Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Rond zonder naam

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Je hebt het "perfect plant pack" met alle productjes in voor 2 planten

Kost 23€

Je hebt een starterspakket met alle productjes voor 5 a 10 planten voor een 60 €

prijzen komen van de biotabs website. Ik denk dat ik de laatste keer daar besteld heb

Comment

• Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Thx ! Ik kan die producten ni vergelijken met bosgrond of wat het doet, alsook de zekerheid van geen beestjes in de tent. Wel had ik wat gezworen af te stappen van al die extraatjes en bio is gewoon toepassen wat we vergeten zijn deels. Kheb voer voor nadenken

• Captain fantasy
      Captain fantasy commented
      Editing a comment
      Gewoon lekker doen waar je zin in hebt Wesley!

Een tijdje terug was hier ook een gast op JD die "No till" kweekjes deed en allerlei troep in z'n plantenbak smeet, en die had keischoon planten.
      Was ook binnenkweek trouwens. Allemaal beschimmelde toestanden en echt beesten die daar rondkropen. Ik denk als je het doet, dat je best all the way gaat, met goei beestjes die de slechte beestjes opeten en zo

• Captain fantasy
      Editing a comment
      Maar ik persoonlijk heb liever geen ongedierte in huis... en beschimmelde toestanden. In mn buitentuin vind ik dat allemaal prima, dat lost zichzelf wel op. Binnen mag het een beetje netjes blijven

Wat doe ik verkeerd ? Waarom heb ik opnieuw herma 's ?

20260529_191733.jpg

20260529_191808.jpg

20260529_191640.jpg

20260529_192745.jpg

20260529_192655.jpg

20260529_191708.jpg

Kom echt onnozel . Geen lichtlek , geen kapotte timers, maar ook gaat er geen lampje branden als ik de opbouw van de planten bekijk.

De sensi skunk hangen er ballen aan, en stuifmeeloksels. Dan mis ik gelijk welk geslacht onderaan, geen pistels of bal, niks.

Dan die felle bloei en witte plekken op de net bloeiende topjes .

Grrrr

Sprieterige groei, toch opnieuw alles beginnen afmeten, stuifmeel overleeft toch niet, en ook had ik de tent ontsmet, en lichtlekken toegemaakt.

Eerst angst dan woede dan toegave, wat nu ?

Man man man .
    Ganja always does the trick.

Comment

• Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Zou marshrydro geen stappenplan hebben , kga es kijken. Is idd raar Minigrowcase , vandaag es alles goed bekijken

• Minigrowcase
      Minigrowcase commented
      Editing a comment
      Meanwell voedingen de hlg heeft 5 jaar garantie en de xlg meen ik 2 jaar. Misschien kun je daar over vallen bij mars hydro?

En anders toch maar even investeren in een fc 4000, kost even wat maar haal je veer meer vanaf dan je huidige lamp. Dus verdient zn eigen snel terug.

• Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Es mailen , heb ze langer dan 5 jaar maar minder dan 20k uren gedraaid, mss kortingkje op de nieuwe

Mest verkoopt VELT niet. Is een non-profit organisatie

Comment

• Captain fantasy
      Editing a comment
      Net m'n heermoes/brandnetelgier experiment op mn composthoop gekapt. Onverdund, met alle troep er nog in. Wat een onwaarschijnlijk smerige geurtje is me dat.... precies zieke kak... bijna over mn nek gegaan.... Ook direct van die grote strontvliegen die af kwamen om te zien wat er te vreten was.... daar wil je toch gewoon niet mee bezig zijn. Zal wel een beetje minder fors ruiken als je het verdund, maar toch. Compleet walgelijk! Sorry buren, ik ga het nooit meer doen. Ik heb er dan maar een hoop gemaaid gras opgesmeten en heel veel water opgekapt. Hopelijk blijft het geen week stinken

• kelderkastje
      kelderkastje commented
      Editing a comment
      Het riekt inderdaad wel speciaal. Kots aroma´s ook.

• Captain fantasy
      Editing a comment
      De nuances heb ik nu niet proberen onderscheiden

De sensi skunk hangt wat vol ervan jammer genoeg. Net deze...

20260530_161259.jpg

20260530_155945.jpg

20260530_160943.jpg

20260530_160820.jpg

Deeltjes weggesneden, buiten gezet. Ik heb wel afjes buiten kan deze nog es bestuiven mja . Wat weg vd rest ga ni veel helpen mss wat, en deeltjes weggesneden met nat breekmes. Vroeger liet ik druppeltj van top vh mes vallen op mogelijk stuifmeel voor ik sneed . Mja twas buiten nu . Begin de rest ook niet meer graag te zien kga straks es wat fotos nemen vd opbouw vd plant. Wat mannelijke bouw eigenlijk waar ik niet op gelet heb.

