Gezien het feit dat ik driekwart van mijn oogst op het einde verloren heb zien gaan door een extreme bladluizen epidemie, ben ik genoodzaakt om een niet geplande winterkweek te gaan doen, buiten -jawel- in een schuurtje.
Buiten dus, bij vriesweer want die schuur is niet geisoleerd. Leuke uitdaging lijkt me!
Opzet: kweektent, 100 * 100 * 180 cm. 400 W HPS. 6 plantjes in 11 liter plagron royale mix.
Plantjes: allemaal autoflowers. Waarom? Omdat ik deze op 18/6 of zelfs 20/4 kan zetten: extra warmte van mijn lamp die goed bruikbaar is in de koude winter...
natuurlijk ook een kacheltje van 2000 W voor altijd een minimum temperatuur te houden van 15°C.
ben geen voorstander van 24/0 regime, mijn mening is dat een plant rust moet hebben in een cyclus.
Deze week zaadjes ontkiemd, desondanks enkele nachten van redelijke nachtvorst is het tot zover goed gegaan met een 100% kiemrate
2 plantjes Fast Haze (AC Genetics)
2 plantjes Auto Silver Haze (Greenlabel)
2 plantjes Super automatic Sativa (big buddha)
nu 1 ding: hopen dat het kacheltje het nooit begeeft tijdens die koude....
grote voordeel van zo'n winterkweek lijkt me wel dat je haast geen last van ongedierte gaat hebben. Beetje een grote schrik van gekregen nadat deze bijna mijn hele oogst vernield hebben.
mensen met ervaringen bij zo'n kweken mogen me altijd tips geven trouwens!
keep you informed!
greetz, General
Buiten dus, bij vriesweer want die schuur is niet geisoleerd. Leuke uitdaging lijkt me!
Opzet: kweektent, 100 * 100 * 180 cm. 400 W HPS. 6 plantjes in 11 liter plagron royale mix.
Plantjes: allemaal autoflowers. Waarom? Omdat ik deze op 18/6 of zelfs 20/4 kan zetten: extra warmte van mijn lamp die goed bruikbaar is in de koude winter...
natuurlijk ook een kacheltje van 2000 W voor altijd een minimum temperatuur te houden van 15°C.
ben geen voorstander van 24/0 regime, mijn mening is dat een plant rust moet hebben in een cyclus.
Deze week zaadjes ontkiemd, desondanks enkele nachten van redelijke nachtvorst is het tot zover goed gegaan met een 100% kiemrate
2 plantjes Fast Haze (AC Genetics)
2 plantjes Auto Silver Haze (Greenlabel)
2 plantjes Super automatic Sativa (big buddha)
nu 1 ding: hopen dat het kacheltje het nooit begeeft tijdens die koude....
grote voordeel van zo'n winterkweek lijkt me wel dat je haast geen last van ongedierte gaat hebben. Beetje een grote schrik van gekregen nadat deze bijna mijn hele oogst vernield hebben.
mensen met ervaringen bij zo'n kweken mogen me altijd tips geven trouwens!
keep you informed!
greetz, General

Comment