Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweekverslag groeihok + bloeihok (tent)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Kweekverslag groeihok + bloeihok (tent)

Waarom ben je zo tevreden met die fans ? Maken ze weinig geluid ? Blijven ze goed stevig hangen ?
    Bladeren mag je weghalen als ze er vanaf gevallen zijn.

Dat geknoei met dat licht kan nog wel problemen gaan opleveren, maar da's een kwestie van afwachten.
    Wat is er met de White Widows uit de eerste post gebeurd ?

Goed dat je niet getopt hebt, je ruimte is al klein voor 9 Jack Herrers, als je die getopt had zouden ze nog breder worden.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

effe in verband met je voorgroei hokje , die passieve uitlaat vind ik maar beetje vaag !!

persoonlijk zou ik daar ook een fan in plaatsen , bvb een pc fannetje ofzo

ivm tevreden van die hortifans ( die zijn idd pak stiller dan die witte pruts fannetjes )

groetjes en gl
      Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
        Waarom ben je zo tevreden met die fans ? Maken ze weinig geluid ? Blijven ze goed stevig hangen ?
        Bladeren mag je weghalen als ze er vanaf gevallen zijn.

Comment

Zijn dat clipfans??? Mijn clipfan maakt erg veel herrie namelijk en wil een andere kopen....

Alvast bedankt!

Groetjes en ga zo door... hopelijk geen problemen door je tijdschakelaar probleempje...
          Why drink & drive, if you can smoke and fly!!

Comment

tot nu toe nog niet.... heb ongeveer na 12 uur donkerte, 10 minuten, licht aan, uit, aan, uit en daarna 12 uur aan gehad....
            Beetje hetzelfde principe als ik 's ochtends op moet staan, doe mn ogen open, maar draai nog een keer om. En daarna nog een paar keer.
            Ik word er zelf wel relaxt van, hoop mn plantjes ook

Comment

Je kunt beter de licht en donker tijd consequent houden, vooral tijdens de bloei.
              Ook na dat kleine ongelukje
              En zelf nog een beetje lezen, hier en op andere forums

Comment

Ik heb een EC en PH meter gekocht van Hanna, en wil graag op de juiste manier voeding geven.

Hoe vaak geef je nou eigenlijk voeding? Geef je dagelijks voeding? Of om de paar dagen?
                De voeding die de plant nodig heeft is een ph van 5.8 - 6.2 en een EC van 1.7.

Comment

Best houd je een ph aan tussen 6,0 en 6,2.
                  En je moet eerst de ec van je kraanwater meten.
                  Dan pas de voeding erbij zodat je weet hoeveel je geeft en om de 3 dgn voeden ofzo.
                  Rustig aan beginnen en niet te snel te hoog gaan zitten.

Comment

Dus elke dag water geven? Op gevoel of is daar een goede maatstaaf?
                    En om de 3 dagen voeding toedienen?
                    Mijn kweekschema geeft aan dat de plantjes een ph van 5.8-6.3 nodig hebben. Het water wat je dagelijks geeft is dus altijd afgezuurd rond de 6.0?

Ik heb zelf gister een dag geen water gegeven. En mijn plantjes gingen er helemaal uitgedroogd bij! Dat was duidelijk geen goed plan!

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

En misschien een gekke vraag. Maar ik heb de combi EC/PH van Hanna gekocht.

Maar wat meet ik nou precies? De waarden van het water/voeding dat ik geef, of de grond?

Als ik de meetpinnen in de grond stop, zitten die helemaal vol grond?

Comment

Hier zijn we weer met een update van mijn 2e kweek. De dames zijn flink in de bloei geschoten!
                      In de tussentijd heb ik een keer besloten een dagje niet te bewateren. Toen de lichten aangingen, schrok ik wel behoorlijk van de hangende bladeren. Dat was me niet goed bevallen. Inmiddels zijn de planten weer goed bijgetrokken en zien ze er alsvolgt uit..
                      DSCN0737.jpgDSCN0739.jpgHier een foto van mijn plantjes. Totaal overzichtje, met de ventilators tegenover elkaar aan.
                      DSCN0740.jpgDSCN0741.jpgDSCN0742.jpgZoals je wellicht kunt zien zien de bladeren er bespikkeld uit. Op vrijwel ale bladeren zitten kleine willen spikkels.. Wat zegt dat over de conditie van de planten? Ik zit voor mijn gevoel nog een beetje te modderen met het water en voeding.

Comment

Zulke foto`s kunnen we weinig mee.
                        Duidelijke foto`s zonder dat je lamp aanstaat, die neem je bv 10min voor je lamp aan gaat, of vrijwel direct nadat deze uit gaat.
                        Het lijkt iig een tripsen invasie, ongedierte dus.

Comment

En wat doe ik daar tegen?? Moet daar snel iets tegen worden gedaan?

Comment

Bekijk zo'n gespikkeld blad eens aan de onderkant, desnoods met een vergrootglas als je niet zo'n heldere blik hebt.
                            aegyo.gif
                            Moet je daar wat aan doen...euh..als je straks wiet wil roken: Yep.

(check de helpdesk)
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Tis wel zo dat je al toppen in je planten hebt, spuiten kan alleen met een natuurlijk product dat geen residu achter laat, en dan is het nog risky ivm rot en/of schimmel.
                              Het best behandel je planten altijd preventief vanaf ontkieming/wortelen van stekken, tot aan de zichtbare bloei.

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Wanneer je nu alsnog wilt spuiten zou ik een etherische olie gebruiken, neem-olie is een mooie variant.
                              Dan moet je wel een pure hebben, en het liefst een die een organisch certificaat draagt.
                              PM me maar voor meer info hierover, ik heb een leuke connectie.
                              Last edited by krasi; 17 October 2013, 20:19.

Comment

Aquafarm 400W HPI/HPS 1 plant SCROG
                                groe(n)tjes for all

Comment

Bezig...
                                X