Mededeling

Collapse
No announcement yet.

eerste keer kweek 1x supersilverhaze

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: eerste keer kweek 1x supersilverhaze

hai depcrew,

scrog:

het is je plant door middel van toppen en buigen zo in vormen leiden dat jij gaat bepalen hoe de lichtinval
    en plantstructuur gaat worden. je plaatst eiegenlijk continu de aftakkingen op 1 hoogte waardoor de lichtinval
    gelijk op je cannape valt. zo ontstaan meerdere "hoofdtoppen" die equivalent licht en straling op kunnen vangen.
    kortom het vergroot je raak oppervlakte van lichtstraling waardoor meer groei gestimuleerd word.

E40 is niet hetzelfde als je tornado. een gewonen fitting is E27 (die van je tornado) deze fitting is een maatje groter .
    niet van schrikken. het verschil is hetzelfde als een normale E27 en een kleine fitting E14. wij hebben in nederland veelal te maken
    met deze maten (E14, E27 en E40) omdat dit DIN standaarden zijn. Het (afgekort DIN) is de Duitse nationale normeringsinstantie, gezeteld in Berlijn.
    hier heb je dan ook speciale kappen voor. ikzelf heb 2 plug and grow lampen hangen (zie de tip van edelweis) met de daarbij te bestellen
    gehamerde kappen. deze lampen geven (uiteraard) wel meer hitte af (al kun je ze gewoon vastpakken als ze aan staan met blote hand)
    en zijn natuurlijk een kanon in vergelijking met je tornado's.

u komt er weer uit succes.

Comment

droog. meer info over scrog: http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...creen-Of-Green
      Een belangrijk nadeel aan spaarlampen is dat ze niet al te veel diepte licht hebben, dus let er goed op dat je lampen ongeveer 5cm van je planten blijven. Dit maakt het kweken intensiever doordat je elke dag wel aan je lampen zal moeten prullen maar het loont de moeite!

Comment

@ scrog en 4star

bedankt voor jullie informatie nu ben ik weer een stukje wijzer !

Comment

nee de e40 fitting is de fitting waar de grote lampen op draaien hps , en de grote spaarlamen ... Bij deze fitting en lamenkap zou je bij een hps een travo moeten gebruiken ..
          Maar bij de spaarlampen kun je gewoon de stekker in het stopcontact doen ...

Het kleinere setje van de hps die een travo nodig heeft :http://www.eugrowshop.eu/nl/verlicht...p-fs-hps-lamp/

Losse kappen zonder snoer zijn erg goedkoop te koop op het net .. Zou ook zeker een hamerkap nemen inplaats van een spiegelkap ook bij spaarlampen ..
          Alleen even snoer naar stopcontact aanzetten en klaar is kees ....
          EUGardenCenter is het grootste tuincentrum van Europa. Laagste prijsgarantie & meest uitgebreide assortiment van Nederland! Snelle en discrete levering!

Overige setjes profesionele plantenlampen ......
          EUGardenCenter is het grootste tuincentrum van Europa. Laagste prijsgarantie & meest uitgebreide assortiment van Nederland! Snelle en discrete levering!

Comment

E40 is die fitting in je links.....

zeg maar dat ronde ding waar je je lamp indraait, die hier

http://www.dutch-headshop.com/nl/ref...hps-p-718.html <--- link van edelweis

de fitting is niets meer dan een schroefdraad (hol) met daarachter een contactpunt voor spanningsoverdracht.
            de schroefdraad waarborgt je lamp, omdat spanning ontlaad.

alleen is E40 een maat die niet gebruikelijk is bij de meeste mensen thuis.
            voor stoplichten, verkeerslichten, etc zijn allen E40. ook HPS, maar ook spaarlampen, neon, alles
            wat maar gevoed word met een contact schroefdraad.

gewone fitting, die je dus vroeger bij je ouders (voordat er allerlei geld opbrengende non universele middelen kwamen)
            is E27. de kleinere die je vaak ziet bij kandelaars (met lampen) of kroonluchters etc, deze zijn E14.

waarom deze maten? die worden universeel gekenmerkt door het DIN, die het DIN systeem hebben opgezet.

succes

Comment

Comment

wat een drama allemaal, een ieder kweekt met de lamp naar zijn of haar keuze de opbrengst is voor veel niet belangrijk en zeker niet met je eerste kweek
                een lekker wietje.. dat is belangrijk. de 1 is tevreden met 30 gram , en een ander is nog niet tevreden met 500 gram.
                het blijft een hobby toch en iedereen oefent die hobby uit op zijn eigen manier

je bent goed bezig depcrew
                sucses verder

Eerste kweek.... je weet zelf!

Candy Kush en Kinky Cheeze van E$kob@r Seeds, klaar

The MEGA POWER PLANT in scrogg!!! klaar
                Spliff Strawberry in scrogg, klaar

sigpic

Comment

Comment

@ Berry rider

thnx man

ik doe dit voor de 1e keer en doe het puur om te ontdekken en te leren
                    ik vindt het gewoon mooi hoe het allemaal werkt enzo ,
                    dus wat ik er deze ronde vanaf haal vindt ik ook niet zo heeeeel belangrijk , ik ben natuurlijk wel benieuwd,en al komt er zon gram of 10/15 af zou ik al erg blij zijn
                    deze ronde is voor mij meer om te orienteren hoe ik dalijk verder ga enzo
                    mensen bedankt voor jullie informatie !
                    ik zal over een paar dagen nog eens een paar fototjes van me supersilver haze erop zetten !

Comment

hey mensen ik heb even een vraagje , soms hangt mijn plantje omdat ik em net nie genoeg water heb gegeven of niet optijd
                      ik geef normaal sochtens rond 7 en dan smiddags 4 als ik thuis ben soms wat later maar dan hangt ie al . is dit echt erg ?
                      na 15 min staat ie weer recht als k dan water geef , moet ik hier op letten en dit niet meer laten gebeuren of is dit niet erg als dit ooit n keer gebeurt ?

Comment

eerste keer kweek 1x supersilverhaze

Staat ie niet te nat dan? Ik water maar om de 2 a 3 dagen :mrgeen:

Comment

Denk het niet want als ie hangg en ik geef water wordt ie weer recht , miss te wein
                          ig voeding ?

Comment

Nee, da's te weinig water, of erg veel dorst.
                            Als je het met 2x wateren niet meer redt, kun je ze misschien beter overpotten naar een flink grotere pot.
                            Die zal ze minder snel droog trekken en het heeft voordeel dat er weer wat verse bemeste grond bij komt
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Bezig...
                            X