Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ganesha's Tent

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Ganesha's Tent

Korting op 420shop
    Nieuwe start, nieuw jaar, nieuw journaal en zonder strains in de titel want 2 paginas later zit je toch iets anders te groeien.

Zit terug in deze tent, vandaar de naam.

IMG_2439.png

Update in de tent : AI gestuurde afzuiging

IMG_1766849933839.jpg

De strains ​

Super Sativa Seed Club Strawberry Cookies.... oftewel SSSCSC
    (Strawberry Cough F1 x Thin Mint Cookies (OG Kush x Durban Poison))
    7,5-9 weken

Medical Seeds Jack La Mota
    (Northen Light's #5 x Haze x Skunk multi-hybrid)
    8-10 weken

The Kush Brothers MassKush
    (Confidential OG & Critical Mass)
    7-8 weken

IMG_1766841247289.jpg

​
    De Voeding, eerste keer dat ik de Plagron gebruik.. en kheb hem ook in combi met hun Promix substraat dat niet voorbemest is zodat ik van in begin controle heb.

IMG_1766840884964.jpg

Ze hadden nog iets langer mogen worden maar t'is ni aangeraden om je zaadjes langer dan 48hrs in het water te laten.
    En nu zitten ze al in de potten.

IMG_1766849485362.jpg

​Alles klaar! Elho Aqua Greensense potten zijn gevuld. Dadelijk ga ik voeding maken en in elk reservoir al wat doen zodat de grond zich kan voltrekken en voeding kan beginnen aanmaken.

Ik heb terug de ringen gebruikt om in te zaaien, waar ik laagjes grond en perliet als afwisselende lasagna lagen in heb, daar wortelt een zaailing graag in en ik heb ook gemerkt als ik het zo doe dat ik dikkere stammen krijg, Denk zo simuleer ik een klein beetje een verpotting waar ze eerst in een kleinere pot tegen de kanten aanloopt en meer een rootball vormt en dan kan ze als ze dieper gaat vrijuit met de wortels in de grotere pot gaan zoeken en helemaal naar beneden het reservoir toe groeien.

IMG_1766850518828.jpg

Nette setup en mooie zaadjes, wederom succes en uiteraard veel plezier😎

Comment

• Fenderbender
      Fenderbender commented
      Editing a comment
      Merci! ja nu ben ik wel blij kan men LV en Temp beter controleren en t'is nu wel redelijk strak en minimalistisch en zo stil!! krijg er ni genoeg van.
      En ja zaadjes zijn goed, allemaal meteen gelijk open, en als ik het goed heb, heb ik de MassKush midden, Strawberry rechts en Jack links gezaaid.

Plagron grond moet je activeren toch?

Voortijdig inwateren zodat het bodemleven word geactiveerd dacht ik.

Comment

• Fenderbender
      Fenderbender commented
      Editing a comment
      Ja zeker deze want die is niet bemest, maar doe ik toch? de pot is zich nu vol aan het zuigen van het reservoir met alga grow en nog een hoop ander bodemleven van de great white.. en ja dat gaat de komende twee weken processen op gang brengen die nutrients beschikbaar maken. Maar men zaadjes zijn nog maar just onder de grond dus ik hoop dat dat beetje gepaard gaat met de groei van men plantjes. Ze moeten eerst nog boven komen, en dan hun eerste blad smijten. Daar hebben ze alles voor in huis.

Succes dit nieuwe seizoen
    Dat het maar erg gul en potent mag zijn

Comment

• Fenderbender
      Fenderbender commented
      Editing a comment
      Thanks, ik heb drie potten gezet dus kga mega moeten managen want met twee staat die tent al meteen vol, maar elke pot heeft zijn licht module zo, wel netjes, kga gewoon telkens 4 takken naar 8 toppen en bloeien.

