Verde, blauwe lijn is dawn, rode lijn dusk.. Ik denk dat de kans vrij groot is dat de meeste hybride soortjes daar het hele jaar door in de bloei gaan schieten.. Hier beginnen de planten half Augustus aan hun strek en dan hebben ze nog 14 en half uur licht, kzou zeggen 15-16-18 uur en meer blijven ze zeker in groei.. maar hoe meer je naar 14 en 13 gaat is de kans al dat ze hun beginnen voorbereiden om te bloeien. Denk vandaar dat we ook 12 uur donkerte in de tent nemen.. om zeker te zijn dat zowel Indica en Sativa genetica begint te bloeien die hebben vooral 12 uur donkerte nodig om in bloei te schieten.. blijf erbij vandaar zo'n Tropische Sativa, die gaan afhankelijk van de periode dat je ze buiten zet kan die 3 weken tot 16 weken soms zelf blijven groeien en kunnen 14 -16 weken of zelf langer blijven bloeien. En dan heb je ook wel een heel struikgewas staan.
        Screenshot 2026-02-26 at 14.29.06.png
        Last edited by Fenderbender; 2 weken geleden.

Comment

Volgens mij is er dan maar èèn strategie, groot brengen onder de lamp, stekken pakken en moeders naar buiten. Alles wat ze nog doorgroeit is meegenomen.
          Ik was er al min of meer bewust van, alleen een land race van hier werd zo knetter groot, en dat wil ik absoluut niet. Ze is ook gejat, maar het had ook politie kunnen zijn.

In de bergen tussen het suikerriet zal nog beter zijn, maar zover zijn we nog niet.

Veel zon, maar tekort kan je haast wel stellen, ik heb nog twee zaadjes om concrete conclusie te trekken. Daarna moet de setup toch wel afgerond zijn. Het blijft leuk, beter dan achter de geraniums

Comment

• Fenderbender
            Fenderbender commented
            Editing a comment
            Ja wij hebben hier enkel in de zomer een paar maand veel licht en dan zitten we een heel aantal maanden met heel wat uren minder dan ginder, over het jaar hebben jullie 1000 uur meer licht maar nooit super lang licht. Nu ja idd je kan er zeker gebruik van maken dat het buiten begint te bloeien.

Maar ja dan zijn er nog andere obstakels, ken iemand die in Hawaï groeit met hybrides en ja die kampt al jaren met iets te vinden dat de vochtigheid kan doorstaan en niet begint te schimmelen gelijk zot nu de vochtigheid ligt daar wel iets hoger denk ik dan op jullie kaap, maar ja heb ik ook al gezegd de structuur van zo hybride toppen is ook niet echt geschikt voor de felle zon en vochtigheid van tropische regios. Dus éénmaal het lukt om er een deftige plant van te maken ginder ga je nog andere shit tegenkomen.
            Mss dat wat hoger in de bergen zitten wel helpt.

En okay als je niet zo'n mega plant wil moet je zo'n landras ook timen he wanneer je haar buiten zet, vlak voor het begint te korten, dat ie maar 3 weken of een maand blijft groeien dan gaat ie wel handelbaarder zijn. En ja je kan haar manipuleren tot de vorm en grootte dat je wil, Ik blijf erbij dat dat toch het meeste success kans is voor buiten te groeien.

En als je voor een hybride gaat pak dan misschien iets met minimum 70% Sativa genetica, dan krijg je ook al kleinere structuur en kortere bloeitijd van Indica hoewel zullen er ook veel van 11-12 weken tussen zitten maar ja das al korter dan een echte Sativa. Maar 9 tot 11 is er ook in te vinden.

Kprobeer maar te helpen hé, je kan zo jaren verspillen met te zoeken wat goed gaat buiten, hoewel ja jij kan wel heel het jaar door experimenten doen met je klimaat.

Het volgende zaadje zit al in de steenwol, dan aarde in lagen met perliet. Dat heb ik nu eindelijk voor handen, dus dat moet verschil maken. Als het binnen nu maar eens een hebbelijke plant wordt waar stekken vanaf kunnen, dan is mijn plan al geslaagd.
          Dat bloeien doet ze buiten maar, en dat gaat perfect.

Maar dat steenwol dat gaat als de sodemieter, ik vind dat geniaal, maar dat spul is hier niet verkrijgbaar. Logisch want wat valt er te isoleren

Perliet evenmin, en cocos toch wel, dus ik moet het op zijn houtjes/touwtjes doen, maar dankzij Ali krijg toch enkele dingen voor elkaar.

Nog even aanschouwen, en er moet progessie zijn, Rome is ook niet op èèn dag gebouwd..toch.

Comment

• Fenderbender
            Fenderbender commented
            Editing a comment
            Is de grond daar al niet vulkanisch? geen vulkanit of puimsteen te vinden? klein maken en gebruiken voor beluchting van de grond, en ja maak je zelf geen compost van andere planten bladeren en keukenresten? zelf een goede donkere grond maken en die dan mengen met de rest?

Op zich zelfstaand is ze een beauty, super gezond en mooie topjes. Dus die grond is Okay.
          Nu.. na een dag het zaadje in de steenwol en je hoort het zaadje open gaan. Dus als het medium navenant hetzelfde is ,,coco, perliet en rulle aarde,, dan moet het haast wel anders gaan als voorheen.

Dat gaan we dus zien, sterke wortels..dat willen we hebben.

