Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweekverslag 5x Royal Dwarf Autoflower + 1x Critical Autoflower (400W Hps)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Kweekverslag 5x Royal Dwarf Autoflower + 1x Critical Autoflower (400W Hps)

Die zaden is een verhaal apart...

Ik heb deze zaden niet rechtstreeks van de fabrikant Kera Seeds. Een maatje van mij heeft een aardig voorraadje zaden. Alles netjes gesorteerd, van alles soortjes wel wat. Van hem hem ik 15 zaden gekregen, 3 soortjes. Maar dit zitten dus niet in de originele verpakking. Moet het nog even navragen, maar ze komen van het moederbedrijf van Kera Seeds. Ben even kwijt wat de naam ook alweer was.

Vandaag wel het starterspakket van BioBizz opgehaald, zelf daar nog de Alg-A-Mic aan toegevoegd. Ph ga ik nog ff kijken wat dat doet. Verder twijfel ik nog aan de grond. Het lijkt er toch op dat Plagron Light mix compleet anders is dan BioBizz Light Mix. Ik denk dat ik plagron grond moet gaan voorbewerken, daar heb ik weinig zin in...

Straks nog even bij mijn plantjes gaan kijken. Wil de trichomen eens gaan bekijken
    Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

Comment

Goed als het kera seeds zijn, koop ik gewoon 5 fem ak47 van kera...Zit in delft een growshop die kera seeds verkoopt, dat is vlak bij me in de buurt.
      tsja qua grond vind ik als je biobizz gaat gebruiken ook die grond van hun moet gaan gebruiken. Dat lijkt me aardig op mekaar afgestemd dan.

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Weet je trouwens zeker dat deze ak47 van kera zijn. Kera heefd geen ak47 namelijk, kom ze tenminste niet tegen bij Kera zelf.

Comment

Mini-Update!

Fotootjes van dichtbij:

27082013-Trich 1.jpg27082013-Trich 3.jpg

Beeld lijkt bij allemaal wel ongeveer gelijk. Nog weinig amber te spotten, zo nog even goed bekijken

Nog een foto van de langste plant die ik heb met haar hoofdtop. Een aardige top inmiddels, door de warmte wel wat uitlopers helaas. Ik heb mn hand erbij zodat je een beetje kan zien hoe groot tie nu is.

27082013-Top.jpg

En nog voor de fun een overzichtje:
        27082013-Overzicht.jpg

C'est Ca!

@Ron:

Nou, ik heb net ook gezocht en kan ze ook niet vinden. Dus nu begin ik ook heel erg te twijfelen. Ik ga het ff navragen! Kom er op terug

Comment

Ik zie clear en milky eigenlijk helemaal nog niet zo veel amber. Deze kunnen nog wel ff wachten. Net zoals ik, ik begin pas over 2 maanden ongeveer. Dus je heb tijd genoeg. Jammer dat we niet gelijk tijdig kunnen starten maar het idee blijft het zelfde. Het staat er mooi bij verder.

Comment

Amber trichs willen we niet, bij de eerste amber zou ik omhalen, all milky geeft de thc piek weer.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door krasi View Post
              Amber trichs willen we niet, bij de eerste amber zou ik omhalen, all milky geeft de thc piek weer.
              Bullshit

Comment

Goed weer wat geleerd dus. Maar wat is dan al dat gelul over die ambertjes door al die fora. Goed wij weten bijna nog nix Krasi.
                Is dat dan allemaal foutief? iedereen geeft daar zijn eigen invulling dus aan. Ik vind wat jij zegt eigenlijk wel een hele makkelijke manier, zal ik zeker gaan proberen bij me eigen kweekje. Maar begrijp je een beetje wat ik bedoel, wordt wel allemaal heel willekeurig. De een zegt hakken de ander zegt laten staan en allemaal met een reden. Verwarrend allemaal. Merk dat ik zelf ook word gek gemaakt met al die verhoudingen in je trichs. En dat is niet het enige onderwerp waar meningen zo ver uit elkaar liggen.
                Dacht ook altijd dat je gedeelte amber moest hebben. Wat ik er nu uit opmaak is dat je dan al veel ste ver bent. En komende van jou moet ik dat wel serieus nemen. Godskolere hoe langer ik hier op het fora bezig ben hoe meer ik het idee krijg dat ik er echt nog helemaal nix van begrepen heb..Grrrrrmmmbl..

