Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1ste Kotkweek

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    1ste Kotkweek

    Korting op 420shop
    Hallo beste medekwekers
    wij starten op kot met een eerste binnenkweek. vandaar dit topic.

    de installatie:
    kleerkast 40x50x150
    400 W HPS lamp
    fog generator

    het zijn zaden geworden uit growshop azarius nl. NL5 Haze.

    we hebben 2 zaden laten ontkiemen in kokospads.
    deze kwamen na 3 dagen boven de grond. vanaf dan hebben we de plantjes onder een UV spaarlamp van 26 W gezet, totdat ze sterk genoeg zijn om onder de natrium lamp te groeien.

    Na 7 dagen hebben we de kokospads in potjes met orchidee grond (lage Ph) en kalk overgepot.

    enkele fotos:
    beide plantjes + thermometer + fog generator
    IMAGE_092.jpg

    eerste plantje
    IMAGE_093.jpg

    tweede plantje
    IMAGE_095.jpg

    luchtafvoer
    IMAGE_097.jpg

    UV spaarlamp
    IMAGE_096.jpg
    rook ze!
    Last edited by ganjaman_reload; 27 November 2008, 22:38.

    #2
    Mooie opstelling ganjaman.
    'Wij starten op kot ...' heb je met je hele kot afgesproken om een kweekje te doen? Wow tof man, ik zou dat hier eens ook moeten voorstellen.

    grtz

    Comment


      #3
      we hebben inderdaad met enkele kameraden besloten om hiermee te beginnen. kwestie van de krachten te bundelen

      rook ze nog!

      Comment


        #4
        wel oppassen dat iemand niet te luidruchtig wordt ...
        Wel handig, als je een keer niet thuis bent kan je kotgenoot water geven

        Comment


          #5
          En in welke kotstad mag dat dan wel wezen?
          Klinkt heel fijn om met wat verschillende mensen te zijn al zou ik me wel specifieren tot enkelen. Met hoe meer zielen hoe meer vreugd maar wel hoe minder wiet he Kwestie van discussies te voorkomen. Beter 2 goeie mensen dan 10 die er wat rondhangen en als het er op aankomt er liever niets mee te maken hebben.
          Zoals reeds gezegd werd het best niet te luidruchtig houden (let op me de geur van je plantjes tijdens de bloei ).
          Ik kweek ook op m'n kot (al is het meer een appartement), ik kan je zeggen dat je wel moet opletten dat je kotbaas eens niet komt neuzen. Wat ze ZEKER wel eens doen in het weekend van tijd tot tijd. Maar misschien is het daarom ook de kleerkast waarvoor je koos... Al kan lawaai wel wat pottenkijkers lokken . Misschien een eenvoudig slotje op je kast steken kan geen kwaad. In noodgevallen kan je nog altijd zeggen dat je er je geld/laptop/juwelen/sleutels/etc in bewaard . Op mijn growbox hang ik een foto van een slang met wat info erover, zo voorkom ik dat mensen het gaan wagen een kijkje te nemen .
          Uit de grond van m'n groene hart wens ik je heel veel succes!

          Greetzzz

          Jona

          Comment


            #6
            Joow,

            Die NL5 haze zaden klinken me bekend in de oren
            Jullie kast ziet er in elk geval nice uit!
            Nog veel succes!

            Comment


              #7
              ziet er mooi uit man hoe heb je je eigen cooltube gemaakt eigelijk :O ben wel beniuwed

              Comment


                #8
                vandaag is de natrium lamp aangekome!! bij het openen van de doos verschoten we een beetje van het formaat van de lamp. Bij nader inzien zullen we dus geen eigen cooltube kunnen maken, de lamp past gewoon niet in de buis die we al gekocht hadden. srry Darkiess
                Dus hebben we de lamp incl reflector opgehangen (de kap past juist in de kast!).

                Ondertussen staan de plantjes onder hun nieuw zonnetje en is de temp opgelopen tot zo'n 30 graden. Is dit niet teveel voor zo'n jonge plantjes? ze krijgen wel voldoende water.

                rookt ze nog
                Last edited by ganjaman_reload; 20 November 2008, 22:00.

                Comment


                  #9
                  probeer het iets lager te krijgen ongeveer op 26 graden dan zullen ze wel lekker vinden , hoe hoog heb je je lamp hangen ??

                  Comment


                    #10
                    de lampen hangen zo hoog mogelijk, zo'n 120 cm boven de plantjes. dit uit angst om ze te overdonderen met teveel licht.
                    je ziet ze nu echt wel letterlijk groeien!!

                    Comment


                      #11

                      Comment


                        #12

                        Afstand tussen lamp en plant?

                        250Watt: minimaal 20cm
                        400 Watt: minimaal 40 cm
                        600 Watt: minimaal 50 cm
                        1000 Watt: minimaal 90 cm
                        Aldus Bobo, ik zal hem dus wat lager hangen
                        [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

                        Comment


                          #13

                          Comment


                            #14
                            Yep, zorg wel dat het niet te warm wordt voor ze he!
                            [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

                            Comment


                              #15
                              DSC00157.jpg DSC00158.jpg

                              hier zijn ook nog wat fotos van de plantjes. plantje 1 vertoont wat geelbruine plekken op beide bladeren. zou iemand kunnen zeggen wat hier de oorzaak van is?

                              DSC00150.jpg

                              plantje 1:
                              DSC00161.jpgDSC00156.jpg
                              plantje 2:
                              DSC00155.jpg

                              rook ze!
                              Last edited by ganjaman_reload; 27 November 2008, 22:53.

                              Comment

                              Bezig...
                              X