Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Call me crazy.....ik ga er toch voor!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Call me crazy.....ik ga er toch voor!

Korting op 420shop
    Gezien het feit dat ik driekwart van mijn oogst op het einde verloren heb zien gaan door een extreme bladluizen epidemie, ben ik genoodzaakt om een niet geplande winterkweek te gaan doen, buiten -jawel- in een schuurtje.

Buiten dus, bij vriesweer want die schuur is niet geisoleerd. Leuke uitdaging lijkt me!

Opzet: kweektent, 100 * 100 * 180 cm. 400 W HPS. 6 plantjes in 11 liter plagron royale mix.

Plantjes: allemaal autoflowers. Waarom? Omdat ik deze op 18/6 of zelfs 20/4 kan zetten: extra warmte van mijn lamp die goed bruikbaar is in de koude winter...

natuurlijk ook een kacheltje van 2000 W voor altijd een minimum temperatuur te houden van 15°C.

ben geen voorstander van 24/0 regime, mijn mening is dat een plant rust moet hebben in een cyclus.

Deze week zaadjes ontkiemd, desondanks enkele nachten van redelijke nachtvorst is het tot zover goed gegaan met een 100% kiemrate

2 plantjes Fast Haze (AC Genetics)
    2 plantjes Auto Silver Haze (Greenlabel)
    2 plantjes Super automatic Sativa (big buddha)

nu 1 ding: hopen dat het kacheltje het nooit begeeft tijdens die koude....

grote voordeel van zo'n winterkweek lijkt me wel dat je haast geen last van ongedierte gaat hebben. Beetje een grote schrik van gekregen nadat deze bijna mijn hele oogst vernield hebben.

mensen met ervaringen bij zo'n kweken mogen me altijd tips geven trouwens!

keep you informed!

greetz, General

Re: Call me crazy.....ik ga er toch voor!

succes met de ronde

Comment

6 Autoflowers 's winters in een schuurtje, ik hoop dat dat rendabel gaat worden.
      Je zult ook flink moeten stoken om condensatie in de toppen te voorkomen.
      Je kunt er in ieder geval veel van leren.

Denk je niet dat alle beestjes uit het dorp lekker warm in je tentje komen zitten ?
      Succes.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Wow,

Ik wens je alle succes van de wereld en duim mee dat je kacheltje blijft werken.... Ik heb mocht de nood hoog zijn nog een halogeen kachel voor je die je zo mag hebben.

**Ik ga het zeker volgen!

Comment

Gloei lamp er bij doen die geeft veel warmte af

Gr bella
          God was never on your side..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
            6 Autoflowers 's winters in een schuurtje, ik hoop dat dat rendabel gaat worden.
            Je zult ook flink moeten stoken om condensatie in de toppen te voorkomen.
            Je kunt er in ieder geval veel van leren.

Denk je niet dat alle beestjes uit het dorp lekker warm in je tentje komen zitten ?
            Succes.
            ik weet het, van een uitdaging gesproken hè?

autoflowers, tja, afwachten natuurlijk, zeker wat betreft die hazes...maar leek me de snelste manier naar succes, zeker omdat ze niet 12h zonder lamp en dus vrij koud (of veel stoken...) moeten staan. Heb teslotte dit jaar toch 2 prachtige exemplaren gehad, telkens 60 gram per plant. Voldoende voor eigen gebruik. Maar ik wil dus haze hebben ook....en die kutbugs hebben mijn strawberry haze helemaal vernield

beestjes: aangezien ik werk met een kweektent en de planten dus nooit buiten staan, verbaasde me die invasie afgelopen zomer me wel. Moet zijn dat ze via de inlaatfan met de verse buitenlucht binnenkomen. Swinters lijken me in die buitenlucht geen beestjes te zitten dus plan is vlak voor de bloei de boel nog eens goed te steriliseren (is nu ook voor de zaai gebeurd..) en dan zijn we toch al december en dus bug free. Althans, dat is mijn hoop

wat betreft die condensatie in de toppen: explain plz. De lucht lijkt me net swinters eerder te droog, waardoor ik ga moeten nevelen voor een ietwat LV. Nu bijv met kacheltje slechts 45%, te laag voor mijn zaailingen dus die hebben nog een greenhouse kapje over zich.

Comment

Condensatieproblemen zou k me niet druk over maken, heb k nog geen last van gehad, gewoon lekker doorventileren.
              Zorg voor n goede bodemverwarming, das de belangrijkste temp in je hok, mij record is -6 in mn hok en gewoon n mooie oogst.
              Beste manier om nacht op te vangen lijkt me n 2e tentje contra, scheelt je nog styroom ook want in 4 uur 2000watt verwarming kende gewoon 12 uur n 400 voor laten draaien dus is gewone wiet weer n optie.

