Wat een jungle

Collapse
X

• Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • ReCoil
    Chronic Stoner
    MemberLucky Member
    • Aug 2025
    • 179

Wat een jungle

Korting op 420shop
    Denk zal nog is paar foto’s delen van de jungle.
    heb halve tent opnieuw ingericht om de lamp zo hoog mogelijk te krijgen.
    onderkant plant al het fluff en takken in het donker weggesnoeid.
    Met veel verdriet de bovenkant bij en af geknipt omdat hij maar blijft gaan als een malle.
    kan me niet herinneren dat photo type plantjes zo erg verder groeide na switchen naar bloei.
    Hier en daar een verbrand blad maar helaas pindakaas.
    deze woensdag staan ze 14 dagen op 12/12 maar had gehoopt dat de bloei al wat beter zichtbaar was.
    nu alleen in de oksels van de takken zie je die kleine balletjes met witte haartjes eruit.
    IMG_6641.jpg
    de 4 als test in de cocos van de action doen het ook heel goed. En dat met mn DIY lamp.
    zijn 4 verschillende maar alles staat mooi in bloei.
    volgens de agenda moeten ze nog 4 weken.
    IMG_6645.jpg
    IMG_6643.jpg
    en de tent met gedrochten heb ik pas ze allemaal verpot naar een grotere pot en zijn ook goed aan het gaan ineens.
    had eerst nog het idee om alles in die tent te verwijderen maar goed dat ik nog even gewacht had
    IMG_6644.jpg
    IMG_6642.jpg
  • Nederhigh
    Super Grower
    Lucky Member
    • Apr 2012
    • 1855

IK heb dat hier dus ook met mijn Orande bud.
    Die is sinds de klok op 12/12 is gegaan ruim 4x zo groot geworden. Misschien wel 5x zelfs. .

Ik was eigenlijk uitgegaan van een verdubbeling en misschien 3x zo groot.. (want dat lees je overal op internet) Naja dat viel een beetje tegen..
    Zou het misschien iets met de warmte te maken hebben?

Eneuh ja. Hier is absoluut wel wat winst te behalen door de dames wat beter te trainen.
    Ik denk dat je zeker onderin het bladerdek nog aardig wat kan weghalen. Zoek eens op de term "lollipoppen".
    Verder ook grote fanleaves weghalen die mooie toppen in de schaduw zetten.

Verder zou ik voor een volgende ronde eens proberen wat minder planten te zetten.. En dan een hele goeie LST ervan te maken.
    Toppen, en naar beneden blijven buigen!
    Dan hou je het bladerdek mooi gelijk en optimaliseer je de opbrengst!

Ik heb zelf slechts twee planten staan en heb de kast heel mooi/gelijkmatig vol. Daardoor kan de lamp er extra dicht op!
    Verder heb ik weinig ervaring met binnen kweken. Dit is slechts mijn 2e ronde..
    Ik moet het vooral doen op de kennis van vele jaren lezen over wietplantjes/filmpjes.

unnamed.jpg unnamed2.jpg

Comment

• Nederhigh
      Nederhigh commented
      Editing a comment
      Ja t is ff gevoel krijgen voor hoe ver en hoeveel je kan buigen idd.
      Gaat bij mij ook wel eens mis .

Een goed frame zou wel enorm helpen!
      Dat wil ik hier ook nog hebben. Zit nu idd met klemmen in de grond en paperclips in de pot als bevestiging. Dat is niet optimaal.

Sogje wil ok ook nog een x doen! Alleen zo bang dat de boel de klauwen uit groeit xD

• Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Neem tuingaas, lekker strak en met wat bamboestokken er aan vast ge-ziptied bijna onbuigzaam.

• ReCoil
      ReCoil commented
      Editing a comment
      Ik had nog een dikke paal van 1,8m die over de lengte laten doorzagen op de bouwplaats hier achter.
      Dus heb nu de 4 balken/latten voor het frame.
      Ook heb ik 200 van die schroef ogen voor in het hout en ga dan gevlochten lijn van het vissen gebruiken om het raster te spannen.
      Het frame zal ik 5cm aan alle hoeken vrij houden ivm fan of iets dergelijks.
      Daarmee wil ik dan de scrog gaan proberen.
      Heb zo een geotex pot van 60cm rond en 35cm hoog.
      Daar dan 1 goede gefeminiseerde plant in en die toppen en in de breedte laten groeien.
      Dan krijg je inderdaad zo iets als van de foto’s van Nederhigh.
  • Rreppellsteeltjam
    Super Grower
    MemberLucky Member
    • May 2018
    • 1963

Je kan ook lampen aan de onderkant doen, zo krijg je daar minder fluff.