Kzit net die vorige Jack La Mota wat te knippen, die is niet te doen, ik kijk op mijn schaar en das precies gekristaliseerde honing,
    IMG_1766863430411.jpg​

Comment

Nice, succes deze ronde ! Promix is dan zoals gewone potgrond in npk ? Wou ook es bio gaan terug twijfelde tussen die bruine flessen is het canna bio flores of zo de bloei dan. En great white myco , cool ook nog zitten zoeken. Veel zitten opzoeken over mycelium , lr2 heeft es een heel stuk uitgelegd en nadien nog veel over gelezen. Is toch iet speciaal he.

Mooie soortjes en setup, gaan met die olifant !
      Ganja always does the trick.

Comment

• Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Ah zo, dan wss snel werkend 2 weken , half 6 weken en traagvrijkomend gaat van die balkonplanten grond zijn die 6 maand bemest blijft , mss heeft dat dan minder te maken met npk maar met welk type bijbemesting. Kvind de naam wat verwarrend dan je zou denken light mix is lichtst , pro mix volledig bemest en bat dan werr voor bloei fzo mja

• Fenderbender
        Fenderbender commented
        Editing a comment
        Wesley pipes En ja technisch gezien is Plagron ook geen grond maar een "soilless substrate" de Promix noemt zo omdat je zelf van het begin je voeding in hand neemt, en bedoelde de Allmix de Lightmix is licht voorgevoed met minerale voeding, die zou je na een week al moeten bijvoeden.

• Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Super , nu ben ik opnieuw mee. Maar enkel die wormenmest zit tegen dat kan niet anders of heel hoog in stikstof zijn. Mss in lichte mate toegevoegd dan, thx voor de uitleg. Ik moet het stellen met gewone potgrond, online bestellen is gelijk aan een boze bezorger lol, valt op ook, doos valt dan open fzo. Eens gewend vlotte groei wss met die soortjes grond . Ach ik ben perliet vergeten toe te voegen ik besef ik net

We hebben een winnaar, middenste is als eerste boven.. de MassKush hoop ik.
      Khad gisteren 5 liter RO water met 5ml Calmag 2.0 en 10ml Alga grow en een schepje GW Myco gemaakt en in de reservoirs verdeelt das al helemaal opgenomen dus ik ga nog zo'n portie maken want de grond was wel erg droog.
      De lamp staat op 24 uur en op standje twee, 1 is net te weinig want dan komt er weinig warmte bij, DLI is 14 mol/m2/d voor 24 uur.

Had ook zo'n Zamnesia mushroom mistertje mee besteld de laatste keer en hmm die zijn wel leuk, blijft een mooie steady ultra fijne mist uitkomen als je blijft pompen of je kan ook perfect 1 keer pushen en dan doe ie effe psshhhh perfect 1 portie voor in de paddo zak. Hoe lang ie goed gaat blijven is natuurlijk de vraag, maar ik had een stevige grote met een pomp maar die heeft ook een lek ontwikkeld.

IMG_1767015863275.jpg​

Comment

• Fenderbender
        Fenderbender commented
        Editing a comment
        stef273 ja dat energie veld dat uit je lamp komt, de F in PPF en PPFD staat voor flux, photon flux de hoeveelheid photons dat er uit je ding komen. En gewoon fysiek de tentwanden spelen nu ook enorm mee der botst heel veel licht rond dus je krijgt iets lager een heel gelijk en dicht veld van energie.

• stef273
        stef273 commented
        Editing a comment
        Hoe meet je de ppfd? Ik gebruik zelf photone met een diffuser die ik op m'n phone klik.
        Dus je hebt je lamp nu op 24/0 staan? Ik zelf hield 20/4 aan om plantje nog wat rust te gunnen😁

• Fenderbender
        Fenderbender commented
        Editing a comment
        stef273 ja ook zo ma gebruik meestal de DLI setting op Photone.
        Sja tzijn nog zaailingen dus 24/0 kwil ni dat er strek op komt nu... sja das ook een eindeloze discussie, ja donker en respiratie periode en natuurlijk circadiaan ritme zal wel goed zijn voor de plant maar je hebt ook het Canna is een C3 plant en heeft geen rust periode nodig volk.
        Ik zou zeggen als je het licht de eerste weken aan laat heb je een stabiele omgeving en geen temperatuur schommelingen dus blijven je internodes strak en gaat de plant gewoon gestaag gelijk ontwikkelen.

