Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
400W vsa moet een 400W lamp in. Met een oppervlakte van 50x75 heb je die ook nodig, een 250W is net te krap voor 75cm.
Volgende puntje, je inlaatgaten zijn veel te klein, daarom wordt het te warm.
Weleens geprobeerd een Macshake door een dun rietje te krijgen ? Dan ben je ook 3 uur zoet.
Daar is je afzuiger ook mee bezig, die wil wel 200m3 zuigen, maar door die kijkgaatjes krijgt-ie dat er nooit in natuurlijk.
Als je niet van brand houdt, had je alle elektronica buiten de kast moeten plaatsen.
De vsa aan de wand deed m'n wenkbrauwen al fronsen. Heb je al eens gevoeld hoe warm die wordt ?
Zo'n kweekruimte is een "natte ruimte". Zou je die VSA bijvoorbeeld ook aan de muur van de badkamer plaatsen ?
Er moet een kartonnetje over die meter, of hij moet gewoon in de schaduw staan, omdat-ie anders zelf ook warm wordt.
De plant zit ook direct in het licht, maar die verdampt door z'n bladeren om op temperatuur te blijven. Zo'n metertje verdampt niks.
Met die timer riskeer je inderdaad dat de contacten een keer blijven plakken, en da's het minst erg.
Met een klein schakelkastje, bijv. een Davin12 heb je daar geen last van.
Da's één keer een aankoop, maar heb je jaren plezier van.
Verder even niks te zeuren.
Je bent goed onderweg, nu nog een beetje finetunen en gááán
Bedankt voor je uitgebreide reactie, hoop werk aan de winkel dus. Ga t regelen. heb net die kast van me deur afgetrokken zodat ik weer een 10cm gat naar buiten heb. Het plaatsen van een 250W bulb op de 400W vsa was volgens de lokale growshop mogelijk, maar aan alle negative reacties te merken moet ik dat maar niet doen. Al moet ik zeggen dat hij er nu wel in zit en goed lijkt te branden. Wel vraag ik me af of ik echt niet naar 250 w moet. Het hokje van 0,75mx0,50m heeft maar een oppervlak van 0,375m². Op dit forum heb ik gelezen dat 250w moet volstaan voor 0,5m². Als dat klopt zou ik met een 250w dus al overcapaciteit hebben... Daarnaast ben ik bang dat ik 400W in dat hokkie nooit gekoeld krijg, dit heb ik geprobeerd maar toen kreeg ik de temp nog niet eens goed met de lamp op 60 cm...
dan zou je een 250w hps kunnen proberen maar dan moet je natuurlijk wel een nieuwe vsa gaan hale 250w
overcapaciteit met licht is nooit erg hoe meer licht hoe dikkere toppen maar je moet idd wel de warmte onder controle houden. Als je QnQs tips volgt ook met de inlaat dan zou je er wel moeten komen is het dan nog te warm maak je een 2e inlaat
Zo ist en niet anders.
Die oppervlakte berekening gaat trouwens uit van een vierkant vlak. 75x50 is niet vierkant.
Mgoed, als het niet gaat, gaat het niet. Dan ruil je beter die VSA voor een 250W als dat de problemen oplost.
ga t toch nog even met de 400 proberen... iemand tips voor de inlaat? moet ik de inkomende lucht rond laten ciruleren d.m.v. een kap of zoiets of volstaat 1 of 2 gaten ook gewoon? en hoe groot de inlaat ong moeten zijn?
je inlaat moet volgens mij 2x zo groot wezen als de uitlaat dus gebruik je 125mm uitgang pak je 2x 125mm zo heb ik dat gedaan.
Als het dan nog te warm word zou je toch naar andere lamp moeten gaan kijken
Je zou ook een computer ventilatortje kunnen plaatsen bij je inlaat die naar binnen blaast scheelt meestal ook al een hoop.
Het uur van de waarheid nadert, zodadelijk mag t licht weer aan. Heb de deur inmiddels voorzien van 2 inlaatgaten, zo die 400 watt er weer in en dan maar kijken of t nu goed gaat komen met mn temp... Owja en er liggen pc vennetjes klaar voor noodgevallen, en tevens laatste redmiddel.
Now let's pray to the almighty pod smoking holy guy, dat mn temperatuurtje eindelijk stabiel is...
Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.
Jippie Jah, JEEJ!!! eindelijk mn temp goed... En met een 400 w op de juiste hoogte (42/43 cm). Heb nu 2 gaten in de deur, links en rechts met een roostertje waarmee ik de windrichting iets kan sturen. Nu alleen nog t probleem van het licht dat via de roostertjes in nacht periode de planten kan bereiken. Heb niet zo'n zin in 2 lelijke slangen aan de buitenkant van de kast en ben bang dat als ik in de kast met kartonnetjes en kapjes ga werken, ik de luchtstroom weer dusdanig zal beinvloeden dat mn temp weer zal stijgen...
Allen Hartelijk dank alvast voor alle goeie ideeën en adviezen. Heb trouwens ook een relais op mn tijdschakelaar aangesloten.
Groet, Zwammervener
Comment