Comment

• ReCoil
      ReCoil commented
      Editing a comment
      Ik heb net in een tent die glow30 lampjes hangen.
      Maar had onlangs een heel artikel zitten lezen dat ze daarmee tests hadden gedaan en dat het uiteindelijk niet rendabel genoeg is om under canopy lampen te plaatsen.
      De iets grotere toppen wogen niet op tegen de energiekosten ervan.

Volgens mij was dit op cnnbs punt nl.

Ik ga het is zien.
      Die 4 kleine lampjes van 30cm trekken totaal 32Watt dus ook niet zo extreem veel.

Heb ook de hoofdlamp van 320Watt maar op 150Watt gezet.
      Lamp is 60x60cm maar eigenlijk bedoeld voor een grotere tent.
      Op 320Watt verbranden of verpieteren de bladeren nog een meter onder de lamp.

Had geen zin om veel geld aan een lamp uit te geven maar toen met actie van aliexpress 2 kunnen kopen voor minder dan €70 per stuk.
      Zijn ook best goede lampen en degelijke bouw kwaliteit.
      Klap lamp met 6 lichtbanen, RJ kabel input om te koppelen of sturing via controler of app,dimmer knop.

Rare is dat de lamp op 320Watt aan de onderkant(lichtkant) redelijk koud is en bovenkant kokend heet.
      Dus snap niet dat de bladeren verbranden.
      Kan dat ook door te fel licht??
  • ReCoil
    Chronic Stoner
    MemberLucky Member
    • Aug 2025
    • 179

Update.
    Pas alles geknipt tot 10cm onder de lamp.
    groeit nu gewoon weer gezellig tussen de lamp door na aantal dagen.
    heb wel alles laag weggeknipt en boven staat hij nu net in bloei.
    IMG_6678.jpg
    IMG_6679.jpg
    IMG_6672.jpg
    IMG_6664.jpg
    sommige van die lage takken zijn 1,2meter lang.
    voordat ze op 12/12 gingen wilde ze niet strekken en nu 3 weken op 12/12 en strekt zich nu extreem.
    Ik hou het even in de gaten kwa top groei want geen zin meer om te knippen.
    groeit nu een top boven de lamp haha.
    wat een dingen joh.
    volgende keer met deze kleinere pot en eerder in bloei zetten.

Comment

• ReCoil
      ReCoil commented
      Editing a comment
      Ik denk het zelf ook dat het door de warmte komt.
      Heb het idee dat ze nu pas stil staan, Maar had hiervoor is een La Blanca van kanabia seeds die groeide gewoon zeg maar en na het zetten op 12/12 is die misschien max 10cm in hoogte gegroeid.

Kan misschien ook te maken hebben met het irrigatie systeem.
      In het vat zit voeding die ze van onder aan zuigen uit de schotel.
      Die La Blanca had ik in een veel kleinere pot zitten en had toen een drip systeem ipv schotel.
      Maar met dat drip systeem kon ik geen voeding erbij doen dus heb toen steeds af en toe in gezet en rest met de gieter van boven ook met voeding.

Weer een leer momentje.
      Ga wel zien wat het wordt, geen zin om deze te snoeien en opnieuw te beginnen.
      Heb nog 3 kleinere op het balcon staan dus misschien zet ik die wel in de tent en gaat deze toch in de vuilnisbak.