De twee in de tent vertonen niks. Denk ik. Maar heb r maar n slecht gevoel over.

Barneys zaadjes ontkiemen, tent ontsmetten , lichtgaten vanbinnenuit bekijken,....

Aja en mijn lamp , pas gezien , een storingkje erin , soms alsof je ertegen zou haperen dat het licht in je gezichtsveld wat weg en weer gaat, maar zonder te haperen eraan. Wat een uitleg

Wel geen lekstroom maar bij momentopname kan je ni veel zien ...

Comment

• Locogringo
      Locogringo commented
      Editing a comment
      Klote man! Hopelijk valt er nog iets te redden.
      Kan idd vanalles zijn maar teveel stress is nooit goed.

Doe altijd maar een ding tegelijk ,toppen, snoeien, of trainen.
      Wel later op de dag na trainen blad weghalen maar pas als ze weer hersteld zijn (bidden)
      Meestal na n uurtje of drie/vier.
      En zelfs dan nog zaadballen/banaantjes.
      Somigge zijn gewoon gevoeliger voor stress.
      Blijft n beetje zoeken naar de beste omstandigheden…

En zou bij twijfel n nieuwe lamp halen…
      Deze doet gelukkig nog wat ie moet doen.
      (3e kweek)

• Minigrowcase
      Minigrowcase commented
      Editing a comment
      Lamp kan inderdaad ook kuren krijgen, een nieuwe lamp is nooit verkeerd met meer umol/w

• Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Eerste es kijken, kan je dat uitlezen op een manier, of zien via meter of de output klopt of iets, of via via zien of stroom constant blijft? . Doen jullie kapotte lampen naar het recypark? Mja eerst alles goed bekijken want ja tvalt ni van de boom he .

Ik weet echt niet wat het is . Nu es barneys ontkiemen 3x rs11 f1, en opgroeien onder het ander lampje, ander tentje . Dat is samen met genetica al 3 x anders dan nu...

kelderkastje ik vergeet wat veel had ik al gevraagd over dat tweede knopje vd sp3000?

Dus draai ik hem tot 100% , is er wat verstoring , maar zet ik die 2e knop uit, brand ie plots 20% feller nog ?

Is het dus op de gewenste sterkte zetten, dan de knop op 0 zodat ie op die sterkte blijft ? Maar dan plots zoveel feller ?

Comment

• Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      En zou er iets kunnen met de dimmer zijn die de storing veroorzaakt? Want die storing is wat weg nu . Dimmer heeft wel niks met donkere periode te maken ofwel op een manier ? Hmmmm...

• kelderkastje
      kelderkastje commented
      Editing a comment
      Als de stroom uitstaat doet de dimmer niks meer, in principe. Ik denk niet dat een snode Chinees het heeft geregeld dat je lamp als die uitstaat soms een lichtje laat branden om Hermelijn Herman te laten worden.

• Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Ik denk eerder aan verstoord licht tijdens de dag die stress geeft maar ja heb dit nog nergens gelezen eigenlijk wss ook niet echt een ding....

Dus twee in de tent. X van zam en cotton candy kush van delicious seeds .

20260602_192255.jpg

De sensi buiten na alles weg te knippen en ofwel gemist of niet gezien, maar opnieuw of ng stuifmeel oksels . Es foto later. Samen met de og kush staan ze nu uit te waaien . Bij paar afjes in bloei. Khoop echt dat ze elkaar niet bestuiven mja de natuur der dingen. We zien wel.

Had dus 3x rs11 van barneys ontkiemd en als je praat van stress ontwijken , de koffiefilter methode geprobeerd maar met mn dom hoofd niet in plastiek, bord natgemaakt met filter en in kast in het donker. 1x net niet droog , niet geleerd , 2e dag helemaal droog, is nochtans niet van niet willen ik ben te nonchalant denk ik. Resultaat is maar zo goed als de wil he. Kmoet opnieuw chalant worden en mn mojo terugvinden voor het kweken

Comment

• Captain fantasy
      Editing a comment
      Waarom smijt je die herma's niet gewoon op de composthoop? Uiteraard gaan die die autoflowers keihard volblaffen...

Apply yourself, youngman!

• Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Wel ondanks herma maken ze alle 4 bloemen aan, en ik heb moeite met tussen de twee, kwil niet de verkeerde wegsmijten, want heb weinig overschot, en tja n wietje met hier en daar n zaadje in is beter dan cbd met zaad in, eerlijk gezegd.. kzou ze moeten afzonderen mja

20260605_124536.jpg

De x van zamnesia , 5 zaadjes totaal , 5 x rare stoten , dit is hun pronkpaardje maar tja , deze heeft nu weer tmv , of iets van stressblad en verkleuring gelijkend op. Wiet op zich is flets ook , ik onthou niks van smaak of effect. Minder en minder zin om nog genetica te zetten, hoewel de ww en de runtz wel lekker waren.

De twee buiten gezette , ze zien er niet slecht uit maar de sensi heeft dus stuifmeel, de ander is twijfelgeval maar vorige ronde had dus toch wat klein zaad erin, bestuifd in de laatste weken , binnen hopelijk voorkomen, buiten zien we wel.

Sensi

20260605_195030.jpg

Og kush

20260605_195020.jpg

Comment

• Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Wel , x is er eentje waar ik geen moeite meer ga in steken, netzoals rqs mag ik zamne niet veralgemenen , en cheese ja als de smaak goed is, komt ze op een lijstje . Waren je 2 pogingen van 2 verschillende pakjes ?

Ik kom aan alle planten gelijk , dus tmv is aanleg hebben of gevoeligheid ervoor , want 1 op de 4 ontwikkeld het. Dan denk ik direct aan de onzichtbare muur waar genetica teveel gekruist is geweest of iets die botst erin. Ach ja , nu groeit ze goed en bloeit ze beter dan de dame ernaast, komt de smaak goed , dan was ik zoals zoveeel te voorbarig met mijn oordeel

• Captain fantasy
      Editing a comment
      Mn 2 cheese kweekjes waren 2 keer verschillende verpakkingen van zamnesia . 2 keer goe

• Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Ja cheese runtz en ww van zamne klinkt een goeie ronde smaken a volonté

Ik heb je raad gevolgd Captain fantasy ik kwam plots buiten , keek naar de sensi en zei deze groeit niet zoals een fem hoort te groeien . Ik zie het pas als ik het wat van verder bekijk.

Het is jammer en ik keek uit naar deze skunk , ik heb ze omgedaan en ineens ondergedompeld om stuifmeel te neutraliseren .

in de tent gaat het verder goed .

20260608_123529.jpg

Links o.g. kush , rechts x vzn zamne.

20260608_123711.jpg

20260608_123704.jpg

Geen tabaksmozaiek virus , al twijfel ik .

20260608_123535.jpg

Nu heb ik nog geeneen keer bloeivoeding gebruikt , enkel gier en guano . Ik heb nog lavameel en mss wat anders maar ik heb eigenlijk kali of fosfor nodig hoog in P en of K .

Eenmalig green sensations gegeven veel te vroeg ik weet .

De volgende ronde al gestart 3x rs11 van barneys . Om alle fouten te voorkomen ga ik deze in mijn proptentje houden denk ik , zoals die ronde wortels door elkaar , waar ik 2.3gr per watt haalde . En geen moeilijkheden had . Twijfel nog om aparte potten of opnieuw door elkaar.

Na 3 zulke zwenkfans te proberen allemaal kapot binnen het jaar , wil ik toch wat verse wind opnieuw maar wil ik geen zwenkfan meer, of is het iets met het smeren van dat ding , met de juiste olie die levensduur verlengt ?

Kzou een nieuw verslagje maken voor barneys maar dan lopen er twee naast elkaar , kwou eigenlijk fotos nemen en dan na deze ronde alles tot het heden, in de toekomst posten maar wss ineens nieuw verslagje maken nu?

Comment

• kelderkastje
      kelderkastje commented
      Editing a comment
      Blij met mijn setje van 2 zuinige Secret Jardin blazertjes. Blazen alweer een jaar volcontinue zowat. En je kunt een soort windkolk maken met 2 goed gepositioneerde fans.

• Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Ik ga idd nieuw verslagje starten , ze zijn mooi opgekomen alle drie .

Zijn het zwenkfans , kga es spieken bij je , ik heb wel nog computerfans liggen mss kan ik ze inkaderen zodat ze niet tegen de tent trekken, maar eigenlijk liever niet ivm ip waardes in een soms vochtige tent..

• Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Ik maak ze ieder jaar ofzo schoon, en spuit er wat siliconensray in. Toevallig is er eentje kaduuk gegaan vorige week, die heeft zeker twee jaar continue geblazen

Computerfans gaan nog langermee, die van mijn pc heeft jaren en jaren gedraaid, zat helemaal onder het stof maar ging gewoon door

Eentje onder bladerdek, eentje erboven tegenovergesteld
Bezig...
X