Suc6

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door General View Post
                ik weet het, van een uitdaging gesproken hè?

autoflowers, tja, afwachten natuurlijk, zeker wat betreft die hazes...maar leek me de snelste manier naar succes, zeker omdat ze niet 12h zonder lamp en dus vrij koud (of veel stoken...) moeten staan. Heb teslotte dit jaar toch 2 prachtige exemplaren gehad, telkens 60 gram per plant. Voldoende voor eigen gebruik. Maar ik wil dus haze hebben ook....en die kutbugs hebben mijn strawberry haze helemaal vernield

beestjes: aangezien ik werk met een kweektent en de planten dus nooit buiten staan, verbaasde me die invasie afgelopen zomer me wel. Moet zijn dat ze via de inlaatfan met de verse buitenlucht binnenkomen. Swinters lijken me in die buitenlucht geen beestjes te zitten dus plan is vlak voor de bloei de boel nog eens goed te steriliseren (is nu ook voor de zaai gebeurd..) en dan zijn we toch al december en dus bug free. Althans, dat is mijn hoop

wat betreft die condensatie in de toppen: explain plz. De lucht lijkt me net swinters eerder te droog, waardoor ik ga moeten nevelen voor een ietwat LV. Nu bijv met kacheltje slechts 45%, te laag voor mijn zaailingen dus die hebben nog een greenhouse kapje over zich.
                wat betreft de beestjes die binnen komen aan de inlaatfan
                span er een stuk kousebroek over van je vrouw/ moeder /vriendin en de beestjes zullen er niet meer door komen
                doe ik ook zo met mijn inzuiging van buiten uit
                je moet ze enkel om de 2 maanden eens vervangen omdat de kousebroek vol geraakt met vuiigheid van buiten zoals blaadjes etc ....
                https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...b-led-440-watt
                KEEP ON GROWING AND SMOKING

Comment

thx voor de tips alvast, die kousenbroek is zo simpel en toch super! Bodemverwarming: idd, iets om aan te pakken, meeste koude komt immers daarlangs en de warme lucht stijgt. Denk eraan de potten op isolatiewol te zetten, zou al moeten schelen....

2e tentje contra ben ik niet helemaal mee denk ik....?

Comment

om en om 12/12 is veelal goedkoper dan bijverwarmen en met n hogere opbrengst dat autofalerts uiteraard..

Suc6

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fl13r3flu1t3r View Post
                      om en om 12/12 is veelal goedkoper dan bijverwarmen en met n hogere opbrengst dat autofalerts uiteraard..

Suc6

i see -)

en dan de tenten verbinden met mekaar voor de warmteuitwisseling?

Comment

Als je schuurtje een beetje kan ventileren doet het temperatuurverschil de rest, zou gewoon in dezelfde ruimte aanzuigen en afblazen, met 1 lamp aan gaat dat meestal prima.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fl13r3flu1t3r View Post
                          Als je schuurtje een beetje kan ventileren doet het temperatuurverschil de rest, zou gewoon in dezelfde ruimte aanzuigen en afblazen, met 1 lamp aan gaat dat meestal prima.

thx! goed idee

te laat voor deze run (AF zaailingen steken al boven de aarde) maar misschien iets voor met reguliere planten te proberen achter 15 weken!

Comment

Succes ermee General! Soms kan een beetje gekte wel helpen Je kan eventueel zo'n warmtekabel onder je potten leggen ook, is in verscheidene lengtes en vermogens verkrijgbaar.

Grtz,

DJ Felix

Comment

ziezo, we zijn 4 weken verder en zie hier een overzichtje van mijn kweekkast: 7 stuks van 4 weken oud en 2 bijna afgebloeide dwerg AF (iets oudere testplantjes...)

temperatuur valt goed te controleren, ook al vriest het vaak buiten, in de kkweektent blijft het minimaal 15° met de lampen uit (8h) en 28° met de lampen (2 * 250w) aan. Heb wel geen afzuig van buitenaf aanstaan, weet niet of dit kwaad kan? Maar die vrieslucht zou te koud zijn lijkt me....

Grootste probleem bleek de LV te zijn: in deze koude dagen is de LV buiten meestal heel laag < 40, heb daarom een waterverdamper in de tent gezet waardoor de LV daar tot 65 is gestegen.

plantjes zijn dus allemaal AF: 2 * auto silver haze, 2 * fast haze, 2 * Hobbit en 1 Super automatic Sativa

graag jullie opmerkingen!

greetz general
                              Attached Files

Comment

Bezig...
                              X