Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1ste kweek

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Ja op 45cm van de toppen, misschien in tweemaal doen.
    Als steun kan je elektriekdraad gebruiken stukje van +-10cm, 3/4 cirkeltje maken en dan in grond stekken en stammetje in het cirkeltje.

    Comment


      #17
      Intressant kweekje, hier neem ik een abbonement op
      grtzzz


      420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
      Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

      Comment


        #18
        Zeker eentje om te volgen
        Peace Out

        Comment


          #19
          zal deze wel volgen, die plekken gaat vast wel weg.

          hang in there

          Comment


            #20
            Nog ff wat foto's plaatsen, want ze zijn weer al wat gegroeid

            De lamp heb ik dus ondertussen wat lager gehangen en hangt momenteel op 55 cm van de toppen.



            Hier iets wat hangende topjes



            Hier opnieuw mijn vlekjes plant. Ik zie dat de nieuwe blaadjes ook nog dit verschijnsel vertonen, maar het is de snelstgroeiende van allemaal




            Mijn 4de big bang vind ik het mooist groeiende. Ik weet dat de lobblaadjes er horen af te vallen. Kan dit al beginnen in dit vroege stadium? Er is 1 van de lobblaadjes die wat geel uitslaat.

            Last edited by Painkiller; 2 November 2008, 22:19.
            Greetzz

            Comment


              #21
              die zien er heel leuk uit gaa zoo door man

              Comment


                #22
                keep it up

                Comment


                  #23
                  Alle 4 de big bangs zijn nu 14 dagen boven de grond
                  Ik heb wat van de bovenste aarde weggedaan, en verse aarde in de plaats gedaan. Droogt nog al snel uit die bovenkant. De meesten zitten nu ook wat dieper
                  Mijn vlekjesplant vertoont nog altijd veel vlekjes, ook aan de nieuwe blaadjes maar die groeit nog steeds het snelst Ook vertoont mijn 1ste big bang hier en daar zo'n bleek plekje :s
                  Ik vernevel niet meer op de plant, enkel op de bovenlaag aarde vernevel ik wat aangezien die snel uitdroogd door warmte/wind.
                  In de oksels beginnen al dingen te groeien die eruitzien als miniblaadjes







                  Greetzz

                  Comment


                    #24
                    Ziet er nice uit, die kleine bladjes op de schouders is de zijvertakking .
                    Wat die vlekjes zijn weet ik niet

                    Peace

                    Comment


                      #25
                      mooi plantje echt mooi ik wil ook gaan beignnen maar heb hulp nodig zou je me toe willen voegen op msn of heb je dat lieverd niet thxx

                      wesley

                      Comment


                        #26
                        Hoi bikerboy maak anders een topic met je eigen kweekje, er zijn hier genoeg mensen die je willen te hulp schieten!
                        grtzzz



                        sorry voor het ff of topic
                        420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
                        Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

                        Comment


                          #27
                          een andere plant vertoont ook hier en daar wat van die bleke plekken. Er blazen nochthans aan beide kanten ventilatoren. Zou het kunnen zijn dat de plant iets tekort komt, ze staan in grond voor zaaien en stekken.
                          Ik ga er nog eens een foto bijsteken van mijn vlekjes plant, ik vind het redelijk erg gesteld. Het grootste deel is bleek, toch groeit die het snelst :s

                          Eerst een foto van hoe mijn normale bladeren er uit zien (heb speciaal 1 getrokken van het blad met een vinger te kort, er zijn er maar 4 ), dan een foto met de rare bladen.



                          o.O Dit op ieder blad, oud en nieuw o.O

                          Last edited by Painkiller; 9 November 2008, 21:55.
                          Greetzz

                          Comment


                            #28
                            geef je ze al voeding mee zo ja hoeveel ML per liter ? en het is een tekort moet even kijken wel het is

                            Comment


                              #29
                              nee, ik geef ze geen voeding. Het enige dat ik gedaan heb is al 2 x visemulsie toegediend (halve minimum dosis, 1 ml / liter, aangegeven op fles: 2 -5 ml / liter). Maar ik begin stilaan aan een tekort te denken. Het is mss wel de snelstgroeiende, maar heeft te fijnste blaadjes.
                              Er is nog een plant (de tweede snelst groeiende) die hier en daar zo'n plekje durft te vertonen.
                              Ik heb al gekeken in het topic over voedingstekorten, maar ik kan het maar niet plaatsen Het is niet mooi om zien dat gewoon ieder blad dit heeft.
                              Ik dacht eerst dat het bij stikstoftekort hoorde, maar de symptomen komen niet overeen (roodachtige verkleuring van stengels en bladstelen, een schriel uiterlijk van de plant, kleiner blad en langzame groei. Het is net het omgekeerde :/ )