Mooi man, ik volg!
      welke afmetingen zijn de tent?
      MGC 65W - Purple Lemonade
      MGC 65W - Blueberry Auto
      ​

Comment

• Minigrowcase
        Minigrowcase commented
        Editing a comment
        Nice!

• Fenderbender
        Fenderbender commented
        Editing a comment
        Kzie aan je signatuur dat je minigrowcases 65w zijn, elke pot heeft hier nu ook 65w module boven zijn kop. En kga het goe kort en in de perken mogen houden zoals in een box, normaal zet ik hier maar 2 potten in want ja 2 plantjes 50x50 laten innemen in 15l potten is meteen gebeurd met 3 dat gaat nog spannend worden.

• Minigrowcase
        Minigrowcase commented
        Editing a comment
        3 gaat prima hoor, je hebt ervaring genoeg😁

Zo gaan ze het nieuwe jaar in.
      Ben wel al aan het twijfelen of ik ze juist heb want die in het midden heeft dikke ronde vingers, niet goed te zien hier aan de 2de foto vanwege de hoek, maar wat me aan de Strawberry Cookies verleden keer opviel is dat ze enorm dikke ronde bladeren had van in het begin heel anders dan de rest en dees zijn al veel breder dan de ander twee dus ik denk midden is Strawberry, ach kzal het wel merken aan de geur & smaak later.

IMG_1767216795847.jpg

IMG_1767216805982.jpg​
      IMG_1767216811501.jpg​

​

Comment

• stef273
        stef273 commented
        Editing a comment
        Ja toch beter de zaadjes meteen al gescheiden houden zodat je weet wat wat is😅
        Ze strekken wel een beetje?

• Fenderbender
        Fenderbender commented
        Editing a comment
        stef273 ja beetje das de push die ze gemaakt hebben naar het licht in het naar boven komen en dan hebben ze hun gezet waar ze content zijn, dus mss eerste dag toch iets meer power erop, en echt op de bodem meten en daar het minimum instellen.. en zit ook wel wa foutmarge op mss zit ik iets te laag, meestal geef ik een hoop meer licht maar ja nu dat ik meer kan fijnstellen wil ik wa energie besparen zeker met die eerste weken 24 uur te draaien scheelt dat wel iets, gebruik nu de helft van normaal.

• stef273
        stef273 commented
        Editing a comment
        Ja dat zal zeker wel..schelen, zeker op de lange termijn.
        Ik heb mijn draai ook nog niet echt gevonden hoor, met mijn verstelbare en dimbare lamp. Ik ben in m'n mgb ook niet gewend om te dimmen of de hoogte verstellen dus is even wennen

Ze zijn toch niet meer gestegen vannacht enkel het zonnepaneel is stuk groter dus ze zijn content.
      Kheb het bescherm kapje van men clipfan gehaald want met te misten merkte ik dat dat helemaal geen kracht had, met de gril eraf zie ik de waterdruppels zo met de lucht mee de tent rond circuleren met gril was er bijna geen verplaatsing, en de fan maakt nu ook minder geluid want de gril zorgt enkel voor storing en turbulentie die terug op het systeem werkt.

Kheb nog geen water terug gegeven de grond heeft enkele liters opgeslorpt, tzal vanonder wel goed nat zijn in de pot, dat de wortels wat gaan strekken en zoeken. Nu als ik wil dat de planten gewend raken aan een vol reservoir moet ik dat binnenkort wel eens doen, want dat creëert een veel hogere watertafel in de pot als je daarmee wacht kunnen ze wel eens druipen als je het voor de eerste keer doet, als je ze dat van het begin gewend maakt vinden ze het prima , maar gezien die Alga grow niet echt gemaakt is voor in een reservoir was ik nu bezig met voor de helft te vullen en telkens laten opslorpen zodat het niet 2-3 dagen blijft staan maar op een nacht is opgenomen in de grond.

