Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Microkweek 2 x 100 watt Viperspectra

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

LED: Microkweek 2 x 100 watt Viperspectra

Korting op 420shop
    Dag allemaal! En hallo aan mezelf,

5 jaar terug een eerste poging tot een kweekverslag gedaan, maar door omstandigheden de kweek en het verslag niet af kunnen maken.
    De afgelopen maanden begon het weer te kriebelen en ben ik weer kweekverslagen gaan lezen op dit forum, en kreeg weer verschrikkelijke zin om een poging te wagen m’n eigen wiet te kweken.
    Dit verslag is bedoeld om mijn kweek voortgang en handelingen te documenteren ( voor eventuele volgende rondes), maar lees vooral mee als je dat leuk lijkt!
    Tips en tricks zijn altijd welkom. (Trips en spint niet)

Mijn huidige setup is als volgt:
    - tent: royal room 40diepx80breedx120hoog
    - lampen: 2 x Viperspectra p600 (100 watt per stuk) dimbaar
    - afzuiger : Spider Farmer 2 in 1?!
    - 2 of 3 potten van 11 liter (afhankelijk van hoeveel goede zaadjes er uit komen.
    - biobizz lightmix aarde met perliet
    - Biobizz voeding. (root/calmag/grow/bloom/topmax)
    - Scrog net om de planten zo laag mogelijk te houden.
    - PH meter om het water zo goed mogelijk af te stellen qua zuur/basis graad.
    - Eenvoudige temperatuur en LV meter

Begin volgende week ga ik de zaadjes ontkiemen, dit zal ik hier ook in documenteren.
    het wordt het “natte koffiefilter op een donkere warme plek” principe.
    De lampen kunnen maximaal op 55 cm van de bovenrand van de pot. Dus scroggen en trainen wordt een must.

Ik ga er vanuit deze kweek en bijbehorend verslag helemaal af te kunnen maken na het debacle van 5 jaar geleden. Mocht het nodig zijn, excuses daarvoor bij deze.

tot volgende (k)week!?
    IMG_5357.jpg

Suc6 dit maal en dat er maar veel lekkers uit je tentje mag komen

Comment

Succes. Lees zeker mee. Goede basis zo te zien. Op een paar volle potten

Comment

Succes ik volg!
        MGC 65W - Purple Lemonade
        MGC 65W - Blueberry Auto
        ​

Comment

Hey Basje, 2 lampjes en 3 plantjes komt goed eeh ,geen BlueBerry deze keer? hehe succes
          ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

Comment

Ik schuif ook aan, interessante setup! Veel succes!

Comment

Subke , succes deze ronde !
              Ganja always does the trick.

Comment

Buenos dias!

Vandaag 2 zaden op de ontkiem gezet middels de ongebleekte koffiefilter-methode op een donkere plek.
                ik ben inderdaad voor 2 zaden ipv 3 gegaan ivm de beperkte ruimte. Ik hoop dat ze allebei goed uitkomen. Ik wilde er niet meer ontkiemen en dan iets weg moeten gooien, daar kan deze Hollander niet tegen.
                de 2 zaden die ik op de ontkiem heb gezet zijn
                van de alom geliefde RQS…. En wel:
                - 1x Tatanka pure cbd. Grotendeels indica
                - 1x euphoria 50/50 cbd/thc grotendeels indica

Waarom cdb hoor ik jullie denken. Nou, ik verdraag thc niet meer zo goed de laatste jaren, maar hou wel van roken, vandaar.

verder staat de tent van 40x80x120 op een zolderkamertje met een raampje naar buiten en een deur naar de overloop. Beide zal ik denk ik op een kier zetten voor verse lucht stroom en “vuile” lucht afvoer.
                De afvoerslang van de filter heeft een netje zodat er geen beessies in kunnen kruipen.

de afgelopen dagen de lv en temp gemeten met lamp aan/uit, warmtematje aan/uit. Alles zit binnen de grenzen van het toelaatbare, maar het warmtematje gaat voorlopig aan. Dan is het 23 graden en de lv tussen de 40 en 50.

verder heb ik de Biobizz lightmix grond vandaag ingewaterd met een druppeltje root stimulant en laat ik even z’n werk doen. ph was 6,4. Moet ik dat nog verder afzuren???
                Ik zal daar ook nog wat wormenmest aan toe voegen, verhouding 1 op 10.

mocht iemand nog tips hebben voor goeie cbd zaadjes, i’m your man!

Ik kom weer in de lucht als er wat te melden valt.
                fijne dag allemaal en bedankt voor het meekijken en denken!

Comment

• TheBigDudeski
                  TheBigDudeski commented
                  Editing a comment
                  Net ontkiemde zaden zijn heel tolerant. De eerste paar weken leven ze op voeding wat ze bij zich dragen, een soort zakje. Als die leeg is en ze echt voeding uit de substraat trekken en je misschien wel al bij moet voeden is ~6.2-6.3 ideaal. Mijn eerste paar kweekjes heb ik gewoon met water rechtstreeks uit de kraan (7.7) gedaan en pas na 4-5 weken traden de tekorten en mindere opname op.

