Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Re: 5 x Amnesia, medi-wietkweek op zolder (vervolg)
Oorspronkelijk geplaatst door tumble trimmertView Post
mooi man,ik heb ze iets eerder gekniptmaar was ook iets later begonnen vandaar.mooie toppen man,hoe hoog zijn ze nu gemiddeld geworden?
Hé Tumble ..., dan hebben jouw Amnesia's dus korter onder 12/12 gestaan ..., of begrijp ik het verkeerd ...? De planten zijn dit keer gemiddeld op zo'n 80 cm hoogte uitgekomen ..., ik ben wel benieuwd wat het verschil is in eindgewicht ..., in vergelijking met de vorige ronde waarbij de planten op zo'n 50 cm bleven steken.
De toppen liggen nu te drogen in het droognet. De drie planten die het eerst zijn geknipt heb ik vandaag voor een uur of vijf in een afgesloten plastic zak gelegd. Morgen knip ik de toppen van de steeltjes en doe alle toppen bij elkaar in één zak, die ik dan weer voor een uur of vijf afsluit bij 25 graden. Zo trekt het vocht gelijkmatig in alle toppen en wordt het fermentatieproces op gang gebracht. Na deze handeling leg ik alle toppen weer terug in het droognet waar ze nog een dag of twee blijven liggen bij 18 graden. Daarna gaat het spulletje de weckpotten in om verder te curen en is de kweekruimte weer vrij voor de volgende ronde.
Bedankt mannen voor de leuke reacties ..., ik krijg nu al zin het volgende verslag ....
Yohow peeps ...,
De oogst heeft 2 dagen gecured in weckpotten waarvan ik de deksels 2 keer per dag een uurtje heb geopend.
In de tussentijd heb ik wat aanpassingen in de kweekruimte gedaan en de boel schoon gemaakt. Vandaag heb ik de youngsters overgepoot in grote potten en hebben ze hun eerste lichtstralen onder het Metal Halide zonnetje te pakkken.
De oogst heb ik vandaag een plekje gegeven in één droognet ..., de toppen moeten nu blijven liggen totdat ze goed roken maar niet te droog zijn ..., dan gaan ze weer terug in de weckpotten.
Ik kan alles nu kwijt op vijf lagen van het droognet ..., de wiet-lucht zuig ik weg boven het droognet en blaas ik af door een koolstoffilter.
Van iedere laag heb ik effe een plaatje geschoten.
Yow ..., vanmorgen heb ik van de verse wiet gerookt en het smaakt heerlijk zoet en fris ..., voldoende droog om lekker van te roken en maar net voor het moment dat de steeltjes knakken. Nadat de toppen zo'n 12 uur in het droognet hebben gelegen bij een lage temperatuur (± 7 graden) heb ik deze nu weer in de weckpotten gedaan.
De oogst zal nauwelijks nog in gewicht afnemen dus heb ik alles nu gewogen.
En het eindgewicht is ...., tata ..., 868 gram
Dat is ruim 170 gram per plant ...., per plant 80 gram meer dan de vorige ronde ...
Yow ...,
De toppen heb ik nog één keer voor een 5 uur in het droognet gelegd en daarna heb ik het spulletje per 100 gram vacuüm verpakt. In totaal hebben de toppen nog zo'n 40 gram aan vocht verloren en zijn nu pas goed droog. De wiet verpulvert als je er in knijpt en voelt toch niet gortdroog aan, ze is prachtig gefermenteerd en begint lekker op smaak te komen. Het effect is een speedy high rush ..., precies wat ik nodig heb ...
Hier nog wat foto's van de laatste fase ...
Bedankt voor jullie reacties en op naar de volgende en tevens laatste ronde in een serie van drie.
Comment