Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dag/nacht kweek [beginner kweek][zonder lampen] Super Lemon Haze

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Dag/nacht kweek [beginner kweek][zonder lampen] Super Lemon Haze

    Korting op 420shop
    Goeiedag allemaal,

    Te beginnen met een klein beetje informatie;

    Ik ga proberen zonder lampen, dus doormiddel van zonlicht mijn planten groot te brengen.
    Ik heb mijn planten op mijn zolder kamer staan. Met 2 grote dakramen aan elke zijde van het dak (-->/\<--)
    Ik doe dit omdat ik het leuk vind, en niet zo zeer voor de opbrengst....naja okeej voor bijde dan.

    Dag 1 t/m 4(ontkiemen) en dag 5 t/m 6 (in de pot) heb ik niet op de camera staan.

    We beginnen met dag 7:


    Dag 8:


    Dag 9:


    Dag 10 begin van het behoorlijk strekken:



    Dag 11:



    Dag 12 t/m 13 geen fot's

    Dag 14 strekken is gestopt? de bladeren beginnen vanaf nu groter te worden:



    Dag 15 binnen morgen en overmorgen verpotten naar een grote pot:





    Last edited by broodje95; 28 May 2012, 18:28.

    #2
    Re: 12/12 kweek [beginner kweek][zonder lampen]

    Succes met de dubbele dakraam kweek.

    Comment


      #3
      Re: 12/12 kweek [beginner kweek][zonder lampen]

      Oorspronkelijk geplaatst door monty View Post
      Succes met de dubbele dakraam kweek.
      Dankjewel! en bedankt voor je reactie.

      Comment


        #4
        Re: Dag/nacht kweek [beginner kweek][zonder lampen] Super Lemon Haze

        Jeetje wat zijn die gestrekt, ik zou de potten bijvullen tot de rand. Dan zijn ze ook minder gestrekt, succes.
        Het is rood, zit in een hoekje en word steeds kleiner........................................... ........................................ Een mongool met een kaas schaaf....

        Comment


          #5
          Re: Dag/nacht kweek [beginner kweek][zonder lampen] Super Lemon Haze

          Oorspronkelijk geplaatst door dikkegek View Post
          Jeetje wat zijn die gestrekt, ik zou de potten bijvullen tot de rand. Dan zijn ze ook minder gestrekt, succes.
          Bedankt voor je reactie!Ik zou de potten wel willen bij vullen maar ik heb gehoord dat dan de stam kan gaan rotten is dit waar ?

          Comment


            #6
            Re: Dag/nacht kweek [beginner kweek][zonder lampen] Super Lemon Haze

            broodje ik ben ook beginner en voor eerste keer, super lemon haze ook, mijne waren ook zwaar gestrekt en heb ze bijgevult , dit kan echt geen kwaad, ik vind het veel beter zo , denk niet dat een jong plantje al gaat gaan rotten als je aarde bijvult

            Comment


              #7
              Re: Dag/nacht kweek [beginner kweek][zonder lampen] Super Lemon Haze

              Gebeurt zowizo niet snel, de plant maakt bij het aangevulde deel ook gewoon wortels aan. Wanneer het gaat rotten staat een plant zowizo te nat.
              Ik zou het dus zeker doen, want ik heb nu al de neiging weddenschappen te starten over hoeveel dagen het kiempje om zal vallen.
              Denk ook dat je geholpen bent met een spaarlamp om in ieder geval te zorgen dat het plantje stopt met strekken en de blaadjes gaat laten groeien. Nu krijgt het gewoon te weinig licht.

              Comment


                #8
                Re: Dag/nacht kweek [beginner kweek][zonder lampen] Super Lemon Haze

                Goeie tip mathijs, een of 2 bureau sterke bureau lampen erop zou al goed helpen.

                succes!
                Het is rood, zit in een hoekje en word steeds kleiner........................................... ........................................ Een mongool met een kaas schaaf....

                Comment


                  #9
                  Re: Dag/nacht kweek [beginner kweek][zonder lampen] Super Lemon Haze

                  Oorspronkelijk geplaatst door Chuck BE View Post
                  broodje ik ben ook beginner en voor eerste keer, super lemon haze ook, mijne waren ook zwaar gestrekt en heb ze bijgevult , dit kan echt geen kwaad, ik vind het veel beter zo , denk niet dat een jong plantje al gaat gaan rotten als je aarde bijvult
                  Okeej dan ga ik toch maar even verpotten naar een grotere pot, en dan zal ik gelijk het plantje wat lager in de aarde zetten. Bedankt voor je reactie!