Nou wat zeg ik je

Comment

Trichomen..

Wat ik wil is op het moment van oogsten meer dan de helft amber trrichomen. Dat is natuurlijk lastig te halen bij elke top. De bedoeling is dat ik zodra de eerste amber kleurige verschijnen de 3 dagen donkerperiode in gaat. Daarna worden ze geknipt.

Comment

Zo ik geloof dat JD ff op zijn gat lag...Je moet doen wat jij vind wat het beste is Rolly..alleen raak ik steeds verder in de war met al die technieken en meningen.
                    Geloof nog steeds dat je ambers moet hebben vooral gezien jij een wat stoned wietje wil. Ik weet wel waar krasi naar refereert, maar hij wil juist een high wietje. Ik heb nu een onwijze stoner thuis wil ook wel wat higher wietje dus kan ik dat wat hij zegt wel eens gaan proberen. Maar ik wordt ondertussen wel helemaal lijp van alle meningen. Had betreffende dit onderwerp eigenlijk ook wel wat meer uniformiteit verwacht. Goed was een illusie dus. Daarom dan maar gewoon eigenwijs je eigen gangetje gaan en zelf maar wat experimenteren en naar je eigen smaak gaan werken. Smaken verschillen en dat uit zich met name dus op dit soort onderwerpen.

Comment

Ff ergens geleend, hoop dat het duidelijk is?
                      Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

Comment

Bijna die 50/50 zie ik het laatste zinnetje niet, half high/half stoner?..Dank voor de verduidelijking Nik

Comment

Heribei, goed onderbouwd man, een echte informatieve reply waar we allemaal wat aan hebben.

Ik heb wat linkjes voor jullie.

En een wat recentere trichomes/harvesting foto, ipv de verouderde.

ilwsoh.jpg

Quoted from High Times March 2011 issue from the article "Trichome Tech - Inside the Resin Factory" (craziest grow setup ever...dude has 2 Twisters!") For years, K would harvest once the resin heads began turning from opaque to amber, but he's recently rethought his timing thanks to a study by...

So I've been looking at trichomes with a 30X jewelers loupe. I've noticed that they have begun to start turning amber. I'm thinking of waiting till about 20-25% are amber before I harvest. Is that a good percentage of amber or should I wait till about half have turned? What do you prefer?

So I know you dont base a harvest off of hairs but I was also told that when the hairs start to turn a brownish color that means its "degrading" I still dont have my damn scope/lens and am pretty much eye balling the plant. I have noticed that the trichs have gotten much whiter, not so clear...

Harvesting your weed based on trichomes is probably the easiest way for most growers to harvest as close to peak harvest as possible. The difficulty in the method comes with how to determine the state of the trichomes and what each state means. If you have the equipment needed it is however...

Veel leesvoer maar wel erg interessant, google ook eens op dr Paul G Mahlberg.

Ow en deze heb ik gisteren nog gelezen, ook erg interessant.

Percentage amber geeft helemaal niet een meer stoned effect, alleen minder effect.
                          High en stoned effect is strain gebonden en niet amber trichs gebonden.
                          Wil je een meer body stoned gevoel, zoek dan het juiste soortje met dit effect als uitwerking.

Comment

Comment

Goed ik ga me ff inlezen, thx voor de vele linkjes. Ik ben weer ff zoet

Ik weet niet hoe het met jou zit rolly, maar dit was echt heel verhelderend voor me. Heb hier echt heel veel van opgestoken. Vooral dat head en body high snap ik nou veel meer van. Dat stukkie over spoelen viel me mond ook ff van open. Maar gezien de bovenstaande lectuur zou je nou toch bijna op je thc piek moeten zitten gezien je laatste foto's. Denk wel dat je nu zelf je moment goed kan gaan bepalen. Krasi, grote klasse weer van je. Denk dat je ons maar ook en hoop anderen die dit topic volgen een heel stuk wijzer heb gemaakt.

Comment

Ik heb zelf ook de nodige uren leeswerk gehad voor ik m`n sceptische mening heb laten vallen.
                                De wetenschappelijke onderbouwing was op een gegeven moment doorslaggevend.
                                We komen achter steeds meer dingen, mensen worden steeds bewuster, dat is op elk vlak zo.

Comment

Bezig...
                                X