• Fenderbender
                  Fenderbender commented
                  Editing a comment
                  Ben ook benieuwd naar CBD soortjes wel niet die zonder THC want ik denk voor de smaak en toch wat effect heb je het wel nodig, kheb voor de volgende ronde Skunk Haze van Dutch Passion 8-9% THC en CBD, Maar ik denk dat een wietje met niet super THC gehalte en veel CBD net een stuk feller kan zijn.. hoge THC gehaltes brengen bij mij een alerte high, als ik hash of ander concentraat gebruik ben ik een hele nacht wakker. CBD kruipt in mijn lichaam en slaap ik erg diep van dus ik hoop op een goeie mix van beide.

• Minigrowcase
                  Minigrowcase commented
                  Editing a comment
                  Ik zuurde nooit af met biotabs

TheBigDudeski tnx!
                Fenderbender: skunk haze dutchpassion check! Ga ik volgende ronde die checken.
                Minigrowcase: biotabs ken ik alleen van horen zeggen, ik ga de lijn van Biobizz proberen, aangezien ik nu alleen water met een beetje root stimulant geef, en de ph meter 7,5 aangeeft, toch begonnen met af/bij zuren tot 6,2/6,3. Biotabs in de toekomst eens in verdiepen als de Biobizz op is! Dank

Comment

• Highrider
                  Highrider commented
                  Editing a comment
                  Biobizz niet extra afzuren.
                  Tussen door puur kraantjeswater wel afzuren.
                  Daarom geef ik geen tussendoorkraantjeswater meer en krijgt elke waterbeurt biobizz mee.

• TheBigDudeski
                  TheBigDudeski commented
                  Editing a comment
                  Veel flesjes van Biobizz zuren je kraanwater sowieso al af. Dus eerst voeding toevoegen aan het water en dan pas afzuren als het nodig is. In elk geval wel meten
                  Heb het met Biobizz ook geleerd met vallen en opstaan.

Ik kweek nu met BioTabs overigens, en dat gaat echt voorspoedig. Wat niet helemaal goed gaat is m'n eigen schuld.

• Fenderbender
                  Fenderbender commented
                  Editing a comment
                  Ja ik weet nog niet of die goed is, maar ik ben ook benieuwd naar een leuk cbd/thc soortje, kmoet nog enkele weken bloeien en dan begin ik eraan.

Buongiorno!

Wat een weertje vandaag!

Na ongeveer 40 uur in de koffiefilters hadden de zaadjes een mooi staartje, en zijn ze gelijk naar hun vaste onderkomen gegaan voor de komende maanden.
                Maar, zoals ik bij meerdere mensen hier heb gemerkt, brak bij mij ook de paniek uit. Wat nou als er maar 1 zaadje uitkomt?! En dus had ik gisteren voor de zekerheid toch een derde zaadje op de ontkiem gezet… zucht… dat worden dan toch 3 plantjes waarschijnlijk.
                de lampen staan nu op 25 procent, afzuiger op 25 procent, en ze hebben een plastic dome, die er vanaf gaat als de plantjes boven zijn en ontvouwen.
                IMG_5371.jpg IMG_5372.jpg tot over 3 a 4 dagen als ze boven zijn! Hopelijk

ciao ragazzi!

Comment

• TheBigDudeski
                  TheBigDudeski commented
                  Editing a comment
                  Is er al wat boven grond?

• Takketoelli
                  Takketoelli commented
                  Editing a comment
                  Twee flessenbodems

Guess who’s back!
                Als de baas van huis is moet de vrouw des huizes voor de ongeboren plantjes zorgen. En ik moet zeggen, dat ging beter dan gedacht, ze heeft het serieus genomen!
                vrijdag avond waren de euphoria en tatanka boven gekomen, de euphoria een halve dag eerder, en is de grootste. Het 3e backup zaadje kwam op zaterdag boven. De foto’s hieronder zijn van vandaag, dus zal ik als dag 2 omschrijven.
                temp was stabiel tussen de 20 en 22 graden met warmtematje en lamp op 24 uur aan. Vanaf vannacht krijgen ze 2 uur donker, want in de slaap hersteld de mens (en dus ook de plant)?.
                de grootste heeft een krom blad, ik denk dat de lamp te intens was, dus die heb ik 5% naar beneden bijgesteld.
                Verder zijn de grote potten nog zwaar genoeg en besproei ik alleen 2x per dag de bovenkant van de aarde.
                So far so good I guess.

Attached Files

Comment

• Takketoelli
                  Takketoelli commented
                  Editing a comment
                  Geen flessenbodems

• TheBigDudeski
                  TheBigDudeski commented
                  Editing a comment
                  Bij Xenos kun je gewoon ouderwetse plastic bekertjes halen. Die waar je vroeger die veel te zoete ranja uit dronk op de basisschool.