IMG_1767348506373.jpg IMG_1767348515099.jpg IMG_1767348480677.jpg

​

​​

Comment

• stef273
        stef273 commented
        Editing a comment
        Dames zien er gezond uit, mooi kleurtje

• Fenderbender
        Fenderbender commented
        Editing a comment
        stef273 kzit met RO en die Calmag 2.0 bezig dus daarmee hebben ze wel al van in het begin toegang tot meteen beschikbare N en een hoop calmag dus ik verwacht wel dat ze ten alle tijde schoon ingekleurd zijn

Lamp trapje hoger gezet en iets hoger opgetrokken om wat meer warmte nog in de tent te krijgen t'is precies fris vandaag.

​IMG_1767428762460.jpg​

Comment

• Grow Co
        Grow Co commented
        Editing a comment
        Zo heb ik t ook ja.
        Je kan je afzuiger n prioriteit geven dat hij niet naar de LV of temp kijkt. In dit stadium heb je maar weinig verse lucht nodig.
        Afzuiging op 1 of 0 gaat de LV wel omhoog toch

• Fenderbender
        Fenderbender commented
        Editing a comment
        Grow Co ja ik bemist zet dan de afzuiging op 1 tot ik aan de 70% zit en dan zet ik hem uit en dan blijft hij wel effe daar en zakt dan heel stilletjes stijgen doet ie nog niet, de omgevingslucht is droog dus waar het in contact komt gaat het afgeven.

• Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Ja idd met domes is de omgeving ook warmer rond de plantjes , ga es zoeken wat ik kan gebruiken. Hopelijk laat meeste pvc genoeg zonlicht door?

Kheb gisteren nog elk reservoir 1,6l van de calmag, alga, great white mix gegeven, staat vandaag nog een beetje in dus de grond is verzadigd genoeg en met hoe groot de plantjes zijn ga ik de rest van de week niet echt iets moeten doen buiten vaak misten.
      LIjken toch redelijk optimaal te gaan want je ziet elke dag de verdubbeling van de omvang, nog heel effe en dan begint het stammetje te verdikken en vervellen dan zijn we vertrokken!

​IMG_1767529550212.jpg​

Comment

• stef273
        stef273 commented
        Editing a comment
        Ze gaan lekkah!

• Fenderbender
        Fenderbender commented
        Editing a comment
        stef273 ja ze hebben nog geen rust gehad hé :p denk mocht ik er rust in hebben zou de structuur al ietsje anders zijn, eerste blaadjes iets korter want die blijven nu gewoon lijpen en ipv daarvan een klein beetje internode.
        Die ringen zijn 125cm.

Natuurlijk als ik er nu rust in breng gaan ze ook effe schrikken en strekken dus dat moet ik ook timen, of ik kan eens proberen heel de groei 24/0 te doen...maar dan naar 12 schakelen is wel een lang verschil. maar kan mss wel werken 2 keer toppen alles blijft compact en dan schakelen en kunnen die toppen drie weken strekken en groeien gelijk zot.

• Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Net hetzelfde gepost dat moment dat het aanpakt

Heeft er iemand de zammy advent nog? kzie mijn niet meteen maar der was nog een Ghosttrain Haze code voor heel Januari denk ik, en kheb nog een verjaardagsbon (ha 15 euro... vroeger was dat 10 of 15% op je mandje, groot verschil of eerder je kon het verschil redelijk groot maken ​ )

Plantjes vandaag, zijn nu 7 dagen oud vorige maandag zijn ze boven grond komen piepen.
      Kan ni wachten tot ze genoeg blad hebben om de tent te beïnvloeden want vanaf dan kan ik de boel instellen dat we heel de tijd optimaal klimaat hebben, nu zijn we nog aan het schommelen maar t'is wel al stukken beter dan voor de ACI had, ook voor de begin periode kan veel beter omstandigheden lezen en de tent toch voor lange periodes vochtig genoeg houden.