                  Oorspronkelijk geplaatst door mathijs View Post
                  Gebeurt zowizo niet snel, de plant maakt bij het aangevulde deel ook gewoon wortels aan. Wanneer het gaat rotten staat een plant zowizo te nat.
                  Ik zou het dus zeker doen, want ik heb nu al de neiging weddenschappen te starten over hoeveel dagen het kiempje om zal vallen.
                  Denk ook dat je geholpen bent met een spaarlamp om in ieder geval te zorgen dat het plantje stopt met strekken en de blaadjes gaat laten groeien. Nu krijgt het gewoon te weinig licht.
                  Moet ik wanneer ik hem lager in de aarde zet, minder water dichtbij het plantje geven, en meer in een grotere cirkel er om heen? bedankt voor je reactie!

                  Oorspronkelijk geplaatst door dikkegek View Post
                  Goeie tip mathijs, een of 2 bureau sterke bureau lampen erop zou al goed helpen.

                  succes!
                  Bedankt voor de tips in iedergeval, maar mag van mijn ouders geen lampen gebruiken bovendien vind mijn vader dat een plantje ook op eigen sterkte een volgroeide wiet plant kan worden. (mijn vader gebruikte vroeger zelf ook geen lampen). Het duurt dan wat langer, maar hoe lang het duurt is voor mij opzich geen probleem. Maar wel bedankt voor de reactie!

                  Comment


                    #10
                    Re: Dag/nacht kweek [beginner kweek][zonder lampen] Super Lemon Haze

                    steek ze in de aarde tot bijna aan de eerste 2blaadjes , vanaf daar start je plant eiglijk toch en helpt een hele hoop

                    Comment


                      #11
                      Re: Dag/nacht kweek [beginner kweek][zonder lampen] Super Lemon Haze

                      Oorspronkelijk geplaatst door Chuck BE View Post
                      steek ze in de aarde tot bijna aan de eerste 2blaadjes , vanaf daar start je plant eiglijk toch en helpt een hele hoop
                      okeej zal ik doen! ik ga ze vanmiddag verpotten. en zal dan wat foto's uploaden. Bedankt voor je reactie!

                      Comment


                        #12
                        Re: Dag/nacht kweek [beginner kweek][zonder lampen] Super Lemon Haze

                        Het glas van die dakramen filtert een deel groeilicht weg uit het licht. Je kan hem beter voor een open raam zetten. Als je hem achter de ramen gaat grootbrengen gaat die zwak blijven en het mss zelfs niet halen, hoe hoger die doorschiet, hoe moeilijker die zen water boven krijgt, daarom moet je stengel aan kunnen dikken. Bij jou gaat die blijven naar licht zoeken en te hoog worden voor de dikte van de stengel.

                        Als je een tuin hebt en je vader er dan toch akkoord mee gaat raad ik je een goedkoop serretje uit een doe het zelf aan. Ook al doe je het voor de fun, t'is veel meer fun als je effectief iets gaat zien groeien.
                        Spliff 's Strawberry contest verslag => Fruitboer Spliff Seeds Contest

                        Comment


                          #13
                          Re: Dag/nacht kweek [beginner kweek][zonder lampen] Super Lemon Haze

                          Oorspronkelijk geplaatst door Corsaxx View Post
                          Het glas van die dakramen filtert een deel groeilicht weg uit het licht. Je kan hem beter voor een open raam zetten. Als je hem achter de ramen gaat grootbrengen gaat die zwak blijven en het mss zelfs niet halen, hoe hoger die doorschiet, hoe moeilijker die zen water boven krijgt, daarom moet je stengel aan kunnen dikken. Bij jou gaat die blijven naar licht zoeken en te hoog worden voor de dikte van de stengel.

                          Als je een tuin hebt en je vader er dan toch akkoord mee gaat raad ik je een goedkoop serretje uit een doe het zelf aan. Ook al doe je het voor de fun, t'is veel meer fun als je effectief iets gaat zien groeien.
                          Maar als je hem in een "serre" of een "kas" zet, word er toch evengoed groeilicht weg ge-filterd? of is dit ander soort glas?

                          Comment


                            #14
                            Re: Dag/nacht kweek [beginner kweek][zonder lampen] Super Lemon Haze

                            Laat die colaflessen maar komen
                            Ik ben een Weed-O-Holic, noem me Weedovic.
                            Je denk wattun mafkees maar 't boeit me niets

                            Comment


                              #15
                              Re: Dag/nacht kweek [beginner kweek][zonder lampen] Super Lemon Haze

                              Oorspronkelijk geplaatst door WeedoHolic View Post
                              Laat die colaflessen maar komen
                              Wat bedoel je hiermee?

                              ---------- Post added at 13:07 ---------- Previous post was at 12:35 ----------

                              Dag 16 ik heb het plantje verpot en ongeveer 4/5cm de stam in de potgrond gedaan (ik heb met het eerste potje een beginners fout gemaakt door een aardewerk pot uit de schuurt te pakken. Ze staat nu in een plastic pot):





                              ---------- Post added at 17:32 ---------- Previous post was at 13:07 ----------

                              Nog ff een fototje van het plantje in het zonnetje(met open dakraam natuurlijk!)

                              Last edited by broodje95; 23 April 2012, 16:13.

                              Comment

                              Bezig...
                              X