Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1ste kweek

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    1ste kweek

    Korting op 420shop
    Ik ga hier ook beginnen met een kweekverslag te maken. Zo hoop ik ook tips en dergelijke te krijgen van mensen die ervaren zijn in het kweken, aangezien ik dit nog nooit eerder gedaan heb

    Ik kocht 5 x Big Bang (feminized), waarvan er 4 ontkiemt zijn (2 binnen de 24 uur, 2 binnen de 40 uur)
    Verder heb ik een kwikdamplamp (400 W) en een natrium hogedruklamp (400 W)
    zwenkventilatoren
    6.5 liter potten, 20 liter potten (om later in over te potten)
    DCM potgrond voor zaaien en stekken, DCM potgrond voor huis en tuin (om later in over te potten), kleikorreltjes
    Visemulsie, Plagron Green Sensation Top Activator.

    Ik potte 2 zaadjes op zaadjes op zaterdagnacht, en 2 zondagavond.
    Aangezien het 5de zaadje niet ontkiemde, ben ik nu een (gratis) zaadje aan het ontkiemen, nl. Sour Jack.

    De Temperatuur bij licht is +/- 27 graden, bij licht uit +/- 24 graden
    Luchtvochtigheid 60 - 65 %

    De 4 plantjes:



    Plantje 1, snelle start, maar is vandaag even groot gebleven



    Plantje 2, iets wat tragere start, maar is nu gelijk gekomen met plantje 1



    Plantje 3:



    Plantje 4:



    Comentaar is welkom
    Vanaf wanneer kan je zeggen dat je plant begint te stretchen?
    Vanaf wanner mag je visemulsie toedienen?
    Last edited by Painkiller; 19 January 2009, 21:20.
    Greetzz

    #2
    nog een foto van de eerste 2 langs boven



    van de tweede zijn de blaadjes iets minder symmetrisch



    oh, dat haartje is al verwijderd. vreemd, ik zag het niet toen ik de foto trok :p
    Greetzz

    Comment


      #3
      hallo zet je de plante dierekt op 12/12 ofhoelang laat je jeze groei

      Comment


        #4
        hey, ze staan nu op 18/6, en denk dit nog wel een tijdje zo te houden.
        Ik heb vorige week nog een zaadje bijgeplant, omdat maar 4 van de 5 zaden uitgekomen waren.
        Ondertussen zijn de meeste bezig aan een nieuw paar blaadjes te maken. Toch merk ik iets vreemds aan de blaadjes van 1 plantje.





        Over het onderstaande plantje maak ik mij een beetje zorgen. Het groeit wel het snelst, maar ik zie vreemde vlekjes op de blaadjes (net alsof er beestjes opgezeten hebben, maar die zie ik nergens) Ik weet niet of dit normaal is. (de stofjes heb ik al verwijderd) ook vernevel ik nu en dan wat water, hoop dat dit niet aan de oorzaak ligt. Bij de andere plantjes zie ik dit verschijnsel niet.



        Ik denk ook dat ik ze wellicht zal moeten ondersteunen als zo blijven groeien. Er waait een licht windje op, had gelezen dat je daarmee voor een stevige stengel zorgt. Ik weet niet wanneer je over stretchen kunt spreken, maar ben je dan verplicht om ze over te potten of werkt een vers laagje aarde even goed (aangezien er nog plaats is in de pot). De lamp hangt nog steeds 90 cm boven de potgrond.
        Wel moet ik erbij zeggen dat ik ze deze week niet zoveel water heb bijgegeven aangezien de onderliggende aarde nog vochtig aanvoelt. Wel sproei ik af en toe wat water (niet veel)op de toplaag omdat deze snel uitdroogd.
        Vanaf wanneer kan ik beginnen met het toedienen van visemulsie?
        Last edited by Painkiller; 27 October 2008, 17:59.
        Greetzz

        Comment


          #5
          hey pain killer ik lees dat jeje plantjes besproeit ,ik denk dat dit wel eens de oorzaak kan zijn van je vlekjes dat t lichte brandplekjes zijn van je lamp.ik denk niet dat t kwaad kan.bijmesten zou ik pas doen na een week of 5 ,6 als de grond zn voeding kwijt is.succes

          Comment


            #6
            bedankt voor je reactie markster
            Ik ga voorlopig niet teveel water meer vernevelen tijdens de dag.

            Ik ga toch nog ff storen met nog een vraagje ^^

            Greetzz

            Comment


              #7
              Nog niet nodig om zorgen te maken, ze zitten pas aan hun eerste gekartelde blaadjes en komt wel vaker voor dat die wat rare kronkels maken . Goed van je om de lv op peil te houden.

              Nooit vernevelen bij licht !!!

              Grtz
              Last edited by bobo; 27 October 2008, 22:11.

              Comment


                #8
                t zou idd kunnen dat je lamp te warm is voor je plantjes .ik heb zon soort gelijk probleem ook aan de hand ,die lamp creert een droge warmte en een zwenk ventilator over je plantjes zetten help daar wel bij,(verdampt t vocht niet zo snel uit je blad)

                Comment


                  #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door bobo View Post
                  Nooit vernevelen bij licht !!!
                  ok, zal ik onthouden

                  Niet te geloven hoeveel dat kan veranderen in een paar uurtjes tijd :o

                  de vochtigheid is weer op peil, heb ff een waterkoker in de kamer laten borrelen :p rare oplossing, maar de LV is in een halfuur met 10 % gestegen
                  Last edited by Painkiller; 27 October 2008, 22:40.
                  Greetzz

                  Comment


                    #10
                    Waarom mag je niet vernevelen bij licht?

                    Greetz,
                    Micks

                    Comment


                      #11
                      Omdat dit voor brand plekken kan zorgen (vergrootglas effect)
                      Al komt dit bij fluorescentie lampen niet snel voor.

                      Kunnen ook kalk plekjes zijn

                      Peace

                      Comment


                        #12




                        De plant met de plekjes erop (hopelijk dus brandplekjes) doet het ook nog altijd goed.



                        Wel merk ik dat de 1ste blaadjes (de grootste dus) wat durven hangen. Maar ik veronderstel dat dit normaal is.
                        Greetzz

                        Comment


                          #13
                          Hoi Painkiller, ziet er leuk uit allemaal en ben benieuwd hoe je plantjes het gaan doen. Ik blijf je volgen in ieder geval

                          Die blaadjes zijn vast stevig aan het groeien waardoor ze wat krom gaan maar zal vast wel rechttrekken

                          Greetz

                          Comment


                            #14
                            Je mag je lamp gerust op 45cm hangen wel ventilator laten tussen blazen, zaailingen kunnen daar tegen. Ik heb men lamp (400w hps)eerst ook op +80cm gehangen maar vond dat ze strechten toen lamp op 45cm en ze groeiden lekker de ene internode tegen de andere.LV van 60 is goed voor zaailingen, stekjes is ander verhaal.
                            Succes met de verdere kweek.
                            Last edited by Vdb; 30 October 2008, 19:25.

                            Comment


                              #15




                              Hier nogmaal het plantje met de brandplekken (hopelijk). Aan de 2 kleine vingers van ieder blad valt niets vreemd op te merken. Wel vind ik die plekken lelijk ^^



                              Worden den volgende bladeren 5 vingerig? Ik kijk er alvast naar uit
                              Hopelijk worden die mooier dan het eerst paar
                              Greetzz

                              Comment

                              Bezig...
                              X