Takketoelli, was dat een vraag? Anders snap ik hem niet
                TheBigDudeski moet ik er nog bekertjes overheen zetten nu? Of voor de volgende keer ipv halve plastic flesjes?

Comment

• Fenderbender
                  Fenderbender commented
                  Editing a comment
                  TheBigDudeski ah, ik ben geen voorstander, die schimmel is hopen voorradig in elke potgrond kan hem enkel maar uitlokken zo, lucht moet erlangs, kheb ze nooit sneller zien gaan onder zo'n broeikas, khad ook ooit zo domes besteld.

• Rreppellsteeltjam
                  Rreppellsteeltjam commented
                  Editing a comment
                  Biobizz niet afzuren, kraantjes water naar 6.2.

• Takketoelli
                  Takketoelli commented
                  Editing a comment
                  Ik was vooral erg stoned
                  Ik zet de bekertjes erop zodat de grond niet uitdroogd. De bovenste laag van de (voorbewaterde) grond kan zo ver opdrogen dat het zaadje niet verder wil ontkiemen. Paar keer gehad. Ik nevel de binnenzijde nat en zet dit over het pas gepootte zaadje
                  Zodra er iets bovenkomt gaat ie eraf

Zaadjes hebben dat toch niet nodig? Nu moet de wortel groeien en strekken , dus blad laten werken is niet bevorderend? Besproeien van blad en oppervlak is dus eerder wortel oppervlakkig houden en bladtranspratie , niet de penwortel laten strekken... ze moet net wat uitdrogen in de lucht om op zoek te gaan in de grond, is mijn 2 cent
                Ganja always does the trick.

Comment

• Takketoelli
                  Takketoelli commented
                  Editing a comment
                  De mijne ook. Zodra ze boven komen gaat bekertje eraf
                  Sinds ik dat doe heb ik 100% ontkieming gehad, ik kan mij geen misser herinneren in ieder geval

Helloooooo,

wat gaan die eerste dagen en weken toch langzaam… en toch ook weer niet, er gebeurt van alles, vooral onder de grond neem ik aan. Boven de grond gaat het gestaag verder. De euphoria is het grootst en gaat harder dan de andere. De potten hebben nog genoeg water aan het gewicht te voelen, dus we laten alles maar lekker met rust. Lamp staat op 20/4, op 55 cm van de plantjes op 25% sterkte , wat zorgt voor +- 275 ppfd t.h.v de plantjes.?
                IMG_5397.jpg

Comment

• TheBigDudeski
                  TheBigDudeski commented
                  Editing a comment
                  Als je hebt ingewaterd (?) en de substraat goed afdekt hoef je de eerste twee weken geen water te geven en het stimuleert wortelgroei ipv dat je elke keer kleine beetjes geeft.

Maar met hoe je het nu doet komt het ook wel goed.

• Rreppellsteeltjam
                  Editing a comment
                  En ook niet besproeien!!!!

• Wesley pipes
                  Wesley pipes commented
                  Editing a comment
                  Wat ik doe is ofwel alles zeiknat en laten uitdrogen , ofwel constant elke dag water geven maar in een cirkel of hier vierkant langs de zijkant , de wortel ruikt het water en gaat op zoek. Te lang te droog ondanks zware potten is ook niet goed, droge grond geraakt niet geactiveerd.

IMG_5411.jpg IMG_5412.jpg IMG_5408.jpg Here we go again!

Dag 9

Na wederom een paar dagen van huis te zijn geweest, en de grote baas voor de plantjes moest zorgen, is er toch iets opmerkelijks gebeurt. De euphoria is veeel sneller gegroeid dan de anderen en is volgens mij ook gaan strekken?! De baas had dit niet geregistreerd, dus bij thuiskomst heb ik de lamp intensiteit wat opgeschroefd en de plant “plat gelegd” in de hoop dat ik haar wat laag kan houden.
                Misschien moet die lange wel de tent uit, want de verschillen zijn wel erg groot aan het worden? We kijken het nog wel even aan.
                de potten voelen nog redelijk zwaar aan, maar de komende dagen ga ik denk ik toch een kleine eerste waterbeurt geven met een druppel Biobizz grow en calmag.
                verder lijken ze allemaal wel plezier in het leven te hebben. Wat wil een plant nog meer? Een eigen huis, een plek onder een kunstmatige zon, en altijd iemand in de buurt die van ze houden kon… (ja zo oud ben ik)
                tot de volgende, hou em stijf! IMG_5411.jpg
                Attached Files

Comment

• TheBigDudeski
                  TheBigDudeski commented
                  Editing a comment
                  Grow en Calmag zijn ze nog lang niet nodig.

• Takketoelli
                  Takketoelli commented
                  Editing a comment
                  Voeding ook niet

• Rreppellsteeltjam
                  Editing a comment
                  Water ook niet, je kan een pot met droge aarde gebruiken om te voelen hoe licht dat is.
              Bezig...
              X