Guzzie's eerste kweekje.

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Escargot
    Amazing Grower
    MemberLucky Member
    • Jun 2013
    • 4984

    #16
    Re: Guzzie's eerste kweekje.

    OK knallen met die hap.

    Voor de toekomstige zaailingen even een stekgrond halen.
    Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
    Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

    Comment

    • Guzzie
      Senior Stoner
      Member
      • Jul 2013
      • 39

      #17
      Re: Guzzie's eerste kweekje.

      Oorspronkelijk geplaatst door Escargot
      OK knallen met die hap.

      Voor de toekomstige zaailingen even een stekgrond halen.
      Zal de volgende keer even vragen of ze dat hebben.
      Helaas hadden ze de potten niet bij de blocker... Ik zal naar de karwei moeten

      Comment

      • QnQ
        Godlike Grower
        Lucky Member
        • Sep 2010
        • 26093

        #18
        Re: Guzzie's eerste kweekje.

        Ze hebben toch emmers bij de Blokker ? Een grote emmer is prima.
        Ze hebben ook van die vierkante plastic stapelkratten of van die opvouwbare kratten, die voldoen ook.
        Plastic vuilnisemmers kun je ook een plantje in zetten.

        Ik wil hiermee maar zeggen: Het hoeft niet per sé bedoeld te zijn voor planten.
        Zoek gewoon het goedkoopste wat op een bak lijkt van een liter of 12-15 of meer.

        Stekgrond maak je ook simpel zelf door één deel potgrond te nemen, en eenzelfde deel zand.
        Goed mengen en voila, zaai-en-stekgrond.
        Het hoeft niet allemaal duur eh, want ons ben zuunig.

        Succes.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment

        • Guzzie
          Senior Stoner
          Member
          • Jul 2013
          • 39

          #19
          Re: Guzzie's eerste kweekje.

          Oorspronkelijk geplaatst door QnQ
          Ze hebben toch emmers bij de Blokker ? Een grote emmer is prima.
          Ze hebben ook van die vierkante plastic stapelkratten of van die opvouwbare kratten, die voldoen ook.
          Plastic vuilnisemmers kun je ook een plantje in zetten.

          Ik wil hiermee maar zeggen: Het hoeft niet per sé bedoeld te zijn voor planten.
          Zoek gewoon het goedkoopste wat op een bak lijkt van een liter of 12-15 of meer.

          Stekgrond maak je ook simpel zelf door één deel potgrond te nemen, en eenzelfde deel zand.
          Goed mengen en voila, zaai-en-stekgrond.
          Het hoeft niet allemaal duur eh, want ons ben zuunig.

          Succes.

          Bedankt voor je informatie QnQ,

          Ik zat al te kijken voor alternatieven maar 4,90 voor een 12 liter emmer vind ik toch wel wat een de dure kant.
          Dus zal naar karwei moeten gaan of praxis.
          Over dat stekgrond had ik hier al over gelezen maar toch bedankt.
          Weet jij toevallig een alternatief voor bloei voeding? Ik heb al rond gekeken naar bloei voeding maar ik kon dat nergens in de buurt halen naar mijn weten.


          Edit: Ik heb een 12liter emmer gevonden. Ik heb helaas niet genoeg tijd om over te potten vandaag...
          Zal ik hem morgen middag over potten? Of Vanavond?

          En zal ik stek grond gebruiken voor de wietplant? Of gewoon normaal pot grond?

          Met vriendelijke groeten,

          Guus
          Last edited by Guzzie; 11 August 2013, 15:05.

          Comment

          • Escargot
            Amazing Grower
            MemberLucky Member
            • Jun 2013
            • 4984

            #20
            Re: Guzzie's eerste kweekje.

            Hoe lang staat het met de zaadjes, breken ze al open??
            Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
            Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

            Comment

            • Guzzie
              Senior Stoner
              Member
              • Jul 2013
              • 39

              #21
              Re: Guzzie's eerste kweekje.

              Oorspronkelijk geplaatst door Escargot
              Hoe lang staat het met de zaadjes, breken ze al open??
              2 zijn er al opengebroken en de andere zaadjes zijn klein beetje open.
              Nog even geduld

              Comment

              • Escargot
                Amazing Grower
                MemberLucky Member
                • Jun 2013
                • 4984

                #22
                Re: Guzzie's eerste kweekje.

                He Guzzie loopt het daar al een beetje???
                Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

                Comment

                • Guzzie
                  Senior Stoner
                  Member
                  • Jul 2013
                  • 39

                  #23
                  Re: Guzzie's eerste kweekje.

                  19-8-2013

                  Zo ziet de plant er momenteel uit:

                  2013-08-19-584.jpg


                  2013-08-19-589.jpg


                  Helaas heeft hij ook beetje blad problemen maar het gaat goed.

                  2013-08-19-588.jpg

                  3 Zaden zijn ontkiemt alleen 1 daarvan is niet uitgekomen helaas...
                  Meer foto's komen nog.

                  plant2.jpg

                  Mvg,

                  Guzzie
                  Attached Files
                  Last edited by Guzzie; 20 August 2013, 14:00.

