Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aotoflower binnen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Ja, met laagjes en bodem cocos vezel. Over een paar dagen knip ik een zijkant los om te zien naar wortelgang. Dat moet ook verbeterd zijn toch.
    Ze wordt ook weer iets donkerder groen, wellicht door de MPK korreltjes, niet te veel uiteraard.

Maar die regen druppels vind ze zeker lekker.
    Vandaag ook weer, gewoon af en toe wat.

Doorgaan.

Comment

• Fenderbender
      Fenderbender commented
      Editing a comment
      Moet het al open? want anders zou ik toch wachten tot ze dat potje vol gekoloniseerd heeft zodat alles goed samenhangt, alst met perliet laagjes is die kunnen makkelijk verschuiven wilt ze nu vooral niet kwetsen.

Niet nagedacht, het moet niet dus lekker laten zitten zo. Bedankt.

Waar het wel om gaat, dit! Compress_20260314_084050_0425.jpg
    Attached Files

Comment

Dees gaat ook niet slecht, beter als voorheen en de bladeren strekken al over de container heen.
      Lamp staat nu op 60 watt, dus 50% max. Compress_20260314_093615_5471.jpg
      Attached Files

Comment

De bladeren lijken wat verfrommeld, net alsof ze uit de wasmachine komen..maar dan anders.
        Is dit een normaal verschijnsel ?

In ieder geval zie ik al een spruit uitkomen bij een oksel, dat gaat rap in ieder geval. De plant is blij, ik ook trouwens. IMG_20260315_133845.jpg

Comment

• Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          1 vinger en 3 vingerig blad doet wel es dom ja . Mss van droogte maar niks ergs denk ik . Veel water maakt het soms erger maar nieuw blad is altijd mooi gezond bij mij

De eerste 5 vingers zijn in de maak, mooi van kleur en het blad glimd. Niet slecht na 2 weekjes, en het stammetje ziet er ook gezond uit.

Wat ik nu doe is het plantje 5 minuten in een bak met water te zetten, ongeveer de helft van de container pot. Het NPK vloeistof opgelost in het water, en opzuigen maar.

Dit gaat erg snel, je ziet de droge aarde snel verzadigen en dat is de bedoeling volgens mij.
        Het overtollige water voert weer af op de schotel die er onder staat, eerst zette ik de plant buiten maar ik laat haar fijn onder de lamp, die dot het best.

Gaande weg ga ik het zo leren, en compromissen bedenken voor het slagen van de kweek.

Compress_20260317_083713_3548.jpg
        Attached Files

Comment

De infuuszak is binnen uiteindelijk, het heeft ff geduurd maar het is zover.
          Als ik nu eens uitga van een 10 liter. pot met aarde en lagen perliet, desgewenst nog wat cocos vezel.

Hoeveel water zou de plant nodig hebben per dag, dit is gemakkelijk af te stellen door de regelbare doorstroom regelaar 5 tot 250 ml/h.

Ik zou het echt niet weten, wie is daar familiar mee, of heeft een suggestie. Compress_20260317_175418_8277.jpg

Comment

• Wesley pipes
            Wesley pipes commented
            Editing a comment
            Hoe noemt ze de kamerplant ? Mooi ! Bedoel je water voor deze of hierboven? Sommige drogen graag es uit tussenin.

Het is bedoeld voor de Critical+, ik dacht dat ze het fijn vonden om altijd vochtig te staan maar in de natuur gebeurt dat ook niet natuurlijk.

Ik kan ook s nachts de toevoer uit zetten zodat het systeem alleen overdag werkt. Of met een timer

Het gaat er mij om dat de plant heel gelijkmatig porties water krijgt, over bewatering kan haast niet op deze manier Ik dacht zelf aan 10 ml/h dan heeft de plant 240 ml per dag. Op deze manier kan ik het ook om de 2 dagen doen, dan sluit ik het systeem manueel wanneer ik savonds het licht wat dimt, dan heeft het in de nacht geen water.

Beetje een systeem bedenken, maar het lijkt me niet slecht.

Comment

Bezig...
          X