                              ik heb gisteren Plagron Terra Groei en Plagron Terra Bloei besteld.
                              Last edited by Painkiller; 9 November 2008, 23:59.
                              Greetzz

                              Comment


                                #30
                                IJzer (Fe) is noodzakelijk voor de aanmaak van bladgroen.
                                Symptomen: een tekort zal verkleuring van de groeipunten veroorzaken met gele bladeren tot gevolg. De chlorose gaat van binnen naar buiten op het jonge blad en de groeischeuten, terwijl de nerven in het blad groen blijven. In een verder gevorderd stadium raken ook de oudere bladeren aangetast, uiteindelijk kunnen de bladeren bijna wit worden en ontstaan er necrotische (dode) plekken op het blad. Elke standaard voeding bevat voldoende ijzer.

                                Oorzaken: tekorten ontstaan meestal door een te hoge pH in het wortelmilieu of een te nat en/of een te koud substraat.
                                Let op: de symptomen lijken bijzonder veel op die van een Mg-tekort! Voor een juiste diagnose: een Mg-tekort manifesteert zich vooral op de onderste bladeren van de plant. Wanneer er sprake is van slecht uitziende bladeren met necrose of de bladranden/toppen opgekruld zijn en afsterven: een Mg-tekort, geen Fe-tekort. Het is erg belangrijk de juiste diagnose te stellen omdat het onnodig toevoegen van Fe een fosfor-tekort kan veroorzaken en een goed bedoelde actie tot grotere problemen leidt!
                                OF
                                Magnesium

                                Het element Magnesium (Mg) is noodzakelijk voor de aanmaak van eiwitten en regeling van de stofwisseling. De structuur van het bladgroen is direct afhankelijk van de beschikbaarheid van magnesium en het ontbreken van voldoende magnesium zal de fotosynthese (dus de energiehuishouding en groei) enorm belemmeren. Een Mg-tekort komt vrij vaak voor, vooral in andere media dan aarde.
                                Symptomen: de symptomen van een magnesiumtekort zijn het eerst zichtbaar op de onderste bladeren waar wolkachtige chlorose (geel tot wit) in het weefsel tussen de nerven optreedt. De nerven blijven overigens wel groen. De symptomen trekken vaak door naar de groeischeuten.
                                Een Mg-tekort is goed te onderscheiden van andere tekorten: bij Mg-tekort treedt dit het sterkst op in de laagste regionen van de plant waar chlorose en necrose het gehele blad aangetast. Samen met het sterk omkrullen en afsterven van de bladpunten is dit een goede indicatie voor een Mg-tekort. De stengel en bladstelen krijgen geleidelijk een paars/roodachtige kleur en in relatief korte tijd (enkele weken) kan de plant in haar geheel verkleuren. Verwar een Mg-tekort niet met een Fe-tekort: het verschil is dat bij een Mg-tekort een groot deel van de bladeren opkrult en afsterft. Zie ook het stukje over Fe.

                                Oorzaken: al kan een Mg-tekort natuurlijk ontstaan door gebrekkige voeding, de meest voorkomende oorzaak is een verkeerde pH. Een andere mogelijke oorzaak voor een Mg-tekort is een te hoge concentratie Ca in het medium (wat natuurlijk in de pH-waarde tot uitdrukking komt).. Toevoegen van Mg maakt de bovenste bladeren in 3 tot 5 dagen weer groen en de rest van het nog levensvatbare blad zal langzaam herstellen.
                                Spoorelementen zijn noodzakelijk en spelen een specifieke rol in de plant. Ze zijn niet nodig voor de groei zelf maar reguleren en vergemakkelijken de stofwisseling en groei. De spoorelementen hebben met elkaar gemeen dat ze in zeer kleine hoeveelheden noodzakelijk zijn en een tekort ervan zich altijd als eerste voordoet in de top van de plant, op de nieuw te vormen bladeren. De tekorten aan ijzer, mangaan en zink komen het meest voor, vooral in gebieden met hard water.

                                Ik ga hier niet lopen beweren dat dit de juiste diagnose is maar ik denk toch dat dit het probleem zal zijn.ALS IK FOUT BEN,FEEL FREE TO ADJUST
                                merci Bobo en Sammy
                                Peace Out

                                Comment

                                Bezig...
                                X