                  Comment

                  • Escargot
                    Amazing Grower
                    MemberLucky Member
                    • Jun 2013
                    • 4984

                    #24
                    Re: Guzzie's eerste kweekje.

                    Hoe heb jij die ontkiemt en staan die plantjes nou zo dicht bij elkaar,

                    Hier geld ook weer.

                    Tot op het lob blaadje ingraven en in een grotere pot en de planten naar buiten.
                    Je ziet dat je plantje de lucht in gaat, dus op zoek is naar daglicht.

                    En niet opgekomen is jammer, echter ik denk dat er iets fout gegaan is.
                    Ik heb je dezelfde zaden gestuurd als de hippie zaden die ik heb staan.

                    Je kan mijn kweekverslag lezen, dan weet je wat er ongeveer uit kan komen.
                    Ik heb om te testen op dezelfde dag als jij enige zaden ontkiemt.

                    Hier mijn kweekverslag Oude Hippie op de koffie.

                    Lees het eens goed door.

                    Groet,
                    Reuben
                    Last edited by Escargot; 20 August 2013, 18:05.
                    Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                    Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

                    Comment

                    • Guzzie
                      Senior Stoner
                      Member
                      • Jul 2013
                      • 39

                      #25
                      Re: Guzzie's eerste kweekje.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Escargot
                      Hoe heb jij die ontkiemt en staan die plantjes nou zo dicht bij elkaar,

                      En niet opgekomen is jammer, echter ik denk dat er iets fout gegaan is.
                      Ik heb je dezelfde zaden gestuurd als de hippie zaden die ik heb staan.

                      Beste Reuben,


                      Het is een tijdje terug voordat ik hier wat heb gepost i.v.m. school/werk.
                      Ik weet wat de fout was toen ik de zaadjes aan het ontkiemen was was de luchtvochtigheid te hoog waardoor het veel langer duurde.
                      Wat ik wel weet is dat ik veel geleerd heb van je en als je ooit iets nodig hebt kan je me altijd bereiken.

                      9-10-2013
                      2013-09-10-835.jpg2013-09-10-856.jpg2013-09-10-837.jpg2013-09-10-851.jpg


                      -Heden

                      2013-10-05-1005.jpg2013-10-05-1023.jpg2013-10-05-1022.jpg2013-10-05-1018.jpg2013-10-05-1016.jpg2013-10-05-1010.jpg2013-10-05-1009.jpg2013-10-05-1024 - kopie .jpg

                      De plant had last van meeldauw ik kon dat bedwingen door alle bladeren te bespuiten met een mengsel van 10%/15% melk en 85%/90% water.
                      Ik heb dat 1 week lang gedaan en zal het nu om de 1 week doen of tot ik de meeldauw weer terug komt.
                      De dagen van de bloeifase zijn niet geteld dus ik weet niet welke week hij is.

                      Met vriendelijke groeten,

                      Guzzie
                      Last edited by Guzzie; 6 October 2013, 11:16.

                      Comment

                      • Escargot
                        Amazing Grower
                        MemberLucky Member
                        • Jun 2013
                        • 4984

                        #26
                        Re: Guzzie's eerste kweekje.

                        Joh kan je mij en de andere lezers even duidelijk maken welke plant uit mijn zaad voortgekomen is.

                        Ik ben heel benieuwd hoe deze het doen in Nederland.

                        hoop dat alles verder erg goed gaat, ik reken op je.
                        Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                        Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

                        Comment

                        • Guzzie
                          Senior Stoner
                          Member
                          • Jul 2013
                          • 39

                          #27
                          Re: Guzzie's eerste kweekje.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Escargot
                          Joh kan je mij en de andere lezers even duidelijk maken welke plant uit mijn zaad voortgekomen is.

                          hoop dat alles verder erg goed gaat, ik reken op je.
                          wietplant whitewidow.jpg

                          Hij groeit erg goed bij een maat van mij. Dit zaad is afkomstig van Escargot.
                          Ik hoop het ook

                          Comment

                          • Escargot
                            Amazing Grower
                            MemberLucky Member
                            • Jun 2013
                            • 4984

                            #28
                            Re: Guzzie's eerste kweekje.

                            Wanneer is dat plantje onkiemt, toch niet in Augustus??

                            Deze had in een grotere pot zeker flink groter geworden.

                            Volgend jaar toch echt in een grotere pot laten groeien.

                            Struikje.jpg

                            Probeer het eens
                            Last edited by Escargot; 6 October 2013, 13:55.
                            Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                            Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

                            Comment

                            • Guzzie
                              Senior Stoner
                              Member
                              • Jul 2013
                              • 39

                              #29
                              Re: Guzzie's eerste kweekje.

                              Oorspronkelijk geplaatst door Escargot
                              Wanneer is dat plantje onkiemt, toch niet in Augustus??

                              Volgend jaar toch echt in een grotere pot laten groeien.
                              Hij is eind Augustus ontkiemt helaas...
                              Ik weet dat de plantjes een grote pot nodig hebben, ik had voor deze geen grote ter beschikking.

                              Comment

                              Bezig...