Jammer maar helaas.
      Ik zie het allemaal maar als leren van mn fouten of onkunde zodat dat niet meer gaat gebeuren

• Minigrowcase
      Minigrowcase commented
      Editing a comment
      Kunt ze nog knakken weg gooien is zonde

• Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Idd , knakken, nog gedaan? Je kan es voelen aan de takken of ze hol zijn of stevig , en es indrukken kijken of ze ervoor dienen .
  • Wesley pipes
    Elite Grower
    420 MemberMemberLucky Member
    • Mar 2020
    • 2564

20260716_210534.jpg

Domme tekening maar de cirkeltjes zijn de tak , als je duwt van 2 kanten erop kan je voelen of ze wat flexibel zijn nog , en als je knakt ga je een heel stuk onder de lamp pakweg 30 cm . Die balk rzchts is de lamp en tja eerst groeit de tak boven de lamp heen , na knakken hergroeit ie naar boven met nog 20 cm plaats over.

Dan kun je alles knakken naar een richting die vrij is aan die laatste domme tekening te zien .

Maar belangrijkste is masseren vd tak, proberen te pletten en zo te knakken zonder te kraken . Duck tape erbij want ze zijn te redden zelfs helemaal afgekraakt .

Buigen zonder de vezel te veranderen doet niks , en zolang de sapstroom behouden blijft kunnen ze alles aan !
    Sjdp90

Comment

• ReCoil
      ReCoil commented
      Editing a comment
      Sorry dat ik het zeg maar heb even geen idee wat je nu bedoelt precies.
      Knakken van de takken?
      Ik ben nog een newbie kwa kweken hoor, ben ook bezig met bloemen.
      Wat ik wel heb gezien is dat he nog zo gek kan doen, uiteindelijk vind het plantje toch wel een weg om te leven en groeien.

• Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Je kan takken buigen plooien kraken maar t enige die ze inkort zonder weg te nemen of teveel stress te geven is knakken . Je knakt ze een stuk onder de lamp . Maar voor n volgende x mss .

• ReCoil
      ReCoil commented
      Editing a comment
      Oh ok. Op die fiets.
      Ja zal dan voor de volgende keer zijn denk ik.
  • ReCoil
    Chronic Stoner
    MemberLucky Member
    • Aug 2025
    • 179

Inmiddels groeien er 9 toppen boven de lamp maar onder de lamp is er geen plekje op de hele plant waar geen toppen zitten.
    echt in de 30 cm onder de lamp is het een en al kleine topjes maar aangezien hij nog 6-7 weken moet bloeien laat ik hem zo als hij is.

had nog de 3 van de 4 als test in de action cocos.
    als ik die tent open maak dan vallen de takken ook om door het gewicht.
    dus kan wel zeggen dat de test goed is gegaan.
    heb van plagron cocos a en b gebruikt en aanvullend de boosters en enhancers.
    denk dat ik daar wel een leuke opbrengst van heb en die moet nog maar 2 weekjes.

zal binnenkort nog is wat foto’s toevoegen hoe het er nu uitziet.
    vind het nu zonde om nog wat te knippen of knakken want die toppen boven de lamp gaan gewoon goed.
    Denk echt dat deze strain heel goed tegen warmte of lichtstress kan.
    als er totaal 8-9 bladpunten zijn verdroogd/verbrand dan is dat het wel.

had de droogtent gebruikt om alle gedrochten die uit zaden waren gekomen in te doen maar die heb ik wel allemaal gesnoeid en verwijderd.
    nu een purple queen van 80cm hoog erin staan vanaf balkon.
    die maar gelijk op 12/12 gezet ook om herhaling te voorkomen.

Binnekort zal ik nog is een update geven.

hoofdtent
    IMG_6710.jpg
    IMG_6706.jpg
    IMG_6705.jpg

cocos test
    IMG_6708.jpg

Comment

• Minigrowcase
      Minigrowcase commented
      Editing a comment
      Knip gewoon boven de lamp af

• ReCoil
      ReCoil commented
      Editing a comment
      Ja zou je denken dat dat beter is? Raar genoeg groeit er 1 top die toch echt dikker en dikker gaat worden.
      Kan het niet zo zijn dat de bladeren onder de lamp de top boven de lamp voorzien van photosyntese?
      Heb een klein filmpje gemaakt maar geen idee of ik dat ook hier kan uploaden.

• Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Ja hoor, gewoon laten gaan.

Wat extra wind voor verkoeling vinden ze wel fijn bovenin.

Hork heeft hydro met actionvoeding voor balkonplanten gedaan.
  • ReCoil
    Chronic Stoner
    MemberLucky Member
    • Aug 2025
    • 179

Hopelijk is het zo een beetje te zien.
    heb het filmpje in screenshots gedaan.