IMG_1767642729734.jpg​

Comment

• Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Moet s mailen of bellen zou ik alsnog de freebie zaadjes erbij mogen, en ze doen het echt nagenoeg altijd. Ze zeggen na de bestelling dan weten ze welke nummer ze het moeten bijvoegen , maar stuur je een mail 2 dagen verwerktijd, pakket verzonden.. ofwel moet je voordien mailen , met de vraag en moet lukken, ze doen wat , ben nu plots tribe 3 , terwijl ik niks deed ervoor, en ze tonen waardering voor jaren klant te zijn vd 20x geprobeerd, 19 x ging het , die ene was uitzondering

• Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        En krullen anders naar boven en naar binnen? Is omdat ik nooit geen lv meer meet, niet meer mee bezig, en echt uitga van voeding warmte en vocht in de grond bij zoiets maar is ook verkeerd van me om niet meer naar lv te kijken eigenlijk. Enkel stekken die geen wortel hebben via blad maar dat is ook te simpel he. En te hoog in lv is tragere wortels, mss zijn ze blij dat ze beide kunnen doen.

• Fenderbender
        Fenderbender commented
        Editing a comment
        Wesley pipes ja naar boven of beneden, tragere wortels heb ik hier denk ik niet echt last van want er zit een reservoir vanonder en de waterdrive van wortels is ongelooflijk sterk vanaf dat je plant racen die wortels naar beneden om als eerste te kunnen pootje baden. Je zou denken die stoppen als ze verzadigde bodem tegenkomen maar nee hoor die gaan er alles aan doen om in het water te geraken, kheb het zelf al proberen voorkomen met dingen af te plakken maar dan zoeken ze de volgende zwakke plek of kier op.

Denk dak daarom ook redelijk grote zaailingen krijg, die wortel blijft van in het begin strekken 30cm tot ze beneden is. Als ik in een gewone pot groei die zaailing kan ik na 7 dagen nog onder een blad van dees steken.

En kan mss ook soort gebonden kzou denken dat soorten met als oorsprong Pakistan beter tegen de droogte kunnen dan iets uit Congo of Brasil lalalalalalalalaaaaaa

Kiekje vanmorgen
      Ze staan precies per snelheid van traag naar snel.
      In het weekend nog eens wat water en voeding toedienen.

Bah we gaan dadelijk het sneeuw tapijt verliezen, I love it because it makes everything quiet! enkele dagen non stop regen op het menu.

IMG_1767859833776.jpg​

Comment

• Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Is n hoe noemt het optische illusie, alsof de drie potten zelf van klein naar groot gaan. Ofwel komt de og goed binnen

Van gisteren op vandaag hebben ze een goeie sprong gemaakt en een beetje omhoog geduwd..
      De stammetjes zijn ook aan het vervellen.

Nu ben ik aan het twijfelen introduceer ik van het weekend een donker periode.. of ga ik zo effe door tot ik men structuur heb om te toppen een eerste keer. Want als ik dan naar 18 ga kan ik die strek die erop komt wel gebruiken om de zijtakken er uit te pushen.

Wat ik ook eens wil proberen is de gas lantern routine naar 12 uur licht 5,5 donker 1 uur licht 5,5 donker.. want dat zou de plant zo snel mogelijk maturiteit krijgen en iets minder strekken tijdens de bloei wel wat meer tijdens de groei en redelijk snel loos gaan als je dan dat uur licht nog verwijdert.

Maar ik zou beter niet teveel experimenteren deze groei, zijn al genoeg nieuwe factoren kmoet effe zien dat ik wat indoor nugs heb na het vorige fiasco.
      Hoewel wat er uit de tent gekomen is niet veel maar wel erg goed was ondanks de stress of mss net dankzij de stress

​IMG_1767977459943.jpg​

Comment

• stef273
        stef273 commented
        Editing a comment
        De dames hebben er zin in💪.
        Persoonlijk zou ik ook niet teveel klooien met de verlichting. Tenzij ik nog genoeg voorraad heb en ik het soortje goed ken😄
    Bezig...
    X