Fotootje natuurlijk. IMG_20260227_181826.jpg

Comment

• Fenderbender
            Fenderbender commented
            Editing a comment
            Ja je zal er wel in kunnen groeien maar t'is de structuur en ph die denk ik voornamelijk snelle wortelgroei in de weg ligt waarom het zo lang duurt eer je wat plant hebt, normaal kan je op enkele weken al een deftig plantje hebben staan.. Als het vulkanische grond is en Cabo Verde blijkt voornamelijk jonge grond van basaltic origine te hebben, is het een heel goei toevoegsel in andere grond als structuur en voeding daarom composteer wat donkere aarde als het daar zo moeilijk dingen vast te krijgen en mengen.

En als ik het effe opzoek of dat goed is als enig medium voor cannabis.

"Basaltic soil is generally not recommended as a sole, standalone growing medium for cannabis. While it is an excellent soil amendment or mineralizer to boost nutrient availability, it lacks the necessary aeration and organic matter required for a full growth cycle

Why Basalt Should Not Be a Sole Source

-Lack of Structure & Drainage: Pure basalt, particularly rock dust or heavy basaltic soil, can become compacted, leading to poor aeration and waterlogging. (wat ik dacht) Cannabis requires a light, airy, well-draining medium (like coco coir or light potting soil) to allow roots to breathe.

-Slow Release Nutrients: Basalt works primarily as a long-term, slow-release amendment that breaks down over time. It does not provide the immediate, readily available nutrients required for rapid cannabis growth stages.

-High pH: Basaltic materials often have a basic pH (around 8.90 or higher), which can cause nutrient lockout for cannabis, which thrives in a slightly acidic range of 5.8–6.3.

Maar goed je hebt voeding, dus dat niet zo'n probleem, maar de pH en de structuur kunnen wel een probleem zijn en je hebt voor de volgende nu je grond gemengd in laagjes met perliet.. Maar das ook een vulkanisch gesteente, gepoft wel dus ja zit je voornamelijk in gesteente :p hoewel ik denk wel dat je een verschil gaat zien want in die laagjes perliet zullen de wortels wel een luchtige bewegingsruimte hebben.

Om het roer dan helemaal om te gooien zou ik over moeten gaan naar hydro, cocos.
          Ander systeem weliswaar, maar ook te doen natuurlijk.

Ga je dat ook na een verloop van tijd ook in de volle grond plaatsen?

Comment

• Fenderbender
            Fenderbender commented
            Editing a comment
            Ja ik zou eerst zien wat het volgend experiment zegt maar ja is ook geen oplossing als perliet zo moeilijk te krijgen is. Denk niet dat je alleen cocos zo buiten kan planten als je hem hydro groot brengt maar als je ginder wel makkelijk aan cocos kan is het mss wel goed om wat tussen je grond te mengen voor een toch een zachtere vezel structuur in je grond te krijgen.

Dat is um dus, de new generation in steenwol, alles verloopt soepel, en staat alweer in haar nieuwe omgeving.
          Ratje toe aarde, perlite en cocos als bodem.

Dus dit moet het echt gaan worden, ik hoop erop. Maar ik zie al dat de aanloop zeker beter gaat met het steenwol principe als basis medium.

Vanavond beginnen onder de discolamp om het strekken te minimaliseren, 24/24 twee weken, dan onder de 120 watt super LED 18/24.

Strak plan toch ? IMG_20260304_152834.jpg

Comment

De buitenplant gaat lekker, niet groot maar dat wisten we al.
            De nieuwe aanpak slaat wel aan volgens mij, ik zie tenminste al verschil met de vorige keren bij het ontkiemen.
            Dat steenwol doet zijn werk volgens mij, nu maar verder zien. Compress_20260306_091159_9905.jpg
            Attached Files

Comment

• Wesley pipes
              Wesley pipes commented
              Editing a comment
              Legt mooi aan om een dikke sativa hoofdtop te worden!

• hetismij
              hetismij commented
              Editing a comment
              Ineens een pruik. Gaat snel. Altijd goed vooruitgang. Buitenkweek altijd toprot in de gaten houden.

Bedankt voor compliment, deze zaailing is ook niet super snel maar ziet er gezond uit.
            Moet allemaal even zetten, en we nemen daar gewoon de tijd voor.

Hopelijk gaat het een leuke moederplant worden, er zit al lengte in de steel, nu de rest nog. Compress_20260309_145558_8648.jpg
            Attached Files

Comment

• Minigrowcase
              Minigrowcase commented
              Editing a comment
              Komt deze binnen te staan?

• TheBigDudeski
              TheBigDudeski commented
              Editing a comment
              Niet teveel lengte in die steel he, dan kunnen ze omvallen. Ondersteunen met èèn of ander iets als dat dreigt te gebeuren.

Een regenachtige dag, goed voor de planten dus ook voor Critical.
            Ze vindt het wel lekker, weer eens wat anders..PH zeker. IMG_20260311_093719.jpg

Comment

• Fenderbender
              Fenderbender commented
              Editing a comment
              Dees lijkt wel lekker te gaan...das toch al een heel verschil met gisteren.

IMG_20260312_113035.jpg Dank je, ik denk het ook. Met de dag verschild het zeker, het gaat zoals ze gaat, de blaadjes zijn al flink te noemen..zo heb ik ze nog niet gezien tenminste.
            Dus deze opzet lijkt succes te hebben t.o.v. de vorige pogingen, het zal ook eens tijd worden .
            Attached Files

Comment

• Fenderbender
              Fenderbender commented
              Editing a comment
              En wat heb je nu anders gedaan?
              Is dees potje met de laagjes?

• Fenderbender
              Fenderbender commented
              Editing a comment
              Want ja dees gaat goed als je de plant elke dag ziet veranderen is ie goed bezig, als je drie dagen naar dezelfde plant zit te kijken is ie minder blij.
          Bezig...
          X