IMG_6745.jpg
    IMG_6739.jpg
    IMG_6741.jpg
    IMG_6740.jpg
    IMG_6738.jpg
    IMG_6742.jpg
    IMG_6736.jpg
    IMG_6735.jpg
    IMG_6737.jpg

het lijkt of dat er veel verbrand blad bij zit maar als ik door de hele tent kijk zijn het er echt maar een paar die verbrand zijn.
    zo te zien heeft hij het best naar zn zin.
    heb toch nog maar een stuk verder van onder gesnoeid.
    zoals jij had gezegd “lollypoppen”
    ze moeten nog tot 8 september volgens planning.
    ach ja joh we zien wel wat er van komt.
    ik blijf optimistisch omdat deze strain toch zeer goed tegen licht en warmtestress kan.

Comment

• ReCoil
      Chronic Stoner
      MemberLucky Member
      • Aug 2025
      • 179

Had van mn tante wat tegoed voor alle bloemen die ik voor haar gekweekt had dit jaar.
      Dus heb van spider farmer de glow30 lampen gehaald en die op elke zijkant van de tent geplakt.
      zelfs op de deur kant
      Daar nu de dames van af het balkon in gezet en gelijk op 12/12.
      Heb gister een heel stuk zitten lezen over het strekken van de planten als ze in bloei worden gezet.
      waren iets van 4 opties om de strek een beetje tegen te gaan.
      moet het nog is goed lezen want die in de hoofdtent zijn zo goed als een meter gaan strekken.

foto glow30 lampen
      IMG_6752.jpg

Comment

• ReCoil
        ReCoil commented
        Editing a comment
        Had 4 jaar geleden een grote houten plantenbak gemaakt van planken van een oud tuin hek.
        En omdat het zo slecht gaat met de bijen wilde ik ze zoveel mogelijk bloemen geven om stuifmeel op te slurpen.
        Had heeeeeel veel goudsbloemen maar die zijn zo invasief dat die na 4 weken al bijna van de ene naar de andere kant van het balkon gegroeid door andere planten heen.
        Hoop dropplanten en fakkellelies en dahlia en zonnebloemen.
        Fantastisch om te zien dat een zaadje zo groot als een spelde knop kan uitgroeien tot een struik van 3 meter hoog en breed.

• Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Plasma vd zon die koolstof samenduwt en alles hetzelfde maar zoveel variatie , is idd iets speciaals om te mogen meemaken. Idd die energie die vrijkomt uit dat kleine zaadje . Had hier lithops zaad bijna niet zichtbaar . Ik zie nu idd dat goudsbloem zijn best doet in de tuin , wordt wat teveel..

• ReCoil
        ReCoil commented
        Editing a comment
        Goudsbloem bloeit hooguit een week en dan binnen een dag of 10 zijn de zaden rijp en vallen dan op de grond of aarde.
        Hier ook een paar op de grond van 2 kleine potjes gevallen.
        Binnen paar dagen kwamen er al nieuwe plantjes uit de zaden.
        Het weer deed het ook goed natuurlijk hoop zon met af en toe een buitje.
    • ReCoil
      Chronic Stoner
      MemberLucky Member
      • Aug 2025
      • 179

Dit is die cocos test tent.
      IMG_6708.jpg

dit is het voedingswater vat van 50liter.
      met gerepareerde supergoedkope bluelab guardian
      IMG_6760.jpg

Comment

• Rietslang
        Ultra Grower
        MemberLucky Member
        • Jul 2015
        • 2178

Hoe meer je weghaalt langs onderen, hoe harder ze een weg banen naar boven, auxine ding als groeihormoon of gezonde balans. Tenminste zo heb ik het toch altijd geleerd en ervaren. De vlgnd keer langer afwachten om plantdelen weg te halen zoals gezegd ook, de warmte zal er idd iets mee te maken hebben.
        ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

Comment

• ReCoil
          ReCoil commented
          Editing a comment
          Dank je voor je bericht met jouw ervaring te delen.
          Zal het noteren op mn lijstje “let op!”
          Zal daar dan de volgende keer is op letten.
      Bezig...